המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

26/12/17.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "26/12/17."— תמליל מצגת:

1 26/12/17

2 Boycott, Divestment and Sanctions
B.D.S Boycott, Divestment and Sanctions

3 תנועת ה"בי.די.אס" (ראשי תיבות באנגלית - חרם, מניעת השקעות, ועיצומים) הוקמה בשנת 2001 במסגרת וועידת דרבן (עיר בדרום אפריקה) – וועידת האו"ם נגד גזענות. באותה וועידה התקבלה הצהרה שקראה למדיניות של בידוד מלא ומוחלט של ישראל כמדינת אפרטהייד, אכיפה של סנקציות והחרמות מקיפות ומחייבות, וסיום כל הקשרים עם ישראל. זאת כיוון שישראל כבשה שטחים, לא נותנת זכויות שוות לערבים שבתחומה ולא מאפשרת לפליטים הפלסטינים לשוב לישראל, כלומר לטענתם ישראל היא מדינת אפרטהייד.

4 אָפַּרְטְהַיְידּ הוא שמה של מדיניות ההפרדה הגזעית שהונהגה על ידי המיעוט הלבן בדרום אפריקה משנת 1948 ועד שנת 1994. מדיניות זו הייתה גזענית והושתתה על עקרונות של הפרדה גזעית בין לבנים, שחורים וצבעונים, ומתן זכויות יתר לבני המיעוט הלבן. מדיניות האפרטהייד ספגה גינויים הולכים וגוברים מצד הקהילה הבינלאומית החל משנות ה-60, תהליך שהביא בהדרגה לנידויה של דרום אפריקה ממשפחת העמים ולהטלת סנקציות נגדה.

5 האם לדעתכם יש ממש בטענה שישראל היא מדינת אפרטהייד, שנוהגת בחוסר שוויון ופוגעת בזכויות של המיעוט הערבי בישראל?

6 מדיניות האפרטהייד, ההפרדה הייתה מוחלטת, כולל בשירותים

7 קמפיין ה-BDS קורא לחרם על ישראל לרבות חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי
קמפיין ה-BDS קורא לחרם על ישראל לרבות חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי. פעילות ה-BDS כוללת תעמולה, הפגנות, עצומות, שליחת מכתבי מחאה ושכנוע אנשי ציבור להצטרף לקמפיין ה-BDS ולהחרים את ישראל.

8 בעיקרון התנועה מורכבת מפעילים פרו-פלסטינים ואולם לא כולם ערבים ויש בהם גם מפורסמים כמו רוג'ר ווטרס חבר להקת פינק פלויד לשעבר, שנוהגים להפעיל לחץ על אמנים שלא יופיעו בישראל (אחת מהן, לורד, ביטלה רק אתמול את הופעתה המיועדת בישראל) ובעקבות לחצים אלו כבר ביטלו את הופעותיהם בישראל אמנים כמו אלוויס קוסטלו, סטיבי וונדר (שהיה אמור להופיע למען חיילי צה"ל), להקת דוראן דוראן, פארל וויליאמס ועוד. בין התומכים בתנועה זו ישנם גם ישראלים ויהודים כגון העיתונאי גדעון לוי.

9 כנגד תנועת ה-BDS נטען שהם מסווים ברטוריקה של "שיח הזכויות" את מטרתם האמיתית - חיסול מדינת ישראל, כפי שמתבטאת בין השאר בדרישתם לכפיית זכות השיבה של מיליוני פלסטינים לתוך ישראל. כמו כן, מואשמת תנועת ה-BDS שהיא אנטישמית שפועלת נגד עצם קיומה של מדינת ישראל, וליצירת דה-לגיטימציה של המדינה היהודית. המשפטן אלן דרשוביץ אף האשים את תנועת ה-BDS בכך שהיא מעודדת טרור נגד ישראל בקמפיין השנאה והחרם שלה.

10 לסיום חייבים לציין שישנן מדינות שרואות בתנועת ה-BDS תנועה לא חוקית ואוסרות על פעולתה בשטחן, מדינות כמו צרפת, קנדה, ספרד, מדינות ניו-יורק, דרום קרוליינה ואילינוי שבארה"ב וכן שוויץ ובנוסף, ארגונים יהודיים עורכים הפגנות נגד להפגנות ה-BDS.


הורד את "ppt "26/12/17.

מצגות קשורות


מודעות Google