המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

בניית מקביליות ממצולעים

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "בניית מקביליות ממצולעים"— תמליל מצגת:

1 בניית מקביליות ממצולעים
הכנס הארצי של החינוך המתמטי בבית הספר היסודי "גאומטריה מזוויות שונות" בניית מקביליות ממצולעים רונית שגיא מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד מרכז הכנסים בשפיים

2 רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד
המשימה א. בנו ב "לוח העבודה" מקביליות שונות ששטחן "24 משולשים ירוקים". ב. לאחר שבניתם ענו על השאלות הבאות: האם היקפי המקביליות שווים גם הם ? באיזו מקבילית קבלתם את ההיקף הקטן ביותר ? באיזו מקבילית קבלתם את ההיקף הגדול ביותר ? בעזרת אילו מצולעים השתמשתם לבניית המקביליות ? מדוע זה מתאפשר עם מצולעים אלה ? נסו להכליל את גילויכם. את תשובותיכם העלו לפורום המשימה. ג. הגיבו לעבודות חבריכם בפורום. עבודה מהנה ופוריה! "לוח העבודה" רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד

3 רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד
היבטים פדגוגיים פעילות חקר, שמה את התלמיד במרכז – התלמיד חוקר, לומד ומעבד את המידע תוך שימוש בתהליכי למידה חדשניים בסביבה דיגיטלית. תהליכים אלה נבנים בשילוב כלים טכנולוגיים המאפשרים שיתופיות מלאה. הטכנולוגיה מתווכת ותומכת בתהליך. רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד

4 רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד
תיאור התהליך בשלב הראשון התלמידים פותרים משימות באופן עצמאי. בשלב השני התלמידים מציגים את עבודותיהם ומתקיים דיון בכיתה. בשלב השלישי התלמידים מגיבים לעבודות חבריהם בפורום – הערכת עמיתים. רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד

5 הערך המוסף של הטכנולוגיה
השימוש בכלים טכנולוגיים מאפשר: ריכוז כל עבודות התלמידים במקום אחד (פורום המשימה). הצגה יעילה של המידע. צפייה בכל העבודות בכל זמן ומכל מחשב. פיתוח מיומנויות המאה ה-21: למידה שיתופית, יצירתיות ופיתוח החשיבה. הנעה ללמידה ויצירת עניין והנאה מהלמידה. רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד

6 רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד
טעימה קצרה מהשיעור רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד

7 רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד
לסיכום גיאומטריה היא תחום שיש בו מקום רחב מאוד לגילויי יצירתיות. פעילות זו מהווה חלק מתהליך מתמשך, של עיסוק בפעילויות, המאפשרות קידום ופיתוח יצירתיות. לפי גילפורד וטורנס יצירתיות באה לידי ביטוי בארבעה אופנים: שטף, גמישות, עיבוד ומקוריות. לתלמידים שעברו תהליך לימודי הכולל מעבר משלב הבנייה, לחקירה, למיצוי אפשרויות, לשיתוף, וללמידת עמיתים, ניתנת הזדמנות לפתח את היכולות הגלומים בכל אחד מהממדים הנ"ל. רונית שגיא, מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד

8 תודה רבה! רונית שגיא הכנס הארצי של החינוך המתמטי בבית הספר היסודי
מורה למתמטיקה ומדריכת תקשוב – בי"ס אשכול, אשדוד


הורד את "ppt "בניית מקביליות ממצולעים

מצגות קשורות


מודעות Google