המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אחרי שלוש שנים בתואר – הגיע הזמן לצאת לים 

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אחרי שלוש שנים בתואר – הגיע הזמן לצאת לים "— תמליל מצגת:

1 אחרי שלוש שנים בתואר – הגיע הזמן לצאת לים 
Tel.(052) , Skype gitaiyahel, Web

2 Gitai Yahel and Yair Suari
The School of Marine Science Ruppin Academic Center Oceanography Cruise introduction and logistics Gitai Yahel and Yair Suari Tel.(052) , Skype gitaiyahel, Web

3 השפעה חופית על האוקיאנוגרפיה של מזרח הים התיכון
Figure 1. SeaWiFS products demonstrated on image of 18 June 2001 of the southeastern Mediterranean: (a) suspended matter concentration based on Mayo et al. (1993) model; (b) chlorophyll-a concentration based on O’Reilly et al. (2000) OC4V4 model. Both products detect high signals along the Egyptian coasts but interpret them differently. Figueras, D., Karnieli, A., Brenner, A. and Kaufman, Y.J   Masking turbid water in the southeastern Mediterranean Sea utilizing the SeaWiFS 510 nm spectral band.  International Journal of Remote Sensing, 25, Chlorophyll a Suspended Matter SeaWiFS products,18 June 2001 of the southeastern Mediterranean Figueras et al 2004 Oceanographic Cruise 05-Mar-12

4 מטרות הקורס תהליך לימודי (דו שנתי) כולל
Gitai Yahel The School of Marine Sciences and Marine Environment Ruppin Academic Center, מטרות הקורס תהליך לימודי (דו שנתי) כולל התמודדות עצמאית עם המכלול התיאורטי והמעשי הכרוך במחקר אוקיינוגרפי ישום ובחינה מחדש של מכלול הידע שצברתם עד כה בביה"ס. רכישת כלים להבנה טובה יותר של מידע אוקיינוגרפי חשיפה למגוון רחב של שיטות דיגום תרגול שיטות עיבוד נתונים אוקיינוגרפיים תרגול שיטות סטטיסטיות לעיבוד נתונים אוקיינוגרפיה היא מדע בין-תחומי המחייב התחשבות במאפיינים פיסיקאליים, כימיים, וביולוגיים של עמודת המים Sunday, June 30, 2019

5 מבנה התהליך הלימודי שלב מבוצע על ידי:
הגדרת שאלות המחקר וקבלת רשימת האמצעים והמגבלות הארגוניות הרצאה מקדימה קריאת חומר רקע והכרות עם שיטות העבודה קריאת חוברת הקורס ומאמרי רקע (בוחן ממוחשב – רקע, שיטות, ובטיחות) כתיבת הנחות עבודה ותחזית תוצאות מילולית וגרפית הגשת דו"ח מקדים (התחזית תהווה חלק מדו"ח ההפלגה) תכנון הדיגום, בחירת אמצעי המדידה כללי - מוכתב - במעבדה מכינה ביצוע הדיגום (הפלגות) מודרך ניתוח התוצאות במעבדה שתי מעבדות אחרי ההפלגות – מודרך ריכוז ועיבוד תוצאות ראשוני (כולל בדיקות איכות) מודרך במפגש מיוחד, כשבוע אחרי המעבדה במידת הצורך סיום עצמאי בבית (הגשה אישית של נתונים מעובדים) יצירת בסיס נתונים משותף עדכון בסיס נתונים מקוון אחרי אישור מדריך. ניתוח תוצאות קבוצתיות ובסיס הנתונים הכללי (הרכב חברה, מגמות, השוואות יום/לילה) התחלה מודרכת בתרגיל. במידת הצורך סיום עצמאי בבית. שימוש נרחב ב ODV בחינה מסכמת בכתת המחשבים כתיבת דו"ח מדעי הכולל פרשנות של התוצאות תוך התייחסות להנחות העבודה ולספרות. עצמאי Oceanographic cruise

6 תאום ציפיות- הקורס ידרוש הרבה מזמנכם!
Gitai Yahel The School of Marine Sciences and Marine Environment Ruppin Academic Center, יהיה מעניין ויותר מאתגר לכולנו יום סיכום והכנת דוחו"ת הרצאת פתיחה מעבדת הכנה הכנה לטיפול בנתונים דוח מקדים בוחן מקדים הפלגה מעבדה 1 מעבדה 2 עיבוד נתונים 1 עיבוד נתונים 2 Sunday, June 30, 2019

7 לוח זמנים קבוצות 1-4

8 תאום ציפיות: הקורס ידרוש הרבה מזמנכם
(אבל רק לחצי סמסטר ופחות משלוש הנקודות שהוא נותן) אנחנו תלויים במזג אוויר - יהיו שינויים! באתר הקורס, עומדים לרשותכם קישורים לטיוטה מעודכנת של לוחות הזמנים מעודכנים של ההפלגות. לוחות הזמנים מוצגים בעזרת Google Calendar , מומלץ מאוד להוסיפם ללוח הזמנים האישי שלכם במחשב ו\או בטלפון. Tel.(052) , Skype gitaiyahel, Web

9 צוות הקורס גיתי יהל: רכז הקורס
אילת דדון-פילוסוף: רכזת, ואחראית ציוד הפלגות ומעבדות מרב גילבוע: רישום נוכחות, הגשות, בחנים, וציונים יאיר סוארי: מדריך הקורס בים ואחראי עיבוד נתונים אילת דדון-פילוסוף –מיקרוסקופיה פלואורוסנטית מאיה אמיר: סינונים, כלורופיל, חמצן וAPA מרב גלבוע: Flow cytometry טל קדוש: פוספט יערית לויט: פלנקטון הדר צדקה: חנקן ויחס N:P אביב בנטל: לבורנטית Oceanographic Cruise 05-Mar-12

10 מטרות ויעדים אוקיאנוגרפיה מדע בין-תחומי:
התחשבות במאפיינים פיסיקאליים, כימיים, וביולוגיים של עמודת המים נושק לתוכן של רבים קורסי חובה הנלמדים במסגרת התואר אקלים מיקרוביולוגיה ימית אקולוגיה חסרי חוליות ימיים, בוטניקה ימית ימאות אוקיאנוגרפיה פיסיקאלית, כימית, וביולוגית תכנית המשלבת ידע ומטלות מכל אחד מהקורסים הנזכרים כעיקרון מנחה, כל השיטות הנלמדות והמכשור בקורס הם ברמה המחקרית הגבוהה ביותר התכנון מתחשב באתגר הארגוני מספר הסטודנטים (70), מגבלות הספינה (11 סטודנטים למחזור), ועלויות החומרים והציוד Oceanographic cruise

11 הנחיות, חומר קריאה, ומטלות יפורסמו באתר המוודל של הקורס:
אופן הלימוד ליבת הקורס היא הפלגות לימודיות לגבול המים הטריטוראליים המלוות בהרצאות, מעבדות, ועיבוד נתונים מודרך. הנחיות, חומר קריאה, ומטלות יפורסמו באתר המוודל של הקורס: מסגרת ארגונית: מעבדות מכינות (היום אחה"צ) הכנה לטיפול בנתונים וסטטיסטיקה (מחר) הפלגות יתקיימו על פי קבוצות העבודה מעבדות יתקיימו בימי שלישי: 09:00-18:00 מפגשי עיבוד נתונים יתקיים בימי ב' וג': 09:00-16:00 מפגש עיבוד נתונים מסכם יתקיים עם תום ההפלגות שימו לב ללו"ז – צפויים שינויים Oceanographic cruise, 13-Feb-11

12 מסגרת ארגונית קבוצות עבודה בנות ארבעה עד שישה סטודנטים
קבוצות עבודה בנות ארבעה עד שישה סטודנטים כל קבוצה תבצע הפלגה של 8 שעות. בכל הפלגה ישתתפו 8-11 סטודנטים בשתי קבוצות, ושני מדריכים לפני תחילת ההפלגות תגיש כל קבוצה דו"ח מכין. לפני ההפלגה תתבצע פגישת הכנה במעבדה הכוללת הכנת הציוד ואמצעי הדיגום (היום אחה"צ) אחרי ההפלגה נבצע שתי מעבדות לביצוע מדידות, ושלוש מעבדות מחשבים לניתוח ועיבוד מודרך של הנתונים וסיכום החומר. המעקב אחרי ההשפעה החופית על האוקיאנוגרפיה של מזרח הים התיכון תתבצע באמצעות דיגום בחתך מפתח המרינה בהרצליה לגבול המים הטריטוראיליים, בעומק קרקעית של 750 מטרים. הנתונים שיאספו על ידי כל קבוצה ירוכזו למאגר נתונים מרכזי ויעמדו לרשות כלל התלמידים עבודת סיכום נפרדת תוגש על ידי כל קבוצה Oceanographic cruise

13 מה השפעה חופית על האוקיאנוגרפיה של מזרח הים התיכון?
שאלת המחקר: מה השפעה חופית על האוקיאנוגרפיה של מזרח הים התיכון? תכננו את הקורס: מה לפני הדיגום מה דוגמים איפה דוגמים מה יתבצע במעבדה איך מעבדים את הנתונים Oceanographic Cruise 05-Mar-12

14 מטרות המחקר לתאר את הההשפעה החופית על עמודת המים בקצה מדף היבשת הישראלי של מזרח הים התיכון ובחינת הקשרים שבין הגורמים הפיסיקליים, כימיים, והביולוגיים ‏המבנה הפיסי של עמודת המים‏ וההשתנות המרחבית שלו המפזר האנכי, האופקי והיומי של אור, כלורופיל, פוספט, ניטרט, חמצן, פעילות אנזימטית רלוונטית (אלקליין פוספאטאז), ויחסי N\P בחומר המרחף ובפלנקטון גדול. המפזר המרחבי של הרמות הטרופיות השונות בעמודת המים (בקטריות, פיטופלנקטון, וזאופלנקטון). המפזר המרחבי והדינאמיקה היומית של קבוצות פלנקטוניות ומיקרוביאליות נבחרות זואופלנקטון: קופפודים (בוגרים ונאופלי), תולעי חץ פיטופלנקטון: צורניות, דינופלגאלטים, אצות פיקו-אאוקריוטיות, כחוליות לתאר את המבנה הטרופי של כלל עמודת המים מפזר הביומאסה של החברה הפלנקטונית על פני הרמות הטרופיות השונות (יצרנים ראשוניים, צמחונים, טורפים, ומפרקים) לבחון קיומן של עדויות לחשיבות היחסית של מגבלת נוטריינטים (פוספט וניטרט) bottom up control Oceanographic cruise

15 השפעות חופיות על הפיזיקה במזרח הים התיכון
Oceanographic Cruise 05-Mar-12

16 השפעות חופיות על הביולוגיה במזרח הים התיכון
Oceanographic Cruise 05-Mar-12

17 השפעה חופית על האוקיאנוגרפיה של מזרח הים התיכון
השפעה חופית על האוקיאנוגרפיה של מזרח הים התיכון Chlorophyll Figure 1. SeaWiFS products demonstrated on image of 18 June 2001 of the southeastern Mediterranean: (a) suspended matter concentration based on Mayo et al. (1993) model; (b) chlorophyll-a concentration based on O’Reilly et al. (2000) OC4V4 model. Both products detect high signals along the Egyptian coasts but interpret them differently. Figueras, D., Karnieli, A., Brenner, A. and Kaufman, Y.J   Masking turbid water in the southeastern Mediterranean Sea utilizing the SeaWiFS 510 nm spectral band.  International Journal of Remote Sensing, 25, Synechococcus Oceanographic Cruise 05-Mar-12

18 שימוש במבחנים סטטיסטיים
Oceanographic Cruise 05-Mar-12

19 Biomass pyramid Oceanographic cruise

20 דרישות הקורס נושא \ פעילות אופן מילוי הדרישות שקלול הציון
הגשת דוח מכין עד מועד ההפלגה בקבוצות העבודה 8% מילוי שאלון קריאה לחוברת שיטות עבודה ובוחן בטיחות הפלגה עד מועד המעבדה המכינה אישי מעבר הבוחן תנאי להשתתפות בהפלגה 5% השתתפות פעילה במעבדה מכינה, הפלגה, ומעבדה משלימה אישי - נוכחות בהפלגה ובמעבדות תנאי לקבלת ציון בקורס! קנסות גבוהים על איחורים! 18% השתתפות פעילה בפגישות עיבוד נתונים אישי – הגשת עזרים גרפיים מוכנים בסוף כל פגישת עיבוד נתונים 3.5%+3.5% בחינה מסכמת הבוחנת את הכרת השיטות המעבדתיות ושיטות עיבוד הנתונים שנלמדו במהלך הקורס 12% הגשת דו"ח מסכם 50% Oceanographic cruise

21 דו"ח מכין הדו"ח יכלול שני חלקים: טקסט קצר המתאר בקצרה את אזור העבודה
גאוגרפיה אוקיאנוגרפיה (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה) מותר ואף רצוי לשלב מפות ושירטוטים השערת עבודה (תחזית) של: הפיזור האנכי והמרחבי של כל אחד מהפרמטרים הנמדדים. תחזית מילולית  תחזית גרפית מומלץ להתחיל בפיסיקה ולהמשיך משם הקפידו על יחידות נכונות וטווח ערכים חזוי קהל היעד –אוקיאנוגרפים עמיתים שאינם מכירים את האזור Oceanographic cruise

22 דו"ח מכין - פרמטרים שצריך לתת לגביהם תחזית הם:
פיזיקה: טמפרטורה מליחות (אפשר גם צפיפות) כימיה: ריכוזי פוספאט ריכוזי ניטרט חמצן מומס (% מרוויה) ביולוגיה: ריכוזי כלורופיל יחסי N/P בחומר המרחף אקולוגיה ריכוזי חיידקים כללי ריכוזי סינקוקוס ריכוזי אצות אאוקריוטיות קטנות (פיקו+ננו) ריכוזי קופפודים פעילות אלקליין פוספאטאז ריכוזי צורניות ודינופלאגלטים לגבי כל פרמטר: תחזית פזור אנכי ביום ההפלגה תחזית השתנות מרחבית (למשל בשתי נקודות הקצה) Oceanographic cruise

23 דגש מיוחד ליחידות הצפיפות!
דו"ח מכין תאריך הגשה ושמות מלאים של המגישים ומס' זהות חייבים להיות כתובים בעמוד השער על מנת לאפשר מתן משוב יעיל יש למספר את העמודים ואת שורות המלל (טקסט) באופן רציף דוחות ללא שמות או מספור שורות לא יבדקו יש לשים דגש מיוחד ליחידות, מספר ספרות משמעותיות, צירים,מספור עוקב של גרפים וטבלאות, הסבר מלווה לכל טבלה וגרף (מקראlegend ) התייחסות נכונה לטבלאות וגרפים בטקסט אין לתאר בטקסט את מה שרואים בגרפים! לחלופין, יש להסביר, לקשר, לנתונים אחרים, ולהאיר נקודות מפתח אנא המנעו מהעתקה מדוחות קודמים, מהאינטרנט, ומחברים, במקרה של חשש להעתקה יפסל הדוח והמגישים לא יוכלו להמשיך בקורס. דגש מיוחד ליחידות הצפיפות! Oceanographic cruise

24 יהיה כיף Oceanographic Cruise 05-Mar-12

25 Mini project examples: Patchiness experiment
Gitai Yahel The School of Marine Sciences and Marine Environment Ruppin Academic Center, Mini project examples: Patchiness experiment Sunday, June 30, 2019

26 Gitai Yahel (Yahel@Maritime. co
Gitai Yahel The School of Marine Sciences and Marine Environment Ruppin Academic Center, Perspective: 2007 results Sunday, June 30, 2019

27 Perspective: 2008 results

28 Perspective: 2009 results

29 Perspective: 2010 results A B C’ D

30 Perspective: 2011 results

31 Perspective: 2011 results

32 Perspective: 2013 results

33 Perspective 2014 results


הורד את "ppt "אחרי שלוש שנים בתואר – הגיע הזמן לצאת לים 

מצגות קשורות


מודעות Google