המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

ברכת העיר לוד לראש הממשלה מר אריאל שרון מקסים לוי ראש העיר.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "ברכת העיר לוד לראש הממשלה מר אריאל שרון מקסים לוי ראש העיר."— תמליל מצגת:

1 ברכת העיר לוד לראש הממשלה מר אריאל שרון מקסים לוי ראש העיר

2 העיר לוד נתונים כלליים

3 נתונים דמוגרפיים סה"כ תושבי העיר 73,438 (4/02)
סה"כ תושבי העיר 73,438 (4/02) מס' נפשות ממוצע למשק בית 4.3 במגזר הערבי 7.1 משקי בית בעלי מחשב 0.19 מכונית למשק בית 0.56 משפחות מטופלות ברווחה 6,012 תושבים מטופלים ברווחה 11,162 מתגייסים לצה"ל 90% מגיעים לקצונה 20-25% (בממוצע הארצי) תושבים יהודים 53,583 (72.97%) תושבים ערבים 19,855 (27.03%) יהודים / ערבים עולים

4 משפחות מטופלות 6,012 שירותי רווחה * תושבים מטופלים 11,162
משפחות מטופלות ,012 * תושבים מטופלים ,162 * קשישים מטופלים ,200 * מספר ילדים בסיכון המטופלים במסגרת הרווחה 1708 * ילדים בסיכון בחוק הנוער * משפחות חד-הוריות מטופלות תושבים "חזקים" יחסית עזבו את העיר לטובת: מודיעין, שוהם, מכבים-רעות. הידלדלות האוכלוסייה משפיעה באופן ישיר על רמת ההכנסות העצמיות של העירייה

5 גידול רב שנתי מספר תושבים
יהודים , , , , , , ,600 72.97% % % % % % % לא יהודים , , , , , , , ,056 27.03% % % % % % %

6 עיריית לוד

7 לוד בשנים האחרונות משנת 1996 נוהלה העיר על ידי ראשי עיר שלא הצליחו
להבריא את העירייה. במאי 2000 משרד הפנים מינה ועדה קרואה וחשב מלווה במהלך השנתיים האחרונות, העיר לוד נוהלה על ידי המדינה באמצעות משרד הפנים. את התוצאות ניתן לראות ...

8 כספים - מצב הרשות * גירעון מצטבר בסך של 140 מיליון ₪ (צפי ל- 31/12/02)
* גירעון מצטבר בסך של 140 מיליון ₪ (צפי ל- 31/12/02) * גירעון שוטף בסך של 35 מיליון ₪ (צפי לשנת 2002) * העירייה מגדילה את גירעונה המצטבר בקצב של 3 – 2.5 מיליון ₪ בחודש. * העירייה פועלת לפי תקציב של שנת 2001 (מאחר שהעירייה לא הצליחה לערוך תקציב מאוזן לשנת 2002)

9 קשיים תקציביים תוכנית הבראה 2002 – (הסדרת תנאי פרישה לעובדים מפוטרים/פורשים) עומס מלוות העירייה הכנסות עצמיות נמוכות הרכב אוכלוסייה (גידול מתמיד בצריכת שירותי רווחה) היעדר מקורות הכנסה משמעותיים (אזור תעשייה ופרוייקטים נדל"ניים, מתן הנחות לעולים, קשישים ועוד על-פי חוק)

10 ריכוז בקשות לסיוע ממשלתי

11 ריכוז בקשות לסיוע ממשלתי מינוי ועדת שרים מיוחדת לטיפול בבעיות העיר לוד
שיקום והבראת המצב הכספי של העירייה תוכנית "אופק" לטיפול נקודתי בלוד– הארכה ל - 5 שנים מינוי נציג מטעם משרד ראש הממשלה לעיר לוד מתן הכרה לעיר לוד כאזור פיתוח א' לתעשיית היי-טק (מודל נס ציונה) סיוע בקידום תוכניות במשרדי ממשלה: משרד הפנים ומינהל מקרקעי ישראל שיקום ופיתוח במגזר הערבי שיפור תדמית העיר מינוי ועדת שרים מיוחדת לטיפול בבעיות העיר לוד

12 4. שיקום והבראת המצב הכספי של העירייה
4. שיקום והבראת המצב הכספי של העירייה הגדלת מענק האיזון של העירייה בסך של 35 מיליון ₪, בכל שנה במשך 5 השנים הקרובות. להערכתנו, בתוך פרק זמן של 5 שנים, יתחזק וישתפר מצבה הכלכלי של העירייה כך שתוכל להסתפק במענק האיזון המקובל (בהמשך לבקשת הסיוע בסעיף 1). מענק חד פעמי לעירייה לצורך כיסוי הגירעון המצטבר.

13 1. מינוי ועדת שרים לטיפול בעיר לוד
1. מינוי ועדת שרים לטיפול בעיר לוד מצבה המיוחד של העיר לוד כיום – דמוגראפית וסוציו-אקונומית מחייב התייחסות מיוחדת של כל משרדי הממשלה. המטרה היא להביא לשינוי מהותי ולקידום התשתית החברתית - כלכלית, התעשייתית והתעסוקתית בלוד. בקשת הרשות: מינוי ועדת שרים/מנכ"לים לטיפול מערכתי בעיר לוד.

14 3. תוכנית "אופק" לטיפול נקודתי בלוד
3. תוכנית "אופק" לטיפול נקודתי בלוד הארכת תקופת התוכנית ל- 5 שנים (שנתיים נוספות) אישור פתיחת חשבון בנק ייעודי לתקציבי הטיפול הנקודתי אישור תוכניות בתחום הרווחה ללא צורך ב- Matching של העירייה מימוש תקציבי "אופק" שטרם הועברו לעיר: משרד התעשייה והמסחר מיליון ₪ משרד העבודה והרווחה הכשרה מקצועית מיליון ₪ משרד החינוך יתרת תקציב כ- 4.2 מיליון ₪ (מתקציב 2001) הקרן קיימת לישראל מיליון ₪ (אישור להמשך התוכנית) משרד הבינוי והשיכון מיליון ₪ (הקמת קיר מפריד לד/1300) המגזר העסקי לא נעשתה כל פעילות

15 8.3 משרד החינוך החלת תוכנית יוח"א – "שלב 41" בגני חובה
8.3 משרד החינוך החלת תוכנית יוח"א – "שלב 41" בגני חובה (עד כה נכללו 8 גנים בלבד מתוך 49 גני חובה).

16 2. הגדרת העיר לוד כאזור פיתוח א' לתעשיית היי-טק
2. הגדרת העיר לוד כאזור פיתוח א' לתעשיית היי-טק ייזום מתוכנן של פיתוח שכונת היי-טק בעיר לוד (לפי מודל נס-ציונה). משרד התעשייה והמסחר הקצה לעיר לוד 11 מיליון ₪ במסגרת תוכנית הטיפול הנקודתי -עד כה לא הועברו הכספים בטענה כי העיר לוד אינה מוגדרת כאזור עדיפות א'. מוצע כי תקציב זה יושקע על ידי התמ"ס במסגרת איגום משאבים לפיתוח אזור התעשייה .

17 8. סיוע וקידום תוכניות במשרדי ממשלה
8. סיוע וקידום תוכניות במשרדי ממשלה משרד הפנים - הועדה המחוזית מינהל מקרקעי ישראל

18 5. קידום תוכניות בניין עיר בוועדה המחוזית
5. קידום תוכניות בניין עיר בוועדה המחוזית 5.1 קידום תוכניות בינוי למגורים במזרח העיר: בן שמן, גינתון ואחיסמך. תוכניות המע"ר – לב העיר לוד. 5.3 לד/1300 – פרדס שניר (תוכנית אב ומתאר במגזר הערבי). 5.4 לד/1500 – הרחבה ושדרוג אזור תעשייה צפון. יודגש כי במהלך 5 השנים האחרונות לא אושרה לעיר לוד אף לא תוכנית משמעותית בוועדה המחוזית. בקשת הרשות: בקשה לשר הפנים כי ינחה את הועדה המחוזית למנות נציג שילווה את העיר לוד ויפעל לקידום כל תוכניות העיר בוועדה.

19 6. קידום תוכניות במינהל מקרקעי ישראל
6. קידום תוכניות במינהל מקרקעי ישראל הקמת יחידת פיקוח משותפת לעירייה ולמינהל. פינויים ברחבי העיר. הקדמת תקציבי פיתוח תשתיות על במע"ר. הוזלת ערכי קרקע לבינוי למגורים ולתעשייה. לד/1500 – תוכנית אב לתעסוקה, לוד מערב. מ"ח/158 – הקמת תחנת רכבת בשכונת גני אביב. עדכון מרחבי תכנון.

20 8.1 משרד הפנים מהעירייה באשר לכתובת הקבועה בעיר.
8.1 משרד הפנים תאום בין העירייה ובין מרשם התושבים: רישום תושבים במשרד הפנים רק על סמך אישור מהעירייה באשר לכתובת הקבועה בעיר. על-פי מודל שהיה קיים בעיריית לוד ופעל בהצלחה וביעילות.

21 "איירפורט סיטי" והרג"מ "איירפורט סיטי" – מועצה אזורית מודיעים
"איירפורט סיטי" – מועצה אזורית מודיעים הרג"מ – מעצות אזוריות: גזר ומודיעים והעיר רמלה ; העיר לוד קופחה בעת חלוקת ה"עוגה" – עשרות מיליוני ₪ מאגרות והיטלים, יוזרמו למועצה שמאכלסת כ תושבים, לעומת העיר לוד שמאכלסת 73,438 תושבים ומצוייה במצוקה כלכלית אדירה והעירייה נשענת על מענקי הממשלה. בקשת הרשות: שילוב העיר לוד כשותפה בשני םרוייקטים אלה – במסגרת מינהלת משותפת וחלוקת תקציבים בצורה צודקת.

22 הרחבת תחום השיפוט של לוד
הרחבת השטח המוניציפאלי לצורך בנייה למגורים:    הרחבה עד כביש מס' 1 בכיוון צפון. 2. חטיבות קרקע סמוכות עד לכביש מספר 3. במזרח. (לרבות קרקעות במושבים: בן-שמן, גינתון ואחיסמך) 4. הרחבה עד למתחם הרג"מ בכיוון דרום.

23 7. שיקום ופיתוח במגזר הערבי
7. שיקום ופיתוח במגזר הערבי קידום תוכניות אב ומתאר בשכונות פרדס שניר, הרכבת ס"ח ונווה ירק. הקצאת תקציב מיוחד לביצוע תשתיות על בפרדס שניר הקצאת תקציב מיוחד לתחומי החינוך והרווחה במגזר.

24 8.5 משרד התחבורה חבור כביש 40 לאזור תעשייה הרחבת מחסום הרכבת ברח' פסח לב שיקוע כביש אבא הילל – פסח לב מתחת למסילת הברזל השתתפות מע"צ בפתוח אזור תעשייה צפון. פתיחת ציר רחוב החלוץ כציר עורקי בעיר. הקמת גשר להולכי רגל בין בי"ס אלזהרה לשכונת ס"ח. מימוש הקמת הקיר האקוסטי ע"י מע"צ לאורך שכונת נווה נוף הקמת תחנת רכבת בגני אביב – משותפת לאזור התעשייה מימון הקמת מערכת ממוחשבת למערך התמרורים בעיר. סלילת רח' פסח לב

25 8.2 משרד הבינוי והשיכון שיקום שכונות חברתי - הכללת כל העיר והגדלת התקציב לסך 20 מיליון ₪. הסדרת חוק חינוך חינם לגילאי 4-3 בכל העיר שיקום שכונות פיזי הכללת כל העיר , כולל שכונת גבעת הזיתים והגדלת התקציב לסך של 70 מיליון ₪ * מתן הכרה בעיר לוד כזכאית לתנאים המוענקים לישובים המוגדרים אזור עדיפות א' – לצורך העדפה בהקמת מבני ציבור , פיתוח ותשתיות וכן בהגדלת משכנתאות. הגדלת משכנתאות ומענקים לרוכשי דירות בלוד. הקצאת מבנים במסגרת ועדת ברודט לשכונות גני אביב וגני יער הקצאת תקציב בסך של כ- 10 מיליון ₪ להקמת מתנ"סים בגני אביב (קיים תכנון) ופרדס שניר קידום שלב ב' בשכונת נווה שלום – פינוי הקמה של כ- 180 יח"ד והשלמת התשתיות בשכונה. קידום תוכנית ייחודית לבנייה ציבורית במגזר הערבי ובמגזר היהודי (זוגות צעירים).

26 8.4 משרד לקליטת עלייה יוצאי רוסיה - 11, מרביתם מתגוררים בשכונת גני-אביב יוצאי אתיופיה 2, משפחות עולי אתיופיה נקלטו במהלך השנה האחרונה ארצות אחרות 10, קליטת עולים מצרפת וארגנטינה המגמה היא קליטת אוכלוסיית עולים בעלת פוטנציאל כלכלי וחברתי גבוה, כדוגמת קליטה איכותית של עולים מצרפת ומארגנטינה. בקשת הרשות: מתן העדפה מתקנת – כסיוע לעירייה במתן שירותים מוניציפאליים חיוניים לעולים שמתגוררים בלוד (כדוגמת עולים מארגנטינה וצרפת). הענקת סל העדפות וסל שירותים חיוניים (מגורים, הכשרה מקצועית ותעסוקה).

27 בניית תדמית לעיר לוד פגיעה בתדמית העיר עקב: עזיבה של אוכלוסייה חזקה ליישובי הסביבה: מודיעין, שוהם, מכבים ורעות ועוד. רמת הפשיעה גבוהה בעיקר בתחומי הסחר בסמים, ביטחון אישי ובנייה בלתי חוקית. עיר מעורבת יצירת סטיגמות שליליות נדרש תקציב מיוחד בסך של כ- 3 מיליון ₪ לצורך מימוש תוכנית לבנייה מחדש של תדמית העיר (פנימית וחיצונית).

28 שנת הלימודים תשס"ג חוסר בכיתות לימוד יבילות
בית ספר/גן ילדים מס' כיתות חסרות הערות אלזהרא 2 כיתות אלמנאר יסמין אלזהרא/כיתות גן 6 כיתות שדרוג רמת אשכול 1 כיתה כ- 250 תלמידים יהיו ללא מסגרת לימודית בפתיחת שנת הלימודים בקשות אלה אושרו במשרד החינוך בתאריך 27/6/02, אך טרם הועברו לעירייה הרשאות תקציביות.

29 שנת הלימודים תשס"ג בינוי מוסדות חינוך
הגן/שכונה מספר כיתות סמל מוסד נווה שלום דו כיתתי 999375 נווה ירק חד כיתתי 997155 גני יער 999896 בינוי הכיתות אושר על ידי משרד החינוך, אך טרם הועברו הרשאות. העירייה חתמה על הסכם מותנה עם חב' רולן (זכיינית משכ"ל).

30 שנת הלימודים תשס"ג פרוייקטים מתוקצבים על ידי מפעל הפיס
גן/ בית ספר מספר כיתות סמל מוסד שכ' גני אביב גן – דו כיתתי 997890 רשב"י 999052 בית ספר – 8 כיתות 414946 התוכניות אושרו על ידי משרד החינוך, ונמסרו למפעל הפיס לביצוע – עד כה לא התקבלו הרשאות תקציביות ובנייתן טרם החלה.

31 שנת הלימודים תשס"ג ליקויי בטיחות במוסדות חינוך
הנושא העלות הנדרשת השלמת ציוד כיבוי אש 675,000 ₪ כולל התזת חומר דוחה בערה במבני בתי הספר ובגני הילדים אישור בדיקת תקינות מערכת החשמל 2,000,000 ₪ בדיקת מתקני משחקים בגני הילדים 90,000 ₪ מתקני משחק ישנים הגדלת כוח חשמל בבתי הספר בעיר 1,000,000 ₪ סה"כ נדרש תקציב בסך של 3.8 מיליון ₪ לטיפול בליקויי בטיחות המוגדרים בעדיפות א'. חומר מפורט בנושאים אלה הופץ זה מכבר לגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך

32 משרדי ממשלה משרד הפנים - סיפוח מתחם "איירפורט סיטי" משרד החינוך
משרד הפנים - סיפוח מתחם "איירפורט סיטי" משרד החינוך משרד לקליטת עלייה משרד התחבורה


הורד את "ppt "ברכת העיר לוד לראש הממשלה מר אריאל שרון מקסים לוי ראש העיר.

מצגות קשורות


מודעות Google