המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

סיעות במערכת החינוך.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "סיעות במערכת החינוך."— תמליל מצגת:

1 סיעות במערכת החינוך

2 סייעות במערכת החינוך סייעות לילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך
סייעות רפואיות סייעות חינוכיות – שילוב סייעות חינוכיות – כיתות חינוך מיוחד

3 מהו תפקיד הסייעת? שירותי הסייעת הם חלק מהאמצעים להשגת המטרות
והיעדים החינוכיים שייקבעו בתכנית האישית של כל ילד כדי לקדם את מידת עצמאותו ואת יכולתו לשמור על תקשורת ישירה עם הצוות החינוכי ועם חברת הילדים. לסייע לתלמיד להשתתף בתכנית הלימודים ולהבין את חומרי הלמידה והמטלות הניתנות בשיעור וכן לעזור לו להשתלב חברתית ולהתנהג בצורה מותאמת בחברת בני גילו. פעילות הסייעת תשאף לקדם את התלמיד מתלות לעצמאות.

4 המורה בעזרת הצוות הבין-מקצועי, יוביל את התהליך הלימודי-טיפולי ויכוון את הפעילות בכיתה ואת פעילות הסייעת: מחנך הכיתה יהיה אחראי למתן הדרכה מובנית והנחיות מפורטות למתן סיוע

5 דוגמה לתח"י עם תפקיד הסייעת
י' ישתלב באופן מרבי בכתה מבחינה לימודית וחברתית ליווי צמוד במעברים, מדרגות, הפסקות ושיעורי ספורט. עזרה בביצוע מטלות המחייבות דיוק ומניפולציה עדינה של האצבעות. השלמת משימות של כתיבה (לכתוב על דף ושי' ישלים בזמן שלו). חזרה על נושאים העולים בכתה, הרחבה ותיווך. עזרה בהתארגנות. נשיאת התיק בסיום הלימודים.

6 דוגמה לעבודת צוות משולבת המטרה: השתלבות בהפסקה
מחנכת : הכנת צוות המורים ע"י הסבר על מאפייני הלקות ודרכי התמודדות והכנת ילדים בכיתות הרגילות ע"י תכנית של קבלת השונה. מרפאה בעיסוק : עבודה בקבוצת משחקים שבועית עם ילדי הכיתה לתרגול החוקים. קלינאית תקשורת : הכנת חוברת חוקים למשחקי חצר בעזרת קומיקס. כתיבה משותפת של החוקים הבנת מושגים הקשורים למשחק (תופס, תור, גול...) * מטפלת רגשית : התמודדות עם הפסד, פתרון קונפליקטים במשחק. סיעת : תיווך בהפסקה במשחק משותף מורה תורנית : זמינות בפתרון קונפליקטים ודיווח על התנהגויות לא מותאמות מורת ספורט : תחזור על המשחק הנלמד לכל הכיתה.

7 דוגמה: עבודה משותפת המטרה: התארגנות בשיעור
התארגנות בתחילת שיעור ובסוף בעזרת כרטיס ניווט: אני בודק שיש לי על השולחן: קלמר, חוברת, מחברת או ציוד אחר שהמורה ביקשה. אני בודק שהכנסתי חזרה לתוך התיק, פנימה את כל הציוד הנ"ל. (מחנכת וסיעת)

8 מהו אוטיזם? אוטיזם היא תסמונת קשה ומורכבת המתחילה בשלב הילדות המוקדמת.
אוטיזם פוגע בחשיבה, בתחושה, בשפה וביכולת ליצור קשר ולהבין אחרים. בשנים האחרונות יש עליה במספר המאובחנים ומתוך 1000 לידות יאובחנו 3 עד 6 על הרצף האוטיסטי.

9 מאפיינים עיקריים של הספקטרום האוטיסטי:
דיבור פגום או חוסר דיבור הפרעה ביכולת התחברות עם ילדים אחרים קושי להתמודד עם שינויים בשגרה שימוש בצעצועים בצורה לא נכונה רגישות יתר או חוסר רגישות לקולות ורעשים פעילות יתר או פסיביות קושי בהבנת סכנות התפרצויות צחוק או בכי ללא סיבה ברורה קושי ביצירת קשר עין קשר מוזר ומיוחד לחפצים רגישות יתר או חוסר רגישות למגע גופני

10 חשוב ש... חשוב להתייחס לילד עם האוטיזם כאדם בעל קושי חברתי ולא כאדם המתנהג באופן שונה באופן מכוון (עושה בכוונה...). חשוב להגיד דברים באופן ברור ומכוון, ללא רמזים או דיבור עקיף. קושי בהבנה חברתית עלול לגרום מריבות ויש להגדיר חוקים ברורים! חשוב לדבר אל הילד באופן ישיר עם הדגשת שמו. הוראה כללית או ג'סטות לעיתים קרובות לא יובנו.

11 חשוב ש... חשוב להבין שתנועות מסוימות או אמירות מרגיעות את הילד ויש לאפשר אותן במידת הסביר. חשוב לשמור על שגרה ולהפחית שינויים, אם יש צורך בשינוי, חשוב להכין את הילד מראש כדי להפחית חרדה ולמנוע התפרצויות. חשוב להגן על התלמיד מפני הצקות בשל התמימות והקושי להבין מצבים חברתיים.

12 בהצלחה! נשמח לעזור  ולשמור על קשר!


הורד את "ppt "סיעות במערכת החינוך.

מצגות קשורות


מודעות Google