המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני"— תמליל מצגת:

1 עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני
מוריה לוי, מנכ"ל ROM Knowledgeware 2know.kmrom.com

2 WIKI Blogs רשתות חברתיות RSS ראינו יישומי WEB2.0

3 מהם העקרונות העומדים מאחורי יישומים אלו?

4 עקרונות WEB2.0 דינאמיות המשתמש במרכז 4 פיתוח עשיר מודולים קטנים
ביתא נצחית פיתוח שירותים דינאמיות המשתמש במרכז מאגר התכנים הנו הליבה השתתפות פעילה של משתמשים השירות משתפר ככל שמרבים להשתמש בו השכל הקולקטיבי 4

5 1. ה- WEB כפלטפורמה ה- WEB כפלטפורמה 5

6 2. פיתוח שירותים פיתוח שירותים 6

7 3. השתתפות פעילה של משתמשים
7

8 4. השירות משתפר ככל שמרבים להשתמש בו
8

9 5. השכל הקולקטיבי השכל הקולקטיבי עקרון הזנב הארוך 9

10 6. מאגר התכנים הנו הליבה Data is the next Intel inside 10

11 7. ביתא נצחית ביתא נצחית 11

12 8. פיתוח עשיר, מודולים קטנים
פיתוח עשיר מודולים קטנים 12

13 עקרונות WEB2.0 <<>> עקרונות ניהול ידע

14 השוואת עקרונות מסדרים עקרון WEB 2.0 עקרון מקביל בניהול ידע
הטכנולוגיה כפלטפורמה פיתוח שירותים WEB SERVICES השתתפות פעילה של המשתמשים השירות משתפר באופן אוטומטי ככל שמרבים להשתמש בו מוסכם באופן חלקי השכל הקולקטיבי (ועקרון הזנב הארוך) שכל קולקטיבי הליבה- מאגר התכנים התוכן הנו אחד מארבעת רכיבי הליבה של ניהול הידע הביתא הנצחית יישום חלקי פיתוח עשיר במודלים קטני משקל לא רלוונטי לניהול ידע רוב העקרונות חופפים 14

15 השוואה תפיסתית אידיאולוגית
דעות חלוקות: BUZZ THE NEW WAY OF THINKING AND WORKING MAYBE “IN” NO WAY!! LETS TRY WOW  אם לא מצליח למה להצטרף? גורם מסייע המושיע WEB 2.0 רדוד תפיסתית 15

16 השוואה פונקציונאלית הכלים שונים, אך חלק גדול מהתכונות של WEB 2.0
תכונה רכיב עם תכונה דומה בכלי ניהול ידע מסורתיים WIKI דפי ידע מובנים כלי WCM- Web Content Management tools. כלים המשמשים לניהול אתרים עתירי תוכן (פנים וחוץ ארגוניים) Blog יומן אישי, עם יכולת גישה ליומן כיומן שלם (ולא עמודים בודדים של תאריך מסוים) המאפשרים לראות כל פעם את התכנים החדשים ולאחריהם את יתרת התכנים. ניתן למימוש במספר כלי ניהול ידע קלאסיים, אם כלי ניהול תוכן, כלי WCM או פורטלים. פתרון ניהול ידע שאינו וירטואלי, אך מזכיר מאד בתכונותיו את היומן: ה- Story telling. RSS התרעות על פריטי תוכן חדשים ושינויים בפריטי התוכן הקיימים- לפי קטגוריות Alerts בכלי ניהול התוכן ובפורטלים; חיפושים קבועים במנועי החיפוש; חלוניות של הודעות, חידושים ועדכונים בדפי הפורטל השונים. TAGGING (Folksonomy) יכולת תיוג פריטי תוכן באופן סובייקטיבי אישי. בפורטלים- תפריטים; במנועי חיפוש- מאפייני חיפוש (מתקדם); בכלי ניהול תוכן- תפריטים + מאפיינים. כל אלו מבוססים Taxonomy (מאפיינים אחידים ברמה ארגונית / מחלקתית). SOCIAL COMPUTING יצירת קהילות משותפות קהילות ידע הכלים שונים, אך חלק גדול מהתכונות של WEB 2.0 קיים בדרך דומה או אחרת בעולם ניהול הידע 16

17 4. תרבות אתגרים דומים: אמון, שימוש, שיתוף, הצלחה. דגשים שונים:
ניהול ידע > הנחיה WEB 2.0> התנדבות ניהול ידע > ריכוזי WEB 2.0> מבוזר ניהול ידע > ארגון WEB 2.0> אנשים 17

18 סיכום מסקנות שלי כלי WEB2.0 תפיסת ה WEB2.0 KM 2.0 WEB 2.0 18

19 ועוד מסקנות... יש לאפשר לקהילות שרוצות ומסוגלות- למשוך קדימה
הן חשופות לשינויים בעולם החיצוני יש להן את הידע המקצועי הן יודעות לשלב בין השניים כדאי לשלב יותר צעירים בתהליך הם כבר נמצאים בסביבת ה- WEB2.0 קל להם לעבור את הרף הטכנולוגי יש להם את האמביציה להתקדם בזכות ההזדמנות 19

20 ההרצאה מבוססת על מחקר שנעשה בנושא ע"י הח"מ בשנת 2007
ושפורסם בכתב העת האקדמי- The Journal of Knowledge Management בינואר 2009

21 מוריה לוי, מנכ"ל ROM Knowledgeware moria@kmrom.com
תודה מוריה לוי, מנכ"ל ROM Knowledgeware 2know.kmrom.com


הורד את "ppt "עקרונות WEB2.0 ועולם ניהול הידע הארגוני

מצגות קשורות


מודעות Google