המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

מהרעיון עד למוצר מוצרים צריכים לספק רצון או צורך

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "מהרעיון עד למוצר מוצרים צריכים לספק רצון או צורך"— תמליל מצגת:

1 מהרעיון עד למוצר מוצרים צריכים לספק רצון או צורך
הלקוחות (צרכן, משתמש) הם היעד של כל המוצרים. כל המוצרים מבוססים על עקרונות מדעיים - פיזיקליים. לכל המוצרים יש תפקודים התואמים את ייעודם, תפקודי המוצר הם תוצאה של ייצורו. תהליך התיכון -Design עוסק בפתרון בעיה טכנולוגית. תהליך התכנון - Planning מגדיר את הפעולות והמשאבים האנושיים והכלכליים לכל פעולה. פרויקט - אוסף כל הפעילויות לתיכון ופיתוח מוצר.

2 מימוש צרכי האדם הכוח המניע להתנהגותו
צרכי האדם והישגים צרכים פיזיולוגיים (אוכל, שתייה) צרכי בטיחות וביטחון (מיגון, התגוננות מהסביבה) צרכי שייכות וקירבה (חברות, חיבה, קשר לקבוצה, אופנה) צרכי כבוד וחשיבות (כבוד עצמי, ביטחון עצמי) מימוש עצמי (הרפתקאות, יצירתיות, ביטוי עצמי) מימוש צרכי האדם הכוח המניע להתנהגותו מוצרים ומערכות נועדו לממש צרכים

3 השפעת הטכנולוגיה על האדם דוגמה - השפעת ייצור המכונית
מוסדי התאגדות עובדים שיטות ניהול חדשות אשראי כספי לצרכנים הרחבת סוגי ביטוח הגדלת כמות כבישים על חשבון שטחים דמוגרפיה תנועת אוכלוסייה מהערים לספר מעבר חקלאים מהכפר לעיר כלכלי הגדלת תעסוקה וכמות מפעלים הגדלת כמות הפקת דלק ואיחסונו השקעה בשיפור דרכים הקטנת השימוש בבעלי חיים ערכים ניוד גיאוגרפי הרחבת החופש של האדם סטטוס חברתי פרטיות בעלות השפעה סביבתית זיהום אוויר פסולת רכב ישן פסולת לאורך הכבישים חברתי בילוי משפחתי, חברתי התאמה למעמד ביניים חברתי חינוך מקצועי טיפול חירום רפואי

4 נושאים הקשורים ללקוח השאלות בקניית מוצר הן מהסוג:
האם המוצר מתאים למטרותיי? האם אני יכול לממן אותו ? כמה יעלה להריץ ולתחזק ? האם המוצר בטוח ? האם המוצר אמין ? האם המוצר יחזיק מעמד זמן רב ? האם המוצר מושך או אופנתי ? לקוחות מוגנים ע”י חוק ותקנים (למשל במכשירי חשמל, רעילות, שריפה) מפעלים מפרסמים תוצאות מבחנים למוצרים. שיווק ופרסום כלים להגיע ללקוח. נושאים הקשורים ללקוח תצוגה פרק III

5 סוגי תכן תכן מקורי - מבוסס על עקרונות חדשים.
דוגמאות: סיבים אופטיים, סגסוגות לטמפרטורה גבוהה. תכן מסתגל או התפתחותי - משפר את ביצועי מוצר קיים על ידי עידון עקרונות תכן קיים. דוגמאות: החלפת חומרים של מחבטי טניס, כלי מטבח תכן משתנה - עוסק בהקטנה או הגדלה בקנה מידה של מוצר קיים ללא שינוי תפקודו. דוגמה: כנף מטוס: “בלזה” / אלומיניום

6 מהו תהליך תיכון ופיתוח של מוצר
מטרת התהליך להפוך קלט נתון לפלט רצוי. תהליך - סדרה עוקבת של צעדים או פעולות שבסופם הופך קלט לפלט. תהליך התיכון והפיתוח הוא סדרת צעדים המתחילים בזיהוי הזדמנויות או צורך שוק, במטרה להגות רעיון למוצר, ממשיכים בתיכון ובפיתוח המוצר ומסתיימים בייצור המוצר, בהפצתו, במכירתו ובשיגורו אל הלקוח. בתהליך הפיתוח מעורבות פעולות חשיבה, פעולות ארגוניות ופעולות מעשיות.

7 מי נוטל חלק בתהליך התיכון והפיתוח של מוצר
שלושה מוקדי ידע עיקריים: שיווק המוצר - אוסף הפעולות המתווכות בין החברה, המוצר והצרכן. תיכון המוצר - אוסף הפעולות המתרגמות את הצורך והרעיון של המוצר לעצם פיזי והמתאים לצורכי הלקוח ולדרישותיו. התיכון מייצר את כל הידע הדרוש להעברת הרעיון אל קווי הייצור. ייצור המוצר - אוסף כל פעולות הדרושות לתיכון ולהפעלת אמצעי הייצור שהתוצר שלהם הוא מוצר פיזי. שיווק פרסום חקר שוק הפצה מכירות

8 תהליך תיכון ופיתוח של מוצר
העלאת רעיונות (פתוח קונספטואלי) תיכון ברמת מערכת תיכון מפורט בחינה ועידון כניסה לייצור זיהוי צרכי הלקוח בנייה וביסוס של מפרט למוצר העלאת רעיונות בחירת רעיון ארכיטקטורת מוצר תכנון תעשייתי (אסתטיקה, ארגונמיה) תכנון לייצוריות בניית אב טיפוס ניהול ופיתוח של פרוייקט (כולל התייחסות כלכלית) ציר הזמן

9 קבוצת התיכון והפיתוח קבוצת גרעין קבוצה תומכת מכירות כלכלן עו”ד
מהנדס ייצור מומחה שיווק מומחה רכש קבוצת גרעין מוביל הקבוצה מתכנן תעשייתי מתכנן אלקטרוניקה מתכנן מכונות קבוצה תומכת

10 תפקיד המדע בתיכון ובטכנולוגיה
אחת ההגדרות של ה’תיכון’ מתייחסת לשימוש בעקרונות מדעיים, למידע והידע הטכני ולהפעלת הדמיון. שימוש בחוקים ונוסחאות מהמדע הנגזרים ממספר מועט יחסי של רעיונות פיזיקליים כגון: שווי משקל כוחות (בסיס לחישובי מבנים), חוקי שימור (בסיס לחישוב מומנטום, אנרגיה, זרימה), חוקי קירכהוף (חשמל ואלקטרוניקה) רעיון של ‘תהליך’ לשינוי מצורה אחת לאחרת בתוך גבולות ידועים. ניתן למימוש בחומרים, אנרגיה ומידע. לתהליך יש יעילות או נצילות. קביעת יחידות מידה פיזיקליות לכוח, מהירות, טמפרטורה, זרם וכדומה. לפעמים טכנולוגיה מקדימה את המדע (טיסה, מנוע קיטור). לפעמים המדע מצעיד את הטכנולוגיה (תקליטור, לייזר, סיבים אופטיים).

11 מוצרים אפשריים התואמים את הצורך
תהליך התיכון כמפה צורך, דרישות מוצרים אפשריים התואמים את הצורך תחומי הידע: חומרים, מערכות, אנרגיה, אקולוגיה, פיזיקה, ביולוגיה, תהליכי ייצור ואחרים ידע של תהליך התיכון נתיבים בתהליך התיכון תהליך התיכון הינו מפה המראה כיצד ללכת מהצרכים למען מטרה מסויימת עד המטרה הסופית ניתן ללכת במסלולים שונים והתוצאה מוצרים שונים אשר תואמים את הצרכים כלומר פתרונות שונים לבעיה כמובן שהרקע הטכני חשוב מהנדס מנועי שריפה פנימית יתכנן מנוע השונה ממהנדס שתחום התעניינותו הוא מצלמות וידאו ציור 1.1 עמוד 4 בThe Mechanical Design Process, D.G. Ullman-

12 הפרדוקס של תהליך התיכון
20 40 60 80 100 אחוזים זמן בתהליך התיכון ידע ומידע על בעיית התיכון דרגות חופש בתיכון כאשר מתחילים תיכון לבעיה חדשה אנו יודעים מעט מאד על הפתרון ובמיוחד כאשר הבעיה חדשה למתכנן אחרי שמסיימים את הפרוייקט המתכנן היה רוצה אפשרות להתחיל הכל כדי לעשות פרויקט מתאים ומובן במלואו פרוייקט נבחן בשלושה פרמטרים עקריים ביצועים זמן ועלות הבנת הבעייה שהיא הידע עליה ואפשרויות הפתרון מושגים במהלך העבודה ואז כמובן דרגות החופש נעלמות עם הזמן החלטות מרכזיות מקבלים בהתחלה בגרף ככל שהשיפוע גדול יותר לומדים יותר ליחידת זמן ציור 1.8 עמוד 13 The Mechanical Process D G Ullman

13 השפעת התיכון על עלות הייצור (עפ”י חברת המכוניות (FORD
25 50 75 100 אחוזים עלות ייצור סופית השפעה על עלות ייצור סופית תיכון חומרים עבודה תקורה לתהליך התיכון שלושה מדדים עלות איכות ביצועים וזמן ללא תלות במוצר או במערכת אותה מתכננים הלקוח והמנהלים רוצים תמיד זול טוב יותר ומהר הנתונים מבוססים על חברת המכוניות פורד בעמודה הראשונה רואים כי 5% מעלות הייצור של מכונית הן פעילויות התיכון בעמודה שניה רואים כי בקבלת ההחלטות במהלך התיכון משעבדים 70% מעלות הייצור לכן להחלטות במהלך תהליך התיכון השפעה רבה על עלות המוצר החלטות בתיכון הן על חומרים רכיבים הרכבה צורת חלקים מכירת חלקים ציור 1.3 עמוד 8 The Mechanical Process D G Ullman

14 השפעת התיכון על עלות הייצור
20 40 60 80 100 גמר מפרטים גמר העלאת רעיונות (תיכון קונספטואלי) גמר תיכון מפורט למוצר זמן אחוז שעבוד של עלות המוצר לא רק שעלות המוצר משועבד במהלך התיכון אלא שזה גם נעשה בשלבים הראשונים של תהליך התיכון 75% מעלות המוצר משועבד בשלב של העלאת רעיון תכן קונספטואלי כלומר החלטות שנעשות אחר כך משפיעות רק על 25% מערך עלות המוצר ציור 1.3 עמוד 9 The Mechanical Process D G Ullman

15 התפקוד מקשר בין הרעיון למוצר לייעודו
יעוד (שוק) צורה תכונות תפקוד צרכים תמורה שיוט עמידה מהירות משקל יציבות מחיר בילוי ספורט הרפתקאה הנאה בריאות יופי עבודה רווח מוצר הוא עצם עשוי מחומרים אשר מיוצר על ידי אנשים במטרה להשיג את תכונותיו בגלל תכונותיו המוצר יכול למלא יותר תפקוד או פונקציה אחת או יותר בגלל מילוי התפקודים גורם המוצר לשביעות רצון או למילוי צרכים ואז למשתמש או למזמין יש מילוי של ערכים ככל שתחילת העבודה והגדרתה מתחילים ימינה יותר יש סיכוי שמאנשים שונים ייצאו מוצרים שונים אם אנשים שונים היו צריכים לתכנן מוצר שרק ישביע רצון להנאה אז כמובן שאחד היה עושה ספינת משוטים השני כסא והשלישי משקפת בתהליך התכנון והפתוח של מוצר ישנה השתתפות של אנשי השיווק בשלב שבו מחפשים מוצר ומאפיינים אותו ציור 4.1 עמוד 54 Product Design Fundamentals and Methods N Roozenberg תיכון המוצר


הורד את "ppt "מהרעיון עד למוצר מוצרים צריכים לספק רצון או צורך

מצגות קשורות


מודעות Google