המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,"— תמליל מצגת:

1 הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט, בי'ס ברנקו וייס, בית שמש

2

3 סינגור עצמי היא הפעולה שבה האדם מדבר בעד עצמו, ומייצג את האינטרסים האישיים שלו, הוא מגן על זכויותיו ומבטיח שיסופקו לו השירותים המתאימים.

4 סינגור עצמי ללקויי למידה
תהליך שבו תלמיד (או מבוגר) עם לקויי למידה לומד להכיר את רכיבי הלקות שלו (נקודות חוזק ונקודות חולשה), יודע לתאר אותם לאחרים "רלוונטיים" באופן נכון וברור, מכיר את זכויותיו בתוקף החוק ויודע לדרוש אותן באופן אסרטיבי אך נעים.

5 מדוע צריך להנחות תלמידים עם לקויי למידה
לסנגר על עצמם? האופי הכרוני של הלקות האופי הסמוי של הלקות קשיים בפרגמאטיקה של השפה אי הכרה בנקודות חוזק ובצרכים מיוחדים סגנון התמודדות פסיבי הערכה עצמית נמוכה

6 דוגמא של דר' לאה קוזמינסקי:
המורה נותן הנחיות בעל פה לכתיבת עבודת סיכום. התלמיד עם ליקוי הלמידה מתקשה לזכור את כל ההנחיות הוא פונה אל המורה בבקשה להתאמת ההנחיות לצרכים הייחודיים שלו.

7 אני רוצה להיות בטוח שאני אעשה את העבודה על פי ההנחיות שלך, אבל קשה לי לזכור הנחיות בעל פה. האם תוכל לכתוב לי את ההנחיות לכתיבת העבודה כך שאוכל לחזור ולהסתכל עליהן בבית. משפט עם מסר חיובי הבעיה מה מבקש

8 מודל ההפעלה פרויקט משותף של מטח ושל שפ"י- שירות פסיכולוגי ייעוצי מופעל בבתי ספר על ידי יועצים חינוכיים משתתפים- 29 בתי ספר, 37 כיתות, 413 תלמידים מחוז הדרום- אשקלון, אשדוד, קרית גת, באר שבע ,נתיבות, דימונה, ערד, מגזר בדואי- כסייפה, רהט מחוז ירושלים- בית שמש, מבשרת ציון, מעלה האדומים, ירושלים

9 לווי מקצועי השתלמויות לצוות המפעיל את הקורס- 56 שעות: 28 שעות מפגשי פנים אל פנים 28 שעות וירטואליות תמיכה וירטואלית- באמצעות חדר המורים שבאתר ייעוץ מקצועי- דר' לאה קוזמינסקי דר' ורדה שרוני יועצים בכירים בשפ'י

10 מודל ההפעלה: קורס שנתי הכולל: פגישה אחת לשבוע, בדרך כלל בחדר המחשבים מענה וירטואלי לתלמידים בשעות שלאחר הלימודים פגישות פנים אל פנים בין התלמידים ליועצת/מורה לסיום: פגישה להפעלת סינגור עצמי של תלמיד בקורס לבין מורה שנבחר על ידו

11 היכרות עם המחשב – בדיקת הכלי
תהליך העבודה: היכרות עם המחשב – בדיקת הכלי מודעות לעצמי- היכרות עם תכונות לא רצויות, קשיים או לקויות. חקר אישי על לקויות למידה התמודדות עם בעיות אישיות: הצקות, עוולות… לקראת סינגור עצמי- ניתוח אירועים פיקטיביים. הבניית הסינגור- תרגול ואימון (ניתוח מקרים אישיים). יישום- הפעלת הסינגור העצמי. משוב

12 הגורמים המסייעים קשר אישי עם המנחה. יצירת אווירה בטוחה בקבוצה.
כללי משמעת ברורים- כבוד לזולת, סודיות. התייחסות אישית של כל חברי הקבוצה לנכתב. התייחסות אישית של המנחה לתלמיד, בשיחה או בכתיבה. האינטראקציה עם המחשב- צליל, צבע, אייקונים. יצירת מקום שמקבל ומאזין לתלמיד, ולבעיותיו. קבלת כלים שעוזרים וניתנים ליישום.

13 הכרות עם תכונות לא רצויות, קשיים או לקויות.

14

15 התייחסות החברים לבעיה

16 התמודדות עם בעיות אישיות: הצקות, עוולות…

17

18 עוול שקרה לי

19 עוול שעשו לי- ודרך התמודדות

20 עוול שעשו לי

21 התייחסות החברים

22 תגובות החברים

23 התייחסות נוספת לאותו מקרה

24 ניתוח אירועים פיקטיביים:

25

26

27

28 התלמידים גם מפרגנים

29 הבניית הסינגור- תרגול ואימון
(ניתוח מקרים אישיים):

30

31

32

33 יישום: פיתרון - בעזרת הסינגור

34

35 נקודות לציון: הרחבת הפרוייקט: 6 כיתות תשס'ד –פיילוט 37 כיתות בתשס'ה לווי מחקרי: הערכת הפרוייקט במסגרת עבודת M.A של אפרת עמנואלי ממטח בהנחיית פרו' מלכה מרגלית לאור ממצאי המחקר ומשוב מהשטח ייבחנו אפשרויות ההרחבה לבתי ספר נוספים ואוכלוסיות נוספות.

36 למידע נוסף ניתן לפנות אל:
דינה סלע, מטח


הורד את "ppt "הרצאה בכנס מוח "המורה אני רוצה להצליח במבחן, אבל אני לא מספיק להעתיק מהלוח, אולי את מוכנה..." דינה סלע, מטח אורנה רוזנבלט,

מצגות קשורות


מודעות Google