המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

עולם הסביבונים.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "עולם הסביבונים."— תמליל מצגת:

1 עולם הסביבונים

2

3 Yair Emanuel

4 נ = נִיכּטס = שום דבר (לא זכייה ולא הפסד) ה = האלבּ = חצי (חצי זכייה)
היסטוריה מוצאו של הסביבון ככל הנראה בהודו העתיקה. הסביבון מהווה פיתוח של משחק המזל המסמל את גלגל החמה. לסביבון ארבע דפנות, שעל כל אחת מהן מסומנת (מגולפת, חרוטה או צבועה) אות. האותיות מייצגות גורלות העולים במהלך המשחק. ביידיש, האותיות הן: נ = נִיכּטס = שום דבר (לא זכייה ולא הפסד) ג = גוּט = טוב (זכייה) ה = האלבּ = חצי (חצי זכייה) ש = שְלעכט = רע (הפסד) המשחק בסביבון, שנפוץ גם באירופה, (ונקרא בגרמנית "דרעידל" אומץ שם על ידי היהודים שכרכו אותו עם מסורת חג החנוכה וניסיו. הם נתנו לאותיות את ראשי התיבות העבריות המוכרים: נס גדול היה שם. בארץ החליפו את ה-ש' באות פ', המייצגת את המילה "פה". במשך הזמן התפתח המנהג של מתן דמי חנוכה לילדים. מעות אלו שימשו להימורים במשחק הסביבון, בדומה למשחקי הימורים באגוזים של פסח.

5

6

7 סביבון חנוכה לסביבון המסורתי יש צורה של קוביה עם חוד מצד אחד, ובצד השני יש מקל קצר. על ארבע הפאות הנותרות של הקוביה, שנמצאות בין המקל לחוד רשומות האותיות נ-ג-ה-פ כל אות בצד אחד, כשהן ראשי תיבות של "נס גדול היה פה" והן מסמלות את הנסים של חנוכה. על סביבונים בחו"ל מופיעות האותיות נ-ג-ה-ש, שפירושן "נס גדול היה שם" (שם – בארץ ישראל). נהוג לשחק בסביבון בחג החנוכה מזה דורות, ובין השאר משתמשים בזה כקובית-חנוכה להימורים על מטבעות שוקולד (ואולי גם כסף אמיתי). המשחק בסביבון הונהג בקרב ילדי קהילות ישראל, כדי שלא יסיחו תינוקות דעתם מן הנס, אף בשעת משחקם.

8

9   Spinning Top Samurai

10 "Spinning the Top" Lower East Side, 1940s
Rebecca Lepkoff

11 סביבוני משחק לסביבוני משחק שלא נועדו דווקא לחנוכה הצורה היא לרוב דיסק בעלת סימטריה גלילית, על מנת שהסביבון יסתובב טוב יותר ולזמן רב יותר. באמצעות מקל מסובבים את הסביבון על החוד והוא "מרקד" על המשטח סביב עצמו. ישנם גם סביבונים המכונים "פורפרה" בעגת ילדי ישראל, והם מסובבים על ידי כריכת חוט מסביבם ומשיכתו במהירות. לשם כך חרוט תבריג על חלקו התחתון של הסביבון.

12 אותיות בראיל על סביבון

13 צרפת

14 North Queensland

15 טורקיה

16 keramik-kreisel

17

18 Top Apple: Wooden Spinning Top
Christmas Joy Spinning Top

19 Art Glass Spinning Tops

20 Song Hanukkah

21 Adam Smith's Spinning Top

22 TROMPOS DE MADERA Ciudad de México

23 סביבון עתיק

24

25

26 from INDONESIA

27 Turned Spinning Top

28 Spinning tops have been played with by children all over the world
Spinning tops have been played with by children all over the world. They can be played with alone or in groups. In competition, players can try to achieve the longest spin, or, more aggressively, can try to knock over their opponent’s top. This top is made from a pierced coconut shell on a wooden shaft. It has a hole in it, so that it hums as it spins

29 Tin Tops

30 Snurrebassen

31 Cor Doornekamp

32 Cor Doornekamp

33 אתרים הקשורים לסביבונים:
אתרים הקשורים לסביבונים: שמות הסביבונים בארצות השונות! סביבונים מארצות רבות. דמויי סביבון. אותיות משחק-משחקי מזל

34 אתרים הקשורים לסביבונים:
חומרים מהם עשוים סביבונים. אתר הסביבון של דינה קיין-מעולה! חובבי סביבונים עולם הסביבונים בספרדית עיצוב מצגת: קלריטה ואפרים


הורד את "ppt "עולם הסביבונים.

מצגות קשורות


מודעות Google