המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015"— תמליל מצגת:

1 ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015
ביה"ס הממ"ד יפתח בשנה"ל הקרובה - תשע"ו, בשלב זה יפעל ביה"ס במבנים זמניים, בשטח המועצה האזורית. במקביל נמשכות העבודות על מבנה הקבע שייבנה בסמוך. במהלך השנה וחצי האחרונות התבצעה עבודת היערכות ע"י ועדת היגוי מיוחדת שהורכבה מנציגי תושבים ומנציגי המועצה. ועדת ההיגוי ליוותה את התהליך לאורך כל הדרך והייתה שותפה לכל ההחלטות, הן במישורים הלוגיסטיים והן במישורים החינוכיים פדגוגיים. בנוסף התקיים תהליך פתוח לציבור, בו לקחו חלק עשרות אנשים. במסגרת זו גובשו תוצרים שישמשו את הנהלת ביה"ס וההורים בגיבוש חזון ביה"ס ותכנית העבודה. להלן תקציר מאפייני ביה"ס, עדכון על היערכות לפתיחה ותוצרי קבוצות השיח. רתמים

2 ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 א. מאפייני ביה"ס
התחלת פעילות: שנה"ל תשע"ו שנות לימוד: בית ספר 8 שנתי בי"ס צומח: בשנה הראשונה – כיתות א' - ג' הפרדה: מכיתות ד' סוג בי"ס: בית ספר ממ"ד, קהילתי, רב תחומי לימודי קודש: שילוב לימודי קודש בתכנית הלימודים כחלק ממערכת שעות רב תחומית רתמים

3 ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ב. עדכונים
מנהל בי"ס: לתפקיד נבחר ישראל יוקל שהחל בתפקידו במלוא המרץ. אירוע "בראשית": במסגרת תכנית מעברים, התקיים בחודש יוני הפנינג גדול לילדים ולהורים. ההפנינג התמקם במתחם ביה"ס העתידי, כהכנה לקראת שנת הלימודים. באירוע השתתפו עשרות משפחות. רתמים

4 ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ב. עדכונים - המשך
הרשמה: נכון לתחילת יולי, נרשמו מעל ל 130 ילדים בכיתות א'-ג', בחלוקה שווה של מעל ל 40 ילדים במחזור. מס' כיתות: בשנה"ל הקרובה יפתחו שתי כיתות בכל מחזור. סה"כ – 6 כיתות. גיוס מורים וצוות: התהליך נמצא בעיצומו. עד כה התקבלו לעבודה רוב המורים ואנשי הצוות. רתמים

5 ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ב. עדכונים – המשך
היערכות לוגיסטית: תהליך הכשרת המבנים נמצא לקראת סיום. במקביל מתבצעות עבודות פיתוח סביבתי, הקמת חצר משחקים, פינת חי וכד'. כמו"כ, מתבצע תהליך הצטיידות כנדרש. צהרון: מתנ"ס רמת נגב מכין תכנית לצהרון שיפעל כבר מתחילת השנה 5 ימים בשבוע, מיד לאחר סיום הלימודים. ביטחון: מחלקת הביטחון של המועצה שוקדת על כל מרכיבי הביטחון הנדרשים, לקראת פתיחת השנה. רתמים

6 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח להלן ריכוז של הרעיונות והמחשבות שעלו במסגרת שני סבבים של דיונים שהתקיימו עם עשרות תושבים והורים פוטנציאליים, לקראת פתיחת ביה"ס הממ"ד הראשון ברמת נגב. מטרת השיח הייתה: לנסח משפטים המייצגים את הרוח הכללית של המשפחות בתחומים הערכיים, דתיים, פדגוגיים וחינוכיים לשימוש ההנהלה הנכנסת בתהליך גיבוש החזון והאמנה הבית ספריים. הרשימה אינה משקפת בהכרח את עמדות רוב ההורים. מטרתה לספק נקודות למחשבה בעת גיבוש חזון ואמנה לביה"ס ובגיבוש תכנית הלימודים. רתמים

7 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח 1. זהות חינוכית פדגוגית של ביה"ס סדר יום סדר יום ברור קבלת התלמידים ע"י מחנך תפילה: כיתות גבוהות - לחוש תפילה ציבורית – ערך חינוך לתפילה בציבור. שליח הציבור קובע את הנוסח. מכיתה ה' ומעלה – תפילות בציבור. תפילה כחלק ממפגש בוקר כחלק ממפגש כיתתי. הנאה מהתפילה כאירוע קבוצתי. התפילה היא לא בהכרח במסגרת הלימודים אלא חלק מדרך החיים/ סדר היום. מפגש הבוקר – זמן לשיחה אישית עם המחנכ/ת, ענייני היום להתחיל יום עם משהו פיזי אחרי התפילה. ארוחת צהריים מסודרת בבי"ס. סוף היום: מסגרת ביה"ס עד 16:00 פעילות הפגתית לפני סיום היום. רתמים

8 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח אומנות/חוג שיעור אחרון. מקצועות קלילים בסיום היום. מפגש סיום בכיתה לסיים את היום באווירה נעימה לא לימודית. ליווי בהסעה (ועד לכיתה) בנות שירות\ גמלאים\ ילדים גדולים. יום הלימודים לימודי קודש: עיתוי\ כמות – לימוד קודש בהתחלה (גם כאמירה וגם מבחינת איכות הלימוד) הפסקה: הפסקה משותפת. הפסקה פעילה אחת לחודש. פעילויות רשות בהפסקה. לשילוב במהלך היום: העשרה קרן קרב. שיעור ספורט קצר 5-10 דקות. זמן קריאה. שיחות אישיות. תגבור אומנות לפי בחירה. מעגל ביחד עם המחנך/ת סביב נושא משהו פעם בחודש – ראש חודש רתמים

9 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח דגשים מרכזיים כיתות קטנות שיוצרות את האפשריות של יחס אישי. למידה מתוך יראת שמים, חיבור לתורה. ללמד מתוך אהבת התלמיד, לא מתוך מדידה או הצטיינות. למידה חיה ושמחה. ילד צריך ללכת לבי"ס שמח. שתהיה לו תחושת בית ללמד לדבר רגשות קשר מול המחנכת יהיה מעבר לתכנים הלימודים. חיזוק מיומנויות חברתיות, יצירת אינטראקציה חברתית לא פורמלית (א-ג) מתן אחריות לתלמידים הבוגרים לאורך היום. קשר עם הקהילה והסביבה: קשר בין הקהילה – גמלאים, מלווים, בניית קהילה אזורית סביב בי"ס. חשיבות לשת"פ עם בתי ספר האזורים האחרים קהילת רמת הנגב. הכרת הסביבה וחיבור לסביבה - נסיעה לישובים של התלמידים. לימוד סקרנות וחברות נוף המדבר. רתמים

10 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח ציפיות מהילדים: ליצור לילד הצלחות גם בבי"ס אנא הקשיבו לילד – לחפש את המידע לקבל את המסקנות הנכונות. כל ילד יקדם את עצמו במה שהוא טוב בו. מדידה ביחס לעצמו למידה פתוחה ומגוונות שכל ילד ימצא את עצמו. פיתוח כישורים – תוכניות שמאפשרות כישרונות אחרים- בעיקר לתלמידים שלא חזקים פיתוח הסקרנות ואהבת החומר. לא להפקיר ילדים בעלי רצון לידע וסקרנות שילוב בהוויה הבית ספרית- יצירתיות ותנועתיות. תגבור גם למחוננים וגם לחלשים. שיווין בתוכניות לימודים לבנים ובנות. שותפות ואחריות של התלמידים בבי"ס. בניית תכנית רב שנתית של טיולים. הרגלי אכילה וסידור של נושא התזונה בבי"ס. ליצור מסגרת שהיא פחות רשמית ופורמלית. למידה מרעיונות וממקומות אחרים כדי לקחת את הטוב מכל מקום ולהשתמש בו. מכתבים לילדים ולא דווקא להורים. הפלאפונים כסוגיה שצריך להתמודד איתה ראיה של כל ילד – פיתוח תכניות אישיות. רתמים

11 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח תכנית ופדגוגיה פריזמה אמונית בתוך לימודי חול. חיבור לתורה וידע של תורה. תלמוד תורה כתוספת. דרכי הוראה: למידה במידה דרך המחשב. העשרה תורנית חוייתית. פיתוח יצירתיות. למידה פתוחה ונגישה דרכי למידה שונות ללא קיבעון, חוויה, רצון. שיטות הוראה שמשתפות ילדים. אלמנט בחירה של התלמיד בתוך מערכת השעות כמו מגמה למידה לא רק פרונטלית. למידה דרך כל החושים. למידה חוץ כיתתית – מתחמים מחוץ לכיתה, טבע סביבה וערכים של כחלק מובנה מסדר היום. יצירת אווירה רצינית אך ללא לחץ. שינון רתמים

12 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח מקצועות חקלאות- יציאה קבועה. אקולוגיה. יכולות מעשיות חשובות – לימודי מקצועות. דברים מפתחי אישיות – מוסיקה, חוגיי סיירות, אומנות, גינה, פינת חי, למידה מקצועית כמו מלאכת יד, לימוד ערבית, שירה וריקוד – הרקדה בית ספרית כל ר"ח. טכנולוגיה ואמצעים במינון נכון. התזונה שילוב של תנועה בתוך כל המקצועות. מקהלה. נגריה. כישורי חיים- כלכלה. הרחבת ספורט בשעות שילוב חוגים בסוף שעות הלימוד. שילוב של יצירה בכל המקצועות. רתמים

13 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח הורים מנהל/ת וצוות פורמט לליווי המנהל. מנהל כדמות חזקה. ההורים יביאו אג'נדה והמנהל רץ איתה. ההורים לא מנהלים את בי"ס. מעורבות הורית – גם לדעת לפרגן לצוות ויחס אישי כלפיו. הערכה באה לידי ביטוי בכך שהצוות ירגיש טוב כשתהיה שותפות על הילדים (עמידה בכללים וגיבוי). הצוות- שידע איך ללמד. למצוא דרכים יצירתיות ללמידה. חיבור בנשמה למקצוע. חיבור לציונות וישראליות המורים משדרים שפה דומה. מחנכים שרואים את הילדים ומעצבים אותם ויהיו בעלי אישיות טובה ונעימה. בעלי עיין טובה על הילדים, נותנים את הלב. דמות המורה כדמות סמכותית חשובה. מחנכים שמצליחים להכניס הכל. רתמים

14 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח 2. זהות ערכית – דתית של ביה"ס – מעגל שיח 1  מילים שכדי שיופיעו בחזון הבית סיפרי:   שמחה, שילוב (חיבור), דוגמא אישית, תורה, קבלת השונות, הכלה, העצמה, משפחה, יושר, אמון, הקשבה, פתיחות, דרך ארץ, משמעות, אוירה חיובית, אהבת הארץ, מוסריות, (פלורליזם), יראת שמיים, טבעיות, (גאולה), אחריות, שיתוף, פשטות.  ילד אוהב תורה, אוהב אדם, אוהב את עמ"י וארץ ישראל. שירצה להמשיך ללמוד, לפתח סקרנות, מיומנויות למידה מותאמות לו . העצמה אישית – כל אחד מהמקום שהוא נמצא ופיתוח בטחון עצמי. (אישי)   לראות את הילד כחלק ממערכת משפחתית. (כבוד לערכי הבית). שילוב בתכני הדעת בין קודש לחול. חברתי- סביבה שמטפחת את הערכים של סבלנות, קבלת השונה, תרומה, מעורבות, אחריות, מצוינות חברתית ולא רק לימודית. ביה"ס מכיל – משלב ילדים עם שונות במישורים שונים – (מחלוקת..) למידת תורה מתוך שמחה (אהבה) מחויבות להלכה צניעות – יוגדר קוד לבוש בסיסי, חינוך לצניעות מתוך כבוד עצמי , צניעות פנימית. חינוך לדמויות מופת מהעולם היהודי . רתמים

15 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח 2. זהות ערכית – דתית של ביה"ס – מעגל שיח 2 קבלת האחר – הסכמה לכך שבי"ס ישאף ללמד את ילדנו על קבלת האחר כערך. הטרוגניות - הטרוגניות דתית בין התלמידים. שוויון – אמירה תורנית ערכית של בי"ס על שוויון הזדמנויות מגדרי. סממנים חיצוניים – צריך שיהיה קוד לבוש, יחד עם הבנת המהות חיבור לסביבה - הבוגר יכיר ויהיה מחובר לאזור בו הוא למד, ברבדים שונים: טבע, סביבה, ציונות, מורשת קרב, התיישבות בנגב. הבוגר יכיר/יכבד את המקום האנושי בסביבתו הקרובה (מפגשים עם לא דתיים, מפגש עם הבדואים) קיימות כערך – התייעלות אנרגטית, הפחתת צריכה, הפרדת פסולת, אי שימוש בחד"פ, הסתפקות במועט .  "ציונות ואהבת הארץ" חינוך לתפילה משמעותית אהבת תורה – שימת דגש על חשיבות הלימוד מתוך אהבה בעיקר בלימוד הקודש. כתורת החיים – חיבור. (אין קשר בין שעות מערכת לחשיבות התורה) "דרך הארץ קדמה לתורה" חוסר הסכמות / חילוקי דעות – צוות מורים – דתי – חילוני רתמים

16 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח 2. זהות ערכית – דתית של ביה"ס – מעגל שיח 3 בוגר בי"ס יצא בוגר נפשית, מוכן רגשית לעתיד מודע לעצמו ולסביבתו, עם ידע והבנה של חלקו בעולם, מודע לתכונות הטובות שלו וליכולות שלו. חיבור לסביבה ולא מנותק לסביבתו במיוחד מסביבה האנושית (קהילה ,מועצה). אדם טוב לחברה, זהות מגובשת, שייכות – למשפחה, לעם, לארץ ולתורה. מרגיש שבי"ס הוא בית – חלק ממנו. עצמאות- יכולת לעשות דברים באופן עצמאי. סקרנות בלמידה תרומה לקהילה וחיבור לסביבה הכנה לקראת המעבר לאולפנה וישיבה בניית תכנית שונה לכיתה ז'-ח'. התחום הדתי: ילד ששמח מדתיותו (מהדת שלו), אוהב את העובדה שהוא ילד דתי –שלא ירגיש זרות, פיתוח זהות וחיבור לדת. רתמים

17 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח
ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015 ג. סיכום תוצרי קבוצות השיח 2. זהות ערכית – דתית של ביה"ס – מעגל שיח 3 - המשך לקבל כל ילד עם הרמה הדתית בה הוא קיים ושברמתו הוא ירגיש בבית הספר בית. בית ספר שפתוח לשאלות בוגר שמחובר בפן האישי למסורת והערכים של עמ"י. חיבור לעם ישראל ולהיסטוריה, חיבור לארץ ישראל, הכרת הסביבה (גם הבדואיים) אהבת המחנך שיהיה קרוב לתלמיד אהבת בי"ס ,אנושות, סקרנות, חיבור לסביבה. יש לנסות לא לייצור התנגדות הורית. חשוב שהערכים והמסרים יהיו תואמים לאוכלוסיה. שלא תהיה אמירה חד גונית – אלא מרחבית וכללית. מנהל עם ראש פתוח, אסרטיבי חשוב שהילד יאהב את העובדה שהוא יהודי, בלי "טראומות" דתיות שמובילות למרידות. בתחום הדתי יש ללכת על בסיס יסודי, בסיסי וחיובי. חשוב מאוד שבית הספר יהיה ברוח ההלכה – ההלכה תיקבע לפי רב בי"ס. כבוד לתקנון בי"ס והבנה שאני הורה שהוא חלק מבי"ס. אהבה ללימוד תנ"ך, לימוד חוויתי, חיים מתוך התנ"ך, אהבה במיוחד בתכנים התורנים. לחיות את ההלכה, היהדות חיה ולא פולקלור. רתמים

18 לקט ציפיות ממבנה בית הספר
כיתות מרווחות וצבעים נעימים תחזוקה נאותה מבנה חד קומתי מבנה מזכירות ומנהל נגישים לילדים גם בזמן ההפסקה בית כנסת במרכז בית הספר מרווח עם שטחי משחק נרחבים שירותים מרווחים, באותו מבנה למנוע מעבר ממבנה למבנה הרבה מרחב בחוץ שבתוך ביה"ס יהיו חללים שבהם הילדים יוכלו לשבת ולנוח. אזורים מוצלים רתמים

19 לקט ציפיות ממבנה בית הספר
מרכז רוחני – שבית הכנסת, בית המדרש והספרייה יהיו במרכז בטיחות – שירותים בנויים בצורה בטוחה, מרחב משחקים גלויים למניעת בריונות והטרדות מרחב אמיתי למורים – שיוכלו לעבוד ולקבל הורים ללא מכולת או מכונות שתייה ואוכל ריח נעים – לא חומרי ניקיון זולים ומסריחים לוקרים אישיים לתלמידים, שלא יסחבו על הגב חללים מוארים ובהירים שירותים בכמות גבוהה ובמיקומים שונים של המגדרים גינה מדהימה שיהיה מקום התכנסות לכל ילדי ביה"ס יחד רתמים

20 לקט ציפיות ממבנה בית הספר
נגיש לאוכלוסיות מיוחדות אזורי למידה מגוונים, מלבד לימוד בתוך הכיתה אור טבעי וחלונות מבט – חלונות בגובה הילדים בישיבה יציאה מתוך הכיתה לחצר מקום מסודר לאוכל, במידה ויש ארוחות צהרים חמות מחשבה על בנייה אקוסטית: מזגן שקט, ריחוק מהכביש, איטום חלונות ועוד מבנה בעל אוריינטציה סביבתית חלונות גדולים לנוף שבחוץ צבעוני חניה מרווחת חדר מורים שמאפשר פרטיות מגדרית כיורים לנטילת ידיים, בסמוך לכיתות ולא רק בשירותים רתמים

21 נושאים ודגשים מהתשובות לשאלון
חינוך לערכים, סובלנות, סבלנות ופלורליזם העולם הרוחני של ביה"ס – דגשים שונים פתיחות והטרוגניות דתית מודלים חינוכיים: קו אחיד, עם כללים ברורים שלא לבלבל את הילדים שיטת זילברמן להעתיק את המודל של "קול יעקב" בירוחם מודל בי"ס התורני סביבתי במצפה רמון אנטרופוסופי שוויון מגדרי בלימודי הקודש והחול למידה חווייתית רתמים

22 נושאים ודגשים מהתשובות לשאלון
צוות ביה"ס – איכותי ומתוגמל, ליווי מתאים, תקן של בנות שירות תכני לימוד, סביבה לימודית ופעילויות נוספות ערבית, שיעורים יצירתיים, מדעים מעוררי סקרנות אמנות, ספורט, חקר הטבע, תיאטרון מקצועות ידיים, טכניים למידת טבע ומדעים ע"י מדרשת שדה בוקר פעילות גופנית יומיומית, לא להזניח את החינוך הגופני ספריה פעילה עם שעות ספריה קבועות חוגי קרן קרב הפסקות בשפע יום לימודים ארוך, בשילוב של העשרה וחוגים רתמים

23 נושאים ודגשים מהתשובות לשאלון
רמת הלימודים רמת לימודים גבוהה שאיפה למצוינות: מענה לילדים מצטיינים – מחוננים חילוניים - דתיים מקושר לביה"ס הממלכתי החילוני, קיום שיתוף פעולה כיתה מעורבת של חילוניים ודתיים שונות מקום בטוח מבחינה פיזית ונפשית שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים מפגשי הורים בנושאים שונים רתמים


הורד את "ppt "ממ"ד נגב סיני תמונת מצב – יולי 2015

מצגות קשורות


מודעות Google