המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

יסודות הצילום- קומפוזיציה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "יסודות הצילום- קומפוזיציה"— תמליל מצגת:

1 יסודות הצילום- קומפוזיציה
חגי נתיב

2 קומפוזיציה מהי קומפוזיציה? חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
תרגילים בקומפוזיציה

3 מהי קומפוזיציה? קוֹ‏מְפוֹ‏זִיצְיָ‏ה (או מִחְבָּר) באמנות היא תוצר היחסים בין אובייקט לבין מסגרת היצירה האמנותית, וכן בין האובייקטים השונים בתוך היצירה.

4 מהי קומפוזיציה ומה מקומה בצילום?
קומפוזיציה היא בניית התמונה. הצורה בה אנו בוחרים למקם את העצמים השונים על שטח הפריים. באמצעות כללי הקומפוזיציה, ננסה לייצר תמונה שהעין תאהב ותגרום לצופה להשאר לעוד רגע... מקור המילה מאנגלית: Composition, הטיות בעברית: קימפוז, קימפזתי, לקמפז, קימפזו, קומפז.

5 מהי קומפוזיציה ומה מקומה בצילום?
נושא, נשוא ורקע -  אנחנו יכולים לחלק את האובייקטים שלנו בצילום לשלוש קבוצות. נושא – יהיה האלמנט החשוב ביותר בתמונה ויהיה ברור לצופה כי זהו הנושא. נשוא – יהיה אלמנט משלים או מתחרה לנושא הראשי. רקע – חשוב להפנים, הרקע לא פחות חשוב מהנושא בצילום. הרקע ישלים את הנושא במקרה הטוב ולא יגנוב תשומת לב במקרה הפחות טוב.

6 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
חוק השלישים ומרחק הדובר - מיקום האובייקטים בתמונה על השלישים ייצור קומפוזיציה הרבה יותר מעניינת מאשר מיקומם במרכז הפריים. מרחק הדובר אומר שאני אמקם את האובייקט כך שיהיה לו מקום "להסתכל" אליו.

7 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
חוק האלכסונים וקומפוזיציה מתכנסת העין מאוד אוהבת אלכסונים. בבניית התמונה ננסה ליצור אלכסונים מכל מיני סוגים. קומפוזיציה מתכנסת תמשוך את עיני הצופה לעומק התמונה ע"י שימוש באלכסונים.

8 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
מיסגור- נותן מימד נוסף לתמונה ע"י הכנסת רקע קידמי או אחורי לנושא.

9 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
קו מוליך- בעזרתו נקבע את תנועת עיני הצופה על התמונה.

10 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
קומפוזיציה סטטית/דינאמית: קומפוזיציה סטטית הינה קומפוזיציה אשר בה האובייקטים אינם בתנועה או אינם משדרים דינמיות. צילום מבנה (סטאטי) יכול להיות דינאמי ע"י צילומו בזווית כזו שתוסיף לצילום דינאמיות. קומפוזיציה יכולה להיות דינאמית גם ע"י הטיית המצלמה הצידה ויצירת קו אופק אלכסוני או צילום תנועה בצורה מובלטת.

11 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
קומפוזיציה פתוחה/סגורה- הכנסת כל האובייקט המצולם אל התמונה או חיתוך חלקים ממנו אל מחוץ לתמונה.

12 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
קומפוזיציה סימטרית- כשמה כן היא, בעלת סימטריה משני צדדיו של ציר אופקי או אנכי (או שניהם) העובר במרכז התמונה.

13 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
זוויות צילום- זווית צילום לא שגרתית יכולה להשפיע רבות על האובייקט ועל הרקע ולתת לנו הבלטה של נושא התמונה או נקודת מבט ייחודית עליו זוויות הצילום נחלקות ל-3 עיקריות: מבט נמלה (מלמטה למעלה) גובה עיניים מבט ציפור (מלמעלה למטה)

14 חוקים ליצירת קומפוזיציות מעניינות
מה העין אוהבת? פוקוס- נושא התמונה חייב להיות בחדות מלאה צבע- נושא צבעוני ורקע חד-גוני/אחיד בהירות- נושא מואר ביחס לרקע חשוך/כהה

15 מטלה צילומית התחלקו לזוגות וצאו לצלם חמישה אובייקטים (דוממים) שונים לבחירתכם. כל אובייקט יצולם תוך יישום כמה שיותר חוקי קומפוזיציה באותו הפריים. זיכרו להשתמש בכל מה שלמדנו עד כה: צילום במצב ידני, מדידת אור מהאובייקט במצב SPOT ובניית פריים לפי חוקי הקומפוזיציה. בחרו שלושה אובייקטים דוממים וצלמו אותם בשלוש זוויות שונות. (שלוש קומפוזיציות לכל אובייקט)


הורד את "ppt "יסודות הצילום- קומפוזיציה

מצגות קשורות


מודעות Google