המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

מועצה אזורית שדות נגב מצגות קלריטה ואפרים.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "מועצה אזורית שדות נגב מצגות קלריטה ואפרים."— תמליל מצגת:

1 מועצה אזורית שדות נגב מצגות קלריטה ואפרים

2 מצגת זו היא הרביעית המוקדשת לישובי הנגב המערבי
מצגת זו היא הרביעית המוקדשת לישובי הנגב המערבי. את המצגות הקודמות ערכנו בתחילת מבצע צוק איתן, וזאת במחצית אוגוסט ( ), בקודמות, על המועצה האזורית אשכול, על המועצה האזורית שער הנגב ועל העיר שדרות, והחיים בהם בימי המלחמה הראשונים, כפי שבאים לביטוי בהנחיות פיקוד העורף לתושבים, ולעדכונים השוטפים מטעם המועצות. במצגת זו, הבאנו דפי ההנחיות כפי שנמסרו לתושבי המועצה לאורך המבצע.

3 מועצה אזורית שדות נגב היא מועצה אזורית בנגב הצפון מערבי, על פני כ-200,000 דונם סביב נתיבות בקרבת רצועת עזה. גובלת במועצת אשכול ממערב, מועצת מרחבים מדרום וממזרח ובמועצת שער הנגב מצפון. העיר נתיבות מוקפת ביישובי המועצה האזורית, אך אינה חלק ממנה. המועצה נוסדה בינואר 1951 תחת השם "מועצה אזורית הנגב הצפוני" ‏והיא כללה בתוכה את היישובים שובה, תקומה, סעד, יושיביה (שכונה אז מוחרקה א'), שרשרת ובית הגדי (שכונה אז נתיב המולדת), יישובי הפועל המזרחי בנגב המערבי. לאחר מספר שנים הוסב שמה ל"מועצה אזורית עזתה"‏. בשנת 1956 הוקמה נתיבות כמרכז עירוני של המועצה ובמשך כמה שנים השתייך לשדות נגב, עד שהוקמה בה מועצה מקומית‏. מאז היא גדלה והיום היא מאגדת בתוכה 16 ישובים: 12 מושבים, 2 יישובים קהילתיים ו-2 קיבוצים. סמל המועצה לפני שינוי שמה

4 1951 לפני קביעת השם עזתה

5

6 השכונה החדשה במושב בית הגדי
המועצה ממוקמת בין באר שבע לאשקלון מרחק של כ-30 ק"מ לכל כיוון. עם הקמתה שימש אברהם קאופמן, תושב פתח תקוה, כראש המועצה מטעם משרד הפנים. בבחירות שנערכו כמה חודשים לאחר מכן נבחר אברהם רוזנמן, תושב קיבוץ סעד, שהחזיק בתפקיד 26 שנים. אחריו נבחר מי שהיה במשך שנתיים סגנו של רוזנמן ומנהל בית הספר מעגלים שמעון כלפה, תושב המושב שרשרת. בתקופת כלפה הוקם פארק תעשיות נ.ע.מ. הסמוך לצומת בית הגדי, וחודשו התשתיות במושבים בתוכנית משותפת ("מפנה 97") עם משרד ראש הממשלה, בעלות כוללת של למעלה מ-150 מיליון ש"ח. שמעון כלפה כיהן כראש המועצה במשך 18 שנה עד לפרישתו. לאחר מכן נבחר מאיר יפרח ששימש כיושב ראש הוועדה החקלאית של שדות נגב. יפרח המשיך בפיתוח המועצה והרחבת המושבים, וכיהן במשך 15 שנים כראש המועצה. בבחירות שנערכו בשנת 2012 נוצח על ידי תמיר עידן שהחליפו בתפקיד. עד לשנת 2002 נקרא שמה "עזתה"‏. השכונה החדשה במושב בית הגדי

7 בשנים האחרונות נמצאת המועצה בתנופת פיתוח הבאה לידי ביטוי בהרחבת המושבים, הקיבוצים והמרכזים הכפריים. תהליך ההרחבה יביא בסופו של דבר לבניה של כ-1000 יח"ד, ויגדיל את אוכלוסיית מועצה ל כ-12000נפש. דבר שיביא לפיתוח מערכות החינוך, הכלכלה והתעסוקה. רוב היישובים נוסדו ויושבו במהלך שנות ה-50 והאוכלוסייה בשנת 1961 מנתה כ נפש. המועצה המשיכה לגדול במהלך שנות ה-60 וה-70 עם המשך העלייה ובעיקר עקב ריבוי טבעי גבוה. במהלך שנות ה-80 וה-90 ניכרה מגמת התייצבות ואף צמצום עקב הגירה שלילית (בעיקר צעירים) ונוצר איזון בין הריבוי הטבעי לבין תהליך ההגירה. בשלהי שנות ה-90 (מפנה 97) עם תחילתו של פרויקט הרחבת היישובים מגמת ההגירה השלילית נפסקה כליל הריבוי הטבעי וקליטת זוגות צעירים החל לתת את אותותיו במגמת גידול מתמדת בעיקר בישובים הקהילתיים ובמושבים המבוססים. מבחינת ההרכב הדמוגרפי של היישובים היום, האוכלוסייה צעירה בהשוואה לאוכלוסייה היהודית בארץ ובהשוואה למגזר הכפרי היהודי. בשדות נגב כיום כ40% מהאוכלוסייה מתחת לגיל 18.

8 מגדל המים במושב תקומה נתונים עדכניים
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נכון לדצמבר 2012, מתגוררים במועצה אזורית שדות נגב 8,700 תושבים. לפי נתוני הלמ"ס נכון לדצמבר 2012, המועצה האזורית מדורגת 5 מתוך 10, בדירוג החברתי-כלכלי. אחוז הזכאים לתעודת בגרות מבין תלמידי כיתות י"ב בשנת ה'תשע"ב ( ) היה 61.5%. השכר החודשי הממוצע של שכיר במשך שנת 2011 היה 7,323 ש"ח (ממוצע ארצי: 7,964 ש"ח). מגדל המים במושב תקומה

9 יישובי מועצה אזורית שדות נגב
יישובי מועצה אזורית שדות נגב  קיבוצים סעד · עלומים מושבים בית הגדי · גבעולים · זמרת · זרועה · יושיביה · כפר מימון · מלילות · שובה · שוקדה · שיבולים · שרשרת · תקומה יישובים קהילתיים מעגלים · תושיה מבנה לימודים בעל אלמנטי מיגון מפני ירי קסאמים, בישיבת "בית יהודה" בכפר מימון.

10 בס"ד דף הנחיות מספר 1 ליום שני ט' תמוז, 7/7/14 שעה 10:11 לתושבי שדות נגב ערב טוב, בימים אלה אנו חווים ירי טילים לעבר יישובינו. יש להגביר את הערנות ולהישמע להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף. בשלב זה, על פי הנחיות פיקוד העורף, אנו ממשיכים להתנהל כבשגרה וכל פעילויות הקייטנות בגנים ובבתי הספר מתקיימות כסדרן, למעט פעילויות נקודתיות שעליהן תקבלו הודעות. אנו מקיימים בכל יום הערכת מצב בשיתוף גורמי הצבא והביטחון ונדאג לעדכן אתכם בהתאם. ההנחיות שעל פיהן יש לפעול: 1. יש להודיע לרבש"ץ הישוב / יו"ר צח"י על כל התקהלויות / אירועים בהם משתתפים למעלה מ-50 אנשים כדוגמת שמחות, חוגים וכו'. 2. בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחבים המוגנים או להכי מוגן שיש ולשהות שם 10 דקות. 3. לנוחיותכם, מצורף מספר המוקד של פיקוד העורף וכן קישור לאתר. מוקד פיקוד העורף: 151 מכל טלפון. / :העורף פיקוד לאתר 1. מוקד המועצה פעיל 21 שעות ביממה בכל ימות השבוע, בטלפון מכל טלפון נייד או 159 מטלפון נייח. 0. אל תהססו לפנות למרכז החוסן של המועצה בטלפון אנו ממשיכים כרגע להתנהל כשגרה, בתקווה לימים שקטים ובטוחים יותר. יחד עם זאת אנו מבקשים מכם, תושבים יקרים, להגביר את הערנות ולגלות משנה זהירות ושיקול דעת בנוגע לפעילויות אותם אתם מתכננים בימים הקרובים. הנחיות ההתגוננות, כפי שאנו יודעים, מצילות חיים וחשוב להמשיך ולהישמע להן. תמיר עידאן לעדכונים כל העת מוקד המועצה: / , מרכז חוסן:

11 כפר מימון בשנים הראשונות

12

13 שדה הכלניות ליד קיבוץ סעד

14 יש להישמע להנחיות פיקוד העורף, בהישמע קול נפץ או אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו 10 דקות
תאריך: 07/07/2014 לאחר הערכת מצב ושיחות עם גורמי צבא וביטחון, הוחלט לקיים את הקייטנות בבתי הספר ובגני הילדים כרגיל. למעט גן יושיביה בו לא תתקיים קייטנה היום. שיהיה יום שקט ובטוח לכולנו. תאריך: 08/07/2014 הבוקר ניתנה הנחיה של 'אמונה' למטפלות שלא לפתוח את המעונות עפ"י הוראת משרד הכלכלה. בהתערבות של המועצה אנו נערכים לפתיחת המעונות בכפר מימון-תושיה ובשוקדה בהקדם. לצערנו, על פי הנחיות פקע"ר לא יפתחו היום המעונות במעגלים ובית הגדי. יש להמשיך ולהתעדכן. מעונות 'אמונה' בכפר מימון-תושיה ובשוקדה יפתחו הבוקר בשעה 10:00. ההורים מוזמנים להביא את ילדיהם בשעה זו.

15

16

17 בית הכנסת בקיבוץ סעד

18

19 גן ציבורי במושב זרועה

20

21 בית העם במושב יושיביה

22

23 ישיבת בני עקיבא במושב תושיה

24

25

26 הנכם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו:
מועצה אזורית חבל אשכול: /Eshkol Regional Council.pps מועצה אזורית שער הנגב: /Shaa Hanegev Regiona Council.pps העיר שדרות: קלריטה ואפרים הנכם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו:


הורד את "ppt "מועצה אזורית שדות נגב מצגות קלריטה ואפרים.

מצגות קשורות


מודעות Google