המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

צריכת חשמל של מכשירים ביתיים

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "צריכת חשמל של מכשירים ביתיים"— תמליל מצגת:

1 צריכת חשמל של מכשירים ביתיים
דעיבס עזאלדין

2 מיומנויות של המשימה * הצבה בנוסחה וחישוב. * השוואה בין נתונים . * הפקת מידע מטקסט ומטבלה. * יישום של ידע מדעי. * השוואה. * עיבוד נתונים מספריים (יחסים).

3 אנו משלמים לחברת החשמל על הצריכה הכוללת של אנרגיה בביתנו.
1- לקרוא את המאמר קריאה מרפרפת 2- לציין את המושגים הלא ברורים צריכת החשמל של מכשיר ביתי תלויה בהספק (P = אנרגיה ביחידת זמן) הדרוש להפעלתו, ובמספר השעות (t) בהן הוא מופעל. אנו משלמים לחברת החשמל על הצריכה הכוללת של אנרגיה בביתנו. מספר המכשירים הביתיים המופעלים באמצעות חשמל גדל עם העלייה ברמת החיים של הפרט. בחשבון החשמל מופיעה כמות האנרגיה (E) ביחידות של קילוואט-שעה, המתארת מכפלה של יחידת הספק (קילוואט) ביחידת זמן שעה). הנוסחה לחישוב כמות האנרגיה היא: E= P * t. )

4 רשימת מושגים בטקסט צריכת החשמל מכשיר הספק אנרגיה חשמל
קילוואט-שעה , E= P * t

5 לזהות מושגים ולהסבירם צריכת החשמל :
צריכה היא כמות האנרגיה החשמלית בה משתמשים לניצול היכולת של המכשיר. הצריכה נמדדת באמצעות המונה החשמלי ביחידות מידה הנקראות קילוואט-שעה (קוט"ש), והיא תלויה בהספק של המכשיר ובמשך זמן הפעלתו. כדי לחשב את צריכת החשמל של מכשיר, עלינו להכפיל את ההספק במספר השעות שבהן המכשיר פועל

6 לזהות מושגים-(המשך) מכשיר :
הינו כלי אשר צורך חשמל ובשביל הפעלתו יש לחבר אותו לחשמל . ישנם כל מיני סוגים של מכשירים ביתיים: טליויזיה , רדיו , ווידיאו , מקרר , מיקרוגל , מכונת כביסה ,מגהץ ,קומקום חשמלי,דוד חשמלי... . מכשירי עבודה : כלי עבודה כגון , מקדחה , מברגה ... .

7 לזהות מושגים-(המשך) אנרגיה חשמלית:
העבודה שיש להשקיע על מטען כדי להביא אותו מאין-סוף למרחק r ממטען. מסומלת באות E ונמדדת בשיטת SI ביחידות של של ג'אול (J, Joule - על שם ג'יימס פרסקוט ג'אול). במעגל חשמלי, גודלה נתון במכפלת המתח בזרם ובזמן.

8 לזהות מושגים-(המשך) חשמל : היא תכונה של תת־חלקיקים מסוימים, כמו אלקטרונים ופרוטונים, המאפשרת כוחות משיכה ודחיה בינהם. זהו אחד מארבע הכוחות הבסיסיים בטבע. חשמל נחשב לתכונה המשויכת לחומר ואותה ניתן לכמת (לקבוע את כמותו). במובן זה אמירה כמו "כמות החשמל" מקבילה ל"מטען חשמלי" או "כמות המטען".

9 לזהות מושגים-(המשך) ההספק החשמלי:
ההספק החשמלי:   ההספק מבטא את יכולתו של מכשיר חשמלי לבצע פעולה נדרשת: חימום, קירור, תאורה, הנעה או כל פעולה אחרת. ההספק נמדד בוואט (W) או קילוואט kW)) 1 קילוואט = 1000 וואט הדרך הקלה והפשוטה לדעת מהו ההספק החשמלי של המכשיר, היא קריאת התווית המצורפת למכשיר או העלון המצורף לו ובהם נתונים טכניים שונים, כולל הספק.

10 צריכה (קוט"ש) = הספק (קו"ט) X זמן (שעות) קילוואט-שעה קילוואט-שעה
לזהות מושגים-(המשך) צריכה (קוט"ש) = הספק (קו"ט) X זמן (שעות) קילוואט-שעה קילוואט-שעה ראוי לזכור, כי קיימים מכשירים (כמו דוד חשמל לחימום מים), שבהם התרמוסטט מווסת את הפעולה, ואז המכשיר פועל לסירוגין. במכשירים כאלה, עשויה צריכת החשמל להיות קטנה יותר מהתוצאה המתקבלת בחישוב המתואר

11 לזהות מושגים-(המשך) עלות השימוש במכשיר
כאשר בוחנים את עלות השימוש במכשיר כלשהו, מתייחסים לפרק זמן מוגדר (למשל, עלות שעת הפעלה של מזגן אוויר), או לביצוע פעולה אחת (למשל, עלות הפעלתה של מכונת כביסה בקיבולת מלאה בתוכנית עם הרתחה). כדי לחשב את עלות השימוש במכשיר כלשהו, חייבים לדעת קודם את צריכת החשמל הצפויה בעת השימוש ואת המחיר העדכני של יחידת הצריכה (קוט"ש). החישוב נעשה על-ידי הכפלת הצריכה הצפויה במחיר של יחידת הצריכה עלות השימוש (₪) = צריכה (קוט"ש) X מחיר יחידת הצריכה (₪/קוט"ש) 

12 שאלות של המשימה ופתרונות
שאלה 1 לפניכם טבלה המציגה מספר מכשירים הצורכים חשמל בבית. עבור כל מכשיר מצוין ההספק החשמלי, ומספר השעות הממוצע ביממה שהוא מופעל בבית מסוים. השלימו את צריכת האנרגיה החודשית כתוצאה מהשימוש במכשירים אלו בבית זה. (הניחו שמספר הימים בחודש ממוצע הוא 30). פתרון : הנוסחא לחישוב : E=p*t*30

13 המשך שאלה 1 [t] [E] 18=30*0.075*8 4.8=30*0.02*8 22.5=30*0.15*5
שם המכשיר (מתקן) הצורך אנרגיה הספק חשמלי רשום על המכשיר [וואט] [P] מספר שעות פעולה ממוצע ביממה [t] צריכת אנרגיה חודשית ממוצעת [קוט"ש] [E] נורת להט* 75 8 18=30*0.075*8 נורת פלואורסצנט מתברגת* 20 4.8=30*0.02*8 מקרר 150 5 22.5=30*0.15*5 מזגן 2000 7 420=30*2*7 מכונת כביסה 1 60=30*2*1

14 שאלות של המשימה ופתרונות
שאלה 2 המקרר הביתי מחובר לרשת החשמל 24 שעות ביממה. למרות זאת, אין מנוע המקרר פועל כל הזמן. בתוך המקרר נמצא ווסת (תרמוסטט) אשר מפעיל את מנוע המקרר ברגע שהטמפרטורה בו עולה מעל לטמפרטורה הנקבעת מראש. במקררים ישנים (שיוצרו לפני יותר מ- 20 שנה) פועל המנוע במשך כ- 10 שעות ביממה, ואילו מקררים חדשים (עם טכנולוגיה משופרת) פועל המנוע 5-3 שעות ביממה. הספק החשמל שצורכים מקררים ישנים בעת פעולתם דומה להספק שצורכים מקררים חדשים. בבית משפחת חלפון מקרר בן 25 שנה. בהתייחסות לצריכת החשמל, האם תמליץ להם להחליף את המקרר בחדש? נמקו.

15 המשך לשאלה 2 תשובה : בוודאי שיש להמליץ להם על רכישת מקרר חדש, אפילו רק כדי לחסוך כסף על צריכת החשמל (ללא בעיית התיקונים). כאשר מחשבים את עלות צריכת החשמל במשך חיי המכשיר של מקרר ישן לעומת חדש, מקבלים שההפרש בין שניהם הוא יותר ממחירו של מקרר חדש.

16 המשך לשאלה 2 הסבר תשובה לשאלה 2 :
המשך לשאלה 2 הסבר תשובה לשאלה 2 : מקרר ישן פועל 10 שעות ביממה. הספק החשמל שצורך המקרר הוא כ- 2 קילוואט, כלומר ביממה צריכת החשמל 20 קילוואט-שעה. מכאן שבחודש הצריכה: 600 קילוואט-שעה, ובשנה 7200 קילוואט-שעה. אם עלות קילוואט שעה היא 0.45 שקלים חדשים, עלות הפעלת המקרר הישן בשנה (רק צריכת החשמל) היא: 3,240 ש"ח. לעומת

17 שאלות של המשימה ופתרונות
שאלה 3 משפחת שמחון ומשפחת הדר גרות בשכנות בבתים דומים, וצורכות מים חמים באותה כמות. למשפחת שמחון יש דוד שמש על הגג, והוא ניתן להפעלה גם באמצעות אנרגיה חשמלית, ואילו למשפחת הדר יש דוד חשמלי בלבד (ללא קולטי שמש). הספק המחמם החשמלי בדודים הוא כ- 2 קילוואט. עלות קילוואט-שעה 0.45 ש"ח (שקלים חדשים). א. השלימו את הנתונים החסרים בטבלה הבאה: בטבלה שלפניכם נתונים על דוד החימום החשמלי ודוד השמש בשתי המשפחות:

18 תשובה לשאלה 3 דוד שמש דוד חימום חשמלי עלות רכישה(כולל התקנה)
כ 2,500 ש"ח כ 1,500 ש"ח מספר שעות הפעלה של החימום החשמלי בשנה 50 400 אורך חיים לפני החלפה 15 שנים תקופת אחריות מלאה 8 שנים משך זמן הפעלת חימום חשמלי במשך כל תקופת השימוש בדוד (15 שנים) 750 שעות *40015 = 6,000 צריכת חשמל כתוצאה מהשימוש בדוד במשך כל תקופת השימוש בדוד (15 שנים) 750 *2 = 1,500 קילוואט-שעה *60002 = 12,000 קילוואט-שעה עלות השימוש בחשמל במשך כל תקופת השימוש בדוד (15 שנים) 675 ש"ח * = 5,400 ש"ח

19 המשך תשובה לשאלה 3 ב. האם לדעתכם כדאית מבחינה כלכלית התקנה של דוד שמש על גג הבית? נמקו. תשובה : על פי התוצאות בטבלה בסעיף א' רואים את הכדאיות הכלכלית בהתקנת דוד שמש.

20 המשך תשובה לשאלה 3 ג. האם קיימים שיקולים נוספים שלדעתכם מצדיקים התקנת דוד שמש על הגג? פרטו. תשובה : . השיקולים הנוספים בהתקנת דוד שמש הם השיקולים של שימוש באנרגיה מתחדשת (ניצול קרינת השמש), פעולה המונעת ייצור חשמל באמצעות שריפת דלקים מתכלים, ואינה גורמת לפליטת מזהמים לאטמוספרה.

21 שאלות של המשימה ופתרונות
שאלה 4 משה רוצה לחסוך בצריכת החשמל בביתו. סמנו באילו צעדים תמליצו לו לנקוט כדי להצליח במשימתו והסבירו את תשובתכם. א. הפעלת המזגנים בבית 24 שעות ביממה, כדי לשמור על טמפרטורה קבועה בבית. ב. החלפת כל נורות הלהט לתאורה בדירה בנורות פלואורסצנט. ג. התקנת דוד שמש על הגג, לחימום המים ד. הגדלת כושר הבידוד סביב הפתחים בדירה (איטום מרווחים בהם חודרת רוח).

22 תשובה לשאלה 4 פתרון : ב. החלפת כל נורות הלהט לתאורה בדירה
בנורות פלואורסצנט. ג. התקנת דוד שמש על הגג, לחימום המים ד. הגדלת כושר הבידוד סביב הפתחים בדירה (איטום מרווחים בהם חודרת רוח).

23 שאלות של המשימה ופתרונות
שאלה 5 הספקו של תנור בישול חשמלי ביתי הוא 1.6 קילוואט. זמן חימום המזון לארוחה באמצעותו הוא 1 שעה. הספקו החשמלי של מכשיר המיקרוגל הוא 800 וואט. זמן חימום המזון לארוחה באמצעותו הוא 10 דקות.

24 המשך לשאלה 5 א. באיזה מהמכשירים צריכת האנרגיה החשמלית לצורך חימום המזון קטנה יותר? חשבו. פתרון א : ניתן להגיע לתשובה הנכונה על ידי חישוב ישיר של האנרגיה שצורך תנור הבישול החשמלי: 1.6 [KW]*1 [hr] = 1.6 [KW-h] וחישוב ישיר של האנרגיה שצורך תנור המיקרוגל: 0.8 [KW]*1/6 [hr] = [KW-h]

25 המשך לשאלה 5 ב. פי כמה קטנה יותר צריכת המכשיר שציינתם
המשך לשאלה 5 ב. פי כמה קטנה יותר צריכת המכשיר שציינתם בסעיף א' מהמכשיר השני? פתרון : היחס ביניהם: 1.6/0.133 = 12

26 שאלות סיכום ותשובות מה הם הגורמים המשפיעים על צריכת החשמל של המכשירים ? פתרון : כאמור, עלות השימוש במכשירי החשמל נובעת מצריכת החשמל שלהם. הכרת הגורמים העיקריים המשפיעים על צריכת החשמל של המכשירים מאפשרת, בסיכומו של דבר, הבנה טובה יותר של סכום התשלום המופיע בחשבון החשמל >>>>המשך

27 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
הגורמים הם : 1. קירור והקפאת מזון צריכת החשמל של מקררים ומקפיאים משתנה מאוד מסוג אחד של מכשיר למשנהו, וככל שקיבולת מכשירים אלה גדולה יותר, כך עולה צריכת החשמל שלהם. בנוסף, מושפעת צריכת החשמל מרמת הבידוד התרמי בדפנות המכשיר, מרמת האיטום של הדלתות, מכמות המזון המאוחסנת במכשיר, מרמת הקירור הנדרשת (בהתאם לכיוונון התרמוסטט), מתדירות וממשך פתיחת הדלתות, מהטמפרטורה ומהלחות היחסית של החדר שבו נמצא המקרר ועוד.

28 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
2. חימום מים צריכת החשמל של הדוד לחימום מים ("בוילר" חשמלי או דוד שמש שבו מותקן גוף חימום חשמלי) מושפעת בעיקר, מהגורמים הבאים:  הרגלי השימוש בדוד, ובעיקר: משך הזמן שבו המשתמש נוהג להשאיר את מפסק הדוד במצב "מחובר" (יתכן שזמן זה ארוך מן הנדרש לחימום כמות המיום הנצרכת בפועל). כמות וטמפרטורת המים החמים הנצרכים בדירה. הטמפרטורה ההתחלתית של המים הקרים המתחממים בדוד. כמות האבנית שהצטברה בדוד. איכות הבידוד התרמי של הדוד. התנאים בסביבה בה נמצא הדוד.  נוסף על גורמים אלה, המשותפים גם לדודי חשמל וגם לדודי שמש, כדאי לציין שלושה גורמים עיקריים, שהשפעתם ניכרת במיוחד כאשר מדובר בדודי שמש:  רמת הבידוד התרמי של צנרת המים החמים. אורך צנרת המים החמים. עונת השנה, מזג האוויר ורמת העננות בשעות היום

29 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
3. בישול, אפייה וצלייה  צריכת החשמל של תנור אפייה תלויה, בעיקר, בגורמים הבאים: כמות וסוג המאכלים שאותם מכינים בתנור. רמת הבידוד התרמי של דפנות התנור ורמת האיטום של הדלתות. אופן הפעלת התנור: מספר הפעמים שבהן נפתחת הדלת (לבדיקת התבשיל) במהלך האפייה או הבישול, משך הזמן ורמת החימום המקדים לפני הכנסת המאכלים לתא האפייה ועוד.

30 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
4. הדחת כלים צריכת החשמל של מדיחי הכלים משתנה בעיקר בהתאם לגודל המדיח, לכמות הכלים להדחה, לתוכניות ההפעלה של המדיח ולטמפרטורת המים.

31 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
5. חימום הבית : עלות הפעלת המכשירים לחימום חדרים לאורך זמן (יממה, שבוע, חודש), מושפעת מהגורמים העיקריים הבאים: יעילות מכשירי החימום. נפח החדרים שאותם רוצים לחמם. הטמפרטורה הנדרשת בחדרים המחוממים. רמת הבידוד של הקירות החיצוניים של התקרה ושל הרצפה וטיב הסגירה של החלונות והדלתות. תנאי האקלים באזור שבו שוכנת הדירה. מספר השעות שבהן נדרש החימום.

32 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
6 . קירור חדרים  הגורמים העיקריים המשפיעים על צריכת החשמל לקירור חדרים לאורך זמן, זהים ברובם לאלה שהוזכרו קודם לגבי חימום חדרים. לכל אלה יש להוסיף את רמת ההצללה בחדר (מידת החשיפה של החדר לקרינת השמש הישירה).

33 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
7. כביסה וייבוש  צריכת החשמל של מכונת כביסה תלויה, בעיקר, בתוכנית ההפעלה של המכונה, בכמות הכביסה, בטמפרטורת המים המוזרמים, בחומרי הניקוי (קיימים כיום חומרי ניקוי המאפשרים לכבס את הכביסה במים בטמפרטורה נמוכה יותר מאשר היה מקובל בעבר), ובמכונה עצמה (בדרך כלל המכונות החדשות הן חסכוניות יותר, ומאפשרות מגוון גדול יותר של תוכניות). צריכת החשמל של מייבש כביסה בעל הספק נתון, מושפעת מזמן הפעלת המייבש, מכמות הכבסים לייבוש, מכמות המים שנספגו בכבסים המיועדים לייבוש (במידת הלחות הנשארת לאחר הסחיטה במכונת הכביסה) ובטמפרטורת האוויר שנשאב מבחוץ אל תוך המייבש.

34 הגורמים המשפיעים על צריכת חשמל
8. תאורה  בדירות מגורים נהוג, בדרך כלל, להפעיל מספר גופי תאורה, כאשר בכל אחד מהם מורכבת נורה אחת או יותר. צריכת החשמל של כל אחת מהנורות היא, כמובן, מכפלה של הספק הנורה במשך הזמן שבו מופעלת הנורה.

35 שאלות סיכום ותשובות 2. כיצד אפשר להפחית את עלות השימוש במכשירי חשמל?
בחירה נכונה של מכשירי החשמל, הפעלה נכונה ונקיטת צעדים נלווים נוספים, מאפשרות לעיתים להפחית את עלויות השימוש השוטפות במכשירים

36 הדוד החשמלי נא להכיר את הדוד החשמל הביתי :
דוד החשמל המספק מים חמים, גורם לעתים לחלק נכבד מהוצאות החשמל בבית. כאן נמצא עצות שימושיות, כיצד להפיק מן הדוד כמה שיותר ולשלם כמה שפחות.

37 המשך-הדוד החשמלי מה הם הגורמים המשפיעים על צריכת החשמל של הדוד ?
1. משך ההפעלה של הדוד. 2.הרגלי השימוש במים חמים בבית. 3.טמפרטורת המים הקרים שבדוד לפני החימום. 4.הטמפרטורה לחימום אליה מכוון התרמוסטט. 5.כמות האבנית שהצטברה בדוד. 6.תנאי הסביבה של הדוד. 7.רמת הבידוד התרמי של הדוד

38 המשך-הדוד החשמלי למשך כמה זמן כדאי להפעיל את הדוד? כמות המים הנצרכת בפועל, היא זו שצריכה להכתיב את משך זמן ההפעלה. משך הזמן שבו נמצא הדוד במצב הפעלה (כאשר מופעל המתג המחבר), אינו שווה בהכרח למשך הזמן שבו פועל גוף החימום הלכה למעשה. זאת מפני שהתרמוסטט מפסיק את פעולת גוף החימום כשהמים מגיעים לטמפרטורה אליה הוא כוונן.   כאשר תרד טמפרטורת המים בדוד מתחת לזו המכווננת, תתחיל מחדש פעולת גוף החימום. ככל שהדוד פועל זמן רב יותר, כך גדלה כמות המים העומדת לרשותכם. לכן, במקרה של חימום מים מעבר לכמות הנצרכת, שארית המים החמים בדוד מתקררת ונוצר בזבוז אנרגיה (וכסף). ברור שלא ניתן למנוע את התופעה הזאת לחלוטין, אבל ניתן לנסות ולהעריך את כמות המים הנצרכת על  ידי בני הבית, כי בהערכה זו טמון החיסכון. יש לבצע כמה ניסיונות כדי לבדוק מהו משך זמן ההפעלה המתאים ביותר בעונות השנה השונות.

39 המשך-הדוד החשמלי מתי כדי להפעיל את הדוד החשמלי ?
מתי כדי להפעיל את הדוד החשמלי ? ככלל, יש להפעיל את הדוד קרוב ככל האפשר למועד השימוש במים, במטרה להפחית את איבוד החום בדוד, כאשר שומרים בו מים חמים. בדוד מבודד כהלכה, נמוך שיעור הפסד החום, והמים החמים נשמרים בו למשך זמן ממושך יחסית.  עם זאת, החימום המוקדם של המים ושמירתם חמים בדוד, מאפשרים לנצל בצורה טובה יותר את חיבור החשמל הקיים בדירתכם. חיבור זה, קובע למעשה את ההספק המרבי של כלל המכשירים הניתנים להפעלה בו-זמנית בדירה. מכאן, שאם יופעל הדוד בשעות פחות עמוסות, שבהן אין שימוש מוגבר במספר מכשירי חשמל בבת-אחד, תוכלו "לפנות מקום" להפעלה של מכשיר אחר, כגון תנור חימום או מזגן.

40 המשך-הדוד החשמלי לאיזו טמפרטורה מכוון התרמוסטט?
מומלץ לכוונן את התרמוסטט לטמפרטורה של 60 מעלות צלסיוס. כוונון לטמפרטורה גבוהה יותר, מגדיל את איבוד החום מן הדוד, מאיץ את הצטברות האבנית, וכתוצאה מכך מעלה את צריכת החשמל. כוונון התרמוסטט צריך להתבצע אך ורק על ידי חשמלאי מורשה

41 המשך-הדוד החשמלי כיצד משפיעה האבנית המצטברת בדוד? את תופעת הצטברות האבנית אנו מכירים מן הקומקום. החימום הופך את המלחים והמינרלים הנמצאים במים לאבנית. במשך הזמן, מצטברת על דפנות הדוד אבנית בכמויות גדולות, בעיקר בתחתיתו. כמות האבנית המצטברת, תלויה בעיקר בטמפרטורת חימום המים, בהיקף צריכת המים החמים בדירה ובאיכות המים הקרים הזורמים לדוד. הצטברות האבנית אמנם איטית, אך כאשר הכמות גדלה, היא תופסת חלק נכבד מנפח הדוד. תופעה זו מאטה את קצב חימום המים ומגדילה את צריכת החשמל. במצב כזה, האנרגיה החשמלית משמשת רק בחלקה לחימום המים, כאשר היתרה מושקעת בחימום האבנית. התוצאה: צמצום בכמות המים שניתן היה לקבל באותו זמן, לפני ההצטברות המשמעותית של אבנית בדוד. הורדת הטמפרטורה על ידי כוונון התרמוסטט, עשויה להקטין באופן משמעותי ביותר את כמות האבנית המצטברת. אם הזמן הנדרש לחימום המים מתארך, יש לפנות לבעל מקצוע מתאים שיבדוק אם הסיבה לכך היא הצטברות יתר של אבנית. ניקוי הדוד מהצטברות יתר של אבנית יפחית את זמן החימום ויחסוך חשמל

42 המשך-הדוד החשמלי באיזו סביבה נמצא הדוד?
דוד הממוקם מחוץ לבית והחשוף לתנאי מזג האוויר – רוחות וגשמים – מאבד יותר חום מאשר דוד הנמצא בתוך הבית, במרפסת מוגנת, או תחת גג רעפים. לכן, רצוי למקם את הדוד במקום מוגן, ולדאוג לתקינות הבידוד העוטף אותו ואת צינורות המים היוצאים ממנו.

43 המשך-הדוד החשמלי מה מצב הבידוד התרמי של הדוד? ככל שהסביבה החיצונית קרה יותר, הפסדי החום מהדוד גדלים, וכך עולה החשיבות של הבידוד התרמי לחיסכון בצריכת החשמל לחימום המים. שכבת הבידוד התרמי המקיפה את הדוד נועדה לשמור על טמפרטורת המים החמים הנאגרים בו. אם הבידוד לקוי, החום הולך לאיבוד דרך מעטפת הדוד, והוא צורך יותר חשמל מן הדרוש, בייחוד בחורף.  הדרך לבדוק זאת היא פשוטה: ברגע שהדוד מלא במים חמים, יש לגעת בזהירות במעטפת. אם היא חמה, סימן שקיימת בריחת חום והדוד "מבזבז אנרגיה". אפשר לתקן זאת לבד (אם הדוד נמצא בתוך הבית), באמצעות עטוף הדוד בשמיכות ישנות או חומרי בידוד מתאימים, כמו צמר סלעים, אך מוטב להזמין בעל מקצוע.

44 המשך-הדוד החשמלי כיצד מחשבים את צריכת החשמל לחימום מים?
משפחה ממוצעת בת 5 נפשות משתמשת על פי רוב בדוד חשמלי בנפח של 150 ליטר עם גוף חימום של 2,500 ואט. כאשר טמפרטורת המים בדוד עומדת על כ-12 מעלות צלסיוס, נדרשות כ- 4 שעות כדי לחמם את כל נפח הדוד עד לטמפרטורה של 60 מעלות צלסיוס. חישוב צריכת החשמל לחימום המים שבדוד עד לטמפרטורה של 60 מעלות צלסיוס הוא: 2.5 קו"ט X 4 שעות = 10 קוט"ש עלות הצריכה הנ"ל היא: 10 קוט"שX   המחיר לקוט"ש העדכני (הרשום בחשבון החשמל, בש"ח לקילוואט שעה ובתוספת מע"מ )

45 המשך-הדוד החשמלי איך מפחיתים את צריכת החשמל בדודי שמש?
בימי חורף מעוננים, מתפקד דוד השמש בצורה דומה לדוד החשמל, כלומר, החימום בו מתבצע באמצעות גוף חימום חשמלי. ההתייחסות אליו צריכה להיות כאל דוד חשמל רגיל, אך נוסף על הצעדים שהוזכרו, יש לבצע את הפעולות הבאות: - לדאוג לבידוד תרמי נאות לצינורות המובילים את המים החמים מדוד השמש המותקן על הגג אל תוך הבית, כדי למנוע איבוד חום מיותר. יש לדאוג לתקינות הבידוד לאורך זמן. - אחת לשנה לפחות, לדאוג לניקוי של קולטי השמש מן האבק המצטבר על פניהם, כדי שלא יאבדו מיעילותם. - כאשר המערכת הסולארית משותפת לכל דיירי הבניין (מערכת קולטים מרכזית המזינה דוודים בכל אחד מדירות הבניין), יש לסגור מגופים של צנרת המים בעת הפעלת גוף החימום, כדי למנוע "בריחת" מים חמים לדוודים של השכנים.  - כדאי לבדוק אם יש צורך בגיזום ענפים הגורמים לצל על הקולטים.

46 המשך-הדוד החשמלי מחמם מים מיידי במקום דוד חשמל ? כדאי או לא?
מחמם מים מיידי, הוא מכשיר חשמלי המחמם את המים תוך כדי זרימתם דרכו. יש לו גוף חימום בהספק גבוה מאוד (בדרך כלל, 5 קו"ט) הפועל רק בשעת השימוש במים. הוא חסכוני יותר מדוד החשמל, כיוון שהוא פועל למשך זמן קצר בהרבה.  הבעיה היא, שהספקו הגבוה של המחמם המיידי, גורם בזמן הפעלתו לעומס גדול מאוד על החיבור החשמלי לדירה, ואפילו לשריפת הנתיך.   כדי שניתן יהיה להפעיל במקביל עוד מכשירי חשמל בבית (תנורי חימום, מזגני אוויר או מכשירי מטבח), יש צורך לעתים בעריכת שינויים בלוח החשמל הביתי ובהגדלת החיבור של חברת החשמל לדירה.  כאשר רוכשים מחמם מים מיידי, חשוב להקפיד על תיקניותו (על מחממי מים חל תקן ישראלי חובה) ועל התקנתו על-ידי חשמלאי מורשה בלבד.  ראוי לציין, כי המעגלים החשמליים(הקווים המזינים אזורים שונים בדירה) הסטנדרטיים הקיימים בדירות מגורים, מותאמים להפעלה בו-זמנית של מכשירים בהספק כולל של 2.3 קו"ט או של 3.7 קו"ט. לכן, יש צורך בהתקנת מעגל נוסף מיוחד עבור המחמם המיידי. קובץ זה נועד אך ורק לשימושם האישי של מורי הפיזיקה ולהוראה בכיתותיהם. אין לעשות שימוש כלשהו בקובץ זה לכל מטרה אחרת ובכלל זה שימוש מסחרי; פרסום באתר אחר (למעט אתר בית הספר בו מלמד המורה); העמדה לרשות הציבור או הפצה בדרך אחרת כלשהי של קובץ זה או כל חלק ממנו.


הורד את "ppt "צריכת חשמל של מכשירים ביתיים

מצגות קשורות


מודעות Google