מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי.

Slides:



Advertisements
מצגות קשורות
הכרת תוכנת בקרים. כניסה לתוכנה תתבצע בשלבים הבאים: 1
Advertisements

אוגרים ומונים – Registers & Counters
עריכה: אמיל וייסברוט תיכון עירוני ע"ש דוד טוביהו ב"ש
אוגרים ומונים – Registers & Counters
ניהול מחזור חיים של עובד
תכנות בשפת C תרגול 11 - קבצים.
© Keren Kalif JPA קרן כליף.
הרצאה 02 סוגי משתנים קרן כליף.
יהי X משתנה מקרי חיובי. אזי
ייצוגים שונים של פונקציה
מבנה מחשבים ספרתיים זיכרון מטמון - המשך
יצירת מקרו הפעלת מקרו יצירת לחצן / פקד דוגמה מסכמת
מבוא לתכנות ב-JAVA מעבדה 1
תרגול 11: רקורסיה ופיתוח טלסקופי
Mitug.com- אתר מיתוג של פטריק
לולאות Department of Computer Science-BGU 19 יולי 19.
נערך ע"י אריק הוד, הגימנסיה העברית הרצליה
מבוא למדעי המחשב מ' - תירגול 9
לשכת סוכני הביטוח – הקמת אתר אינטרנט מקצועי לכל סוכן ביטוח בלשכה
רמי כהן, מדעי המחשב, הטכניוןכל הזכויות שמורות ©
עבודה ב-T2 מבוא לתכנות מערכות.
Jump tables, review questions
הרצאה 3: משפטים, תנאים ולולאות
מבוא למדעי המחשב הרצאה מספר 12: רקורסיה
תכנות בשפת C תרגול 11 רשימות מקושרות מבנים
Computer Programming תרגול 1 Summer 2016
תירגול 11: מיונים וחיפוש בינארי
תוכנה 1 בשפת Java שיעור מספר 13: "אל תסתכל בקנקן"
נערך ע"י אריק הוד הגימנסיה העברית הרצליה
תירגול 3: לולאות, קלט, וטיפוסים
תכנות בשפת C תרגול 8 רקורסיה
תירגול 8:מצביעים והקצאה דינאמית
מבוא למדעי המחשב הרצאה 9: רקורסיה
תרגול 6: פונקציות, סוגי משתנים, top-down design
תירגול 2: מבוא לתיכנות ב-C
מוטיבציה והשוואה בין מבני נתונים שלמדנו
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
מבוא לתכנות מונחה עצמים Object Oriented Programming
הרצאה 10: אלגוריתמי מיון רקורסיביים Merge sort ו-Quick sort
יישומון הר לעמק 2019 הוראות הפעלה.
מבוא לתכנות למערכות מידע
מבנה מחשבים ספרתיים זכרון וירטואלי מבוסס על תרגול של מורן גביש
Computer Architecture and System Programming Laboratory
אלגוריתמי מיון רקורסיביים
כל הזכויות שמורות לגבריאל אנקרי © 2017
Branch Prediction בעריכת אורן קצנגולד Updated by Franck Sala.
תרגול 13 : חזרה נכתב על-ידי לימור ליבוביץ נערך ע"י ישראל גוטר
ניתוח כלכלי של בעיות משפטיות דיני חוזים
מת"מ מעבדה 7-8 רשימות.
Solving Simultaneous Linear Equations Using GPU
© המרכז להוראת המדעים האוניברסיטה העברית בירושלים
שימוש בעצם ממחלקה אחרת כמאפיין במחלקה הנוכחית
נגישות אתרי אינטרנט E-accessibility
מבוא לתכנות ב- JAVA מעבדה 4
Introduction to Programming in C
מצביעים Pointers – המשך...
הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
מעבדה 2- עיצוב (עבור חלק ג)
כימיה – "מסע אל תוך החומר".
מבנה מחשבים ספרתיים תרגול מס' 4: זכרון מטמון 2.
מערכת הערעורים מסכי סטודנטים.
עקרונות תכנות מונחה עצמים תרגול 9:C++ - תרגילים
רקורסיה ופתרונות רקורסיביים
Java Programming רשימות מקושרות - המשך
תוכנה 1 בשפת Java הקדמה שחר מעוז בית הספר למדעי המחשב
רשימות מקושרות עבודה עם קבצים דוגמה
תמליל מצגת:

מבוא למדעי המחשב סמסטר ב' – 2008 מרצה: יעל סיגל מתרגל: ענבל בודובסקי

מבנה המחשב מעבד Central Processing Unit (CPU) זיכרון Memory התקני קלט/פלט זיכרון משני זיכרון ראשי (צמוד למעבד) מסך, מדפסת, כונן קשיח, דיסקט... מקלדת,עכבר,כונן קשיח, דיסקט...

ייצוג מידע במחשב כל הנתונים מיוצגים כמספרים (כולל אינפורמציה כגון טקסט, תמונות, קול, סרטים וכו'). הזיכרון הראשי של המחשב הוא טבלה ארוכה של מספרים. לכל תא בטבלה (תא זיכרון) יש כתובת. 12 24- 1 45 2 76 99

ייצוג נתונים בזיכרון ייצוג ע"י מספרים בינאריים – שיטת ייצוג עם 2 ספרות בלבד (0|1). ספרה בינארית – סיבית (bit) ייצוג בינארי – "ערך המספר לפי חזקות של 2" ייצוג דציבלי – "ערך המספר לפי חזקות של 10"

פתרון בעיות בעזרת מחשב על מנת שיהיה ניתן לפתור בעיה באמצעות מחשב, עליה להיות מוגדרת בצורה פורמלית. שלבי הפתרון: הבנה: ניתוח הבעיה בחירת שיטת הפתרון: ניסוח אלגוריתם מימוש: כתיבת תכנית מחשב בדיקה (debugging) פרמטרים להערכת תכנית כתובה: נכונות יעילות

פתרון בעיות בעזרת מחשב - דוגמא הבעיה: יש לקלוט 5 מספרים מן המשתמש ולהדפיס לפלט את סכומם. אלגוריתם התכנית: הגדר מקום בזיכרון וקרא לו sum הכנס את הערך 0 ל- sum בצע את הפעולות הבאות 5 פעמים: קלוט מספר מן המשתמש הוסף את המספר ל- sum הדפס את ערכו של sum כתיבת התכנית עצמה: אלגוריתם אינו תכנית מחשב. יש להמיר את האלגוריתם לשפת תכנות קונקרטית (למשל C).

כתיבת תכנית מחשב המחשב "מבין" רק סדרות בינאריות בתחילה: שפות מכונה - הוראות פשוטות ביותר. דוגמא: ADD R1 R2 (הוסף את תוכן תא 1 לתא 2) ייחודיות למחשב מסוים (כל מעבד מגדיר שפת מכונה משלו) הבעיה: קושי למתכנת (תכנית מחשב פשוטה מצריכה מספר רב מאוד של הוראות) הפתרון: שפות תכנות עיליות – שפות בעלות הוראות מורכבות יותר, אך עדיין פשוטות מספיק כדי שניתן יהיה להמירן להוראות בשפת מכונה באופן אוטומטי. דוגמאות: C, C++, JAVA, Prolog, Basic וכו' דוגמא להוראה בשפה עילית: האפשרות לעשות את הפעולה "בצע 5 פעמים"

שפות תכנות עיליות היתרון: תכנות קל יותר תרגום משפה עילית לשפת מכונה ע"י מהדר – compiler. תכנית c compiler תכנית בשפת מכונה קלט פלט

שגיאות סוגי שגיאות: 1. שגיאות תחביר: 1. שגיאות תחביר: התכנית לא תעבור קומפילציה. תתקבל התראה מהקומפיילר. 2. שגיאות ריצה: התכנית עוברת קומפילציה אך "עפה" בזמן ריצה. קורה כאשר אנו מבקשים מן המחשב לעשות דברים שהוא אינו מסוגל. למשל – חלוקת מספר באפס. גילוי ע"י הרצת התכנית על מספר קלטים (מקרי קצה). 3. שגיאות לוגיות: התכנית עובדת אך מפיקה פלט שגוי. קושי לגילוי ולפיתרון.

תכנית ראשונה ב-C # include <stdio.h> int main( ) { int i, sum=0; for (i=0; i<5; i++) int num; scanf(“%d”,&num); sum+=num; } printf(“The sum of the %d integers is %d\n”, 5, sum); return 0;