המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

מופעי הירח הכינה: ליאת סופר.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "מופעי הירח הכינה: ליאת סופר."— תמליל מצגת:

1 מופעי הירח הכינה: ליאת סופר

2 כך יראה הירח בכל יום במהלך חודש מרץ. Sat Fri Thu Wed Tue Mon Sun 6 5 4
March 2010 Sat Fri Thu Wed Tue Mon Sun 6         5         4         3         2         1         13         12         11         10         9         8         7         20         19         18         17         16         15         14         27         26         25         24         23         22         21         31         30         29         28         כך יראה הירח בכל יום במהלך חודש מרץ.

3 הירח נע בתנועה מחזורית כבר בימי קדם, כשהתבוננו בני האדם בירח מדי לילה,
הם שמו לב שהוא מופיע בכל לילה במקום מעט שונה מהלילה הקודם, ושיש לילות בהם אין הוא מופיע כלל. מתצפיות אלה הבינו שהירח נמצא בתנועה, ובתנועתו הוא מקיף את כדור הארץ. תנועה זו נקראת תנועה מחזורית. (מתוך הספר: "ללכת על כוכב לכת")

4 הירח- גוף מואר הקפת הירח את כדור הארץ היא תופעה מחזורית. המדענים חישבו ומצאו, שלוקח לירח 29 יממות וחצי להקיף את כדור הארץ. בעברית קראו לזמן הזה "חודש". במשך הקפה אחת הירח "לובש" צורות שונות. צורות אלה נקראות: "מופעי הירח".

5 מופעי הירח הירח תמיד עגול , אבל כל לילה במשך החודש אנו רואים רק חלק ממנו. * צפו בסרטון מופעי הירח בתחילת החודש - השמש מאירה רק את החלק הימני של הירח, ולכן אנו רואים אותו כמו האות ז (כמו במילה זורח). באמצע החודש - השמש מאירה את הירח , ואנו רואים ירח מלא .

6 במחצית השנייה של החודש –
השמש מאירה רק את החלק השמאלי של הירח, ולכן אנו רואים אותו כמו האות ג (כמו במילה גורע = מחסיר ). בסוף החודש - ביום זה נמצא הירח בין כדור-הארץ לבין השמש ומאחר שחלקו המואר של הירח פונה אל השמש, איננו מסוגלים לראותו ביום זה (ראו באיור).

7


הורד את "ppt "מופעי הירח הכינה: ליאת סופר.

מצגות קשורות


מודעות Google