המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

תהליך עבודת המעצב.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "תהליך עבודת המעצב."— תמליל מצגת:

1 תהליך עבודת המעצב

2 שלוש שאלות מרכזיות עלינו לשאול בנושא חומרים:
1. מהם השיקולים בבחירת חומר למוצר. 2. כיצד משפיע תהליך הייצור ובחירת החומר על האופי הצורני של המוצר? 3. כיצד משפיע תהליך הייצור ובחירת החומר על המבנה של המוצר?

3 תכונות חומרים תכונות פיסיקליות תכונות חשמליות
התכונות הפיסיקליות של החומר נובעות מהמבנה שלו. יכולתו של החומר לספח מים וצפיפות החומר הן תכונות פיסיקליות. תכונות חשמליות תכונות חשמליות מתארות את יכולתו של חומר להוליך חשמל, או לחילופין, עד כמה הוא מגלה התנגדות להולכת חשמל. את החומרים ממיינים למוליכי חשמל ולמבודדים.

4 תכונות מכניות תכונות מכניות של חומר מתארות את תגובתו כאשר מפעילים עליו כוחות. כוחות שונים פועלים על מבנים ועל החומרים מהם הם עשויים. ביניהם:

5 כוחות לחיצה כוחות מתיחה או משיכה כיפוף – נגרם מצמד של כוחות (לחיצה, ומתיחה)

6 תכונות מכניות תכונות מכניות של חומר מתארות את תגובתו כאשר מפעילים עליו כוחות. כוחות שונים פועלים על מבנים ועל החומרים מהם הם עשויים. ביניהם: כוחות לחיצה, כוחות מתיחה או משיכה, כיפוף, פיתול. התכונות חוזק, קשיות, אלסטיות ופלסטיות הן חלק מהתכונות המכניות המתארות את תגובת החומר לכוחות הפועלים עליו.

7 תכונות קוליות תכונות קוליות של חומר מתארות כיצד מגיב החומר לתופעות הקשורות בקול: האם הקול עובר דרך החומר, האם הקול פוגע בו וחוזר באותו טווח בו הגיע אליו. קיימת גם אפשרות שהקול יבלע ע"י החומר, ילך ויחלש עד שיעלם. התחום המדעי העוסק בהעברת הקול ובהשפעותיו נקרא אקוסטיקה.

8 תכונות כימיות התכונות הכימיות של חומר מתארות את הנטייה שלו להתחבר עם חומרים אחרים ועם הסביבה. חומרים רבים מגיבים עם חומרים בסביבה בקלות יחסית. (לדוגמא: חמצן, מי ים, כימיקליים וכו').

9 תכונות תרמיות התכונות התרמיות של חומר מתארות כיצד הוא מגיב לחום ולשינויי טמפרטורה. מוליכות חום, טמפרטורת היתוך, טמפרטורת רתיחה והתפשטות בחום הן תכונות תרמיות.

10 תכונות חומרים - סיכום תכונות פיסיקליות תכונות חשמליות תכונות מכניות תכונות קוליות תכונות כימיות תכונות תרמיות

11 שיקולים בבחירת חומרים טמפרטורה ואנרגיה. השפעה על הסביבה. אסתטיקה.
לוח זמנים. תאימות. ממדים. בטיחות. אחזקה. מחיר. הרכבה. נוחות.

12 הפלסטיק הומצא ע"י מדען בשם בקליט בשנות ה-20 של המאה הקודמת.
פלסטיק הוא כינוי לקבוצה גדולה של חומרים הנדסיים ומלכותיים, הבנויים מתרכובות של היסוד פחמן. לאטומי הפחמן קשורים יסודות נוספים בעיקר מימן וחמצן. הפלסטיק הומצא ע"י מדען בשם בקליט בשנות ה-20 של המאה הקודמת.

13 פחמן, חומרי מילוי, חומרי סיכה, חומרי הדבקה, צבע.
הפלסטיק מורכב מ: פחמן, חומרי מילוי, חומרי סיכה, חומרי הדבקה, צבע.

14 חומרים תרמופלסטיים חומרים תרמוסטים
חומרי הפלסטיק התרמופלסטיים, משנים את מצב הצבירה אך לא משנים את תכונותיהם. (לא חל שינוי כימי בהרכבם במהלך הייצור). ניתן למחזרם מספר רב של תהליכי ייצור. חומרים תרמוסטים חומרי הפלסטיק התרמוסטים נמצאים בטמפרטורה גבוהה למשך זמן קצר ומיד לאחר מכן הם עוברים תהליך שינוי כימי ומתמצקים. לא ניתן למחזר מוצרים העשויים מחומרים תרמוסטיים.

15 את תעשיית הפלסטיק מחלקים ל-2 חלקים:
מפעלים המייצרים את חומר הגלם. מפעלים המייצרים מוצרים בתהליכי ייצור שונים. (הזרקה, ניפוח, אקסטרודר, ווקום ועוד...).

16 הזרקת פלסטיק

17

18

19

20 הזרקה טכנית הרכבת מיכלולים

21

22

23

24

25 פלסטיק = ניפוח לתוך תבנית. יציקה לתוך תבנית. מכלולים- מספר מבנים קליפתיים המורכבים ליחידה אחת. פלסטיק מאפשר תכנון של מבנים קליפתיים. חומר מופיע במספר רב של צבעים, בגוונים אטומים או שקופים. לרוב נראה צלעות חיזוק ותפרי יציקה וחילוץ. מתאים לייצור תעשייתי זול. בעייתי מההיבט של איכות סביבה: אינו מתפרק/שרפה יוצרת חומר רעיל. היות ומדובר בחומר גלם מתועש אפשר בתנאי מעבדה להשפיע על תכונותיו למשל עמידות בפני קרינת שמש הרסנית. מוליך חשמל גרוע-מבודד ניתן לייצר יריעות אטומות למים. זול.

26

27 ניפוח

28

29 א. פין המתיחה והניפוח. ב. כניסת אויר. ג. פתחי האוורור. ד. הפריפורם. ה. קו המתיחה הסופי אליו אמורה להגיע המתיחה. ו. תעלות הקירור של התבנית.

30

31


הורד את "ppt "תהליך עבודת המעצב.

מצגות קשורות


מודעות Google