המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

Information Technology Challenge

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "Information Technology Challenge"— תמליל מצגת:

1 Information Technology Challenge
מציגים: ניסים חופי ענת גיאת יניב אברהם עינת חבני ענת גזיאל

2 אתגרי ניהול בעידן התפתחות טכנולוגית המידע (IT)

3 שלבי התפתחות IT תחילת שנות ה-80: כניסת המחשבים האישיים הראשונים לשוק.
תחילה ואמצע שנות ה-90: מהפכת האינטרנט. סוף שנות ה-90: השתלטות IT על שווקי ההון, המיליונרים החדשים. תחילת שנות ה-2000: הבועה מתפוצצת. השקעה בציוד ושירותי IT צונחת.

4 עידן התפתחות IT מבנה ודינמיקת השוק סיכונים והזדמנויות
פיתוח המודלים העיסקיים אבטחת IT וניהול סיכונים עידן התפתחות IT השפעת IT שותפות אנשי המפתח סדרי עדיפויות להשקעה ב- IT לקנות או לייצר הטמעה ולמידה ארגונית

5 מבנה ודינמיקת השוק נוצר צורך בשינויים בדרכי העבודה ,הפעילות , הלימוד והמבנה העסקי. נוצרה אפשרות לתקשורת פנים ארגונית טובה יותר בין היחידות השונות בארגון. הארגונים במאה ה-21 נדרשים לעבוד בשיתוף פעולה עם הרבה גורמים - ספקים, יצרנים, מפיצים ושותפים שתפקידם לתכנן , לשלוח ,לשווק ולמכור סחורות ושירותים. עסקים יכולים לפעול מכל מקום ובכל זמן.

6 המודל העסקי המודל העסקי של החברה מורכב מ- 3 מרכיבים עיקריים:
מטרת החברה - אסטרטגיה והזדמנויות. יכולות – הגדרת המשאבים הדרושים להשגת מטרת החברה. ערך כלכלי - לבעלי החברה ולבעלי המניות.

7 השפעת IT IT מגדילה את נגישות המנהלים למידע בחברה – מאגרי מידע, דו"חות, אינטראנט, אינטרנט, . קיימים שני מדדי מפתח : השפעה על הביצועים – בטווח הקצר. השפעה על האסטרטגיה – בטווח הארוך.

8 השריג האסטרטגי אסטרטגיה יצור הזדמנויות תמיכה השפעה על הביצועים
השפעה על האסטרטגיה

9 עדיפויות השקעה ב- IT תועלות השימוש ב-IT מתחלקות ל-2 סוגים עיקריים:
כמו כן, התועלות יכולות להיות מוכוונות לתוך ומחוץ הפירמה.

10 התפתחויות התועלות מהשקעה בתשתית נובעת משיפורים בתשתיות המחשוב, בסיסי הנתונים ורשתות התקשורת. שנות ה-90 המוקדמות: נטייה לשלב טכנולוגיות חדשות ללא בדיקת אינטגרטיביות ביניהן. "בליל" של טכנולוגיות -> קושי תחזוקתי, ניהולי + עלויות גבוהות כיום: תשתית על בסיס סטנדרטים גמישות שימוש וגישה פשוטים יותר עלויות נמוכות מאפשר מעבר מעדיפויות השקעה על בסיס פרוייקטלי, לזרם השקעות מתמשך בתשתית טכנולוגיות המידע של הארגון – הערך האסטרטגי של מערכות המידע

11 התפתחויות התפתחויות אלו מאפשרות הפקת תועלות משימוש עסקי בתשתית IT מרושתת: תועלות מסחריות תועלות מידע תועלות "קהילתיות"

12 תועלות מהשקעה בתשתית IT מרושתת פונקציונאליות וגמישות
חיצוני פנימי יצירת פלטפורמת online/offline יעילה וגמישה לשימוש עסקי מול לקוחות, ספקים ושותפים הקטנת עלויות ו/או שיפור ביצועים לבצע עסקים Online הקטנת העלות, הזמן והסיכון בהעלאת יוזמות online עסקיות חדשות הגדלת האפשרויות העסקיות החיצוניות של הארגון שיפור ביצועי התשתית מגדילה את הפונקציונליות ואת טווח האפשרויות האסטרטגיות הקטנת עלויות ו/או שיפור ביצועי המערכת מאפשר ליצור יישומי IT חדשים בעלות נמוכה יותר, בפחות זמן, ובסיכון נמוך יותר. מאפשר הרחבה של יישומי IT פנימיים

13 תועלות מהשימוש העסקי בתשתית IT מרושתת מסחר
חיצוני פנימי פישוט וייעול ערוצי תקשורת קיימים מול השוק ויצירת ערוצים חדשים שיפור ביצועי ערוצי ההפצה הקטנת עלויות הארגון, לקוחותיו, ושותפיו מקטין את זמן תגובת הארגון לדרישות השוק (הזמנות) שיפור הניהול הפנימי של הפירמה, יעילותו וגמישותו שיפור ביצועים של תהליכי ניהול פנימיים הקטנת עלויות שיפור האיכות

14 תועלות מהשימוש העסקי בתשתית IT מרושתת תוכן/ידע
חיצוני פנימי משפר את ידע העובדים על הלקוחות, הספקים והשותפים העסקיים הוספת "ערך אינפורמטיבי" למוצרי של החברה מספק ידע ללקוחות לשותפים ולספקים, דבר שמאפשר קבלת החלטות טובה יותר תוספת רווח על מוצרים בגין הערך האינפורמטיבי המוסף שלהם משפר את ביצועי העובדים ואת ביצועי הלמידה של הארגון. מאפשר לעובדים להשיג יעדים ביצועיים אישיים מגדיל את מהירות קבלת ההחלטות מגדיל את אפשרות הארגון להגיב במהירות וביעילות לסיכונים והזדמנויות חדשות.

15 תועלות מהשימוש העסקי בתשתית IT מרושתת קהילה
חיצוני פנימי יצירת אטרקטיביות של הארגון בעיני לקוחות, ספקים וכו'.. ושיפור שביעות הרצון מהארגון בעיניהם. זיהוי מגמות בשביעות רצון הלקוחות לאורך זמן רמת הפרסונליזציה האפשרית של החברה כלפי לקוחותיה שימור אנשים כישרוניים בארגון, שיפור שביעות הרצון והנאמנות לארגון משך הזמן לאיוש תפקידי מפתח קצב השחיקה זיהוי מגמות בגיוס ושימור כוח אדם כישרוני

16 הטמעה ולמידה ארגונית מודל המתאר את השלבים בתהליך אימוץ של רעיונות וטכנולוגיות חדשות ע"י ארגונים זיהוי הזדמנויות + השקעה ראשונית בד"כ ע"י חטיבה קטנה/ מומחים לעניין יישום מקומי = סיכון מקומי אימוץ ולימוד ע"י הארגון הנתיב המלא - Cisco הנתיב החלקי – American Express רציונליזציה והמשך ההתפתחות האתגר – פיתוח מבנה ובקרה ארגונית יעילה לניצול יעיל של הטכנולוגיה החדשה

17 לייצר או לקנות ? רקע – מאמצע שנות ה-80 ועד תחילת שנות ה- 90 התחילו להופיע המחשבים האישיים בעסקים ועשו לכולם את החיים יותר קלים ויותר יעילים. לאורך כל התקופה אנשים חיפשו דרכים לעשות את החיים עוד יותר קלים ועוד יותר יעילים וככל שהטכנולוגיה התפתחה עלו רעיונות חדשים יותר.

18 לייצר או לקנות - המשך למה לא לקנות חבילת תוכנות שתענה על כל הצרכים בעסק ( לא רק עיבוד תמלילים ) ? למה בכלל צריך להחזיק בעסק אנשים שיתעסקו ויתמכו בכל נושא טכנולוגיית המידע, למה לא להוציא את כל נושאי המידע: ניהול הרשת, התמיכה הטכנית, ניהול בסיסי המידע וכו' החוצה – OUTSOURCE ? למה לקנות תוכנות בהרבה כסף ואז לשלם לאנשים שינהלו לי את כל מערך המידע, האם לא עדיף לקנות מנוי לשירותי מידע חיצוניים ?

19 לייצר או לקנות - המשך הרעיונות החדשים התקבלו ואז עסקים התחילו לצרוך שירותי מידע, במקביל התפתחו עסקים שנתנו את שירותי המידע. טכנולוגיית המידע התחילה למלא תפקיד מרכזי ביותר בכל עסק וההתקשרות עם העסק נותן השירות הפכה לצורך אסטרטגי. ככל שהביקוש לשירותי מידע עלה גם ההיצע עלה והעסקים נותני השירות נאלצו להוריד מחירים ולהתמקצע כדי לשרוד.

20 גורמים המשפיעים על ההחלטה אם לייצר או לקנות
גורם לייצר לקנות אסטרטגיה תשתית IT בארגון היא יתרון או עיסוק ליבה. אפליקציות IT רק תומכות בעסק והן עצמן לא חשובות. נתונים חסויים הנתונים סודיים ואסור שידלפו החוצה. אם ידלפו נתונים החוצה זה יהייה בעייתי אבל לא יקרה אסון. חבילת תוכנות אין חבילת תוכנות שתתמוך בפעילויות של העסק. יש הרבה מפתחי תוכנות ואפשר להרכיב חבילה שתענה על הצרכים של כמעט כל אחד. זמן נדרש למימוש יש זמן לפתח לבד. אין זמן, עד שתפתח לבד כבר יהיו טכנולוגיות חדשות. עלות - תועלת יותר זול לפתח לבד. יותר זול לקנות. התפתחות ומורכבות הטכנולוגיה יש לחברה כלים ( כ"א מיומן, כלי תוכנה ) לעמוד בהתפתחות המהירה של עולם ה- IT . אין לחברה יכולת לעמוד בהתפתחות המהירה של עולם ה- IT.

21 שותפות אנשי המפתח בחברה
בחברה יש הרבה גורמים שצריכים להיות שותפים למערכת המידע – מנהלים, שותפים, ספקים, לקוחות וכו', צריך ליצור שפה משותפת בין כל הגורמים. הצלחת שילוב של מערכת IT בחברה תלויה בהירתמות של אנשי המפתח בחברה למהלך זה. בסופו של דבר מי שצריך להחליט על שילוב מערכת מידע חדשה או לא הם המנהלים שרואים רחוק יותר, אם הם לא יהיו בקיאים בנושא וישאירו את ההחלטה למנהל ה- IT הם יכולים לפספס הזדמנויות או להיקלע לצרות. להמחשה, מה היה קורה אם מנהל החברה היה נותן למנהל החשבונות לקחת את כל ההחלטות בנושאי כספים.

22 אבטחת המידע וניהול סיכונים
בעידן האינטרנט והפס הרחב הלקוחות מצפים להיות מחוברים לשירותי המידע 24/7 בגלל ההבנה שזהו יתרון עסקי חשוב. יכולות אלו הגדילו את היכולת לשתף מידע ולעשות עסקים מרחוק אך גם את הסיכונים שיכולים להיגרם בטעות או בכוונה ע"י מתחרים/האקרים - גניבת מידע, מחיקת מידע וכו'. הפסקת שירות יכולה לגרום להפסד כספי מיידי. החיים שלנו בנויים סביב עולם המידע ואנחנו לא יכולים להסתדר בלי שירותי המידע כמו שלא נסתדר לאורך זמן עם הפסקה של החשמל. ההצלחה של חברה בהטמעת מערכת מידע נמדדת לא רק בשיפור היעילות אלא גם בהתמודדות עם הסיכונים החדשים שנוצרו.

23 סיכונים והזדמנויות רקע
בעבר- תחום טכנולוגיית המידע היה שייך לעוסקים מקצועית בתחום זה. המנהלים היו נעזרים בדוחות שהופקו ע"י מערכת IT. בהווה- מהמאה ה-21 חל מהפך בו ניתן למצוא את IT בכל מקום בבתים ,בי"ס ובכל משרד בעולם. עם כניסת האינטרנט והאפשרות להתקשר On-line בכל זמן ומכל מקום ברחבי העולם -אנשים פרטיים ועסקים החלו להשתמש ברשתות IT לשימושים שונים: במטוסים, ביה"ח.

24 בעתיד- צפי לשינויים רציניים שיאפשר תקשורת בינלאומית בתחומים שונים:
א. שימוש בכמויות עצומות של מידע בשרותי מסחר אלקטרוני, בידור. ב. טלפונים ניידים, מערכות תקשורת במכוניות,שדות תעופה,רכבות. טכנולוגיית המידע תהפוך לנדבך רציני לטובה או לרעה בחיי היומיום.והמנהלים בעסק יצטרכו להבין את מהם ההזדמנויות והסיכונים בIT ולנווט את ארגונם בהתאם

25 סיכום: סימני שאלה עבור הנהלת החברה בהערכת IT
האם קיימת אצלנו מערכת ניהול סיכונים, אבטחת מידע ע"מ להבטיח שרות מתקדם ומהיר? האם ישנו דיאלוג יעיל בין המנהלים, המשתמשים והשותפים העסקיים?

26 “A TALE OF TWO AIRLINES IN THE INFORMATION AGE”
ניתוח אירוע “A TALE OF TWO AIRLINES IN THE INFORMATION AGE”

27 תיאור האירוע האירוע מתאר את סיפורו של פרופ' מקפרסון - לקוח ותיק של חברת התעופה British Airways וחבר מועדון הלקוחות הקבועים (Gold Card member). הפרופסור טס תמיד במחלקה ראשונה ומשלם מחיר מלא. סיפורינו מתחיל כאשר הפרופסור צריך להגיע לפגישת עסקים חשובה בלונדון.

28 תיאור האירוע - המשך 17:30 - פרופ’ מקפרסון יושב במטוס של חברת British Airways העומד לנחות בשדה התעופה באטלנטה (באיחור של שעה ורבע). בעוד 30 דקות על הפרופסור לעבור לטיסת המשך (באותה חברת תעופה) ללונדון שאמורה להמריא בשעה 18:00. 17:40 - המטוס נוחת באטלנטה (כל המטוסים נוחתים באיחור). 17:53 - פרופ’ מקפרסון מגיע לשער של טיסת ההמשך שהיה כבר סגור (7 דק' לפני הזמן).

29 תיאור האירוע - המשך 17:58 - המטוס ממריא ללונדון בלי פרופ’ מקפרסון.
נציגי החברה, שלא זיהו את הפרופ' כנוסע החסר, מפנים אותו לטיסה של חברת תעופה אמריקאית. 19:50 - במטוס בו יושב הפרופסור, מודיעים על תקלה שעלולה לגרום לעיכוב של שעתיים וחצי. הפרופסור מגיע ללונדון לטובת פגישה אחת בלבד, ומשם אמור להמשיך מייד לגרמניה. בגלל העיכוב מחליט הפרופסור לטוס ישירות לפרנקפורט ועובר לטיסה אחרת (של אותה חברת תעופה).

30 תיאור האירוע - המשך 19:55- זמן ההמראה של המטוס לפרנקפורט.
20:02 - בשארית כוחותיו, רץ הפרופ' לכיוון שער היציאה לטיסה החדשה והצליח להגיע לשער באיחור של 7 דקות. למרות האיחור, הטיסה עוכבה למען 8 נוסעים מאחרים מטיסות קישור שהתעכבו. בנוסף, דייל החברה ביצע כרטוס במקום, תוך ביטול יעד הביניים המתוכנן (לונדון).

31 כמה הנחות... בחברה האנגלית, 10 שנים לפני קרות האירוע, תהליך הטיפול באיחור לטיסת המשך היה תלוי ביוזמת הנוסע והצוות, ללא התרעה מצד מערכות המידע. בהווה, הנחת היסוד של הנוסע היא שההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת טיפול באיחור מסוג זה בצורה אוטומטית, תוך התייחסות לכל ההיבטים (העברת המטען, כרטוס מחדש וכו')

32 הצגת הבעיות לחברת התעופה הבריטית אין מערכות מידע שמאפשרות ביצוע של:
מעקב אחר הנוסעים בטיסות עיבוד מידע לגבי טיסות מאחרות והשפעתו על טיסות המשך איחור צפוי של נוסע לא מנע יציאה מוקדמת של טיסת המשך הטיפול בנוסע מאחר לא תוכנן מראש חיזוי משך זמן טיסה על פי תחזית מזג האוויר

33 הצגת הבעיות מערכות המידע של החברה חסרות, לא אינטגרטיביות, ישנה בעיה באחזור המידע ובהצגתו. חוסר שביעות רצון של לקוחות שגורר ירידה בכמות הנוסעים בכלל, ובכמות הנוסעים הנאמנים בפרט חוסר ניצולת מקסימלית של תפוסת הטיסות מתן שירותי לקוח טובים מצריך את שילובן של טכנולוגיות ובסיסי נתונים שונים מרחבי הארגון.

34 המלצות לפעולה כניסה למהלך של הקמת מערכות מידע מרושתות ואינטגרטיביות המכילות: מידע עדכני אודות מצבת הנוסעים בכל זמן נתון קישור למרכז חיזוי מזג אויר לצורך קבלת תחזית עדכנית ושוטפת לאורך נתיבי הטיסות קישור למרכזי התחזוקה ולמערכות הלוגיסטיקה של החברה עיבוד המידע המטאורולוגי, לצורך הערכת השפעת האקלים על מרחקי וזמני הטיסות

35 המלצות לפעולה - המשך מערכות המידע צריכות לאפשר:
קליטת נתונים בזמן אמת ועיבודם למידע במהירות הצגת המידע ב-Online למשתמשי הקצה השונים: צוותי האוויר דיילי קרקע אנשי תחזוקה ולוגיסטיקה וכמובן - לקוחות החברה

36 טכנולוגית המידע מהווה את ליבת העסקים של החברה
מסקנות טכנולוגית המידע מאפשרת: יתרון אסטרטגי על פני חברות מתחרות מתן מגוון שירותים ללקוחות החברה יצירת הזדמנויות חדשות לצמיחה תוך חסכון לחברה טכנולוגית המידע מהווה את ליבת העסקים של החברה

37 תודה על ההקשבה


הורד את "ppt "Information Technology Challenge

מצגות קשורות


מודעות Google