המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

מקורות מתכלים ומתחדשים

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "מקורות מתכלים ומתחדשים"— תמליל מצגת:

1 מקורות מתכלים ומתחדשים
גילת אנג'ל כיתה:ז'3 בי"ס: נעמי שמר

2 מקורות מתכלים מהם מקורות מתכלים? מקורות מתכלים הם מקורות אנרגיה
שהשימוש בהם מפחית את המידה בה ניתן יהיה לנצלם בעתיד. נסביר בעזרת דוגמה: הנפט הוא דוגמה למקור אנרגיה מתכלה. ככל שאנו מפיקים ממנו יותר אנרגיה (משתמשים ביותר נפט) כמות הנפט בעולם פוחתת ולכן האנרגיה הכוללת שניתן יהיה להפיק ממנו בעתיד (כמות הנפט בעולם) הולכת וקטנה. נפט שייך למשפחת דלקים הנקראים דלקים מחצביים – דלקים שנחצבים מליבת כדור הארץ. דלקים אלה הם מקור האנרגיה העיקרי בו אנו עושים שימוש כיום.

3 מקורות מתכלים השימוש בדלק החל עוד בעת העתיקה ועדויות לכך נשתמרו ברחבי
המזרח התיכון. הוא התבטא בעיקר בשימוש באספלט למטרות שונות. ההיסטוריון הרודוטוס תיאר הפקה של נפט מבאר. השימוש האינטנסיבי במקורות אנרגיה שמקורם במאובנים החל מסוף המאה ה-18. עד לתחילת המאה ה-20 השימוש העיקרי בנפט ופחם (להלן דלק מאובנים) היה לצורכי תאורה. התיעוש הרחב במאה ה-20 שינה את התפלגות השימוש בדלקים: כלי התחבורה הפכו לצרכני דלקים משמעותיים ביותר.

4 השימוש במקורות מתכלים מקורות האנרגיה הנפוצים והעומדים כיום לרשותנו הם:
פחם נפט גז טבעי אנרגיה גרעינית עצים השימוש בהם מתחלק באופן הבא:

5 הבעיות בשימוש במקורות מתכלים
השימוש הנרחב במקורות אנרגיה כגון פחם, נפט וגז טבעי מעמיד אותנו בפני שתי בעיות מרכזיות: זיהום הסביבה. זמינות של מקורות האנרגיה בעתיד - פחם, נפט וגז טבעי הם מקורות אנרגיה מתכלים. התרשים הבא מספק תחזית לגבי הזמן בו ייגמרו הנפט, הפחם והשאר. לנו יש מספיק אך מה עם הדורות הבאים?

6 גז טבעי גז טבעי: זהו גז המצוי מתחת לפני הקרקע. כמו בפֶּחָם, גם בגז
משתמשים כחומר דלק, באמצעות שריפתו. לפני מספר שנים התגלה גז טבעי בכמויות גדולות בְּיִשְׂרָאֵל. הגז הטבעי התגלה מול חוֹפֵי אַשְׁקְלוֹן ומאז שנת 2004 הוא משמש להפעלת חלק מתחנות החשמל שלנו.

7 מקורות מתחדשים מהם מקורות אנרגיה מתחדשים?
אלו מקורות אנרגיה שהשימוש בהם אינו גורם להפחתת אפשרות ניצולם בעתיד, למשל אנרגית השמש. ניתן לנצל אותה בדרכים שונות: דודי שמש המנצלים את אור השמש לחימום מים, תאים סולאריים המפיקים ממנה חשמל ועוד. ברור לנו כי השימוש בשמש איננו מפחית מאפשרותנו לנצלה בעתיד - הרי השמש תמשיך להאיר בין אם נשתמש באנרגיה שלה הרבה או מעט!

8 מקורות מתחדשים אנרגיית השמש: אנרגיית השמש מגיעה אלינו כל הזמן בצורת קרינה. קיימות שתי דרכים לניצול אנרגיית השמש: שימוש בחום השמש או הפיכתה לאנרגיה חשמלית. איך מנצלים את חום השמש? למשל באמצעות דּוּד הַשֶּׁמֶשׁ, שכולנו מכירים. דּוּד הַשֶּׁמֶשׁ הוא מתקן המצויד במשטח שחור ובדוד מים. המשטח השחור בולע את אנרגיית הקרינה של השמש והופך אותה לאנרגיית חום. אנרגיית החום עוברת למים המתחממים ועוברים לדוד, שם הם נֶאֱגָרִים לשימושנו כמים חמים.

9 הפיכת אנרגיית השמש לאנרגיה חשמלית
כדי להפוך את אנרגיית השמש לאֶנֶרְגְּיָה חשמלית משתמשים בתא שמש. זהו מתקן שטוח הקולט את קרינת השמש והופך אותה ישירות לאֶנֶרְגְּיָה חשמלית. תָּאֵי שֶׁמֶשׁ משמשים כיום להפקת אֶנֶרְגְּיָה בחלליות שונות, במחשבונים, בשעוני שמש ועוד.


הורד את "ppt "מקורות מתכלים ומתחדשים

מצגות קשורות


מודעות Google