המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury"— תמליל מצגת:

1 1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
Works Cited: Barranger, Milly. Theatre- A Way of Seeing. 5th edition. Chapter 1, Thomson Learning, Inc., 2002. ,תרגום: אורי שני 1 לגלות את התיאטרון

2 אומנות, באופן כללי, היא מראה או שיקוף של החיים; הפשטה או הקרנה של איך אנו חיים, חושבים וחשים.
סוגים של ביטוי אומנותי ספרות אומנות פלסטית אומנויות הבמה

3 תאורים של אומנות התיאטרון
תיאטרון נוצר, כשאנשים עושים עם עצמם אומנות, כדי שאנשים אחרים יוכלו לחוות חוויות וללמוד מהם. אנחנו יכולים להשתמש בתיאטרון כדי שאנו וגם אחרים יוכלו ללמוד על עצמנו הפרדוקס של התיאטרון לפי Barranger 1. הוא יחודי לאותו הרגע, אך אפשר לחזור עליו שוב ושוב. 2. הוא ספונטאני, אך מתוכנן. 3. הוא קיים באמת, אך מדמה מציאות. 4. הוא ניתן להבנה, אך לא ברור. 5. השחקן הוא עצמו, אך מייצג מישהו אחר. 6. הקהל מאמין, אך לא מאמין באמת. 7. הקהל מעורב, אך נשאר בחוץ.

4 תיאטרון – למה? תיאטרון "חי" יותר מכל צורת ייצוג אחרת. .
התיאטרון הוא הבסיס לכל דרמה. . התיאטרון הוא המחקר של האדם. פרק 1 מגדיר תיאטרון דרך המושגים הבאים: מיידיות, חיוּת, כפילות, בדיון, חללים וקהל.

5 מיָדיוּת התיאטרון את התיאטרון ניתן לתאר כסוג אומנות מיידי בגלל היכולת שלו להתקיים ברגע נתון במובן של החלפת נסיון חיים אנושי בין השחקן לקהל. בגלל הרעיון הזה, מתאר בַרַנג'ה את אומנות התיאטרון כ"מוגבלת". יש צורך, שהשחקנים ייפגשו עם קהלם במקום וזמן קבועים מראש. חייבת להתקיים תקשורת ישירה בין מופיעים לצופים. "איש חוצה את החלל הריק הזה בזמן שמישהו אחר צופה בו, וזה כל מה שצריך כדי שהתיאטרון ייתקיים." פיטר ברווק

6 חיוּת התיאטרון התיאטרון משקף את החיים ומתפקד לעתים כמטפורה כדי לתאר יסודות של החיים. חיות האירוע נבנית לאורך המופע וגדלה עוד ועוד. העלאת אירוע חי הינו לעולם חד-פעמי ולעולם לא יחזור על עצמו בדיוק באותה צורה.

7 הכפילות התיאטרון תואר רבות כ"מראה".
TIMOTHY MAKIN TIMOTHY MAKIN AS “CHADIE” IN GOITER ON RYE התיאטרון מייצג את החיים על-ידי הצגת מספר השקפות על אירועים אנושיים. איפה נגמרת האומנות ואיפה מחילים החיים? מטרה אומנותית ומודעות עצמית.

8 הבדיון אפילו אם ההצגה מבוססת על "סיפור אמיתי", ההמחזה יוצרת מציאות בדיונית. בטלוויזיה מוצגים סרטים תיעודים וחדשות כעובדות. האשליה האשליה מתקיימת בזכות המוסכמה, שאנחנו כביכול חולקים חוויה מסויימת יחד בפעם הראשונה ושהאנשים על הבמה אינם מי שהם. היבט מעניין בדרמה הוא נכונות הקהל לוותר על החשדנות שלהם לגבי אמיתות האירועים מתרחשים.

9 חללים התיאטרון זקוק לחלל עבור ההצגה.
היוונים קראו לחלל זה "תיאטרון", בעברית: מקום לצפיה. מה שנחוץ לתיאטרון הוא: מופיע, צופה וחלל להצגה. CLICK FOR MORE INFO PHOTO CREDIT: WASHINGTON SQUARE ARTS PHOTO BY BRIAN TYRANNY TAKEN AT THE BURNING MAN FESTIVAL

10 קהל הקהל הוא אחד המרכיבים ההכרחיים של התיאטרון. לפי ברנג'ה, לכל קהל צופים ציפיות משותפות: אנו מצפים מהצגות להתייחס לנסיון החיים שלנו. 2. אנו הולכים להצגה בציפיה לראות את המוכר לנו. 3. אנו רוצים להיות חלק מ"תשובה קיבוצית"

11 1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury
Works Cited: Barranger, Milly. Theatre- A Way of Seeing. 5th edition. Chapter 1, Thomson Learning, Inc., 2002. ,תרגום: אורי שני 1 לגלות את התיאטרון


הורד את "ppt "1 לגלות את התיאטרון ,תרגום: אורי שני Designed by Michael Rasbury

מצגות קשורות


מודעות Google