מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
Advertisements

תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 5: עצמים
© Keren Kalif JPA קרן כליף.
הרצאה 02 סוגי משתנים קרן כליף.
ייצוגים שונים של פונקציה
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 9: "יוצא מן הכלל"
תוכנה 1 תרגול 13 – סיכום.
תרגול 1: סביבת העבודה ומבוא ל-Java
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 4: מחלקות
לולאות Department of Computer Science-BGU 19 יולי 19.
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
תוכנה 1 תרגול 12 – סיכום.
תרגול מס' 8 משתנים מיוחסים מבוא ל-C++ קלט/פלט ב-C++
תירגול 10: מבנים (structs) וקבצים
רמי כהן, מדעי המחשב, הטכניוןכל הזכויות שמורות ©
עבודה ב-T2 מבוא לתכנות מערכות.
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 10: "ירושה נכונה" (הורשה II)
Jump tables, review questions
מבוא למדעי המחשב הרצאה מספר 12: רקורסיה
תכנות בשפת C תרגול 11 רשימות מקושרות מבנים
תרגול Introduction to C - Fall Amir Menczel.
פעולות אריתמטיות קרן כליף.
Computer Programming תרגול 1 Summer 2016
תירגול 11: מיונים וחיפוש בינארי
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 13: "אל תסתכל בקנקן"
נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה
תירגול 3: לולאות, קלט, וטיפוסים
תכנות בשפת C תרגול 8 רקורסיה
Engineering Programming A
תירגול 8:מצביעים והקצאה דינאמית
תרגול 6: פונקציות, סוגי משתנים, top-down design
תירגול 2: מבוא לתיכנות ב-C
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 5: מנשקים תחילה
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
Web Services Delegates and Events ליווי מקצועי : ארז קלר
מבוא לתכנות מונחה עצמים Object Oriented Programming
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
פרופ' מוטי בן-ארי המחלקה להוראת המדעים מכון ויצמן למדע
מבוא לתכנות למערכות מידע
Computer Architecture and System Programming Laboratory
המשך תכנות מונחה עצמים תרגול מס' 9.
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
תרגול 13 : חזרה נכתב על-ידי לימור ליבוביץ נערך ע"י ישראל גוטר
מת"מ מעבדה 7-8 רשימות.
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 8: "ירושה נכונה" (הורשה II)
תוכנה 1 תרגול - Generics.
תוכנה 1 תשס"ח סמסטר ב' אוהד ברזילי ליאור שפירא
שימוש בעצם ממחלקה אחרת כמאפיין במחלקה הנוכחית
מבוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 4
מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.
Introduction to Programming in C
עקרונות תכנות מונחה עצמים תרגול 8: OOP in C++
מעבדה 2- עיצוב (עבור חלק ג)
תרגול מס' 7: Memoization Quicksort תרגילים מתקדמים ברקורסיה
ברוכים הבאים למת"ם מבוא לתכנות מערכות הוכן ע"י שרי דואק
עקרונות תכנות מונחה עצמים תרגול 9:C++ - תרגילים
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 10: "ירושה נכונה" (הורשה II)
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 11: חידושים ב Java 8
תוכנה 1 בשפת Java הקדמה שחר מעוז בית הספר למדעי המחשב
Engineering Programming A
רשימות מקושרות עבודה עם קבצים דוגמה
תמליל מצגת:

מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1

מידע כללי אתר הקורס: https://www.cs.bgu.ac.il/~ipc172 אתר הקורס: https://www.cs.bgu.ac.il/~ipc172 במהלך הקורס יינתנו 5 עבודות תכנות. לא כולל מטלה 0 (אשר כבר מפורסמת באתר) הגשה ביחידים דרך המערכת submission system ציון בקורס: 30% עבודות (6% לכל עבודה) 70% מבחן

מה בתרגול אתר הקורס סביבת הפיתוח Eclipse הכרות ראשונית עם JAVA משתנים וטיפוסים אופרטורים אריתמטיים

הקדמה תוכנית מחשב בקורס זה נכתוב תוכניות בשפת התכנות JAVA מורכבת מסדרה של הוראות בשפת תכנות. נכתבת כטקסט בקובץ בקורס זה נכתוב תוכניות בשפת התכנות JAVA

דוגמה ראשונה לתוכנית ב- JAVA public class Hello { public static void main(String[] args){ System.out.println("Hello World!"); System.out.println(1 + 1); System.out.println("1 + 1"); }

מקוד להרצה ב-JAVA הידור\ compilation הרצה

סביבת העבודה eclipse

מחלקה שם הקובץ שמכיל את הקוד הוא Hello.java public class Hello { public static void main(String[] args){ System.out.println("Hello World!"); } שם הקובץ שמכיל את הקוד הוא Hello.java

הפונקציה main כל תוכנית ב-Java מתחילה בפונקציה "מיוחדת" הנקראת main public class Hello { public static void main(String[] args){ System.out.println("Hello World!"); System.out.println("Hello Again!"); }

תרגיל: הכרת סביבת העבודה פתחו את סביבת העבודה Eclipse לפי ההוראות הנתונות במדריך הנמצא באתר הקורס בדף practical sessions עקבו אחר ההוראות וכתבו תוכנית שמדפיסה למסך את המשולש: * ** *** **** *****

משתנים וטיפוסים משתנה (variable) הוא יחידת מידע המאחסנת ערך במהלך ריצת התוכנית. ניתן להשתמש במשתנים על מנת לשמור ערכים, ולקבלם בשלב מאוחר יותר בתוכנית. ניתן לבצע פעולות חישוביות בעזרת משתנים. לכל משתנה יש טיפוס (type). הטיפוס קובע אילו סוגי ערכים המשתנה יכול להכיל.

הגדרת משתנים יש להכריז על שם המשתנה וטיפוסו דוגמא: int num; אפשר להגדיר מספר משתנים מאותו טיפוס בשורה אחת. int num1, num2;

פעולת השמה פעולת השמה (assignment) נותנת ערך למשתנה. = הוא סימן פעולת השמה, משמאל שם המשתנה ומימין הערך. למשל, הפקודה הבאה נותנת ערך 3 למשתנה num. num = 3; ניתן להגדיר את המשתנה ולבצע השמה בשורה אחת: int num1 = 1;

טווח הכרה של משתנה טווח ההכרה של משתנה (scope) הוא האזור בתוכנית שבו המשתנה מוגדר וניתן להשתמש בו. טווח ההכרה של משתנה תלוי בבלוק בו הוא מוגדר (בלוק מצוין ע"י סוגריים מסולסלים). טווח ההכרה של המשתנה מתחיל בשורה שבו המשתנה מוגדר ומסתיים בסוף הבלוק שבו נמצאת הגדרת המשתנה.

דוגמה public class Example1 { public static void main(String[] args){ טבלת משתנים הגדרה שמות סקופ השמה פלט דוגמה public class Example1 { public static void main(String[] args){ int num; num = 3; int num1 = 1, num2; num2 = num1; System.out.println("num = " + num); System.out.println("num1 = " + num1); System.out.println("num2 = " + num2); } scope of num scope of num1 and num2 הפלט (output) של התוכנית: num = 3 num1 = 1 num2 = 1

תרגיל /* This program demonstrates addition and multiplication between integers. */ public class OperatorsExample1{ public static void main(String[] args){ int a = 3, b = 5; int c; c = a + b; System.out.println("c = "+ c); c = c * 2; } פלט התוכנית: c =8 c =16 מה יודפס?

טיפוסים טיפוס של משתנה קובע: אילו ערכים יכול המשתנה להכיל מהן הפעולות שניתן לבצע על המשתנה

טיפוסים פרימיטיביים לייצוג מספרים טיפוסים נומריים שלמים הטיפוסים נומריים מייצגים מספרים שלמים: byte, short, int, long למשל: long longNum, longNum2; byte byteNum = 125; longNum = 1234567890; 2. טיפוסים ממשיים הטיפוסים הממשיים הם double, float. double doubleNum; doubleNum = 3.75; בתרגול זה נדון בטיפוסים הבסיסיים הנקראים טיפוסים פרימיטיביים. למה יש יותר מטיפוס אחד למספר שלם?

דוגמה מה יודפס? public class OperatorsExample { public static void main(String[] args) { int a = 18; int b = 42; int first = (a + b) * 2; int second = a + b * 2; System.out.println("first number is:" + first); System.out.println("second number is:" + second); } 120 102 מה יודפס?

אופרטורים אריתמטיים על משתנים וערכים ניתן לבצע פעולות שונות, בהתאם לטיפוס. אופרטורים מבצעים חישוב ומחזירים תוצאה. על משתנים וערכים מטיפוסים נומריים וממשיים אפשר לבצע פעולות אריתמטיות: תיאור שימוש אופרטור מחבר את op1 עם op2 op1+op2 + מחסר את op2 מ- op1 op1-op2 - כפל בין op1 ל op2 op1*op2 * חלוקת op1 ב-op2 op1/op2 / שארית החלוקה של op1 ב- op2 op1 % op2 %

דוגמה מה יודפס? public class OperatorsExample { public static void main(String[] args) { int a = 5; int b = a / 2; double c = 5.0; double d = c / 2.0; System.out.println(“b = " + b); System.out.println(“d = " + d); } 2 2.5 מה יודפס?

תרגיל לפניכם קטע קוד לקליטת 3 מספרים מהמשתמש. העתיקו אותו והשלימו אותו כך שיודפס למסך סכום ספרות האחדות של המספרים שנקלטו import java.util.Scanner; public class Ex2 { public static void main(String[] args) { Scanner sc = new Scanner(System.in); int x = sc.nextInt(); int y = sc.nextInt(); int z = sc.nextInt(); } import java.util.Scanner; public class Lab1A { public static void main(String[] args) { // TODO Auto-generated method stub Scanner sc = new Scanner(System.in); int x = sc.nextInt(); int y = sc.nextInt(); int z = sc.nextInt(); int sol = (x % 10) + (y%10)+ (z%10); System.out.println("The solotion is "+sol); } קוד לקליטת שלושה מספרים מהמשתמש השלימו את הקוד כאן דוגמא: אם נקלטו המספרים 511,23,177 אזי המספר שיודפס למסך הוא 11

Assignment 0 is already published.