המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אנזימים פעילות ביולוגית אנזימים בתעשייה מילון מושגים

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אנזימים פעילות ביולוגית אנזימים בתעשייה מילון מושגים"— תמליל מצגת:

1 אנזימים פעילות ביולוגית אנזימים בתעשייה מילון מושגים
בקרת פעילות האנזים אתרים באינטרנט אנזימים ומלחמה

2 מהם אנזימים? אנזימים הנם חומרים הבנויים ממולקולות גדולות של חלבון אנזימים קיימים בכל תא בגוף אורגניזם והם חיוניים לתהליכי פירוק והרכבה בחילוף החומרים בתא. האנזימים משמשים כזרזים (קטליזטורים) בתהליכים ביוכימיים רבים, זירוז תהליכים כימיים המתרחשים בתאים. פועלים כזרזים ביולוגים של התגובות הכימיות שעליהן מבוססים החיים. משמעות הזירוז – ללא אנזימים התהליך הכימי בכל זאת יצא לפועל ( כמו במי החמצן ) אבל בקצב שלא יספיק לצורכי התא. העדר אנזימים יגרום אם כך לתפקוד לקוי של התא. לדוגמא: האנזים עמילאז הנמצא ברוק, משתתף בתהליך שבירת שרשרות העמילן שמקורן מהמזון.

3 פעילותו הביולוגית של אנזים
בתא החי מתרחשים בו זמנית תהליכי בנייה ופירוק ואלה נמצאים תחת פיקוח וזירוז של אנזימים שונים. כל האנזימים הם חלבונים הדומים זה לזה במבנם הכללי אבל בכל אנזים קיים איזור בעל מבנה ייחודי, המתאים בצורתו לחומר אחד בלבד- הסובסטראט = המצע. איזור זה נקרא: אתר פעיל . קיימת התאמה כימית ומרחבית בין אנזים לסובסטראט, התאמה זו מוסברת על ידי תיאוריה "מפתח ומנעול" למשל המצע שעליו פועל העמילאז הנו העמילן. אנזים עמילאז הנמצא ברוק, משתתף בתהליך שבירת שרשרות העמילן שמקורן מהמזון.

4 הפעילות האנזימטית חזרה לראשי

5 בקרת פעילות האנזים פעילות האנזימים מותאמת לתנאים השוררים בתאי היצורים החיים. קצב פעילות האנזים תלוי במספר גורמים כמו: בריכוז המצע (הסובסטרט) בריכוז האנזים. בטמפרטורה. ברמת ה PH.

6 העקומה מתארת את הקשר בין הטמפרטורה ובין הפעילות של אנזים מסוים בגוף האדם.
א ב א - כשמחממים, מגדילים את אנרגיית התנועה של המולקולות ובהתאם לכך מהירות פעילות האנזימים עולה. ב - מעל לטמפ' 40 מעלות צלזיוס רוב האנזימים עוברים דנטורציה(המבנה המרחבי שלהם משתנה והם מאבדים את פעילותם) ומפסיקים לחלוטין את הפעילות המזרזת.

7 השפעת רמת ה pH על פעילות האנזים טריפסין
האנזים טריפסין פעיל באופן מירבי כשה pH הוא 8. פעילותו יורדת באופן ניכר אם מורידים את ה pH או אם מעלים אותו מעבר לערך זה. (חומצות חזקות גורמות לדנטורציה של רוב האנזימים)

8 השפעת ריכוז המצע על פעילות האנזים
מהירות מרבית בתחילה ככל שעולה ריכוז המצע פעילות האנזים עולה, ככל שכמות האנזים הקשור עולה, קצב התגובה נעשה איטי יותר, עד השלב בו כל האנזים מצוי בצורת תצמיד, מצב זה הוא מצב של רוויה, שבו הושגה המהירות המרבית של התהליך.

9 מילון מושגים חלבון- תרכובת אורגנית בנויה מחומצות אמיניות.
אתר פעיל-איזור באנזים המתקשר בעת פעילות אנזימתית לסובסטראט. סובסטראט- החומר (או החומרים) שעליו פועל אנזים. חזרה


הורד את "ppt "אנזימים פעילות ביולוגית אנזימים בתעשייה מילון מושגים

מצגות קשורות


מודעות Google