המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

CLI vs GUI.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "CLI vs GUI."— תמליל מצגת:

1 CLI vs GUI

2 ממשק שורת פקודה CLI - Command Line Interface
הוא מעטפת שמספקת מערכת הפעלה או תוכנה אחרת למשתמש על מנת שזה יוכל להקיש פקודות טקסטואליות שיפעילו אותה. ממשק שורת הפקודה הוא טקסטואלי, בניגוד לממשקים גרפיים אחרים שהתוכנה או מערכת ההפעלה יכולות לספק. ממשק שורת הפקודה נמצא בהמתנה לפקודות מהמשתמש: במקרה שפקודה הוקשה ונלחץ מקש ה"ENTER", הוא יעבד אותה מיידית, ובמקרה שהיא תקינה - גם יבצע אותה ויחזיר חיווי לפלט הסטנדרטי של הממשק כך שהמשתמש ידע מה תוצאת פעולתו.

3 Command Line זהו ממשק המשתמש למערכת ההפעלה של המחשב
Command Line זהו ממשק המשתמש למערכת ההפעלה של המחשב. ה-CLI זה למעשה תוכנה שמאפשרת הכנסת פקודות של מערכת ההפעלה והפעלתם. ה-Command Line עושה שימוש בממשק שאינו גרפי ומאפשר להקליד פקודות (Prompts) בשורה מיוחדת, לקבל תגובות חזרה מהמערכת ולשוב ולהקיש פקודה חדשה וכך הלאה. מרבית המחשבים החדשים עושים שימוש ב-GUI, שמאפשר למשתמשים גישה יותר אינטואיטיבית. לפני מערכות ההפעלה החלונאיות, השימוש במערכת ההפעלה MS-DOS נעשה רק באמצעות Command Line. מערכות Unix למיניהם מציעות היום אפשרות שימוש ב-GUI וב-Command Line.

4 השימוש בממשק ממשק DOS לכל ממשק שורת פקודה יש מאגר פקודות שהוא יודע לעבד ולבצע. במקרה שהפקודה המוקלדת אליו אינה תקנית, הוא יחזיר על כך חיווי מתאים למשתמש, ולעתים אף יפרט מהי סיבת הכישלון. ממשקים מסוימים מאפשרים למשתמש לדעת בכל שלב איזה פקודות הוא רשאי להקליד ומהן האפשרויות השונות של כל פקודה (למשל, הממשק של מערכת ההפעלה IOS) וממשקים אחרים אינם מאפשרים זאת, ולכן המשתמש צריך להכיר מראש את הפקודות שהוא יכול להריץ. כל הממשקים מאפשרים להריץ פקודות בזו אחר זו על ידי המשתמש, וחלק מהם אף מאפשרים לאגד מספר פקודות לביצוע ברצף בקובץ הנקרא "קובץ אצווה".

5 קובץ אצווה קובץ אצווה (batch file) הוא קובץ המכיל שורות טקסט של פקודות למערכת ההפעלה, לשם הפעלתן של תוכניות שונות.קובצי אצווה מכילים לעתים קרובות אותן פקודות שניתן לתת במעטפת הפקודות של מערכת ההפעלה (כמו במערכת DOS, קובצי אצווה בחלונות ו-MS DOS במערכת ההפעלה MS-DOS, קובצי האצווה נשמרים עם סיומת BATבחלונות הנגזרות מחלונות NT ניתן להשתמש גם בסיומת CMD. בהפעלתם תחת חלונות נפתח חלון דוס שמבצע את קובץ האצווה.

6 ממשק משתמש לתוכנה )ממשק גרפי) GUI - Graphical User Interface
ממשק המשתמש הגרפי עם השימוש בעכבר, שמוטמע בכל תוכנה שפותחה מאמצע שנות התשעים ומוכר לכל משתמש במחשב האישי, פותח ב"זירוקס פארק" - מרכז המחקר של חברת זירוקס, ומשם הועתק אל מחשבי המקינטוש. תפוצתו הנרחבת של ממשק זה החלה עם מערכת ההפעלה Windows של חברת מיקרוסופט.

7 מהן היתרונות והחסרונות
בכדי להבין טוב יותר מהן היתרונות והחסרונות של כל ממשק ניעזר בטבלה הבאה

8 יש צורך במספר פעולות בכדי להשלים משימה אחת
נושא Command line GUI קלות בגלל חוסר היכרות הדרוש להפעלת ממשק שורת פקודה משתמשים חדשים מתקשים יותר לנווט בהצלחה ולהפעיל ממשק שורת פקודה היתרון הוא שבאמצעות פקודה אחת ניתן לבצע פעולה מורכבת שהיו נדרשים בשבילה הרבה - מאוד "קליקים שליטה שליטה רבה יותר לדוגמה, המשתמשים יכולים בקלות להעתיק סוג מסוים של קובץ ממקום אחד למקום אחר עם שורת פקודה אחת יש צורך במספר פעולות בכדי להשלים משימה אחת ריבוי משימות לא מציעים את הקלות להציג דברים רבים בבת אחת על מסך אחד. מאפשר למשתמש להציג בקלות, שליטה, לעשות דברים רבים בבת אחת, והוא נפוץ יותר לעומת שורת הפקודה.

9 נושא Command line GUI מהירות רק צריך להשתמש במקלדות שלהם לנווט בממשק שורת פקודה, ולעתים קרובות רק צריך לבצע כמה שורות כדי לבצע משימה קל יותר לשימוש. עם זאת, שימוש בעכבר או המקלדת כדי לנווט ולשלוט במערכת ההפעלה .הרבה יותר לאט מאשר מישהו שעובד בסביבת שורת הפקודה. משאבי מערכת לוקח פחות משאבי מערכת ידרוש הרבה יותר משאבי מערכת, בגלל כל האלמנטים שצריכים לטעוןכגון צלמיות, גופנים, וכו. גישה מרחוק נוח יותר למרות הממשק הגרפי לא כל המחשבים ובמיוחד לא את כל ציוד הרשת תהיה את היכולת הזו.


הורד את "ppt "CLI vs GUI.

מצגות קשורות


מודעות Google