המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה"— תמליל מצגת:

1 הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה
הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה הכנת המצגת: נעמית תבור

2 הסיפור על ארץ הצורות והצבעים
נָא לְהַכִּיר אֶת אֶרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים תּוֹשָׁבֶיהָ חָיוּ חַיִּים נוֹחִים וּמְאוּשָרִים הָיוּ שָׁם קְטַנִּים, וְהָיוּ שָׁם גְּדוֹלִים אֲבָל כּוּלָם הָיוּ מְרוּבָּעִים אֲדוּמִים . לְצִדָּם חַי עַם הַמְשוּלָשִים הַכְּחוּלִים גְּבָרִים, נָשִׁים וִילָדִים. חוּץ מֵהֶבְדֵּל בַּצּוּרָה וּבַצֶּבַע לְכוּלָם הָיָה בְּדִיּוּק אֶת אוֹתוֹ הַטֶּבַע.

3 ילדים שונים הַאִם אַתֶּם מַכִּירִים אֲנָשִׁים אוֹ יְלָדִים הַשּׁוֹנִים מִכֶּם? חַגִים מַאֲכָלִים שֵׁמוֹת צֶבַע עוֹר הילדים יסמנו את הקטגוריות השונות, בהתאם לאנשים שהם מכירים. שָׂפָה מַרְאֶה לְבוּשׁ

4 המשך הסיפור וְכָךְ חָיוּ לָהֶם בְּשֶׁקֶט וּבְשַׁלְוָה
שְׁנֵי הָעַמִּים יַחְדָּו בְּאַהֲבָה. הַיְּלָדִים שֶׁל שְׁנֵי הָעַמִּים יַחְדָּו לְבֵית הַסֵּפֶר הָיוּ הוֹלְכִים יַחַד בַּכִּתָּה יָשְׁבוּ וְלָמְדוּ וְאַחַר כָּךְ בְּפַּרְק הָעִיר שִׂחֲקוּ

5 כְּשֶׁקָּשֶׁה לִי אֲנִי
ימים קשים וְאָז, הִגִּיעוּ יָמִים קָשִׁים בְּאֶרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים הַכֶּסֶף אָזַל, עֲבוֹדָה כְּבָר לֹא נִמְצְאָה וְלֹא הָיָה כֶּסֶף לְהַאֲכִיל יְלָדִים. וְכוּלָם חִפְּשׂוּ אֶת הָאֲשֵׁמִים כְּשֶׁקָּשֶׁה לִי אֲנִי מְחַפֵּשׂ חֲבֵרִים דּוֹאֵג כּוֹעֵס יוֹשֵׁב בְּשֶׁקֶט מַאֲשִׁים עָצוּב

6 הַצִּיעוּ לְאֶזְרְחֵי אָרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים,
כֵּיצַד לְהִתְמוֹדֵד עִם הַזְּמַנִּים הַקָּשִׁים.

7 המנהיג מְרוּבָּע אֶחָד אָדוֹם וּמַבְרִיק טָעַן
מְרוּבָּע אֶחָד אָדוֹם וּמַבְרִיק טָעַן שֶׁאֶת הַמְשוּלָשִים יֵשׁ לְסַלֵּק מִכָּאן. בְּכִכַּר הָעִיר, לִפְנֵי קָהָל מְרוּבָּעִים מְשוּלְהַב נָשָׂא נְאוּמִים בְּקוֹל נִלְהָב: "הִבִּיטוּ וְרָאוּ, כַּמָּה הֵם שׁוֹנִים הַמְשוּלָשִים הַכּחוּלִים הֵם מַמָּשׁ אֲחֵרִים. מַמָּשׁ לֹא כָּמוֹנוּ הַמְרוּבָּעִים הַאֲדוּמִים ".

8 "עַל כָּל הַצָּרוֹת הַמְשוּלָשִים אַחְרָאִים
בְּכָל מַה שֶּׁקָּרָה הֵם אֲשֵׁמִים". וְכָל הַמְרוּבָּעִים , הִשְׁתַּכְנְעוּ בִּמְהֵרָה שָׁרַק בִּגְלַל הַמְשוּלָשִים עַל אַרְצָם בָּאָה הַצָּרָה. הֵם שׁוֹנִים, וְלָהֶם רַק שָׁלוֹשׁ פִּנּוֹת וְצִבְעָם הַכָּחוֹל פָּשׁוּט מַזְמִין צָרוֹת. הֵם חוֹגְגִים חַגִּים אֲחֵרִים וּבְשָׂפָה אַחֶרֶת הֵם מְדַבְּרִים.

9 מָה אָמַר מַנְהִיג הַמְרוּבָּעִים עַל הַמְשוּלָשִים
מָה אָמַר מַנְהִיג הַמְרוּבָּעִים עַל הַמְשוּלָשִים הֵם: הַצֶּבַע שֶׁלָּהֶם יֵשׁ לָהֶם הַצּוּרָה שֶׁלָּהֶם לעזור לילדים לשחזר את הטקסט: הצבע שלהם שונה, המנהגים שלהם שונים, החגים שלהם שונים, הבגדים שלהם שונים

10 מָה אָמְרוּ הַמְשוּלָשִים
? צוּרָה שׁוֹנָה אֵינָהּ מְשַׁנָּה אֶת הָאָדָם בשקופית זו כדאי להתייחס לכך שלמרות שלאנשים יש מנהגים שונים, עדיין הם שווים. לדבר על קבלת השונה. ועל כך שלכל אחד יש את המסורת שלו, אותה יש לכבד

11 הֲמוֹנֵי הַמְרוּבָּעִים אַחֲרֵי הַמַּנְהִיג הָלְכוּ
הֲמוֹנֵי הַמְרוּבָּעִים אַחֲרֵי הַמַּנְהִיג הָלְכוּ וְאֶת הַמְשוּלָשִׁים מִתּוֹכָם סִלְּקוּ שָׁכְחוּ חֲבֵרֻויּוֹת יְשָׁנוֹת, וּזְמַנִּים יָפִים וּמֵאֲחוֹרֵי גִּדְרוֹת תַּיִל אֶת הַמְשוּלָשִׁים כָּלְאוּ מה הרגישו כעת המשולשים הכחולים? כיצד מרגיש מישהו שכולאים אותו ומונעים ממנו אתהחופש רק בגלל שהוא שונה ?

12 אַךְ הַזְּמַנִּים נַעֲשׂוּ יוֹתֵר יוֹתֵר וְקָשִׁים
הַמַּנְהִיג הִמְשִׁיךְ לְהַאֲשִׁים אֶת הַמְשוּלָשִים לַמְרוֹת שֶׁהֵם כְּבָר לֹא הָיוּ בָּרְחוֹבוֹת וּבֶעָרִים. שׁוּב לֹא נִשְׁמַע הַצְּחוֹק בָּאָרֶץ הַצּוּרוֹת וְהַצְּבָעִים הַחֲנוּיוֹת הָיוּ רֵיקוֹת, וּבְבָתֵּי הַסֵּפֶר חָסְרוּ תַּלְמִידִים האם סילוק הכחולים הוא באמת הפתרון לבעיה?

13 מַנְהִיג הָאֲדוּמִים רָצָה לִכְבּוֹשׁ אֶת הָעוֹלָם
מַנְהִיג הָאֲדוּמִים רָצָה לִכְבּוֹשׁ אֶת הָעוֹלָם וּלְסַלֵּק אֶת הַמְשוּלָשִים כֻּלָּם אֲבָל אָז קָמוּ מִסָּבִיב אֲרָצוֹת רַבּוֹת וְהֶחְלִיטוּ שֶׁאֶת הַדְּבָרִים יֵשׁ לְשַׁנּוֹת אֶת הַמְשוּלָשִים שֶׁנּוֹתְרוּ הִצְלִיחוּ לְשַׁחְרֵר וּלְאֶרֶץ הַחַיִּים לְהָשִׁיב אוֹתָם מַהֵר. שיחה: כיצד הרגישו המשולשים כשהם שוחררו? כיצד הרגישו האדומים לאחר שנוצחו במלחמה? מה הפתרון שאתם מציעים למשולשים? להגיע לכך שהמשולשים צריכים מדינה משלהם, שתגן עליהם, ותכבד אותם. כעת המשולשים נמצאים שוב בין העמים השונים, אך כעת לכל אחד יש את הייחוד שלו. בעולם יש הרבה צורות והרבה צבעים, וכל אחד צריך לכבד את האחר.

14 הַמְשוּלָשִי ם שֶׁנּוֹתְרוּ אָזְרוּ אֶת כָּל כּוֹחָם
וְהֵקִימוּ מְדִינָה עַצְמָאִית לְעַצְמָם מְדִינָה שֶׁבָּהּ יִחְיוּ חַיִּים חָפְשִׁיִּים מְדִינָה שֶׁבָּהּ כֻּלָּם יִהְיוּ בְּטוּחִים הַמְשוּלָשִים חַיִּים גַּם בְּקֶרֶב עַמִּים אֲחֵרִים אַךְ תָּמִיד יוֹדְעִים שֶׁכָּעֵת הֵם בְּטוּחִים יֵשׁ מֵאֲחוֹרֵיהֶם מְדִינָה לְתִפְאֶרֶת שֶׁעֲלֵיהֶם מִגִּנָּה וְעֲלֵיהֶם שׁוֹמֶרֶת. שיחה: מה נותנת מדינה עצמאית כיצד היא יכולה לשמור גם על משולש שלא חי בה לתת דוגמאות מהמדינה שלנו, שמעלה יהודים מארצות בהן ליהודים קשה, כמו רוסיה, אתיופיה. לדבר על הרגשת הבטחון שזה משרה כשיודעים שיש מדינה, גם אם לא חיים בה. מדוע חשוב לשמר את הזכרון של המלחמה. מדוע חשוב לזכור שהיו גם זמנים אחרים. בשיחה לדבר על ההקבלות לשואה, גם ליהודים אירע דבר שכזה. להזכיר את השואה, ולהסביר מדוע כיום המדינה שלנו שומרת גם על יהודים שחיי רחוק ממנה.

15 יום הזכרון לשואה ולגבורה
יום הזכרון לשואה ולגבורה לפני כשבעים שנה שנה פלשו הנאצים לארצות אירופה. הנאצים החליטו להרוג את כל היהודים שחיו בארצות אלו, ולהשמיד את רכושם. ביום זה אנו זוכרים את כל הנשים, הגברים והילדים שמתו בשואה. היהודים נרצחו על היותם שונים מהעמים בהם ישבו. יזכור

16 נדליק נר זכרון נִזְכּוֹר
נדליק יחדיו נרות זיכרון לזכר היהודים שמתו בשואה: הילדים מציירים את הלהבה וכותבים "יזכור" על הנר. לגדולים אפשר להסביר מדוע דווקא שמנו שישה נרות, לזכר ששת המליונים שנספו בשואה.כל ילד מוזמן להוסיף משאלה משלו למען עולם טוב יותר, ולמען קבלת השונה והאחר. נִזְכּוֹר


הורד את "ppt "הסיפור על ארץ הצורות והצבעים פעילות לקראת יום הזכרון לשואה ולגבורה

מצגות קשורות


מודעות Google