המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אור וצבע.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אור וצבע."— תמליל מצגת:

1 אור וצבע

2 צבעי היסוד צבעי היסוד הם צבעים שלא ניתן לקבל אותם על-ידי ערבוב של צבעים אחרים, אך בעזרת ערבוב שלהם אפשר לקבל את כל קשת הגוונים האפשריים.

3 צבענים (פגמנטים) חומרים, הבולעים חלק מקרינת האור הפוגעת בהם ומחזירים חלק אחר ממנה. לכן יש להם צבע אופייני, והם מקנים צבע למי שמכיל אותם.

4 חיבור צבעים + + תופעה פיזיקלית, המתגלה בעת ערבוב של אורות צבעוניים: כל אלומת אור מוסיפה לתערובת הצבע הנראה את מרכיבי האור המצויים בה. + + + + + + +

5 חיסור צבעים - - תופעה פיזיקלית, המתגלה בעת ערבוב של אורות צבעוניים: כל אלומת אור מוסיפה לתערובת הצבע הנראה את מרכיבי האור המצויים בה. - - - - - - -

6 בליעת או והחזרת אור כאשר גוף בולע חלק מצבעי הקשת של האור ומחזיר את החלק הנותר, הצבע שאנו רואים הוא הצבע המתקבל מהתערובת של הצבעים החוזרים מהגוף הזה . ככל שגוף בולע פחות אור,הוא מחזיר חלק גדול יותר מהאור הפוגע בו, והוא ייראה בהיר יותר. לכן, גוף המחזיר את כל צבעי האור הפוגעים בו, ייראה לנו בצבע לבן. לעומת זאת, ככל שגוף בולע יותר אור, הוא מחזיר חלק קטן יותר מהאור הפוגע בו, והוא ייראה לנו כהה יותר.

7 נפיצת אור הפרדה של אור לאורכי הגל המרכיבים אותו, כאשר
הוא עובר מתָוֶוך עשוי מחומר שקוף אל תָוֶוך שקוף אחר, שיש להם התנגדות שונה למעבר האור דרכם. בעת נפיצת אור כל אחד מצבעי האור משנה את מסלולו בזווית שונה ואופיינית. דוגמה: הפרדת אור לבן לצבעי הקשת באמצעות מנסרה משולשת של זכוכית

8 קרינה על סגולה (אולטרה סגולה)
קרינה, שאורך הגל שלה קצר מהאור הסגול, בתחום שבין 400 ל- 10 ננומטרים. קרינה כזאת אינה משרה בנו תחושה של ראיית אור או צבע.

9 רשתית השכבה הפנימית של גלגל העין, שבה מצויים חיישני האור (תאים הקולטים את גירוי האור), ועוד תאים, המעורבים בהעברת התגובה מהחיישנים אל עצב הראייה.

10 מדוכים סוג של חיישני אור, המצויים ברשתית העין. אלה תאי עצב דמויי חרוט, הרגישים לצבעים ולאור חזק. בעין האדם כ- 100 מיליוני (!) מדוכים, משלושה סוגים שונים, וכל סוג מגיב בעוצמה שונה לתחומים שונים של קרינת האור.

11 קנים סוג של חיישני אור, המצויים ברשתית העין. אלה תאי עצב דמויי מקל (קָנֶה), הרגישים מאוד לאור, ומגיבים כשעוצמתו חלשה ביותר. בעין האדם כ- 7 מיליוני קנים. הם מאפשרים לנו להבחין בפרטים שונים בסביבתנו, בתנאים של תאורה חלשה. הקנים אינם רגישים לצבעים.

12 אטום לאור , שקוף לאור אטום לאור-שהאור אינו חודר דרכו, ולכן אי-אפשר לראות בעדו. שקוף לאור-חדיר לאור, שהאור עובר דרכו, ולכן אפשר לראות בעדו.

13 ציאן, מגנטה ציאן-צבע תכלת-ירקרק, המתקבל מערבוב של אור ירוק עם אור כחול. מגנטה-צבע אדום-סגול עז, המתקבל מערבוב של אור אדום עם אור כחול.


הורד את "ppt "אור וצבע.

מצגות קשורות


מודעות Google