המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

המאבק לחינוך טוב בישראל

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "המאבק לחינוך טוב בישראל"— תמליל מצגת:

1 המאבק לחינוך טוב בישראל
המצגת מיועדת למורים, תלמידים ולכל מי שילדיו חשובים לו ! יצרה לילך – תיכון הראל מבשרת בסיוע מירי ותמי

2 'כולם היום נושאים את שם החינוך לשוא' (ח"כ לשעבר יוסי שריד)
וכמובן ממהרים לבטל את המאבק ולהאשים את המורים בבכיינות על תנאי העסקה, בחופשות הארוכות חסרות ההצדקה, ובחינוך לקוי

3 למען חינוך טוב יותר ועתיד ורוד יותר
אבל מי מאיתנו בדק באמת על מה המאבק הנוכחי ? זה הזמן לברר מה אנחנו מוכנים לעשות למען ילדינו למען חינוך טוב יותר ועתיד ורוד יותר

4 מתוסכלים מהקשיים של הילד, ממערכת הלימודים של הילד שלכם ???
כמה מאיתנו משלמים על שיעורי עזר ? למורה פרטי ? מתוסכלים מהקשיים של הילד, מחוסר המענה ? הידעתם שמשרד החינוך קיצץ 8.5 שעות שבועיות ממערכת הלימודים של הילד שלכם ???

5 מי מתייחס אליהם ? ומה עם לקויי הלמידה ? אלפי שקלים
משרד החינוך מתנהל בצורה דרקונית בעניינם של תלמידים אלה, כדי שתלמידים לקויי למידה יקבלו את הטיפול הנכון, משרד החינוך מאלץ את ההורים לשלם למאבחנים פרטיים, אבל אז אינו מקבל את מסקנותיהם, אלא מאלץ את בתי הספר להוסיף על כל אבחון של תלמיד ערמות של ניירת: טפסים, דיווחי מורים, מבחנים, ישיבות מתומללות. אלפי שקלים

6 אנשים שמעולם לא פגשו את התלמיד הנדון, אם יקבל אותו תלמיד את ההתאמות
ואז מחליטים אנשים מטעמו של משרד החינוך, אנשים שמעולם לא פגשו את התלמיד הנדון, אם יקבל אותו תלמיד את ההתאמות אותן ביקש בית הספר עבורו או לא יקבלן.

7 וכמובן, משרד החינוך אינו מתגמל את המורים שמקדישים מזמנם לנושא
הטיפול בלקויי למידה דורש שעות עבודה, שהמורים אינם מתוגמלים עבורן. זמן נוסף להסברים ולבחינות בע"פ, שיעתוק, התמודדות עם הליקוי זמן שגם עליו המורה אינו מתוגמל.

8 האומנם ??? כאן יקומו המלעיזים ויאמרו- אבל על זה משלמים למורה משכורת.
בואו נברר מה באמת מרוויח מורה בישראל- מורה מתחיל אקדמאי משתכר 2800 ₪. (ומקבל השלמת הכנסה מן הביטוח הלאומי). מורה עם 12 שנות וותק + תואר שני משתכר 5300 ₪. מורה עם 25 שנות וותק + תואר שני משתכר 6200 ₪. השכר הממוצע במשק (יולי 2007) = 7922 ש"ח מדובר בברוטו, כמובן. משכורת נמוכה מאוד בהשוואה למשכורות המורים בעולם המערבי !

9 אבל- לכך יש להוסיף בדיקת מבחנים, בחנים, עבודות, מחברות,
מורה בחטיבה העליונה הוא לפחות בוגר תואר ראשון ותעודת הוראה . משרה מלאה של מורה בחטיבה העליונה היא 24 שעות הוראה פרונטליות בכיתה בשבוע. אבל- לכך יש להוסיף בדיקת מבחנים, בחנים, עבודות, מחברות, הכנה לשיעור- כתיבת מערכים שיחות עם תלמידים, שיחות עם הורים והשעות בפועל עומדות על 64 שעות עבודה שבועיות ! לעומת 42 שעות עבודה במשק

10 ישיבות מורים, אסיפות הורים, טיולים ופעילויות חברתיות
ומחנך כיתה עובד הרבה יותר !!! ישיבות מורים, אסיפות הורים, טיולים ופעילויות חברתיות אינם כלולים בתחשיב זה. תגבורים בחופשות ניתנים ללא תמורה, ללא שכר. איזה מגזר נוסף עובד במשק בחינם ? האם אתה עובד שעות נוספות ללא שכר ??? האם פקיד הבנק מקבל שיחות מלקוחות הביתה אחרי שעות עבודה ? האם רופאת השיניים תסביר לילדיך כיצד לצחצח שיניים היטב מבלי לדרוש תשלום לשעה ? האם עו"ד יתן לך עצה מבלי שתשלם ? האם חבר כנסת יגיע לישיבות ועדה ללא שכר ?

11 חופשות אתם אומרים ?

12 מישהו אמר חופש ? למורים חופשות שדומות לאלו שבעולם המערבי,
בארה"ב לומדים 180 ימים בשנה. בישראל מעל 200 ! (בצרפת עוד פחות). אבל בארץ משכורות המורים הן הנמוכות ביותר בעולם המערבי ותנאי העבודה הם מהקשים ביותר בעולם המערבי. ב"חופשות" מורים מגיעים לבי"ס להשתלמויות, לימי גיבוש לתלמידים, לראיין תלמידים, לשיחות עם הורים, לסיכום תוצאות קורסי קיץ, לוועדות פדגוגיות, לבניית תוכניות עבודה לשנה הבאה, הכנת מערכים ועוד. מישהו אמר חופש ?

13 תפסיקו לספור את השעות ואת החופשות.
אמנם מי שעוסק בהוראה עושה זאת מתוך בחירה להיות מורה, על כל הקשיים הכרוכים בכך , אבל אף אחד לא חשב שיהיה עבד.

14 תכנו של המאבק כיתות קטנות יותר מ- 40 תלמידים בכיתה עוד שעות הוראה- ואפילו יום לימודים ארוך שעות סיוע לליקויי למידה שכר הולם למורים

15 אנו רוצים שילדינו ילמדו אצל מורה שמתוגמל כראוי על עבודתו,
שלא מנצלים אותו ואינו מוטרד, שהוא הטוב ביותר הקיים במדינה בידע ובאנושיות, שהוא יודע להקנות ידע, לשמש דוגמא, ושיש לו זמן וחשק לחייך ולהקשיב !

16 כל מי שמדינת ישראל בדמו-
בלי חינוך אין עתיד ! כל מי שילדיו חשובים לו, כל מי שמדינת ישראל בדמו- זה המאבק שלו ! אפילו יוסי קוצ'יק...


הורד את "ppt "המאבק לחינוך טוב בישראל

מצגות קשורות


מודעות Google