המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

קודם כל https://www.youtube.com/watch?v=JK7mGE3_Awg.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "קודם כל https://www.youtube.com/watch?v=JK7mGE3_Awg."— תמליל מצגת:

1 קודם כל

2 בניית קהילות בעידן הדיגיטלי
בניית קהילות בעידן הדיגיטלי

3 אורי קול מקים ומנהל 'מחזקים' אחראי הנעה דיגיטלית ב'ברית הישראלית'
מי אני קוראים לי אורי קול. אני בן 25 מתל אביב. אני התעצבתי בפייסבוק. מהיותי נער, אני שם. החברים שלי, היחסים שלי, ההיכורת שלי עם העולם, עברה במידה רבה דרך פייסבוק ודברים שמצאתי שם. החיברות שלי ברשת התחיל במקומות אחרים, בפורומים ובאתרים שונים. אבל פייסבוק הביא לעולם את היכולת להגיע לאנשים באמת, לראות ולשתף בחיים שלהם. ככל שהתבגרתי מצאתי יותר ויותר שימושים לרשתות החברתיות שאנחנו נמצאים בהם. הכלים החברתיים הם לא נייטרליים, והם לא רק כלים שניתן וצריך להשמתש בהם. רשתות חברתיות הם כלי עם חוקים ברורים ושונים אחת מהשניה, ואנחנו, כמפעילים שצריכים להשתמש בכל הכלים שיש לנו, חייבים וחייבות להבין את הכלים האלו. בשנה השנייה שלי באוניברסיטה הצטרפתי לקבוצה של פעילים פוליטיים שהתאגדה ביחד ברשת. עבדנו ביחד, הקמנו קבוצת פעילות גדולה, נפגשנו כמה פעמים. היום יש בקבוצה 11 אלף איש, בקבוצה אחרת יש עוד כ5 אלף, עמוד הפייסבוק שלנו מגיע לכ2 מיליון אנשים בחודש באופן אורגני, ובקרוב אנחנו יוצאים במצב להפיכת הארגון שלנו לתנועת חברים. כמו כן, אני עובד בארגון בשם הברית הישראלית. הארגון מריץ תוכניות מנהיגות ברחבי ישראל, ומלווה פעילים חברתיים במגוון גורמים להצלחה. העבודה שלי כללה עד כה, לעזור לחקלאי מהדרום לארגן חקלאים אחרים כמוהו ולהתאגד, עזרה לעובדות סוציאלוית לטייב את פעילות הדיגיטל שלהן בתוך קבוצות פנימיות שלהן, זה כלל הרצאות וסדנאות על שימוש ברשתות חברתיות לצבירת כוח והשפעה לפעילים ופעילות ברחובות ועד פרדס חנה-כרכור.

4 בניית קהילות בעידן הדיגיטלי
קהילה סיפור סולם המעורבות המשוואה הפלטפורמות פינגים וטיפים בניית קהילות בעידן הדיגיטלי

5 קהילה אבל לפני שנגיע לעידן הדיגיטלי, בואו נחזור לשנות ה60. התנועה הפמיניסטית מגיעה לגל השני שלה, וב1969 קרול הייניש כותבת מאמר בשם 'האישי הוא הפוליטי'. במאמר היא תקפה את המבקרים של התנועה הפמיניסטית בזמנו, שאמרו שקבוצות הקריאה הפמיניסטיות של נשים הן בסך הכל 'תרפיה'. הטענות, שחלקן הגיעו מתוך התנועות לצדק חברתי באותו הזמן, היא שהנשים הללו מבזבזות את הזמן שלהם בבהייה לתוך הפופיק של עצמן, במקום לקיחת אחריות ופעילות ארגון גדולה יותר של לאתגר מערכות. התפיסה הייתה שבעיות של הנשים במעמד הביניים באמריקה, נגיד עם מגוון עבודות הבית, או בעיות במקום העבודה אם היה להן, או מול בן הזוג, הן בעיות אישיות שיש לפתור לבד. הייניש דחתה את התפיסה הזאת. היא אמרה שנשים מתמודדות עם דיכוי בכל מקום שאליו ילכו – בבית, בעבודה, ברחוב. והיא אמרה שהאתגרים שנשים מתמודדות איתן פוגעות בהן באופן אישי, אבל הן דומות בכל מקום. ושאם נשים יגיעו ביחד, כקבוצה, כדי לדבר על האתגרים והדרכים בהן נפגעו, הן יגיעו ביחד ויצליחו לשנות את המצב לטובתן.

6 "אחד הדברים הראשונים שלמדנו בקבוצה היא שבעיות אישיות הן בעיות פוליטיות
"אחד הדברים הראשונים שלמדנו בקבוצה היא שבעיות אישיות הן בעיות פוליטיות. אין פתרונות אישיים בזמן זה. יש רק פעולה קולקטיבית, לפתרון קולקטיבי." קרול הייניש קהילה היום, מדברים על האישי הוא הפוליטי, במובן של 'אם אתם קונים סבון ידידותי לסביבה, אתם מראים את הדיעות שלכם'. אבל המשמעות פעם הייתה שונה. הכוונה פה, של פוליטי, בעיני, היא חברתית. כלומר, לא פוליטית במובן של מפלגות או שינויים סיסטמיים במערכת. אלא הדרך בה קהילה יכולה לעשות שינוי ביחד, בכל דרך אפשרית, אבל כחברה ולא כיחיד. "האישי הוא הפוליטי" מעודד אנשים שחוו אתגרים אישיים, לראות את הבעיות שלהם כמשהו רחב יותר, שעובר על אנשים רבים. 'האישי הוא הפוליטי' אומר שאנשים שהם מפורקים ומבודדים אחד מהשני צריכים להתאחד ביחד, כדי להתאחד סביב משהו משותף, ולנסות לפתור את בעיותיהם.

7 סיפור מרשל גנץ 200 מילה על סיפורים /
מרשל גנץ מילה על סיפורים / סיפור מרשל גנץ הוא פרופסור באוניברסיטת הארוורד, וידוע בעיקר בזכות העבודה שלו בארגון קמפיין השטח של ברק אובמה ב2008. המודלים לבניית תנועות וקהילות שהכתיב אז, נלמדות כיום בכל העולם וגנץ נחשב לאחת מהדמויות הכי משפיעות בנושא. הוא מדבר על הרעיון של סיפור משותף. סיפור משותף יוצר מוטיבציה לפעולה משותפת, ומשמש כ'דבק' בין חברי הקהילה.

8 סיפור כי סיפור משותף מורכב מאוסף של סיפורים אישיים, הנעים כולם סביב שאלת ה"למה", למה צריך לשנות את המציאות? יש לכך חשיבות רבה כי סיפורים אלו מאפשרים לנו לבטא את הערכים שלנו, לא כעקרונות מופשטים, אלא מתוך הניסיון והמציאות אותה אנו חיים. תרגום ערכים לפעולה באמצעות סיפורים אישיים זוהי האומנות והמפתח ליצירת מוטיבציה. הסיפור המשותף מורכב משלושה חלקים: סיפור אישי – הסיבה האישית של כל אדם להצטרף לפעולה המדוברת. שיתוף בסיפור אישי מהווה בסיס לבניית אמון, מעורר אמפתיה והזדהות ומזמין ליצירת יחסים. סיפור שלנו – מתוך הסיפורים האישיים נוצר סיפור משותף אשר מספר מי אנחנו כקהילה, מה המטרות והערכים המשותפים שלנו ומהן הדרכים לממש אותם. סיפור של עכשיו – סיפור זה מתאר את האתגר הדחוף שאנו מתמודדים עמו – משהו שפוגע בערכים שלנו ומבהיר למה הפעולה צריכה להיות מיידית. פרקטיקה זו עוזרת מאד לבנות צוות מוביל שלוקח אחראיות משותפת על קידום הנושא. כך כבר בראשית הדרך נבנית קבוצה של אנשים המעוניינת לפעול ביחד, ידע, ניסיון, קשרים, זמן וכו', לטובת הנושא. בהמשך, שותפים אלו יהיו צירים מרכזיים בקידום הפעילות.

9 סיפור חן מילר כדוגמה היכן הסיפור האישי? היכן הסיפור שלנו? היכן סיפור העכשיו?

10 סיפור נשים עושות שלום היא תנועה של נשים הדורשות הסכם מדיני. מאות ואלפי סיפורים אישיים התחברו לסיפור משותף, המבטא צורך לפעול באופן מיידי לשינוי המצב הקיים, וזאת כדי לקדם מציאות חיים שפויה יותר לשני העמים, תוך כדי הדגשת הקול הנשי, ותפקיד הנשים בשינוי המצב. החיבור הרגשי לנושא ותחושת דחיפות יצרו מוטיבציה אדירה לפעול יחד לטובת הנושא. נוצר צוות מוביל, גובשו עקרונות פעולה שהגדירו את הזהות של התנועה מבחינת מטרותיה ואופן התנהלותה, סומנו יעדים אסטרטגיים, דרכי פעולה וצוותי עבודה. עקרון המגוון מדבר על לנהל שיח על שלום וביטחון בגובה עיניים עם מי שחושב אחרת, כדי להבין את הצרכים של הצד השני ולחפש יחד את המקום לאחראיות ועשיה משותפת למען מציאות חיים שפויה ובטוחה יותר. באופן זה לדעתי הסיפור המשותף של התנועה מצליח  לכלול מגוון רחב של דעות, מה שהופך אותה ללגיטימית ומשמעותית בקרב מקבלי החלטות והציבור הרחב זה הסרטון נשים עושות שלום

11 סולם מעורבות -מה -למה -איך
-מה -למה -איך סולם מעורבות סולם מעורבות זו הדרך שלכם לדעת מי עובד איתכם. זו דרך לראות כיצד אפשר להעלות אנשים ולגרום ליותר פעילות ויותר פעילים להצרטף אליכם. בסולם למעלה נמצאים המוביל או המובילים של הארגון/מחאה. בלמטה נמצאים הקהל בכללותו. בין לבין יש דרגות שונות – פעילילם יותר ופחות מעורבים. תמיד יש דרך לעלות למעלה בסולם, כדי להיות מעורבים. ככל שעולים למעלה, בהיררכיה, יש פחות אנשים. במקום סולם או פירמידה, אפשר גם לדבר על מעגלים. מעגלים פנימיים יותר ופחות. אתם צריכים לסדר לעצמכם את סולם המעורבות, ולחשוב איך הוא מסודר, איפה אנשים נמצאים, ואיך אפשר לעלות למעלה. לכל תנועה יש יכולת להפעיל אנשים ולהעלות אותם בסולם המעורבות. מה זה סולם מעורבות למה צריך אחד איך צריך להיראות איך מעלים אנשים איך זה מתבטא בפעילות

12 -מה -למה -איך סולם מעורבות

13 -מה -למה -איך סולם מעורבות

14 -מה -למה -איך סולם מעורבות

15 סולם מעורבות בדיגיטל מנהלי קהילה מתנדבות מתנדבים ארעיים
סולם מעורבות בדיגיטל מתנדבים ארעיים אנשים שמשתפים תוכן/באים לאירועים יצרני תוכן אנשים שעושים לייק קהל פוטנציאלי

16 לובי 99 -תרומות קטנות -קהילתיות -מטרה ברורה
מה זה לובי 99? ארגון שנועד להביא 'לוביסטים מטעם הציבור', כדי להיאבק בתופעה של לוביסטים מסחריים שמשפיעים על חברי כנסת. תחום יחסית אפור לשעבר, לא מעניין. המסדרונות של הכנסת. הפכו את הסכר-מכר לנושא מעניין, נראטיב טוב: הלובי מטעם הציבור, נגד הלובי מטעם הטייקונים. הטייה סוצאיל דמוקרטית, הרבה שמאלנים. אבל לא מתעסקים בנושאים מדיניים או אזרחיים יותר מדי – בעיקר כלכליים חברתיים צרכניים. הם חיים על תרומות. עשו מספר קמפיינים של גיוס כספים, ובנוסף מגייסים תומכים חודשיים. יש להם אלפים ששמים כסף כל חודש בשביל להמשיך. -תרומות קטנות -קהילתיות -מטרה ברורה

17 לובי 99 -תרומות קטנות -קהילתיות ברשת -מטרה ברורה
השפעה מדידות יחסית – חוקים שעזרו לקדם, מאבקים שהשתתפו בהם נראטיב מושך – מול הדילים המסריחים, שקיפות ומאבקים מטעם הציבור (המשך של 2011) קהילתיות – שמת כסף? אתה חלק מקהילה. יש לך השפעה, יש לך כוח, יש לך אנשים שעובדים למנעך. חיבור בין הצוות לקהילה. אירועים גם גיוס כספים מהקהילה – חיים על תרומות קטנות בעיקר, שגם יוצרות מחויבות. כל שקל מקדם את המטרה, ברור לאן הולך. חוגי בית סדורים – חורשים את השטח כל הזמן, עושים חוגי בית מובנים מראש. פוגשים ישירות אנשים. זירת פעולה מאוד ברורה - הכנסת -תרומות קטנות -קהילתיות ברשת -מטרה ברורה

18 לובי 99 -תרומות קטנות -קהילתיות -מטרה ברורה
השפעה מדידות יחסית – חוקיםש עזרו לקדם, מאבקים שהשתתפו בהם נראטיב מושך – מול הדילים המסריחים, שקיפות ומאבקים מטעם הציבור (המשך של 2011) קהילתיות – שמת כסף? אתה חלק מקהילה. יש לך השפעה, יש לך כוח, יש לך אנשים שעובדים למנעך. חיבור בין הצוות לקהילה. אירועים גם גיוס כספים מהקהילה – חיים על תרומות קטנות בעיקר, שגם יוצרות מחויבות. כל שקל מקדם את המטרה, ברור לאן הולך. חוגי בית סדורים – חורשים את השטח כל הזמן, עושים חוגי בית מובנים מראש. פוגשים ישירות אנשים. זירת פעולה מאוד ברורה - הכנסת -תרומות קטנות -קהילתיות -מטרה ברורה

19 "טכנולוגיה היא לא רעה ולא טובה; אבל היא גם לא נייטרלית
"טכנולוגיה היא לא רעה ולא טובה; אבל היא גם לא נייטרלית." מלווין קרצנברג טכנולוגיה טכנולוגיה מספקת את המצע, הזירה, המקום בו אינטרקציה חברתית קורית. הטכנלוגיה מזיזה את מאזן הכוח בין חברי הקהילה, בין המנהלים שלה, בין המשתתפים החדשים שלה, בין האפשרויות שיכולות לקרות ומה שכל אחד יכול לעשות. האינטרנט לא עומד לבד במכלול השיקולים של הקהילה או הקבוצה, אבל הוא פאקטור מרכזי בתוכה. אנחנו, כמארגנים מודרניים, צריכים ללמוד את הטכנולוגיות החדשות, להבין אותן, להמשיג את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה ככלי לטטוח ארוך או קצר. לדעת מתי להשתמש באיזו פיסת טכנולוגיה, או האם בכלל להשתמש בה ומתי. לכל פוקנציה ברשת חברתית יש השפעה על הבנייה של רשתות וקהילות.

20 המשוואה איך מניעים אנשים - מה הם מקבלים, ומה הם יכולים לתת בתמורה
איך מניעים אנשים - מה הם מקבלים, ומה הם יכולים לתת בתמורה המשוואה אחת המשוואות הכי חשובות של ניהול קבוצת פעולה בתוך קהילה, היא מה מנהל הקהילה נותנן לקהילה, ומה הם נותנים לו בחזרה. בקבוצת פעילות, תמיד ישנה פעולה קולקטיבית מסוימת שנדרשת מאנשים. תפקיד המנהל הוא לארגן ולוודא שהפעילות מתבצעת.  המשוואה צריכה להיות בנויה על מבנה הסיפור המאגד, והיא משולבת עם ההבנה שהקבוצה חייבת לתת משהו בתמורה לפעילות של היחיד. כאן, החשיבה היא ברמת האינדיבידואל. כל אדם צריך לתת משהו, והוא צריך לקבל משהו בתמורה, כמו הרגשה של השפעה, הרגשה של קהילתיות. בפעילות אזרחית/פוליטית, האינדיבידואל יגיע מתוך תחושת שליחות מסוימת, אשר מתפרצת בזכות השימוש בסיפור המאגד ובכל זאת, על המנהל לדאוג שכל אינדיבידואל ירוויח באופן אישי, לא משנה כמה קטן הרווח, בזכות הפעולה שלו. יש לכם עוד דוגמאות של משוואות? בקהילה שאתם בניתן או בונות, מה היה במשוואה שלכן?

21 קהילת רשת אבא פגום עד 3:17 מדקה 07:00 קצת עלינו: קבוצת "אבא פגום – שורדים ביחד" הוקמה בינואר 2017, המטרה הראשונית הייתה להקים מקום מפלט לאבות מרחבי הארץ והעולם כדי שיוכלו להוציא את התסכולים היומיים שהם חווים בתור אבות בצורה הומוריסטית ולהשלים עם זה שאנחנו לא מושלמים אבל בהחלט עושים את כל המאמצים כדי להיות כאלו עם לא מעט חווית שאנו עוברים בדרך. בקבוצת הפייסבוק יש כ120 אלף אנשים בעמוד הפייסבוק כש200 אלף לייקים בפייסבוק יש הרבה פוסטים על כל מיני נושאים. זו קבוצה גברית בהחלט, והפוסטים שם יכולים להגיע מתלונות על זוגיות ולהיות הורה, להומור גברי טיפוסי על ספורט, ולבקשה לעצות בנושאים כמו התמודדות עם בירוקטריה או דברים בעבודה. יש אפילו קבוצות וואטסאפ עירוניות, בהן גברים משתפים נושאים ומדברים על דברים ומחליפים בדיחות ותמונות. מה השינוי הקבוצתי כאן? קשה לדעת בדיוק. אולי העובדה שגברים מדברים על היותם אבות ובני זוג זה חדש. גבריות חדשה שעושה מעבר איטי והדרגתי אל עבר מודל חדש של גבריות שתופס בחברה. כמו כן, יש להם קבוצה של החלפת פריטים ומכירתם, המלצות על בעלי עסק ונותני שירות, ועוד. אפשר גם לקנות בחנות אנטרנטית מדבקה של אבא פגום (70 שקלים), וכך יש היווצרות של קהילה עם ערך שאנשים רוצים להרגיש חלק ממנה. אבא פגום

22 קהילת רשת -זהות משותפת -עזרה הדדית -קהילה דיגיטלית
קהילת רשת -זהות משותפת -עזרה הדדית -קהילה דיגיטלית ישנן אפילו קבוצות וואטסאפ עירוניות, בהן גברים משתפים נושאים ומדברים על דברים ומחליפים בדיחות ותמונות. מה השינוי הקבוצתי כאן? קשה לדעת בדיוק. אולי העובדה שגברים מדברים על היותם אבות ובני זוג זה חדש. גבריות חדשה שעושה מעבר איטי והדרגתי אל עבר מודל חדש של גבריות שתופס בחברה. כמו כן, יש להם קבוצה של החלפת פריטים ומכירתם, המלצות על בעלי עסק ונותני שירות, ועוד. אפשר גם לקנות בחנות אנטרנטית מדבקה של אבא פגום (70 שקלים), וכך יש היווצרות של קהילה עם ערך שאנשים רוצים להרגיש חלק ממנה.

23 האינטרנט הוא העולם האמיתי
הוא לא מקום נפרד אבל הוא גם לא העתק הוא דורש בחינה מתמדת הוא כל הזמן משתנה האינטרנט הוא העולם האמיתי האינטרנט הוא לא מקום נפרד, וירטואלי, בו דברים קורים ללא השפעה על החיים האמיתיים. האינטרנט הוא גם לא היעתק מוחלט של החיים, שהוא קצת יותר מהיר וקצת יותר מלא. חברה שמשתמשת באמצעים טכנולוגיים היא שונה מזו שלא. קהילה שבנויה מהרשת ועל הרשת היא שונה מקהילה שלא. אינטרקציות חברתיות שונות ברשת מאשר מחוצה לה. אנחנו צריכים להבין מתי שימוש ברשת הוא יעיל ומתי לא. שהרבה יותר קל להיפתח בפנים אל פנים למשל, לדבר על דברים קשים. אבל לפעמים ברשת זה המקום בו אנשים פורקים עול ומספרים על דברים שלא היו פותחים בארוחות ערב.

24 כל פינג הוא עולם ומלואו הכירו את הקהל שלכם
כל פינג הוא עולם ומלואו הכירו את הקהל שלכם אנחנו כמארגנים חייבים להתייחס ביראת קודש לפנייה לחברים. כל פינג, נוטיפיקציה, פנייה, חייבת להיות משמעותית ומיוחדת. היא לא יכולה להיות סתמית. בני הנוער יכולים לסנן בקלות חומרים רבים, ואנחנו צריכים לדעת לפנות אליהם סרטון מדקה 3:33 והלאה (בערך 3-4 דקות)

25 הפלטפורמות -פייסבוק -מיילים -וואטסאפ -אינסטגרם -סמסים
אין מחקרים רבים על שימוש ברשת בישראל. הרשתות החברתיות הכי פופולריות בישראל הן עדיין פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ. אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער עם 72% משתמשים לעומת 63% בפייסבוק 61% מהגולשים בפייסבוק משתמשיםבעיקר במובייל. חשוב – זה אומר שהם לא יקראו פוסטים ארוכים. יקראו כשהם לא בבית אולי. צריך לחשוב כיצד פונים אליהם עם הידע הזה 76% מהגולשים בפייסבוק נכנסים לשם כל יום.

26 פייסבוק (עמוד) היתרונות בפייסבוק: הרבה אנשים נמצאים שם. האם האנשים שלכם נמצאים שם? קל יחסית להגיע רחוק, ולתפוס תשומת לב של עוד אנשים ולהגדיל את הקילה עצמאות יחסית בהפצת תוכן. פלטפורמה חזקה וגדולה וורסטילית חסרונות בפייסבוק: תחרות גדולה עם הרבה הסחות דעת האחרות אלגוריתם משתנה, מקשה על הפצה של תוכן פייסבוק לא יכול לעבוד לבד. הוא דורש שיתוף פעולה עם עוד פלטפורומות

27 פייסבוק לשאול – מי פה חברה בקבוצת פייסבוק וזוכרת אותה? מה את מרוויחה מהקבוצה? מה הערך שלך שם? בדיחות מצחיקות או יותר? האלגוריתם של פייסבוק, כמו שראינו מקודם, השתנה. בשנה האחרונה, פייסבוק הפכה למכוונת לקבוצות. ההגדרה של פייסבוק למשימה של הפך לרצון 'לחבר את העולם ולתת לאנשים את הכוח לבנות קהילות'. מארק צוקרברג עלה על במה בכנס של פייסבוק ודיבר על השינוי של פייסבוק כדי שתהיפך יותר סימפטית לרעיון של קהילות. היא רוצה לטפח קהילות. אם נשים בצד את המניעים הנסתרים פחות או יותר של התאגיד ענק הזה, אנחנו יכולים לראות שזו הזדמנות שאנחנו יכולים לנצל. האלגוריתם של פייסבוק הוא יצור מיסתורי שאין לנו דרך לגלות בדיוק מה קורה איתו. אבל עם ההתעסקות התאגידית של פייסבוק, אנחנו יכולים להתקרב אל עבר שימוש יותר יעיל במערכת, הזירה של פייסבוק. מה ההבדל בין קבוצה לעמוד? Where can you provide true value to your community? Do you have a beautiful, well-lit studio and can record workouts to share with your community? Can you start a discussion with your members to share vegan or vegetarian recipes? How about sharing a simple health tip every few days and asking the group how they build healthy habits?

28 פייסבוק מה הערך בקבוצה שלכם? מהן הגדרות הפרטיות של הקבוצה? מי מוסיף אנשים לקבוצה? האם הקבוצה משקפת את הקהילה? האם אתם שמים לב למספרים? מה הערך שאתם יכולים לתת דרך קבוצה? בפייסבוק אפשר לשתף תוכן שנשאר שם הרבה זמן. אם אתם חולקים מידע, או בונים מאגר מידע יעיל, פייסבוק זה לא מקום נוראי להתחיל ממנו. יותר טוב מוואטסאפ. מה ההגדרות של הקבוצה? האם היא סגורה או פתוחה? האם היא רוצה לגדול או שנפתחת עם מספר ברור של אנשים בה. קבוצה יכולה להיות פתוחה, ואז הכל פתוח. היא יכולה להיות סגורה, משמע אפשר לראות את האנשים אבל לא להגיב. וסודית, בה היא רק לחברים בה. האם מותר להוסיף אנשים לקבוצה? מי יכול? רק האדמינים? ומי האדמינים? האם אתם, אנשים שבאים מבחוץ, או שכולם מנהלים? או שרק אחד או שתיים שעלה בסולם המעורבות? בקבוצה צריך להיות תמונה מושכת, וגם תיאור של הקבוצה ומה הסיבה שהיא קיימת. כאן יכול להיכנס הסיפור המאגד, או הסיפור האישי של חלק מהאנשים. המטרה שם. כמו כן, בקבוצת פייסבוק אפשר לראות נתונים על הקבוצה, למשל כמה אנשים משתתפים בה, מי משתתף בה, כמה כתבו בה וכמה הגיבו, ועוד. הכלים הטכנולוגיים רחבים

29 מיילים יתרונות: כלי שנחשב יעיל בהעברת מסרים חיבור טוב לפלפטורמות אחרות יכולת לגיוס והנעה יחסית פשוט להפעלה אפשרות לטירגוט ואופטימיזציה חסרונות: מתבסס על דאטה קיים קהל קבוע מראש תלוי מי קהל היעד.

30 וואטסאפ יתרונות: כולם שם כל הודעה מגיעה ליעד חסרונות: בקבוצות יש בלאגן
כל הודעה מגיעה ליעד חסרונות: בקבוצות יש בלאגן קשה להניע פעילים אין מעקב אישי אחר הפעילים לכתוב קצת על טכני וואוטסאפ. קבוצה על MUTE היא פחות אפקטיבית, אבל כנראה תחזיק יותר זמן כי אין טירוף שם כל הזמן. בטח אם גדולה אפשר לשלוח לינקים להזמין אנשים לקבוצה בקלות התמונה והכותרת צריכה להיות מייצגת של הקבוצה הניהול בקבוצה – איך?

31 אינסטגרם יתרונות: מאוד פופולרי עם צעירים סנכרון עם פייסבוק (גם בקידום ממומן) דרך טובה להתכתבות בין אישית חסרונות: פלטפורמה מאוד ויזואלית, פחות מתאימה לתוכן טקסטואלי רדודה באופיה אין מקום לקישורים מחוץ לפלפטפורמה

32 יוטיוב יתרונות: מאוד פופולרי עם צעירים ונוער אפשרות לספק תוכן מעניין בתחום הוידיאו, ערכי אפילו אפשרויות רבות לשיתופי פעולה ומינופים של תוכן חסרונות: דורש ידע טכני ויכולת וידיאו קשה לתפעל לבד תקשורת דו צדדית בין יוצר-קהל תוכן לנוער רדוד

33 -להלחים קשרים דיגיטליים -לחדור מעבר לרעש -לספק ערך ייחודי -לחזור ולהתמיד
כמה טיפים קטנים לסיום הרשתות החברתיות מאפשרות רמת קהילתיות אשר אינה קיימת בחיים האמיתיים. בפייסבוק, אנשים מכירים אנשים חדשים כל הזמן. במעגלים החברתיים הישנים, אנשים היו הולכים לאירוע ולא מכירים אנשים רבים. כיום אפשר להצטרך לקהילת פעילות ברשת ולהכיר אנשים רבים במעט זמן ובמעט השקעה. אנחנו כמארגנים חייבים להתייחס ביראת קודש לפנייה לחברים. כל פינג, נוטיפיקציה, פנייה, חייבת להיות משמעותית ומיוחדת. היא לא יכולה להיות סתמית. בני הנוער יכולים לסנן בקלות חומרים רבים, ואנחנו צריכים לדעת לפנות אליהם תחושת החיברות, לפי מחקרים, משפיעה מאוד על המצב רוח של הפעילים, ובעודם מכירים אנשים חדשים זה עוזר לתחושת הקהילתיות. הרשתות החברתיות מאפשרות לאנשים 'לחבב' אחד את השני, להתחבר אחד לשני, ולייצר התלהבות קבוצתית וחיבורים בין אישיים, שבסופו של דבר עוזרים לפעילות. כשאנשים עובדים יחד, הם מתחברים. כשהם מתחברים, הם עובדים יותר טוב יחד. הרשתות החברתיות, כשמן כן הן – חברתיות. והחברות עוזרת לפעילות. לחדור מעבר לרעש – זה אומר להיות יצירתיים. לפני שאפשר לשכנע אנשים להצטרף אליכם, או בכלל לעשות אתכם משהו, צריך למשוך את תשומת הלב שלהם. זה אומר להכיר את העולם הדיגיטלי. להשתמש בכלים כמו סרטונים או עיצובים גרפיים, דברים מגרים, בשביל לצרף אנשים אליכם.

34 תודה לשאלות המשך וחומרים נוספים: אורי קול-


הורד את "ppt "קודם כל https://www.youtube.com/watch?v=JK7mGE3_Awg.

מצגות קשורות


מודעות Google