המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אלף לילה ולילה!.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אלף לילה ולילה!."— תמליל מצגת:

1 אלף לילה ולילה!

2 למה קוראים לזה אלף לילה ולילה?
במאה החמש-עשרה קובצה בעיר אלכסנדריה שבמצרים סדרת סיפורים שנאספו יחדיו. רובם סופרו לראשונה בהודו, וחלקם סופרו בפרס. כולם נכתבו בערבית ונערכו בקהיר. קובץ סיפורים אלה, בחיבורו אלף ואחד הלילות (1984), הפכה לספר הידוע היום בשם אלף לילה ולילה.

3 כיצד זה התחיל סיפור המסגרת מספר על המלך שאהריאר, שמגלה כי אשתו לא נאמנה לו.הוא מואס במין הנשי כולו: הוא מורה על הוצאת אשתו להורג ומורה לווזיר (השר הבכיר) למצוא לו כלה חדשה בכל לילה. בכל בוקר, לאחר שבילה את הלילה עם כלתו החדשה, הוא מוציא גם אותה להורג .לאחר זמן- מה,כשכל נשות הממלכה חיות בפחד, בתו של השר הבכיר, שחרזדה  מחליטה למרות הפצרות אביה להתחתן עם המלך. בלילה, היא מתחילה לספר למלך סיפור; אולם הסיפור לא מסתיים ובאור הבוקר היא שותקת ומשאירה את המלך במתח. המלך מבטיח שלא להוציאה להורג, כדי שתסיים לספר לו את הסיפור בלילה הבא. לאחר שסיימה את הסיפור הראשון, החלה בסיפור שני, וכך הלאה, במשך אלף לילה ועוד לילה. לאחר 1001 לילות, כשהיא כבר אם לשלושה מילדי המלך, משתכנע המלך לחדול ממנהגו ולא להרוג את שחרזדה.

4 הסיפורים מפורסמים מאוד גם כיום
סיפורי אלף לילה ולילה היוו השראה לעשרות עיבודים טלוויזיוניים וקולנועיים.מספר מחזות זמר הופקו על בסיס אלף לילה ולילה, והסיפורים אף השפיעו על יצירות מוזיקת פופ ורוק.

5 לילה ולילה ומקורם יהודי.
ישנם המון סיפורים שנכללים בסיפורי אלף לילה ולילה ומקורם יהודי.

6 כמה מהסיפורים שמקורם יהודי:
22. אלא א-דין אבו א-שמט 41. אלי שאה וזומורוד 52. הישראלי המאמין 114. מלאך המוות והמלך הגא 115. מלאך המוות והמלך העשיר 116. מלאך המוות ומלך בני ישראל 117. אלכסנדר הגדול והעניים 119. השופט היהודי ואשתו הצדקת 122. עושה המגשים האדוק ואשתו הצדקת 126. האלוף המוסלמי 127. בתו של המלך הנוצרי 128. הנביא וההשגחה העליונה 130. מלך האי והיהודי הצדיק 132. מלכת הנחשים 133 המסע השביעי של סינבד 136. יודאר ואחיו 137. אייב וג'ריב 155. חסן מבצרה 161. העיוור והנכה 163. עבדאללה והדייג 168. עבדאללה איבן פאזיל ואחיו 183. הרון א-ראשיד ותאופט א-קאלוב 196. סיפורו של עלי קוג'יה 203. סולטן תימן ושלושת בניו 256. סיפורו של עבדאללה.

7 כמה סיפורים ידועים: · סינבד המלח · עלי באבא וארבעים השודדים
· סינבד המלח · עלי באבא וארבעים השודדים · אלאדין ומנורת הקסמים

8 מאפייני הסיפורים: בסיפורים יש ציניות והומור. בסיפורים יש חוכמה.
ברוב הסיפורים יש דברים על טבעיים.

9 מגישות: עידית וליאור קבסה.
מקוות שנהינתם!!!


הורד את "ppt "אלף לילה ולילה!.

מצגות קשורות


מודעות Google