המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח"— תמליל מצגת:

1

2 התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח
מטרות התמודדות עם בעיה מציאותית, הפיכת מידע לידע למידה עצמית, יוזמה וחשיבה, חקר פיתוח יכולות ישום בניית תמונת מצב: איסוף חומר, בחינת מצב קיים, ניתוח חלופות והשוואה ביניהן בניית מערכת, התמודדות עם דרישות, אילוצים ותוצאות בלתי צפויות עבודת צוות התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח

3 שיא בפעילות "מצוינות 2000" ישום כלי העבודה שנרכשו חווית התהליך המדעי
חיבור החשיבה, המדע והטכנולוגיה דגש על התהליך לצד התוצאה, יתרון ורווח מעצם ההשתתפות, אתגר גדול וסיפוק עצום

4 שותפים לפרוייקט המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון חיל-האוויר

5 עיקרי התקנון טווח רחב של אפשרויות הדרישות מהמערכת
גילוי והתרעה מידיים/ הפעלה בזמן מתאים הברחת הציפורים חזרה על הפעולה עקרונות מדעיים וטכנולוגיים, אוטונומיות ידידותיות לסביבה עמידות גמישות (יתרון) מקוריות (יתרון) טווח רחב של אפשרויות

6 עיקרי התקנון (המשך) שלבי הביצוע לימוד ראשוני וגיבוש נושא עבור
לימוד ראשוני וגיבוש נושא עבור הכנת הצעת מחקר ופיתוח עבור דוח ביניים עבור שיפוט מקדים שלב הגמר (בשני חלקים) המשך

7 עיקרי התקנון (המשך) לוח זמנים רשימת משתתפים 20.11.05
רשימת משתתפים הצעת נושא (מקורי) בחירת נושא (מהרשימה) הגשת הצעת מחקר ופיתוח הגשת דוח ביניים מרץ 2006 שיפוט מקדים אפריל-יוני 2006 שלב הגמר יוני-יולי 2006

8 עיקרי התקנון (המשך) שיפוט: משקל השלבים השונים הצעת המחקר: 20%
הצעת המחקר: 20% דוח התקדמות: 10% שלב חצי הגמר: 15% שלב הגמר: חלק א': 35% חלק ב': 20%

9 עיקרי התקנון (המשך) שיפוט: קריטריונים ביצועים ביחס לנדרש מבנה המתקן
(חוזק, יציבות, מראה) אופן ההצגה ושליטה בחומר עבודה עצמית גמישות חדשנות

10 עיקרי התקנון (המשך) תקציב פרסים ועדת היגוי

11 מטרדי ציפורים בארץ עגורים בעמק החולה – נזקים לגידולי שדה בחודשי החורף (אוקטובר-מרץ). קורמורנים, שקנאים – נזקים לבריכות הדגים בעמק החולה, עמק בית-שאן, עמק זבולון, מישור החוף. ברכיות בעמק החולה – נזקים לנבטים בשדות החקלאים. קאקים בחבל לכיש – נזקים לרפתות ותחרות עם בזים ותנשמות על מקומות קינון. ציפורים מקננות קרקע (סיקסק, כרוון, חוגלה) במחניים בצידי מסלולים, פברואר-יוני. מזבלת דודאים (ואחרות) – ציפורים חורפות.

12 מטרדי ציפורים בארץ (המשך)
יונים – עומדות על גופי תאורה, עמודים, מוטות בתוך מבנים. כל בסיסי חיל האוויר, האנגרים של התעשייה האווירית, כל השנה. מיינות – מקננות במבנים ובמנועי מטוסים. שדה דב ותל-נוף, כל השנה. עורבים – שוהים בחורשות אקליפטוסים הסמוכות למסלולי הטיסה. רמת דוד, תל-נוף וחצור, כל השנה. אנפות בקר – מסתובבות בשדות החקלאיים הסמוכים למסלולי הטיסה. תל-נוף וחצור, בעיקר בזמן ביצוע פעולות חקלאיות (כגון חרישת הקרקע).

13 מטרדי ציפורים בארץ (המשך)
ברווזים – מתרכזים בבריכות חמצון ותעלות מים, רק בחורף. רמת דוד. זרעיות – שוהות סמוך למסלולי הטיסה בחורף. בסיסי הדרום, בעיקר נבטים, וכן שדות חקלאיים בדרום. חסידות – נוחתות על המסלולים באביב (מרץ-מאי) בבסיסי הדרום. נתב"ג (בדומה לבעיות בחיל-האוויר במרכז הארץ). זרעיות בנגב המערבי – ציפורים חורפות (אוקטובר-מרץ), מזיקות לשדות עם נבטים.

14 פירוט שלבי הביצוע לימוד ראשוני וגיבוש נושא
מיפוי נושאים רלוונטיים ללימוד, כגון: נדידת ציפורים סוגי ציפורים תחומי ממשק אדם-ציפור מערכות קיימות בארץ ובעולם

15 פירוט שלבי הביצוע (המשך)
לימוד ראשוני וגיבוש נושא (המשך) איסוף מידע ממקורות שונים, כגון: אינטרנט חומר כתוב (מאמרים, ספרות) מפגש עם אנשי מקצוע (צפרות, טכנולוגיה..) ביקור באתרים רלוונטיים בחירת נושא חזור

16 פירוט שלבי הביצוע (המשך)
הכנת הצעת מחקר ופיתוח רקע: מצב קיים, נתונים וסטטיסטיקות, בעיות פתוחות הצגת דרכי פתרון אפשריות, הצגת הפתרון או הפתרונות המועדפים (יתרונות וחסרונות, קשיים/ אתגרים צפויים) פירוט מרכיבי המערכת: גילוי והתרעה/ מנגנון הפעלה הפעלת מנגנון ההרחקה ביצועים מוערכים גמישות שלבי העבודה ולוחות זמנים צפויים חזור

17 פירוט שלבי הביצוע (המשך)
דוח ביניים תיאור ההתקדמות עד כה פירוט ביצוע מול תכנון ביחס לתכנון המקורי בעיות בהן נתקל הצוות (בין אם נפתרו ובין אם לאו), ופירוט הטיפול בהן פעילות צפויה להמשך (עדכון תכנית העבודה) חזור

18 תמיכה תוך כדי התהליך רכזים אזוריים מרכז הפרוייקט איש קשר מתחום הצפרות
תמיכה תוך כדי התהליך רכזים אזוריים מרכז הפרוייקט איש קשר מתחום הצפרות חומר עזר אתר האינטרנט

19 כיצד נתחיל? לדעת לשאול שאלות, הנחיה והכוונה - לא תשובה
תהליכי חשיבה משותפת, סיעור מוחות חשיבה יצירתית הגדרת משימות ותתי-משימות, חלוקת תפקידים (על-ידי המורה/ התלמידים) שיתוף ובקרת עמיתים

20 פרטים מרכז הפרוייקט - ד"ר אבי פולג רכזת פרוייקטים - שירה מוזס
משרד נייד דואר אלקטרוני רכזת פרוייקטים - שירה מוזס משרד דואר אלקטרוני

21 בהצלחה!!


הורד את "ppt "התנסות בתהליך "אמיתי" של מחקר ופיתוח

מצגות קשורות


מודעות Google