המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

התחממות של כדור הארץ סרטון.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "התחממות של כדור הארץ סרטון."— תמליל מצגת:

1 התחממות של כדור הארץ סרטון

2 1. מה מעיד על ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ. 2
1.מה מעיד על ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ ? 2. מה משפיע על ההתחממות של כדור הארץ ? 3. על מה משפיעה ההתחממות של כדור הארץ ?

3 מה מעיד על ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ ?
כמות השלג והקרח בעולם יורדת . כל שנה מתים עשרות בני אדם מהחום . חיות מתות ונכחדות מהטמפרטורה הגבוהה . תהליך המדבור גובר . המדבר מתפשט לעבר אזורים שהיו פעם אדמות פוריות , מכוסות צמחייה מרובה . מה משפיע על ההתחממות של כדור הארץ ? זיהום תעשייתי . זיהום מכלי תחבורה . זיהום כתוצאה מתקלות בתחנות כוח , כורים , בתי זיקוק. על מה משפיעה ההתחממות של כדור הארץ ? המסת קרחונים . עליה במפלס האוקינוסים והצפות . שריפות .

4 אטמוספירה האטמוספרה: שכבת הגזים המקיפה את כדור-הארץ, דקה ושבירה. ומהווה את התווך השקוף שדרכו עוברת קרינת השמש.

5

6 גזי החממה גזים הקולטים את הקרינה האינפרא אדומה הנפלטת מפני כדור הארץ, ומונעים מאנרגיית השמש, הנקלטת על פני כדור הארץ, לברוח חזרה לחלל. גזי החממה כולאים חום בסמוך לפני כדור הארץ וגורמים לעליית הטמפרטורה העולמית. אדי מים H2O דו-תחמוצת הפחמן CO2 - מקורו בשריפת דלקים ובכריתת יערות . מתאן CH4 - מקורו בעלייה בפסולת האורגנית .

7 שכבת האוזוון האוזון מרוכז בעקרי בסטרטוספרה
סטרטוספירה - חלקה של האטמוספירה המצוי ק”מ מעל שטח פני כ”א. בליעת הקרינה העל סגולה ע”י האוזון מגינה על העולם החיי על פני כדור הארץ.

8 כיצד נוצר החור באוזון ? ישנם חומרים כימיים בשם פחמימנים - כלוריים - פלואוריים CFC שיש להם תפקיד מכריע בהריסת גז האוזון. הCFC נמצא בשימוש רחב כיוון שהוא יציב מאוד מבחינה כימית ואינו רעיל. לCFC שימושים רבים מאוד בחיי היום יום:

9 הדברת חרקים מתקני קירור תעשיית אלקטרוניקה וניקוי שבבים חומרי צבע

10 גזים אלה גורמים לאפקט החממה
מהו אפקט החממה ? אפקט החממה הוא אפקט שנובע מכך שפחמן דו-חמצני וגזים אחרים, שמצויים באטמוספירה העוטפת את כדור הארץ, אינם מאפשרים לחום הנפלט מן האדמה להמשיך אל החלל החיצון, אלא מקרינים את החום בחזרה - באופן המזכיר חממה חקלאית - ושומרים בכך על טמפרטורה נוחה לקיום החיים בכדוה"א. בהיעדר תופעה זו הייתה הטמפרטורה על פני כדור הארץ צונחת למידת הקיפאון, ולכן אפקט החממה הוא תנאי חשוב ביותר לקיום החיים על פני כדור הארץ.

11 כיצד גובר לאחרונה אפקט החממה ?
בשנים האחרונות ישנן עדויות מוצקות שעוצמתו של אפקט החממה עולה, בשל העלייה בריכוז גזי החממה (ובראשם הפחמן הדו-חמצני) באטמוספירה כתוצאה מפעילות האדם . כמו כן ידוע כי במאה השנים האחרונות עלתה הטמפרטורה הממוצעת בעולם ביותר מחצי מעלת צלזיוס והשנים האחרונות של המאה ה-20 היו בין השנים החמות ביותר שידעה האנושות מאז שהחלו למדוד טמפרטורות באופן שיטתי .

12 פעולות האדם התורמות להתחממות כדור הארץ

13 מיהו ה"אשם" האמיתי בהתחממות כדור הארץ?
נאום של נערה מקנדה בנושא התחממות כדור הארץ . בפרק זה האדם הוא ה"שחקן" הראשי הלוקח חלק פעיל בחקר תופעות אקלימיות וחיזוין, אך גם גורם לשינויי אקלים ולהרס מערכות אקולוגיות. סוורן סוזוקי, נערה בת 12 מקנדה, טסה 8000 ק"מ לברזיל כדי לנאום בפני פסגת כדור הארץ לענייני סביבה. היא נאמה בשם ארגון אקו, ארגון ילדים למען הסביבה, וכיוונה דבריה אל מנהיגי העולם שהם גם ההורים של "הדורות הבאים". סרטון


הורד את "ppt "התחממות של כדור הארץ סרטון.

מצגות קשורות


מודעות Google