המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,"— תמליל מצגת:

1

2 מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול, הספרות, המוסיקה וכדו' " (מילון אבן שושן). נדמה שאין איש שיכול לעמוד מול יצירת אמנות ולהישאר אדיש אליה.

3 תחומי האומנות ציור – פחם פיסול – בוץ, אבנים ועץ
אדריכלות- הפירמידות במצרים מיצב – מהמילה "הצבה" מיצג – מהמילה "הצגה" וידאו- ארט תחומי האומנות

4 פענוח טקסט חזותי על מנת "לקרוא" טקסט חזותי, יצירת אמנות, כרזה- יש להבין את הסמלים המוסתרים בו/בה. סמל חזותי- העברה של רעיון לשפה גראפית. מציאת ביטוי גרפי לרעיונות תוך שימוש בצורות ובצבעים.

5 סמל -סימן שרירותי,אינו מרמז על משהו קדום אלא משהו חדש
סמל -סימן שרירותי,אינו מרמז על משהו קדום אלא משהו חדש. גם יוצר הסמל וגם המתבונן מסכימים על הסמלים ומבינים את מה שהם מייצגים. לדוגמה-מגן דוד מסמל את העם היהודי. אייקון- סימן שמסמל תופעה, לדוגמה-שופר מסמל בתרבות היהודית את עקידת יצחק,הברית שבן היהודי לאלוהיו. לוגו- סמל של ארגון או קבוצה, שמהווה מעין תעודת זהות מצוירת. תפקיד הלוגו להעביר לצופה מסר מהיר, המשתייך לאותו ארגון. לדוגמה- ארגוני ספורט,חברות מסחריות, ארגונים חברתיים, משתמשים בלוגו על כל פרסום שלהם, כמן ניירות מכתבים, שלטים, כרזות ועוד.

6 צבע- צבעים מעבירים מסרים שונים בתרבויות שונות:
הצבע בתרבות המערב בתרבות המזרח רוגע,אביב,שפע, התחדשות, קנאה בוסר, חוסר נסיון,רעל, שנאה אמת,אמינות טוהר צדק,חוכמה,אבל אבל אטימות,אנוכיות להט,אהבה,סכנה שאפתנות,תקווה,חתונה קור,מלכות,עצבות יוקרה,אין-סוף

7 קומפוזיציה- ארגון התמונה, איך מרכיבי
התמונה מסודרים בתוכה? האם יש משמעות לסדר? האם יש מרכז לתמונה? מהו? תיאור כללי של היצירה-תיאור של היצירה מהחוץ פנימה- פורמט(מלבני,מאורך,רוחבי,עגול),ממדים,כמה דמויות יש ביצירה? היכן הן נמצאות? בציור נוף יש לתאר את פרטי הנוף. זווית ראיה- מהחזית,מלמעלה, מלמטה, מהצד, מהמרכז.זווית הראיה משנה את האווירה או את משמעות היצירה)

8 אור- האם יש בתמונה מקור אור חיצוני (תאורה מלאכותית) או פנימי (זוהר שנובע מאחת הדמויות)? מה תפקיד האור והצל? (ליצור אשליית נפח,להדגיש את הלך הרוח, להדגיש משהו מסוים בתמונה, לצורך הבעה). צבע- מהו הצבע השולט ביצירה? האם הצבעים רבים או מועטים? חמים או קרים? בהירים או כהים? האם הם מחקים את המציאות? הא אלו צבעים סמליים? (כמו בטבלה למעלה) חלל- האם יש תחושת עומק בתמונה? האם היא שטוחה? כיצד נוצר העומק בתמונה?

9 לסיכום כאשר מתבוננים ביצירת אומנות:
מי הן הדמויות? – לפיהן ניתן לדעת מה הנושא. לשים לב לאפיונים: הצגה, לבוש, מבט, מחוות גופניות. נקודת המבט של הצופה- מלמעלה למטה או מלמטה למעלה? צבעים- ריאליסטים (דומים למציאות) לא ריאליסטים. מה הם הצבעים הבולטים? רקע – האם בולט או מבליט את הדמות? לאיזה קהל פונה היצירה? מה את/ה מרגיש/ה לדמויות ולמה?


הורד את "ppt "מהי אומנות? מונח אמנות אוצר בתוכו את המילה אמן. "יצירה ששוקעו בה כשרון רב ויש בה כדי ליהנות את הרואה או את השומע ולגרום להם חוויה אסתטית בתחום הציור, הפיסול,

מצגות קשורות


מודעות Google