המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017"— תמליל מצגת:

1 כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
קורס פיתוח משחקי מחשב שיעור 4 כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © hitech-school.co.il

2 מה למדנו עד עכשיו ? בשיעור הקודם למדנו כיצד להזיז את הדמות שלנו באמצעות לחיצה על כפתור. לעיתים נרצה שהדמות תזוז באופן אוטומטי על ידי המחשב. לשם כך עלינו להשתמש ב Timer.

3 איך מזיזים דמות ? שלב א: מוסיפים תמונה לפרויקט.
שלב א: מוסיפים תמונה לפרויקט. שלב ב: גוררים לחלון פקד PictureBox ומוסיפים לו תמונה. שלב ג: משנים את שם הפקד לשם קל למשל player. שלב ד: גוררים פקד Button ולוחצים עליו פעמיים ליצירת אירוע. שלב ה: כותבים את קוד הפעולה.

4 שאלות חזרה איך קוראים למאפיין שמגדיר מיקום ?
אם נקטין את ה X לאיזה כיוון תזוז הדמות ? אם נגדיל את ה Y לאיזה כיוון תזוז הדמות ? איפה נמצאת הנקודה (0,0) במסך ? איך בודקים מה גודל המסך ?

5 Timer Timer הוא פקד שתפקידו להפעיל אירוע מסוים בכל כמה שניות שנגדיר לו מראש. אם נגרור אותו לטופס הוא יופיע למטה.

6 Timer בחלון המאפיינים נוכל לקבוע בכל כמה זמן תתבצע הפעולה.
Interval מגדיר כל כמה זמן תתבצע הפעולה. 1000 = שניה אחת מה נגדיר אם נרצה שהפעולה תתבצע כל: חצי שניה 2 שניות 5 שניות עשירית השנייה

7 יצירת אירוע ל Timer על מנת ליצור אירוע ל timer נלחץ עליו פעמיים.

8 הפעלת ה Timer על מנת להפעיל טיימר עלינו ליצור אירוע מסוג כפתור ובתוכו לכתוב את הקוד הבא.

9 תרגיל צרו פרויקט חדש כמו בתמונה (2 דמויות ופקד כפתור). גררו אל הפרויקט פקד מסוג timer. בלחיצה על הכפתור הפעילו את הטיימר. צרו אירוע לטיימר שבו הדמות התחתונה תתחיל לזוז שמאלה בכל חצי שניה.

10 המשך תרגיל גררו טיימר נוסף וצרו לו אירוע. שנו את ה interval ל 200.
הגדירו פעולה שהדמות העליונה תזוז שמאלה. מי מגיע קודם ? שנו את ה interval כך שהדמות שלמטה תגיע קודם.

11 תרגיל בית צרו פרויקט חדש וגררו אליו 3 פקדי pictureBox וכפתור.
תנו שמות לפקדים: הדמות העליונה תהיה השחקן שתי הדמויות למטה יהיו המחשב גררו 2 פקדי timer למסך. בלחיצה על כפתור "התחל" הפעילו את הטיימרים: Timer1 מזיז ימינה את הדמות השניה Timer2 מזיז ימינה את הדמות השלישית player computer1 computer2

12 המשך תרגיל בית הדמות הראשונה היא השחקן שלכם.
גררו למסך כפתור נוסף – "הזז שחקן ימינה". בלחיצה על הכפתור השחקן שלכם יזוז ימינה. שנו את ה interval של הטיימרים כדי שהדמויות יזוזו מהר ותהיה תחרות אמיתית ביניכם לבין הדמויות. שלחו צילום מסך של הקוד שכתבתם ושל מסך המשחק.


הורד את "ppt "כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017

מצגות קשורות


מודעות Google