המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח"— תמליל מצגת:

1 חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח
סביבות לימודיות מקוונות מנסות לטפל במטרות הלימודיות ולהיות יעילות עצם השמת התלמיד במרכז .(Cicognani, 2000) חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח יום עיון אוניברסיטת חיפה,

2 מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית)
מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) הינו ארגון ללא מטרות רווח (מלכ"ר) שנוסד ע"י קרן יד הנדיב ב-1971. מטח פועל מתוך שליחות חברתית לטובת קידום מערכת החינוך בישראל, בדגש על פיתוח תכנים מודפסים ודיגיטאליים למורים ותלמידים, הטמעה של אמצעים וסביבות למידה, הוראה והערכה משולבי טכנולוגיות מתקדמות, המכוונים לשיפור הישגים חינוכיים, תוך יעוץ וליווי מערכות חינוך בתהליכי התחדשות.

3 רקע בשלוש השנים האחרונות (תשס"ב-תשס"ד), ניכר מיעוט של אחוז הניגשים לבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד (נתוני בחינות הבגרות משרד החינוך, תשס"ד). אחוז זה מתייחס לשיעור התלמידים מכלל הניגשים לבגרות במתמטיקה. התפלגות הניגשים לבגרות במתמטיקה 5יח 4י ח 3יח 14% 22% 64%

4 מטרות ואוכלוסיית יעד פרויקט נחשון שואף להגדיל את מספר התלמידים המגיעים ללימודים מוגברים במתמטיקה באמצעות חונכות וירטואלית. הטכנולוגיה מאפשרת להגיע לישובים פריפריאליים מרוחקים. הפרויקט מוצע לתלמידים מחטיבות ביניים וחטיבות עליונות, בעלי פוטנציאל ומוטיבציה שזקוקים לתמיכה על מנת להצליח בלימודי 5 יחידות במתמטיקה.

5 היקף הפעילות הפרויקט החל את פעילותו לפני כ- 4 שנים, עד היום השתתפו בו כ- 1,000 תלמידים מהערים: אילת, באר שבע, עפולה, קריית גת, ירושלים ומודיעין. מס' התלמידים בתשס"ו: מס' החונכים בתשס"ו: (פרח, צה"ל, עתידים וסטודנטים שגויסו ע"י מטח).

6 (תלמידים, רכז פרויקט מבית הספר)
מודל ההפעלה בית-ספרי בי"ס (תלמידים, רכז פרויקט מבית הספר) איתור ציוות והכשרה חומרי למידה מעקב ובקרה מטח חונכים

7 בפרויקט נחשון החונך "זוכה" ל:
חשיפה לטכנולוגיות מתקדמות וחווית למידה שונה. הכשרה מקצועית בתחום המתמטיקה והפדגוגיה של למידה ברשת. ליווי מקצועי ויחס אישי לאורך כל השנה. להיות מדריך מקצועי בעל סמכות וידע, להיות אוזן קשבת, חבר ומודל להזדהות. נוחות וגמישות. להרגיש תורם... החונכות הייתה בשבילי ניסיון טוב. הפרויקט חשוב ואשמח לקחת בו חלק גם בשנה הבאה. גם להיות חלק בפרויקט של מט"ח יכול להיות טוב גם מבחינת ה"רזומה" - למרות שזה נימוק מינורי לעומת הניסיון בחניכה שזה תחום שמעניין אותי בכלל בתור אחד שאולי ירצה לעבוד בתחום קרוב. איתמר אשמח לקחת חלק בפרויקט גם בשנה"ל הבאה וכולי תקווה כי אכן זה יתאפשר. רציתי להודות על הזכות להיות חונכת בפרויקט, נהניתי ולמדתי המון, נחשפתי לדרכי למידה שונות, למקצועיות והכשרה מעולים יעל הפרויקט היה באמת מעל למצופה, הייתה מטרה מוגדרת, הייתה מסגרת מתאימה והיה ניהול פשוט מעולה של הפרויקט ברמה הטכנית. אני אשמח להמשיך גם בשנה הבאה... אופיר

8 תמצית התוצאות בשנתיים האחרונות
האם זה מצליח? תמצית התוצאות בשנתיים האחרונות

9 תשס"ד ( ) הפרויקט סייע לתלמידי כיתות י"א שהוגדרו כבעלי סיכויים נמוכים להצליח בבחינת הבגרות: רוב התלמידים שהתחילו את הפרויקט עם ציונים נמוכים מ- 70 במחצית א' קיבלו בשאלון הראשון של בחינת הבגרות ציונים של 80 ומעלה. מבין התלמידים שנותרו בפרויקט לאחר תקופת התנסות - 84% התמידו עד סוף השנה. 85% מן התלמידים שבעי רצון מן הפרויקט, מעוניינים להמשיך להשתתף בו בשנה הבאה, וימליצו לחבריהם להשתתף בו.

10 תשס"ה ( ) הפרויקט סייע לתלמידי כיתות י"ב שהוגדרו כבעלי סיכויים נמוכים להצליח בבחינת הבגרות: מחצית מן התלמידים שהשתתפו בפרויקט זכאים לבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יח"ל. כמעט כולם קיבלו ציונים של 75 ומעלה. סיכויי ההצלחה של הפרויקט גבוהים יותר, כאשר משובצים אליו תלמידים שנבחרים על-ידי מורים שמכירים אותם היטב וכאשר בית-הספר מאפשר לתלמידים להיבחן בשאלון אחד בלבד בשנה.

11 יעדים להמשך הדרך גידול במספר התלמידים שמשתתפים בפרויקט – עם דגש על פריפריה חברתית וגיאוגרפית. הרחבת הפרויקט גם ל-4 יחידות לימוד – מתוך מטרה לשפר את ההישגים ולהגדיל את הסיכוי להיכנס לפקולטות יוקרתיות באוניברסיטה. הרחבת הפרויקט גם לתחום הפיסיקה הפעלת הפרויקט גם במגזר הערבי – נבדקת אפשרות של גיוס משאבים לצורך הכרות עם מגזר זה, גיוס חונכים מתאימים ותרגום חומרי הלמידה (במידת הצורך). גיוס משאבים להפעלת הפרויקט במודל הנוכחי...

12 שאלות ?

13 נספחים

14 קשר ראשוני בתחילת השנה

15 התחברות לצרכי התלמיד

16 התקדמות והצלחה ...

17 רוצים המשכיות ...

18 ולסיום ...

19 חומרי הלמידה במרכז המשאבים

20 דוח זה מתייחס לפעילות התלמידים עד 6.2.06
פרויקט נחשון - שכבת י' בית ספר תיכון אורט עפולה שם המורה: סרגיי, פתיחה דוח זה מתייחס לפעילות התלמידים עד שם התלמיד סה"כ הזמן המצטבר שהתלמיד נכח בסנטרה החל מ עד (מספר השיעורים) סה"כ הזמן שהתלמיד נכח בסנטרה החל מ-1.1 עד 6.2 שם החונך הערות החונך תלמיד 1 10h36m (8) ניב כהן אור הצטרפה לשיעורים החודש, מקיימת את השיעורים מהמחשב של עומרי, זה מכביד קצת על הלמידה, אך מגלה רצון ללמוד ולהתקדם. תלמיד 2 17h29m (12) 11h01m(7) רצינית ופעילה, תורמת לאווירה הלימודית בשיעור תלמיד 3 19h47m(12) 10h36m(8) מגיע באופן קבוע, רציני מאוד ומוכן להתמודד עם כל בעיה תלמיד 4 28h17m(21) 18h26m(15) פעיל ורציני מאוד. תורם הרבה לאווירה בשיעור. תלמיד 5 27h20m(19) 19h56m(14) פעיל, רציני ומקיים שיעורים רבים תלמיד 6 22h09m(16) 18h48m(13) פעיל ורציני, תורם לאווירה מהנה אך יעילה

21 דוח סיכום מפגש


הורד את "ppt "חונכות וירטואלית – המקרה של מטח ופר"ח

מצגות קשורות


מודעות Google