המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל"— תמליל מצגת:

1 עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל
ד"ר אסנת דגן ד"ר סיגל מורד נעמה ישראלי ד"ר אריה בן חיים כנס מיט"ל,

2 אז מה נציג? הצורך מהמחקר והיישום בארץ ובעולם מה עשינו בשנה"ל תשע"ט?
מסקנות ומחשבות לעתיד

3 הצורך IN2IT MOOC למידה פעילה שילוב תקשוב לקידום למידה פעילה

4 מהמחקר והיישום בארץ ובעולם
Milgram's Reality-Virtually continuum vs Garrison's continue of e-learning (Pena-Rios, 2016)

5 מהמחקר והיישום בארץ ובעולם
סביבת למידה ווירטואלית תלת-ממדית מאפשרת למידה מבוססת מקום וקונסטרוקטיביסטית התומכת ב: שיתוף ידע, מיומנויות קוגניטיביות, מיומנויות תקשורת בינאישיות, שיתופי פעולה בלמידה מרחוק (Karsakov, Bilyatdinova & Hoekstra 2014; Dawley, 2009; Rapanotti et al., 2012). חמש תכונות בשימוש בעולמות ווירטואליים בחינוך הגבוה (Dalgarno & Lee, 2010): משפר את הייצוגים של הידע המרחבי בתחום שנבחן; מאפשר פעילויות של למידה התנסותית שאי אפשר לחוות אותה בעולם האמיתי; מקל בתכנון ובביצוע של משימות למידה מאתגרות ומעוררות מוטיבציה; מספק הזדמנויות למידה אשר תומכות בהעברה של ידע ומיומנויות לסיטואציות אמיתיות דרך הכנסתם להקשר הלמידה; מספק משימות אפקטיביות ועשירות של למידה שיתופית.

6 שימוש בעולמות ווירטואליים בחינוך הגבוה
טקסונומיה של מרחב היישומים (Ghanbarzadeh, & Ghapanchi, 2018). העולמות הווירטואליים בחינוך הגבוה במחקר מטא-אנאליזה שנעשה על השימוש בעולמות וירטואליים בחינוך הגבוה (Ghanbarzadeh et al., 2018) וכלל 165 מאמרים בנושא זה, נמצא כי השימוש בעולמות וירטואליים בחינוך הגבוה מתמקד ביישומים פדגוגיים רבים שחולקו לטקסונומיה של מרחב היישומים. הקטגוריות המרכזיות הן: סיורי שדה (לדוגמה: למקום ספציפי שתוכנן כסביבה וירטואלית כמו מוזיאון, מפעל, בית-חולים) הרצאה וירטואלית (הכוללת גם סמינר, סדנה פתוחה ועוד) מעבדה וירטואלית מפגש ודיון הערכה סימולציות (כמו של מקום, מערכות, פעילויות, משחק תפקידים, מידול) שירותים קוריקולריים (כמו: סיעור מוחות, מעבדה ווירטואלית, הצבעה, תערוכות) חומרי הקורס סוציאליזציה (כגון פעילויות של מעורבות חברתית) יצירה בתוך העולם הווירטואלי פעילויות של הסטודנטים (כמו: עבודת צוות, קריאת מאמרים, יצירת מצגות והצגתן) פעילויות מגוונות (כמו: בקרה על חומרה, אינטגרציה של העולמות הווירטואליים עם תוכנות אחרות, תכנון עסקי) משחקים (משחק ותכנון משחק בעולם הווירטואלי) לחלוקה זאת לקטגוריות בתוך מרחב היישומים, תרומה גדולה מאד, הן כאשר באים לנתח מאמר בתחום זה ובעיקר כאשר מבצעים הטמעה של תחום העולמות הווירטואליים בחינוך הגבוה.

7 מה עשינו בשנה"ל תשע"ט? או... איך לא להתנגש בקירות?
מה עשינו בשנה"ל תשע"ט? או... איך לא להתנגש בקירות? שלושה ימי עיון לחשיפת העולמות הווירטואליים לסגל המכללה רעיונות לשילוב בפעילויות של הוראה ולמידה עיצוב הקמפוס של המכללה האקדמית בית ברל בעולם הווירטואלי מפגש הכנה עם הסטודנטים וליווי המרצים בשיעורים ליווי אישי למרצים כדי לעצב את המרחב המתאים לפעילות שלו ולתכנן פדגוגית את הפעילות. למידה של צוות היחידה האקדמית לתקשוב

8 קמפוס המכללה האקדמית בית ברל בעולם הווירטואלי
Eureka Worlds

9 דוגמא לפעילות 1. שיח מתמטי בגיל הרך
סביבה ראשונה שהועלתה- תערוכה בנושא שיח מתמטי בגיל הרך. סטודנטיות לגיל הרך התבקשו על ידי המרצה לתעד פעילות המשלבת שיח מתמטי בגן. התיעוד הועלה לתערוכה על "קוביות" תלת מימד בכניסה לקמפוס. אפשרויות להמשך- ביקור סטודנטים בתערוכה ודיון סביב המוצגים.

10 דוגמא לפעילות 2. מיומנות דיבור באנגלית
הסטודנטים צופים ב"נאומים מפורסמים" בסביבה הווירטואלית ועולים ל"במה" לדיון בנושא. המרצה שואלת שאלות מנחות. המטרה- לפתח ולעודד מיומנות דיבור באנגלית. אפשרויות להמשך- פיתוח שיח באנגלית בסביבה הווירטואלית עם סטודנטים במקומות מרוחקים.

11 דוגמא לפעילות 3. משחקי תפקידים של תרחישי הוראה בכתה
3. משחקי תפקידים של תרחישי הוראה בכתה יחידת "פורשים כנף" העוסקת בליווי מורים בשנת ההוראה הראשונה. המרצים ביחידה פיתחו סימולציות מתוך תרחישים שצמחו מהשטח. המטרה-התמודדות עם דילמות בכיתה. הפיתוח כולל -כתיבת תסריט, אפיון התפקידים, בניית הסביבה ותכנות רובוטים.

12 פעילות עתידית 4. הכרת העיר הרומית סיור וירטואלי בעיר רומית.
המטרה- הכרות עם העיר הרומית והמאפיינים המרכזיים בה. אפשרויות להמשך- משימות חקר בסביבה העוסקות במאפייני העיר הרומית.

13 צפייה בפעילויות שפותחו בשנה הראשונה

14 מסקנות תהליך מורכב ומאתגר שדורש עבודה רבה מהמרצים ומהצוות המלווה.
המורכבות היא בתרגום של ה"חלום" הפדגוגי לאפיון סביבת הפעילות ובעיצובה הטכנולוגי. יש לבחור פעילויות שיש בהן ערך מוסף פדגוגי בשימוש בעולמות הווירטואליים. פעילויות שמעשירות את הלמידה ומאפשרות היטמעות בעולם הווירטואלי וכתוצאה מכך את ההעברה ממנו לעולם האמיתי. יש לפתח את הסביבה כסביבה אותנטית שתדמה היטב את הסביבה הנדרשת. כדי שהסטודנטים יוכלו להינות, לפעול בעולמות הווירטואליים וגם להפיק מכך תועלת, הם צריכים להכיר את העולם והחוקים של התנועה והפעילות בו, ויש להקדיש לכך זמן על חשבון שיעורים מתוכננים.

15 מחשבות לעתיד אנו בתחילת הדרך, מגששים את דרכינו, אנו בטוחים שמרצים נוספים יתווספו לתהליך למרות הקשיים וישלבו פדגוגיה חדשנית זאת בקורסים שלהם. מפעילויות פשוטות שבהן אנחנו מסייעים למרצים לפתח ולבנות את הסביבה הווירטואלית, לפעילויות שהמרצים יפתחו בעצמם ועד למשימות שבהן הסטודנטים יבנו באופן עצמאי. הסביבות שכבר פותחו יוכלו לשמש, עם שינויים קלים, גם לביצוע פעילויות נוספות בתחומי דעת שונים מה שיקל על תהליך ההטמעה בהמשך. הפעילויות בקמפוס הווירטואלי של המכללה יתרמו ללמידה פעילה, קונסטרוקטיביסטית, מאתגרת, מעוררת חשיבה ומאפשרת היטמעות והעברה של ידע, מיומנויות וערכים גם בקורסים בלמידה מרחוק וגם בקורסים פנים-אל-פנים.

16 תודה ד"ר אסנת דגן osnat.dagan@beitberl.ac.il ד"ר סיגל מורד
נעמה ישראלי ד"ר אריה בן חיים תודה רבה


הורד את "ppt "עולמות וירטואליים כסביבה ללמידה פעילה במכללה האקדמית בית ברל

מצגות קשורות


מודעות Google