המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת"— תמליל מצגת:

1 ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת
תכנון וביצוע: רחלי יֹפֶה, שיעור סיום שנה בכיתה י"א בביה"ס בית חינוך, ירושלים

2 עליך לשיר את השיר 'בוקר טוב' (מעוץ לי גוץ לי /בזק) ובו זמנית עליך לצעוד 5 צעדים קדימה  לקפוץ על רגל אחת 4 פעמים  לצעוד שמאלה 7 צעדים ולהסתובב . עליך להגיד את הפסוק הראשון בספר בראשית תוך כדי הקפצת כדור ותוך כדי הליכה ימינה 8 צעדים ואז 5 צעדים שמאלה . עליך לכתוב על הלוח את מספר הטלפון הנייד שלך, של הוריך ושל קרוב משפחה נוסף תוך כדי קריאת המשפט הכתוב על הלוח "אחת הסברות למקור הביטוי 'אברא כדברא' הוא מארמית והמשמעות: שיברא כדבריי".

3 איך היה? האם היה קשה? אם כן, מה היה הקושי וממה נבע?
אם היה קל, איך הצלחתם להתגבר על בצוע בו זמני של מספר מטלות?

4 כובע לבן חשיבה על עובדות, על מידע קיים וחסר. מה נעשה? נמנה את הידוע
נציין מה איננו יודעים נציין מה אנו רוצים וצריכים לדעת

5 כובע אדום רגשות, תחושה ואינטואיציה מה נעשה? נבטא את רגשותינו
נתייחס לתחושות הבטן ולאינטואיציה שלנו לא נפסול ולא נצדיק רגשות

6 כובע שחור חשיבה ביקורתית: חשיבה מנומקת על קשיים, חסרונות מה נעשה?
חשיבה ביקורתית: חשיבה מנומקת על קשיים, חסרונות  מה נעשה? נציין צדדים שליליים, סכנות ונקודות תורפה ננמק ונסביר בביקורתיות נבדוק תקפות טענות, אסטרטגיות וערכים נאתר בעיות פוטנציאליות

7 כובע צהוב חשיבה חיובית: חשיבה מנומקת על יתרונות ותועלות. מה נעשה?
נציין צדדים חיוביים, תועלות ויתרונות ננמק ונסביר ע"פ ההיגיון נחפש את העיקרון שמאחורי הרעיון

8 כובע ירוק חשיבה יצירתית: העלאת רעיונות יצירתיים מה נעשה?
נחשוב ביצירתיות נעלה אפשרויות שונות נקשיב לרעיונות של אחרים נתעלם ממגבלות

9 כובע כחול חשיבה על החשיבה: חשיבה על התהליך, על המסקנות, על הסיכום.
חשיבה על החשיבה: חשיבה על התהליך, על המסקנות, על הסיכום. מה נעשה? נקבע את נושא הדיון ואת מהלכו נבחן את סדר השמוש בכובעים השונים נוודא שפועלים על פי הכללים נתמצת ונסכם

10 השימוש בפלסטיק בעולם נצפה בכתבתו של איתמר מאירי (כאן 11ב- 9/6/18) בתוכנית רואים עולם. (32:40) בכובע לבן - רשמו עובדות ונתונים על אודות השימוש בפלסטיק מתוך הכתבה (ניתן להוסיף מידע אישי). בכובע אדום – מה התחושות וההרגשות שלכם לאחר צפייה בכתבה?

11 בכובע שחור - אילו דברים שליליים עולים מתוך הכתבה לגבי השימוש בפלסטיק ומצבו בעולם?
בכובע צהוב - אילו נקודות אור, דברים חיוביים עלו בסרט לגבי השימוש בפלסטיק וההתמודדות עם הבעיות שמתעוררות עקב השימוש בו? כובע ירוק - אילו רעיונות יש לכם או אילו צעדים אתם תנקטו כדי להתמודד עם הבעייתיות שבשימוש רב ובלתי אחראי בפלסטיק?

12 כיצד הטלפון החכם משפיע על הלמידה והחשיבה שלנו?
מידע וניסיון אישי שלכם, מה דעתכם על שאלה זו? נצפה בכתבה כיצד הסמארטפון משפיע על תלמידים? (מאת: יעל אודם, בשיתוף מרכז סגול למוח ותודעה במרכז הבינתחומי בהרצליה (mako 2/1/18)) וכן בדברים שאומרת בנושא מים ביאליק (0:00-0: :10-04:33) (בסדרה 'המפץ הגדול, היא משחקת את איימי פארה פאולר, נוירו ביולוגית וחברתו/זוגתו של שלדון קופר).

13 בכובע אדום – מה הרגשתכם בעקבות הצפייה בסרטונים הללו?
בכובע לבן – אילו השפעות יש לטלפון החכם על הלמידה והחשיבה של האנשים, על פי הסרטונים? בכובע צהוב – אילו השפעות חיוביות יש לטלפון החכם על החשיבה והלמידה שלנו? ניתן להוסיף מניסיון אישי. (בססו/נמקו הדברים)

14 בכובע שחור – אילו השפעות שליליות יש לטלפון החכם על החשיבה והלמידה שלנו
בכובע שחור – אילו השפעות שליליות יש לטלפון החכם על החשיבה והלמידה שלנו? ניתן להוסיף מניסיון אישי. (בססו/נמקו הדברים). בכובע כחול – מפת הדיון. בכובע ירוק – איך תעזרו לעצמכם ליצור פרקי זמן שקטים וללא טלפון חכם ,כדי לאפשר למידה וטיפוח החשיבה?

15 מטאקוגניציה - חשיבה על חשיבה
מה היו ההבדלים בין השיח על הנושא ללא הכובעים ובעזרת הכובעים? באילו הקשרים נוספים היית משתמשים בכלי ששת כובעי החשיבה?

16 לימודי הביולוגיה - השנה שהיתה
אילו דברים ומושגים למדנו ועשינו השנה? כל אחד ירשום על פתקיות לפחות 3 רגשות, תחושות שהיו לו/לה במהלך שיעורי הביולוגיה לאורך השנה. (רגש/תחושה על פתק). עברו באופן חופשי בין הגיליונות ורשמו: בגיליון הכובע הצהוב דברים טובים שהיו השנה במהלך לימודי הביולוגיה ובססו/נמקו אותם. בגיליון הכובע השחור דברים לא טובים או כאלה הדורשים שיפור בשיעורי הביולוגיה ובססו/נמקו אותם. רשמו על פתקים רעיונות איך בשנת הלימודים הבאה ניתן לשפר את הדברים הפחות טובים שהיו השנה, הן באופן כללי והן באופן אישי. את הפתקים של האופן האישי השאירו אצלכם, את הפתקים של הדברים הכלליים תלו על הלוח.

17 כובע כחול התהליך שעברנו. כל אחד ישתף בתהליך שעבר השנה בלימודי הביולוגיה. מה את/ה מרגיש/ה לקראת החופשה הקרבה? חופשה נעימה


הורד את "ppt "ששת כובעי החשיבה חשיבה מקבילה בעזרת

מצגות קשורות


מודעות Google