המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

05/12/17.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "05/12/17."— תמליל מצגת:

1 05/12/17

2 חוק ההמלצות

3 ראשית, מהו חוק? חוק הוא הוראה רשמית ומחייבת של כנסת ישראל לכלל תושבי המדינה. חברי כנסת (ח"כים) יוזמים הצעת חוק ולאחר הצבעה בכנסת, במידה והרוב מצביע בעד, הצעת החוק הופכת לחוק מחייב.

4 ומהו חוק ההמלצות? למעשה חוק ההמלצות הוא עדיין בגדר הצעת חוק אותה יזם ח"כ דודי אמסלם מהליכוד.

5 אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה
הצעת חוק ההמלצות מבקשת לאסור על המשטרה להציג את המלצתה בסיום חקירות שהיא עורכת. כיום, המשטרה עורכת חקירות בהתאם לחוק ובהתאם להוראת היועץ המשפטי לממשלה ובסיום החקירות, מעבירה את המלצתה לגבי התיק, האם להעמיד לדין או שאין אשמה. אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה

6 התומכים בחוק ההמלצות טוענים שלעתים, אחרי שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין, האדם נמצא זכאי במשפט ובינתיים, כיוון שהמשטרה המליצה להעמידו לדין וזה פורסם, פרטיותו נפגעה. הם מבקשים למנוע את זה.

7 המתנגדים לחוק טוענים שהחוק יפגע בעבודת המשטרה והפרקליטות (שם מכינים את התביעות המוגשות לביהמ"ש), שכן המשטרה למעשה אוספת את החומר, חוקרת את המקרה ובסוף לא יכולה להגיד האם היא חושבת שנעשה פשע או לא? הם טוענים שמטרת החוק הזה היא להגן על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכרגע חשוד ונחקר בשתי פרשות, תיק 1000 ותיק 2000 ולמנוע מהמשטרה לפרסם המלצותיה בפרשות אלו.

8 תיק 1000 (מכונה גם: פרשת המתנות) הוא חקירה פלילית שמנהלת משטרת ישראל נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחשד שקיבל טובות הנאה ומתנות יקרות מאנשי עסקים, הבולט שבהם הוא המליונר ארנון מילצ'ן. החקירה נפתחה רשמית בדצמבר נתניהו נחקר באזהרה בפרשה מספר פעמים.

9 תיק 2000, המכונה גם פרשת נתניהו-מוזס, הוא חקירה פלילית שמנהלת משטרת ישראל החל מינואר 2017 בחשד שהשניים תיאמו מהלכים, לכאורה, להגבלות על העיתון "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד של ראש הממשלה נתניהו בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתרynet" ". כאמור, בפרשה זו נחקרים באזהרה רוה"מ נתניהו וארנון מוזס, המוציא לאור והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות".

10 נכון להיום – לאחר הפגנה גדולה מאוד של אזרחים כנגד החוק הזה וכנגד תופעת השחיתות, הפגנה שנערכה במוצ"ש בת"א, הודיע ראש הממשלה שהוא מבקש שהחוק הזה לא יחול על התיקים שבהם הוא חשוד וח"כ דודי אמסלם הודיע שהוא דוחה את ההצבעה על החוק.


הורד את "ppt "05/12/17.

מצגות קשורות


מודעות Google