המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "יום הזיכרון לשואה ולגבורה"— תמליל מצגת:

1 יום הזיכרון לשואה ולגבורה
דילמות מוסריות חטיבת זאב, שכבה ט', תש"ע

2 רקע כאשר אנחנו עוסקים בדילמות מוסריות בזמן השואה, חשוב מאוד לזכור שהמציאות במחנות לא הייתה נורמאלית והייתה שונה מאוד מהחיים שאנחנו מכירים היום.

3 החיים במחנות בניגוד לגטו, לא גרו האסירים עם בני משפחותיהם.
החיים היו חיים של בדידות, חוסר וודאות, ללא ידיעת תאריך השחרור. לא היו מוסדות חינוך, תרבות או בית חולים. האוכל היה במשורה ולעיתים, כעונש – אף נמנע מהם. תנאי המגורים – קסרקטינים ארוכים עם מיטות ושירותים נפרדים בתנאים לא אנושיים. בגדים מינימאליים שלא הספיקו לחורפים הקרים. המחנות שימשו כאמצעי חיסול. מחנות הריכוז שימשו כמקור כוח עבודה זול וכאמצעי טרור נגד האוכלוסייה.

4 דילמה ראשונה אסירה ממחנה ריכוז מסוים נרדמה
בשדה בזמן העבודה, והמשגיח לא ראה זאת. כשהתעוררה חופשייה, התחילה לרוץ בכל כוחותיה, כדי להצטרף לקבוצתה לפני הכניסה למחנה. במחנה הייתה אחותה הצעירה ממנה, שעליה השגיחה. רק היא נותרה מכל משפחתה. היא רצה, נעצרה ושקלה: אולי לרוץ לכיוון השני?

5 דילמה שנייה לאחד האסירים התגלה במקרה כי שכנו
לדרגש מתכנן בריחה. האסיר יודע, כי בריחה מוצלחת מסכנת חייהם של כל תושבי הצריף. האסיר מזהיר את חברו ומנסה לשכנעו שלא לברוח אך ללא הצלחה. האם על האסיר היודע אודות התוכנית להלשין לגרמנים או לא? האם עליו להלשין בפני חבריו לצריף או לא?

6 דילמה שלישית מרים, נערה בת 16, הובאה למחנה יחד עם הוריה,
והיא רוצה להצילם בכל מחיר. המפקד הגרמני מציע לה "עסקה": תמורת חיי ההורים שלה עליה לקבל משרה של מלשינה. האם עליה להסכים?

7 דילמה רביעית שמעון הגיע למחנה העבודה יחד עם
אחיו הצעיר ממנו ועם חברו הטוב ביותר. הם הצליחו להגניב לתוך המחנה קצת כסף ובעזרתו קנו לחם אצל הפולנים. הכסף אזל ובחורף פרצה מגיפת טיפוס קשה. לשמעון נותר סכום כסף קטן והיה עליו להחליט: האם למסור את הלחם שקנה לאחיו הצעיר ולחברו באופן שווה או רק לאחד מהם? האם לשמור את כל הלחם לעצמו? מה עליו לעשות?

8 האם אנו רשאים לשפוט את מעשי היהודים במחנות הריכוז?
האם ניתן להבין מה עבר עליהם? האם יש צודק ולא צודק?


הורד את "ppt "יום הזיכרון לשואה ולגבורה

מצגות קשורות


מודעות Google