המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ"— תמליל מצגת:

1 ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) 1890-1, שמן על בד, 120X60 ס"מ
.

2 מונה יצא אל הנוף הפתוח, ישב מול ערמת השחת במשך שעות וימים, וצייר אותן בזמנים שונים של היום – בבוקר בצהרים ובערב, בסוגים שונים של מזג אויר – בערפל, בחום, ובעונות השנה השונות. הוא ביקש לבדוק את השפעת האור על הצבעים ועל הצורות בטבע. השפעת האור על הצבע מונה הגיע למסקנה במחקריו שאין לערמת השחת צבע קבוע בטבע, אלא הוא נתון לשינויים, הנובעים מכמות האור הקיימת באותו רגע בטבע ומהחזרי האור הנופל עליו.

3 "עבורי הנוף לא קיים כשלעצמו, כיוון שהוא משתנה בכל רגע נתון
"עבורי הנוף לא קיים כשלעצמו, כיוון שהוא משתנה בכל רגע נתון. הסביבה שלו מחייה אותו - האוויר והאור, המשתנים כל הזמן....עבורי, רק האטמוספרה הסובבת את האובייקט מעניקה לו את חשיבותו האמיתית"

4 האימפרסיוניזם : ניסיון לתפיסת הרגע החולף
(מחקר השפעת שינויי האור על האובייקט)

5 ניסיון להבין את השפעת האור על האובייקט.
ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ נושא היצירה : ניסיון להבין את השפעת האור על האובייקט. מחקר טהור של הטבע בעזרת כלים אמנותיים.

6 אמצעים אומנותיים קומפוזיציה: פרספקטיבה:
מרכזית : ערמות השחת במרכז. פתוחה : יש תיאור של קטע בנוף שניתן להמשיכו, סביר להניח כי בשדה ערמות שחת רבות. פרספקטיבה: קלוד מונה (צרפת) ,ערימות שחת בחורף, , שמן על בד, תחושת העומק נוצרת ע"י שימוש בצבע כחלחל קר ברקע ובצבעים חמים, ורדרדים וכתומים במישור הקדמי.. פרספקטיבה אטמוספרית הסתרה והקטנה

7 צבע: * אין שימוש בשחור. שימוש בצבעי היסוד
שימוש בצבע קלוריט: צבעי היסוד המונחים זה לצד זה גורמים לכך שהצבעים יתמזגו מיזוג אופטי בעין של הצופה. את הצללים יוצר מונה בצבעים משלימים. הצל אינו שחור, אלא בעל צבע משלו, התלוי בשלושה גורמים: בצבע העצם המטיל את הצל, בצבעי העצם שעליו מוטל הצל ובכמות האור הקיימת באותו הזמן. מונה משתמש בצבעים משלימים ליצירת הצללה. צללים סגלגלים – כחולים לערמות כתומות – צהובות. כל צבע משפיע על סביבתו והצבעים מתמזגים. צבע: קלוד מונה (צרפת) ,ערימות שחת בחורף, , שמן על בד, פרט * אין שימוש בשחור.

8 מרקם: אור: סגנון: מניע:
משיכות מכחול קטנות ובונות שכבות של צבע זו על גבי זו. נוצר מרקם מחוספס שחושף את תהליך העבודה – אימפסטו. המרקם יוצר טשטוש ואווירה של השתנות. אור: מקור אור אינו נראה ביצירה, זהו אור טבעי, תפקידו של האור לציין את הזמן, להראות את הרגע המסוים, את השעה, העונה ומזג האוויר. ציור ריאליסטי האמן אינו מתיימר לבטא רגשות אלא לתאר את המציאות באוויר החופשי. יש מעט סכימטיזציה: סגנון: מניע: אמנותי : ניסיון להבין את השפעת האור על האובייקט. מחקר טהור של הטבע בעזרת כלים אמנותיים.


הורד את "ppt "ערימות שחת בחורף, קלוד מונה (צרפת) , שמן על בד, 120X60 ס"מ

מצגות קשורות


מודעות Google