המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

ניתוח שאלות וכתיבת תשובות

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "ניתוח שאלות וכתיבת תשובות"— תמליל מצגת:

1 ניתוח שאלות וכתיבת תשובות

2 הסבר כללי – על קצה המזלג:
ניתוח השאלה הוא צעד ראשון לקראת כתיבת התשובה. קריאה נכונה של השאלה והבחנה בין מרכיביה, מסייעים לסטודנט לזהות: באיזה נושא עוסקת השאלה? על מה בדיוק הוא נדרש לענות? מה יהיו מרכיבי התשובה עצמה ובאיזה סדר יוצגו. הבחנה בין מרכיבי השאלה מאפשרת ליצור סדר ולבנות מסגרת לכתיבת התשובה.

3 מרכיבי השאלה: הוראת השאלה: זוהי הפעולה הנדרשת לביצוע במהלך כתיבת התשובה. המשיב צריך לשאול את עצמו האם עליו לתאר? להסביר? להדגים? או אולי לבצע מספר פעולות תחום השאלה - הנושא הרחב אליו קשורה השאלה, הידע הנדרש על מנת לענות עלייה. מוקד השאלה - מילה/ מילים שסביבן מתמקדת השאלה ואליהן צריכה התשובה להתייחס

4 דוגמא

5 דוגמאות להוראות שאלה ומשמעותן
הסבר: תחום השאלה- הנושא הרחב שבו עוסקת השאלה הוא תהליך ההתנתקות. מוקד השאלה-  השאלה מבקשת להתייחס לתוצאות החברתיות של תהליך ההתנתקות. שאלה אחרת יכולה להתייחס לאותו תחום אך להתמקד בנושא אחר. לדוגמא: מוקד נוסף יכול להיות התוצאות הכלכליות של התהליך או התגובות כלפיו בעולם.

6 דוגמאות להלן שתי דוגמאות לניתוח של הוראת שאלה, מיקוד שאלה ותחום שאלה מתוך מטלה בקורס להבין סרטים – מבוא לאמנות הקולנוע.

7 הוראת השאלה, תחום השאלה, מוקד השאלה
שאלה 1 א. תארו מה קורה בקטע (מדוע מגיעה פג לטירתו של אדוארד)? ב. מהם מרחקי הצילום הדומיננטיים בקטע ומדוע?

8 מתווה לתשובה (ראשי פרקים)
.

9 דוגמא לתשובה א. תיאור ההתרחשות: הסיקוונס מתאר יום עבודה שיגרתי בחייה של פג, הגרה בעיירה קטנה ועובדת כנציגת מכירות של חברת קוסמטיקה. באותו יום היא לא מצליחה למכור אף לא מוצר אחד לנשות העיירה. לכן היא מחליטה לנסות מזלה במכירת מוצרי קוסמטיקה בטירה הנמצאת במעלה ההר בקצה העיירה. כשהיא נכנסת לגן הקסום של הטירה מתגלים בפניה מראות מרהיבים. כשהיא נכנסת אל תוך הטירה המשונה והמפחידה היא פוגשת באדוארד שהוא ספק אנושי ספק מפלצתי. לאחר שהיא נוכחת שהוא לא מסכן את חייה, היא מתקרבת אליו, מתוודעת אליו ומציעה לו לבוא עמה לעיירה.

10 ב. מרחקי הצילום הדומיננטיים הם: צילום מרחוק מאוד Extreme Long Shot וצילום ממרחק בינוני קרוב Medium Close Up. הסצינות בהן מתקיימים דיאלוגים בין פג לנשות העיירה ובין פג לאדוארד מצולמות ממרחק בינוני קרוב - Medium Close Up .

11 ג. הצילום מרחוק מאוד (Extreme Long Shot ) - הולם סצינת אקספוזיציה שבה נערכת הכרות ראשונית וכללית של הצופים עם הסביבה שבה יתפתח הסיפור בהמשך הסרט. המרחק הגדול מספק מבט כללי על שני המרחבים ומבליט את הניגוד העצום ביניהם: צבעי הפסטל של העיירה והסימטריות של הבתים, לעומת הצבעים הקודרים של הטירה, הצבעוניות העזה של הגינה והדפוסים הא-סימטריים במקום. למרות הקירבה הגיאוגרפית, מדובר בשני עולמות נפרדים. סיבה נוספת לבחירה בצילום מרחוק מאוד היא שבמרחק זה הדמויות נראות קטנות, בודדות וחסרות אונים בעולם גדול ומנוכר. פג קטנה וחסרת-אונים מול חוסר שיתוף הפעולה של שכנותיה בחלק הראשון של הסיקוונס ושוב קטנה ואף מפוחדת בטירה האפלה. גם אדוארד נמצא בעמדה של חולשה. ההקטנה וההחלשה של הדמויות ביחס לסביבה תורמת לרמת המשמעות של הסרט, העוסקת, בין השאר, בלחצים של החברה על היחיד. אדוארד נותר, בגלל צירוף מקרים אומלל "לא שלם", ולכן הוא נידון להיות מנודה ונרדף על-ידי החברה צרת-האופקים של העיירה הכל-אמריקאית. הוא וגם אלה שבאים לעזרתו חסרי אונים מול דעות קדומות והנטיה האינסטינקטיבית לדחות את הזר והשונה ולחשוש ממנו. בסצינות הדיאלוגים בין פג לנשות העיירה ובין פג לאדוארד המרחק הבינוני קרוב הוא מרחק פונקציונלי המאפשר לצופים "להתקרב" אל הדמויות, ולהבחין בניואנסים של האינטראקציה האנושית ביניהם (הבעות פנים), אך בלי להתקרב יותר מדי. כלומר, בניגוד לקלוזאפ, שתי הדמויות המשוחחות נראות באותו פריים. ההקשר החברתי שבו פועלות הדמויות הוא מוחשי יותר במרחק בינוני קרוב.

12 קריטריונים לבדיקת תהליך בניית תשובה:
האם זיהיתי את מרכיבי השאלה: הוראה, מוקד, תחום? בניית מתווה לתשובה (ראשי פרקים). כתיבת התשובה, על פי הסדר שהוצע במתווה, או סדר אפשרי אחר. ביקורת – האם התייחסתי לכל מרכיבי השאלה בתשובתי?


הורד את "ppt "ניתוח שאלות וכתיבת תשובות

מצגות קשורות


מודעות Google