המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

יעדים מרכזיים תשע"א עידוד למצוינות טכנולוגית ומדעית

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "יעדים מרכזיים תשע"א עידוד למצוינות טכנולוגית ומדעית"— תמליל מצגת:

1

2 יעדים מרכזיים תשע"א עידוד למצוינות טכנולוגית ומדעית
עבודה שיטתית לצורך העלאת ההישגים הלימודיים. מפתחות לחיים: 1.כלכלה 2. פיתוח כושר ההבעה בעל פה (רטוריקה). 3. אזרחות דיגיטלית

3 חלק א': "טיפוח מצוינות –טכנולוגית ומדעית
עידוד השתתפות בתחרויות ואולימפיאדות כגון: "מפתחים ומדענים צעירים", אולימפיאדות כימיה, פיזיקה...ותחרויות בתחומי הטכנולוגיה: first, רובונר, רובוקאפ, פרויקטים בחשמל אלקטרוניקה. תחרות של קבוצת עמל לפיתוח מוצרים שיסייעו לאיכות חיים (מוצרים שייקחו חלק גם בתחרויות ארציות. כגון: תחרות הפרוייקטים באלקטרוניקה, אור ירוק, איכות סביבה). השתתפות בתוכניות ליזמים צעירים. איתור מורים מצטיינים בתחומי הטכנולוגיה והמדע, אשר יפעילו תוכניות ייחודיות וייקחו חלק ביוזמות רשתיות.

4 מצוינות מדעית טכנולוגית
בפרויקטים רשתיים הנושא המרכז ישתלב במסגרת הפרויקטים הרשתיים המיוחדים: דמוקרטיה אקטיבית (לרב תחומיים), יום שיא למגמות תקשורת. ימי שיא לתלמידי בתי ספר מח"טים ותמ"תים. "עמל בשביל ישראל" ברחבי הארץ - באתרי תעשייה ומחקר. "רב תרבותיות": חקר מדעי משותף של צמדי בתי הספר. המייחד את הפרויקטים: למידה עצמית –קבוצתית למידה תוך מפגש ישיר עם אנשים או מקומות התמודדות עם סוגים שונים של "ביבליוגרפיה": כגון טבע, מוסדות, שידורי טלוויזיה, חומר המופיע ברשת ועוד

5 חיבור עם התעשייה תעשידע
שת"פ עם התאחדות התעשיינים - קבוצות פיתוח של תלמידים, אשר יבצעו פרויקט גמר במפעלים מאמצים (15 בתי ספר מול 15 מפעלים). "מנהל מאמץ מנהל" – קבוצה ייחודית של מנהלי עמל. חברת חשמל מועצת חכמים-יזמים צעירים עם צוות פיתוח של החברה. השתלמות למורי פיזיקה, חשמל ואיכות סביבה. פיתוח מרחבים לימודיים משותפים באינטרנט עם תעשידע וחח"י בנושאים טכנולוגיים ובנושאי אנרגיות חילופיות. שילוב בין מגמות טכנולוגיות מובילות והתעשייה - יוזמות לשילוב בין מגמות האלקטרוניקה בפרוייקט "השוחרות" ומגמות בתוכנית טו"ב למפעלי תעשייה

6 חיבור עם מוסדות אקדמיים, מכוני מחקר וגופים מקדמי מצוינות
קורסים וירטואליים קצרים בנושאים מחזית המדע, לקבוצות תלמידים מצומצמות מכל רחבי הרשת, על ידי אנשי סגל מהאוניברסיטאות. בניית מערך ההכנה לאוניברסיטה של תלמידי הרשת, במטרה לעלות את אחוז בעלי תואר ראשון מבין תלמידי הרשת. תמיכה בהערכות לבחינות הפסיכומטריות שת"פ עם פקולטות לרפואה במסגרת מגמת מערכות רפואיות שת"פ ליצירת כיתות אקדמיות בחט"ב (תל"מ) פעילויות בשיתוף עם נוער שוחר מדע. מחנות קיץ. שת"פ עם המרכז הישראלי למצוינות בחינוך: תוכנית מצוינות "2000" לחט"ב ותחרות "גילדור

7 תחום טכנולוגיה שידרוג ההצטיידות במעבדות/סדנאות קיימות ופתיחת מעבדות/סדנאות חדישות בתשתיות ובציוד. שיפור תהליכי הוראה ע"י הטמעת הוראה מתוקשבת במגמות הטכנולוגיות. השתלמות מורים בתעשייה (בהובלת התאחדות התעשיינים). שילוב גורמי תמיכה לשדרוג הצטיידות טכנולוגית (תכנית טו"ב, צה"ל וכד'). 5. יצירת שיתופי פעולה הדוקים עם הפיקוח הטכנולוגי במשרד החינוך ובמשרד התמ"ת.

8 פיתוח תחום המדעים הרחבת השילוב בין מדעים ברמה של 5 יח"ל ומגמה טכנולוגית ברמה של 10 יח"ל. קידום המצויינות "המדעית והטכנולוגית באמצעות פרוייקטים: - פרוייקט "נאסין" למצויינות - פרוייקט "נגישות להשכלה גבוהה" בישובים הבדואים בדרום. קידום המצויינות הטכנולוגית-מדעית בישובים הבדואים באמצעות פתיחת מגמות בעלות סטטוס יוקרתי: מיפוי המדעים בתיה"ס יפעילו את 3עים ברמה של 5 יח"ל.

9 מצוינות מדעית – טכנולוגית בבתי ספר בפיקוח משרד התמ"ת ובמחט"ים
מצוינות מדעית – טכנולוגית בבתי ספר בפיקוח משרד התמ"ת ובמחט"ים שילוב לוחות חכמים כאמצעי הוראה: פיילוט ב-5 בתי ספר תמ"ת ו-3 מח"טים השתלמות, הטמעה ופיתוח חומרי למידה. 2. ניסויים ומשחקי מדע: תוכנית ייחודית לחשיפת תחומי המדעים לתלמידים, באמצעות ניסויים ופעילות חוויתית. 3. בניית מאגר של מערכי שיעור מתוקשבים: יחד עם מומחיות ללקויות למידה. .

10 הטמעת הנושא מצוינות מדעית טכנולוגית: * פתוח חומרי לימוד בנושא
הפקת חוברת ייעודית לנושא המרכז: - החוברת תבטא את היוזמות, ההרהורים והתמודדות המורים עם הנושא . מגמות האמנות ואומנויות העיצוב נרתמות לנושא המרכז: - תחרות כרזות על הנושא המרכז. הטמעת הנושא מצוינות מדעית טכנולוגית: * פתוח חומרי לימוד בנושא * פתוח אתר אינטרנט * הכנת מאגר נושאים לפרויקט באנגלית * Debate בנושא מדע וטכנולוגיה

11 חלק ב': תחום הישגים לימודיים "ברשת עמל מדברים הישגים"
העלאה של אחוז הזכאות לתעודת בגרות ואיכותה הגדרת יעדים ברורים ומדידים לכל בית ספר בהתייחס למצב הקיים. רפרנטים – עבודה מול הרשת ומול בתי הספר: גיבוש דרכי פעולה, הפעלתן בבתי הספר, דיווח ומעקב שוטף. מנהלים ומנהלים פדגוגיים - מיפוי תלמידים, מעקב, קבוצות לימוד ותגבור, תחומי אחריות אישית, הזדמנות שנייה, פריסת בחינות תלת שנתית, פרויקטים מסייעים, השלמת מקצועות לבוגרים, קביעת יעדי זכאות בית ספריים וע"פ מקצועות ומגמות לימוד.

12 דגש מיוחד על כתות אומץ ומב"ר כמנוף לקידום הישגים לימודיים ותלמידאות.
הצלחה בכתות אלה תעלה משמעותית את אחוז הזכאות ותשפר את אווירת הלמידה בבית הספר מורים המתמחים בהוראת תלמידי מב"ר ואומץ יהוו את חוד החנית בהוראה אפקטיבית. למידה מהצלחות

13 בתי ספר שהעלו אחוזי זכאות לתעודת בגרות
בין תשס"ו לתשס"ט

14 בתי ספר שהעלו אחוזי זכאות לתעודת בגרות
בין תשס"ו לתשס"ט

15 בתי ספר תמ"ת עם תוצאות הישגיהם הטובים ביותר בבחינות  הגמר , שנה"ל התשס"ט:
1. עמל רמת דוד - 89% 2.עמל  טכנולוגי תל אביב  -88% 3.עמל שמשון  -72% 4.עמל נצרת - 71%

16 הוראת אנגלית הפעלת תכנית Access (בשיתוף שגרירות ארה"ב).
פיתוח תכנית ייחודית לקידום תלמידים ל -4 יח"ל Mini-Access (בשיתוף שגרירות ארה"ב). הטמעת תכנית הספרות החדשה לבגרות ברמות 4-5 יח"ל. העמקת תכנית Debate (בשיתוף שגרירות ארה"ב). הרחבת תכנית Book Clubs (בשיתוף שגרירות ארה"ב ובנק הפועלים). שלוב English Language Fellow (בשיתוף שגרירות ארה"ב).

17 הוראת אנגלית הפעלת מרכז להוראת אנגלית בבאר שבע (בשיתוף שגרירות ארה"ב).
8. העצמת בנות במגזר הבדווי (בשיתוף Women 2 Women ותורמים). השתלמות מורים בארץ ובחו"ל. שילוב פרויקט International Book Share . גיוס משאבים לתוכניות המינהל לפדגוגיה ובתי ספר.

18 תחום מתמטיקה השבחת ההוראה
העשרת ידע מורי מתמטיקה באמצעות הרצאות תוכן –מיועד לכלל בתי הספר ברשת: טיפים להוראת כל התכנים ברמת 3 יח"ל לתלמידים חלשים במתמטיקה. הוראה בדרך ההבנה משולבת שימוש במחשב – בעיקר לרמות 4-5 יח"ל. תוכנית ההיבחנות החדשה - יישום עיקרון הספירליות בהוראה. דרכים להגברת המוטיבציה. רשימת ההרצאות תופץ לרכזי המתמטיקה והמנהלים, ההרצאות יוזמנו ע"י צוות המתמטיקה ויתקיימו בבתי הספר. השתלמויות: השתלמות למורים חדשים במערכת. השתלמות להוראת מתמטיקה במגזר הבדואי בדרום – כל רמות הלימוד.

19 תחום מתמטיקה השבחת ההוראה הכנת חומרים
הנחייה צמודה (דו שבועית) לצוותי מתמטיקה פיילוט בכ- 10 בתי ספר (רב תחומי – 6, מחט – 1, תמת – 3) ניתוח פריטים של בחינות הבגרות ככלי לתכנון ההוראה. בתשע"א ישיבות צוות עם אנא ב 20 בתי ספר רב תחומיים. שמירה על קשר רציף עם בתי הספר, יעוץ והנחייה על פי הצורך. הכנת חומרים פיתוח מחולל בחינות מקוון לשאלון בגרות 801 . הכנת חוברת ניסוי לפרק טריגונומטריה לבחינות גמר, מיועד לצוותי מתמטיקה בבתי הספר של התמ"ת.

20 מנב"ס יעדים לתשע"א פיתוח העבודה הפדגוגית המבוססת על נתוני המנב"ס:
הטמעת נהלי עבודה פדגוגיים, תוך שימוש במטלות והזנת ציונים ונתונים שוטפים לאורך השנה הטמעת נהלי עבודה מחייבים לקראת בחינות הבגרות הפקת דוחות פדגוגיים ברמת התלמיד, הכתה, השכבה וביה"ס וקביעת דרכי פעולה על בסיס הנתונים

21 תחום הערכה יעדים לתשע"א קידום עבודה ממוקדת מטרות ויעדים בבתי הספר:
עבודה בהתאם לתכניות עבודה, מעקב ובקרה לאורך השנה, עמידה במדדי הצלחה הטמעת דרכי מעקב ובקרה על פרויקטים רישתיים, כמו התכנית לקידום תלמידים לקויי למידה

22 טיפוח מצוינות עידוד תלמידים לביצוע עבודות גמר.
הכנה לכתיבת עבודה. ז' ו-י'. שדרוג אופי השימוש בספריות בתי הספר: חיזוק האוריינות, והמידענות.

23 חלק ג': תלמידים בעלי צרכים ייחודיים (לקויות למידה) בתי הספר הרב תחומיים
הקניית כלים אימונים להצלחה בלמידה ובבחינות- שיתוף עם האוניברסיטה הפתוחה. הקניית כלים ומיומנויות אימוניות להכוונת לומדים ללמידה מכוונת הצלחה בבחינות. הטמעת מערך מסודר ומובנה של אבחונים רב תחומיים לבתי הספר באמצעות מרכז מהו"ת.

24 תלמידים בעלי צרכים ייחודיים (לקויות למידה) מחטי"ם
תלמידים בעלי צרכים ייחודיים (לקויות למידה) מחטי"ם בניית מודלים מובנים להתמודדות עם אחוזי נשירה גבוהים ולהגברת שיעור ההתמדה. הישגים: העלאת מספר הזכאים לתעודות סיום משמעותיות: תעודות בגרות, או 14 ו-15 יח"ל, לקראת טכנאים. הטמעת תהליכי הערכה ומדידה מובנים: המורים יבינו את מהות ומשמעות מדידה והערכת הישגי תלמידים, ידעו לפתח ולהפעיל תכנון הוראה.

25 בתי ספר בפיקוח משרד התמ"ת תשע"א
1. תוכנית שנתית של פעילות אתגרית: (קיאקים, טיפוס הרים, רכיבה על אופניים) שיפור מודעות עצמית, מסוגלות, אחריות אישית וקבוצתית, העצמת הפרט. פיילוט ב-6 בתי ספר. 2. העשרה וטיפוח יצירתיות בתלמידים דרך חוגים:תכשיטנות,קולנוע,פיסול ואמנות. פיילוט ב-3 בתי ספר 3. מפתחות לחיים – פרוייקט "חיים פלוס" – ידע של מונחים בסיסיים בכלכלה, הקניית הרגלים של ניהול נכון בניהול כספים. פיילוט ב-5 בתי הספר

26 4. אשכולות למידה – הכנסת משחקים דידקטיים המשולבים במערכי השיעור
4. אשכולות למידה – הכנסת משחקים דידקטיים המשולבים במערכי השיעור. פיילוט בבתי הספר: עפולה, קרית חיים, שמשון, נצרת. 5. קידום הישגים – הגדלת אחוז הזכאים לתעודות גמר מ-58% ל-68% (התמקדות במקצועות בחינות הגמר). 6. השתלמות רשתית למורים להבעה לאור שינוי תוכנית הלימודים בתמ"ת. 7. מיפוי המגמות הטכנולוגיות הקיימות ופתיחת מגמות טכנולוגיות חדשות, בהתאם לצורכי המשק והתעשייה.

27 חלק ד': התקשוב ברשת עמל היעדים:
הצבת הרשת בחזית החינוך הטכנולוגי בהלימה לתוכנית התקשוב הלאומית הפעולות: גיבוש חזון פדגוגי מתוקשב בשיתוף ועדת היגויי אקדמית שיתופי פעולה עם גופים מובילים במשק הישראלי שיתוף פעול הדוק עם המינהל למדע ולטכנולוגיה בפיתוח תוכן מקוון פרויקטים רישתים מקוונים: שביל ישראל, ערוץ עמל ב YouTube

28 פדגוגיה מתוקשבת היעדים: דגש על איכות הפעילות הלימודית והמורה המקוון
רכישת מיומנויות המאה ה – 21 שילוב כלים טכנולוגיים חדשניים הפעולות: הגברת הפעילות הלימודית באתרים הבית-ספריים הכשרות מורים בשיתוף גופים אקדמיים: אונ' חיפה ואונ' עברית שיתוף ידע מורים וחומרי לימוד שילוב כלים טכנולוגיים של רשתות חברתיות, wiki ובלוגים כחלק אינטגראלי מתהליך ההוראה-למידה שילוב לוחות חכמים בהוראה

29 חלק ה': חינוך ערכי – חברתי (בנוסף לנושאים שפורטו בהקשר של הנושא המרכז)
חלק ה': חינוך ערכי – חברתי (בנוסף לנושאים שפורטו בהקשר של הנושא המרכז) שילוב תלמידים מובילים ממועצות התלמידים ב"דמוקרטיה אקטיבית". רב תרבותיות- עבודה בצמדי בתי-ספר (מגזר יהודי- מגזר ערבי). הובלת תכנית לחינוך ובטיחות בדרכים בשילוב "אור ירוק".

30 תחום בטיחות ורישיונות קיום תנאים בטיחותיים ותברואתיים הולמים ליצירת סביבה תומכת הוראה בכל בתי הספר ברשת. (בשיתוף המנהלים והנהלת הרשת). טיפול בקליטת בתי ספר חדשים ומתן רישיונות ע"י משרה"ח. טיפול בחידוש רישיונות לבתי ספר קיימים ברשת בפיקוח משרה"ח מינוי רכזי בטיחות בבתי ספר בפיקוח משרה"ח ונאמני בטיחות בבתי ספר בפיקוח משרד התמ"ת. השתתפות מנהלים, רכזים ונאמני בטיחות בהשתלמויות.


הורד את "ppt "יעדים מרכזיים תשע"א עידוד למצוינות טכנולוגית ומדעית

מצגות קשורות


מודעות Google