המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

קורס ניהול ידע מפגש 5 www.kmrom.com 2know.kmrom.com.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "קורס ניהול ידע מפגש 5 www.kmrom.com 2know.kmrom.com."— תמליל מצגת:

1 קורס ניהול ידע מפגש 5 2know.kmrom.com

2 תכני הקורס מפגש 3 מפגש 2 מפגש 1 מפגש 5 מפגש 4 אתרים, קהילות ופורטלים
קהילות ידע אפיון פורטל מצליח מפגש 2 ארגון חיצוני של תכנים ארגון פנימי של תכנים מומחי תוכן שיווק, הטמעה ותחזוקה מפגש 1 מבוא לניהול ידע פתרונות ניהול ידע פרויקט ניהול הידע בארגון מיפוי צורכי ידע בעלי תפקידים מפגש 5 תרבות; ניהול השינוי התאמת פתרונות לצרכים ניהול ידע- סדנה מסכמת עולם ה- WEB2 מפגש 4 לקחים ניסיון מאגר תובנות ביקור בשטח

3 תרבות

4 קבוצת הנחות המשותפת לחברי הארגון קובעת את ערכיהם של חברי הארגון
תרבות ארגונית – מהי? קבוצת הנחות המשותפת לחברי הארגון קובעת את ערכיהם של חברי הארגון ומכוונת את התנהגותם

5 תרבות ארגונית וניהול ידע?
תהליך ניהול ידע במהותו מושתת על שינוי בסיסי, ערכי והתנהגותי מאפיינים תרבותיים מהווים מעטפת תומכת בכל אחד משלבי פרויקט ניהול הידע כי למאפיינים תרבותיים יכולת לקדם או לעכב התנהגויות רצויות

6 המעודדת ערכים של שיח, למידה ושיתוף בידע
האתגר הטמעת תרבות אורח חיים של ניהול ידע המעודדת ערכים של שיח, למידה ושיתוף בידע בכלל הארגון

7 ניהול השינוי

8 ניהול ידע וניהול השינוי?
פעילות ניהול ידע מובילה שינויים בארגון: שינוי בהרגלי עבודה יצירת מחויבות ומוטיבציה אישית הנעה לפעילות אקטיבית יצירת קבוצה של "שווים" ללא הבדלי מעמד יצירת פתיחות ושקיפות

9 האתגר ניהול השינוי של פעילות ניהול הידע בארגון באופן הדרגתי תוך
בניית מודעות ושיתוף של כל המעורבים בהקמת והטמעת הפיתרון

10 מאיפה מתחילים? כבר בשלב האפיון של פרויקט ניהול הידע ניתנת תשומת לב לעוצמות ולאתגרים התרבותיים של הארגון תגובות לתהליכי שינוי תרבות שימוש במחשב דפוסי תקשורת הרגלי תיעוד ערכים קיימים ומוצהרים בארגון פוליטיקה ארגונית ודפוסי כוח עוצמות ואתגרים אלו יהוו את המעטפת התומכת של פעילות ניהול הידע על כל שלביה

11 מעטפת תומכת? האנשים – העובדים בארגון שעוברים את השינוי
אתגר ראשון להתמודדות בניהול השינוי בני אדם מתנגדים לשינוי לשם מה לשנות? אין צורך בזה... לא כדאי השינוי מיותר וחסר תכלית... לא עכשיו... וזוהי רק ההתחלה...

12 סימפטומים... הערות ציניות הערות גלויות שתוכנן חוסר זמן
הערות הנוגעות לתחושת חוסר הוגנות פורקן תסכולים כלליים הקשורים בתפקיד הרגיל אי ביצוע הפעילות או מטלותיה כלאחר יד, או ביצוע בצורה חלקית בלבד או רשלנית "סחבת" פאסיביות

13 חסמי שינוי וניהול ידע... פחד מאובדן עוצמה עם שיתוף הידע
הימנעות מתחושת ניצול -"אני זרעתי, למה שאחרים יקצרו?" תחושת "אני יודע הכל"- אין לאחרים מה ללמד אותי לא ברורה הטובה שתצמח מהשיתוף - "אני מה ייצא לי מזה?" "אין לי זמן" – שיתוף בידע אינו נתפס כחלק מהעבודה חשש שייערך שימוש שונה מהמוצהר בידע הנתרם

14 סוגי התנגדויות ודרכי טיפול
סוג התנגדות אופן טיפול התנגדות עיוורת- חשש משינוי באשר הוא - תחושת בטחון, סבלנות ומתן זמן הסתגלות - חיזוק העוצמות התנגדות פוליטית – חשש לאובדן כוח, סטאטוס, משרה, שכר וכו' - מו"מ , פיצוי על האובדן - שקיפות התנגדות אידיאולוגית – חשש בגלל אמונה אמיתית שהשינוי פוגע בערכים - מתן מידע ונתונים המבהירים את יתרונות השינוי - שיתוף

15 מעטפת תומכת? (המשך) המנהלים –בארגון שעוברים את השינוי
אתגר נוסף להתמודדות בניהול השינוי של ניהול הידע גיוס ההנהלה למתן רוח גבית ורתימתם לתהליך השינוי תיאום ציפיות לשיתוף מלא בידע מתן דוגמא אישית עידוד נטילת סיכונים תקשור הצלחות חיבור ליעדים אסטרטגיים פיתוח מנהיגות ידע ועוד...

16 שיתוף, שיתוף, שיתוף... שיתוף בתהליך הגדרת הצרכים, בגיבוש הפתרונות, באיסוף המידע Bottom Up Top Down מפתח הצלחה לתהליך השינוי והטמעתו יתרונות: חשיפה לפעילות מפחיתה את הפחד ממנה השיתוף בתכנון הפתרון מגביר את המחויבות אליו חלק מהעובדים הופכים למזוהים עם הנושא ולסוכני שינוי בקרב עמיתיהם

17 פעילויות נוספות הפצת חזון השינוי גיבוש קואליציה מנצחת
הצגת הישגי השינוי בטווח הקצר מיסוד ההישגים והובלה לשינויים נוספים פיתוח תרבות ארגונית משמרת שינוי תרבות מחשוב תהליך תוכן

18 שלא נהפוך לאיש שיש בידיו מפתח והוא רואה בעיניו בכל דבר שהוא, רק מנעול
התאמת פתרונות לצרכים שלא נהפוך לאיש שיש בידיו מפתח והוא רואה בעיניו בכל דבר שהוא, רק מנעול

19 מאפייני פתרונות פתרון מאפיינים אתר ידע פורטל קהילת ידע
שולחן עבודה מקצועי ניהול מסמכים ניהול תוכן מובנה חיפוש מנהלת מידע

20 פתרונות ניהול ידע- 2 פתרון מאפיינים תבניות תיעוד הפקת לקחים
ניהול תובנות מפות מומחים העברת תפקיד מילון מונחים חדשנות ארגון תכנים

21 למידע נוסף: http://www.kmrom.com/Site/SitePages/ViewPage.aspx?P=289
פתרונות ניהול ידע- 3 פתרון מאפיינים WIKI BLOG למידע נוסף:

22 סדנא מסכמת

23 WEB 2.0 והשלכותיו על ניהול הידע

24 פרקים WEB 2.0 Enterprise 2.0 Knowledge Management 2.0

25 WEB 2.0

26 Tim O’reilly + MediaLive International / 2004
היסטוריה Tim O’reilly + MediaLive International / 2004

27 עקרונות WEB2.0 פיתוח עשיר מודולים קטנים ה- WEB כפלטפורמה ביתא נצחית
שירותים מאגר התכנים הנו הליבה השתתפות פעילה של משתמשים השירות משתפר ככל שמרבים להשתמש בו השכל הקולקטיבי

28 1. ה- WEB כפלטפורמה ה- WEB כפלטפורמה

29 2. פיתוח שירותים פיתוח שירותים

30 3. השתתפות פעילה של משתמשים

31 4. השירות משתפר ככל שמרבים להשתמש בו

32 5. השכל הקולקטיבי השכל הקולקטיבי עקרון הזנב הארוך

33 6. מאגר התכנים הנו הליבה Data is the next Intel inside

34 7. ביתא נצחית ביתא נצחית

35 8. פיתוח עשיר, מודולים קטנים
פיתוח עשיר מודולים קטנים

36 סוגי יישומים נפוצים WIKI מהר Blog 57,000,000 RSS אתר אישי מותאם
Tagging Folksonomy Social Networking

37 Enterprise 2.0

38 פילוח פילוח קהל יעד: פילוח שכבתי: פנים ארגוני: עובדים
חוץ ארגוני: לקוחות / ספקים פילוח שכבתי: אימוץ תשתיות טכנולוגיות אימוץ יישומים דוגמת WIKI, Blog

39 מצטייני Enterprise 2.0

40 דעת האנליסטים והארגונים
הרבה רתיעה (מנהלי IT) Hype ? עובדות בשטח ברוב הארגונים הגדולים ישנם כבר כלי WEB 2.0. השימוש בראשיתו.

41 Knowledge Management 2.0

42 השוואה בין WEB 2.0 ל- KM 2.0 השוואה תפיסתית אידיאולוגית
השוואת עקרונות מסדרים השוואה פונקציונאלית תרבות

43 1. השוואה תפיסתית אידיאולוגית
דעות חלוקות: אם לא מצליח למה להצטרף? גורם מסייע המושיע WEB 2.0 רדוד תפיסתית

44 2. השוואת עקרונות מסדרים עקרון WEB 2.0 עקרון מקביל בניהול ידע
הטכנולוגיה כפלטפורמה פיתוח שירותים WEB SERVICES השתתפות פעילה של המשתמשים השירות משתפר באופן אוטומטי ככל שמרבים להשתמש בו מוסכם באופן חלקי השכל הקולקטיבי (ועקרון הזנב הארוך) שכל קולקטיבי הליבה- מאגר התכנים התוכן הנו אחד מארבעת רכיבי הליבה של ניהול הידע הביתא הנצחית יישום חלקי פיתוח עשיר במודלים קטני משקל לא רלוונטי לניהול ידע רוב העקרונות חופפים

45 3. השוואה פונקציונאלית הכלים שונים, אך חלק גדול מהתכונות של WEB 2.0
תכונה רכיב עם תכונה דומה בכלי ניהול ידע מסורתיים WIKI דפי ידע מובנים כלי WCM- Web Content Management tools. כלים המשמשים לניהול אתרים עתירי תוכן (פנים וחוץ ארגוניים) Blog יומן אישי, עם יכולת גישה ליומן כיומן שלם (ולא עמודים בודדים של תאריך מסוים) המאפשרים לראות כל פעם את התכנים החדשים ולאחריהם את יתרת התכנים. ניתן למימוש במספר כלי ניהול ידע קלאסיים, אם כלי ניהול תוכן, כלי WCM או פורטלים. פתרון ניהול ידע שאינו וירטואלי, אך מזכיר מאד בתכונותיו את היומן: ה- Story telling. RSS התרעות על פריטי תוכן חדשים ושינויים בפריטי התוכן הקיימים- לפי קטגוריות Alerts בכלי ניהול התוכן ובפורטלים; חיפושים קבועים במנועי החיפוש; חלוניות של הודעות, חידושים ועדכונים בדפי הפורטל השונים. TAGGING (Folksonomy) יכולת תיוג פריטי תוכן באופן סובייקטיבי אישי. בפורטלים- תפריטים; במנועי חיפוש- מאפייני חיפוש (מתקדם); בכלי ניהול תוכן- תפריטים + מאפיינים. כל אלו מבוססים Taxonomy (מאפיינים אחידים ברמה ארגונית / מחלקתית). SOCIAL COMPUTING יצירת קהילות משותפות קהילות ידע הכלים שונים, אך חלק גדול מהתכונות של WEB 2.0 קיים בדרך דומה או אחרת בעולם ניהול הידע [1] כלים מקובלים בנושא: CMS, Scepia ועוד.

46 4. תרבות אתגרים דומים: אמון, שימוש, שיתוף, הצלחה. דגשים שונים:
ניהול ידע > הנחיה WEB 2.0> התנדבות ניהול ידע > ריכוזי WEB 2.0> מבוזר ניהול ידע > ארגון WEB 2.0> אנשים

47 סיכום KM 2.0 WEB 2.0 יש משהו באוויר. ראוי לאמץ באופן מושכל.
קודם אימוץ כלים (חלקי). מאוחר יותר, היכן שבשל ומתאים, אימוץ דגשי התרבות. KM 2.0 WEB 2.0

48 סיכום ומשוב

49 תודה רבה. 2know.kmrom.com


הורד את "ppt "קורס ניהול ידע מפגש 5 www.kmrom.com 2know.kmrom.com.

מצגות קשורות


מודעות Google