המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה"— תמליל מצגת:

1 אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה 09-7437753 0506822812
ליקויי למידה מבוגרים אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה

2 מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול ? תשובות של נועצים בעלי לקות למידה
1. "אני לא מסוגל לחלום". 2. "יש לי גוש בבטן שחוסם את כל הזרימה". 3. "אני מרגיש כמו באמצע שביל רחב". 4. "יש סלע ענקי ואני בתוכו לא יכול לצאת החוצה". 5. "אני מבין שיש לי חור שחור שאני חייב לצלול לתוכו". 6. "אני לא יודעת איך להפוך את הליקוי להגשמה". 7. "אני רוצה פעם אחת להיכנס מהדלת הראשית".

3 מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול ? תשובות של נועצים בעלי לקות למידה
1. "אני יכול לעשות כל דבר". 2. "אני יודע שאני אלך ברחוב ומישהו יגלה אותי". 3. "אני אצליח בגדול ואוכיח לכולם מה אני שווה באמת". 4. "לא חשוב במה, אני רוצה להיות מפורסם".

4 סיכום - תהליך התפתחות התחומים
הגדרות, מיקוד וסטנדרטיזציה התייחסות כוללת המשגה רחבה לקות למידה הגדרות, מיקוד וסטנדרטיזציה התייחסות כוללת המשגה רחבה ייעוץ תעסוקתי

5 מה אינו שייך לאבחנה של ליקויי למידה?
פיגור שכלי אנאלפביתיות כשלון – לא יוצלח נכות פיסית ורגשית עצלנות גאונות

6 הגדרה של ליקויי למידה לפי (Rourke, (1989
קבוצה הטרוגנית של הפרעות, שקשורה בשליטה באחד מהגורמים הבאים: הקשבה, דיבור, קריאה, כתיבה, חשיבה, חשיבה מתמטית וכל מיומנות או כשר שנחשב אקדמי. הפרעה במיומנויות חברתיות והסתגלותיות, שנובעת מאותם תהליכים שגורמים להפרעות בתחום האקדמי.

7 הגדרה של ליקויי למידה לפי (Rourke, (1989
ליקויי למידה יכולים להופיע עם הפרעות ונכויות אחרות ויכולים להיות מושפעים מגורמים סביבתיים, אבל הם אינם תוצאה של אלה. המקור לליקויי למידה יכול להיות גנטי, ביוכימי, אירועים מוחיים מהתקופה הפרנטלית והפרינטלית, או כל אירוע אחר שגורם לליקוי נוירולוגי.

8 קבוצה הטרוגנית של הפרעות, שקשורה בשליטה באחד מהגורמים הבאים: הקשבה, דיבור, קריאה, כתיבה, חשיבה, חשיבה מתמטית וכל מיומנות או כשר שנחשב אקדמי.

9 הפרעה במיומנויות חברתיות והסתגלותיות, שנובעת מאותם תהליכים שגורמים להפרעות בתחום האקדמי.

10 ליקויי למידה יכולים להופיע עם הפרעות ונכויות אחרות ויכולים להיות מושפעים מגורמים סביבתיים, אבל הם אינם תוצאה של אלה.

11 המקור לליקויי למידה יכול להיות גנטי, ביוכימי, אירועים מוחיים מהתקופה הפרנטלית והפרינטלית, או כל אירוע אחר שגורם לליקוי נוירולוגי.

12 סוגים של ליקויי למידה ליקויים בתחום הלשוני, כאשר המיומנויות האחרות הן תקינות. קשיים בקריאה ואיות לעומת יכולות מתמטיות ומכאניות טובות יותר.

13 סוגים של ליקויי למידה (המשך)
ליקויים בתחום החזותי-מרחבי, כאשר הכשרים המילוליים כמו למידה מילולית, תיאום אות-צליל, הבעה מילולית ומיון מילולי הם תקינים. הבעיות העיקריות הן בתחום המתמטי והמכאני.

14 סוגים של ליקויי למידה (המשך)
ליקויים בתחום הכישורים החברתיים – חלק מליקויי הלמידה הלא-מילוליים, בעקבות קושי בהבנת הבעות פנים, ג'סטות, וכל אינפורמציה לא מילולית אחרת החשובה לתקשורת בינאישית. קושי באינטגרציה של חומר מכמה מקורות מובילה לקשיים בהבנת הסיטואציה החברתית.

15 סוגים של ליקויי למידה (המשך)
אלה שהקשיים שלהם בתחום המילולי יודעים בדרך כלל לפענח את הרמזים החברתיים ולכן הבעיות הרגשיות שלהם הם בדרך כלל משניות לליקויי למידה כמו: דימוי עצמי נמוך, בטחון עצמי נמוך וכו'.

16 נקודות חוזק של אנשים עם ADHD
 ספונטניים.  סקרנות.  יצירתיות.  עיניים חדות.  פורצי דרך.  אוהבי טבע.  פעילות ויכולת גופנית.  יתרונות ל"ציידים".  רגישות.  אוהבים לעזור "לך תביא".

17 כוחות ויכולות של מבוגרים לקויי למידה רשימה חלקית של היכולות האופייניות לבוגרים בעלי לקות למידה המופיעה בספרות קוגניטיביות: 1. אינטיליגנציה. 2. יצירתיות. 3. אינטואיציה. 4. קליטה מהירה. 5. יכולת לחשיבה רב מימדית בו זמנית. 6. גמישות מחשבתית. 7. יכולת לפתרון בעיות. 8. יכולת לעבוד עם נתונים חלקיים (אי-ודאות).

18 כוחות ויכולות של מבוגרים לקויי למידה רשימה חלקית של היכולות האופייניות לבוגרים בעלי לקות למידה המופיעה בספרות בין אישיות: 1. אמפתיה גבוהה מהממוצע. 2. חום. 3. אסרטיביות. 4. הישרדות. 5. לוחמנות. 6. מניפולטיביות.

19 כוחות ויכולות של מבוגרים לקויי למידה רשימה חלקית של היכולות האופייניות לבוגרים בעלי לקות למידה המופיעה בספרות תוך אישיות: 1. יכולת השקעה גבוהה מהממוצע. 2. סקרנות. 3. יכולת להתמסר בהתלהבות לנושאים מעניינים. 4. יכולת ליצור עניין פנימי. 5. יכולת לסבול עמימות גבוהה. 6. יכולת לעמוד בתסכולים.

20 קשיים של לקויי למידה * דימוי עצמי נמוך. * תחושת תת-הישגיות.
* דימוי עצמי נמוך. * תחושת תת-הישגיות. * מצבי רוח. * נטייה להתמכרויות. * בעיות זיכרון. * הפרעות שינה.

21 קשיים של לקויי למידה (המשך)
* חוסר ארגון. * סחבת. * חרדה. * קשיים ביחסים בינ"ש. * קושי להתחיל משימות.

22 התייחסות לפוטנציאל התפתחותי – אפיונים סביבתיים (אפיוני סביבת העבודה)
גמישות בזמן ובמקום אוטונומיה אפשרות לעבודה יצירתית גוון, תנועה עבודה המדגישה פתרון בעיות יזמות ומכוונות לשינוי שילוב של מספר משרות חלקיות

23 מאפיינים של ליקויי למידה מצליחים
שימוש יעיל באינטיליגנציה:  יצירתיות.  גמישות.  רב ממדיות.  אינטואיציה.

24 מאפיינים של ליקויי למידה מצליחים (המשך)
 קבלת הלקות.  יכולת לראות קושי באור חיובי.  יכולת לקחת שליטה ואחריות על החיים.  סגנון התמודדות פעיל.  דחף להצטיין.

25 מאפיינים של ליקויי למידה מצליחים (המשך)
 יכולת השקעה גבוהה.  התלהבות וסקרנות.  יכולת להיעזר באחרים.  גיבוש אסטרטגיות יעילות.

26 תודה על ההשתתפות וההקשבה


הורד את "ppt "אורלי צדוק פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה

מצגות קשורות


מודעות Google