המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות."— תמליל מצגת:

1 הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.
Hour of Code

2 הסתדרו בצורה הבאה: התחלה בקש מהכיתה 6 מתנדבים.
בקש מהכיתה 6 מתנדבים. סדר 4 מתנדבים לפי התרשים (2 משבצות-מרצפות) בין אחד לשני- בריבוע. מתנדב נוסף יעמוד בנקודת ההתחלה (הוא יצטרך להתקדם) ומתנדב אחרון יהיה "המתכנת" – זה שנותן את ההוראות

3 הסתדרו בצורה הבאה: 1 הנחה את המתנדב להתקדם ולעבור בכל אחת מנקודות העצירה (איפה שיש משתתפים) התחלה ההוראות הן עבור המתכנת- המתנדב שנותן את ההוראות לזה שמתקדם. המטרה היא שהוא יגיד לזה שמתקדם "לך שלושה צעדים קדימה, פנה ימינה, לך שלושה צעדים קדימה, פנה ימינה...)

4 הסתדרו בצורה הבאה: 1 הנחה את המתנדב להתקדם ולעבור בכל אחת מנקודות העצירה (איפה שיש משתתפים) מה היה לנו פה? האם יש הוראות שחזרו על עצמן? התחלה הפנה שאלות למשתתפים: מה היה לנו כאן? מתנדב אחד הנחה את השני איך לעבור במסלול המבוקש, סט של פקודות להשלמה משימה מסויימת, תכנות האם יש הוראות שחזרו על עצמן? כן, כדי להשלים את הריבוע היה צריך לעשות את אותן שתי פעולות (שלושה צעדים קדימה ופנייה ימינה)

5 הסתדרו בצורה הבאה: 1 הנחה את המתנדב להתקדם ולעבור בכל אחת מנקודות העצירה (איפה שיש משתתפים) 2 הנחה את המתנדב להתקדם ולעבור בכל אחת מנקודות העצירה בשלוש הוראות בלבד התחלה הפעם ה"מתכנת" מתבקש להנחות את ה"הולך" לאותה פעולה רק במספר מוגבל של הוראות התשובה הנכונה: לך 3 צעדים קדימה פנה ימינה חזור על הפעולה 4 פעמים בסיום, הסבר למשתתפים: זוהי לולאה- אותה פעולה שחוזרת על עצמה מספר פעמים.

6 הסתדרו בצורה הבאה: 1 הנחה את המתנדב להתקדם ולעבור בכל אחת מנקודות העצירה (איפה שיש משתתפים) 2 הנחה את המתנדב להתקדם ולעבור בכל אחת מנקודות העצירה בשלוש הוראות בלבד 3 הנחה את המתנדב להתקדם... בנקודות העצירה: אם זה בן – תן לו כיף, אם זו בת- המשך הלאה התחלה בסיבוב השלישי, ה"מתכנת" צריך להנחות את ה"הולך" לבצע את אותה פעולה- ללכת דרך כל נקודות העצירה. בתוספת של אם הוא נתקל בבן- לתת לו כיף ולהמשיך אם הוא נתקל בבת- להמשיך בסיום סיבוב זה הסבר כי זוהי התנייה (משפט תנאי) המגדיר לתכנית מה לעשות במצבים שונים

7 אז מה זה תכנות? תהליך הכתיבה, הבדיקה והתחזוקה של קוד של תכנית מחשב. מלאכת התכנות נעשית בשפת תכנות מתאימה, הנבחרת בהתאם לאופי התוכנית הנכתבת ובהתאם למקובל במסגרת מקום העבודה או הפרויקט שבמסגרתו נכתבת התוכנית. הסבר כי מה שעשינו עכשיו היה לתכנת. חשוף את פירוש המונח תכנות ובקש מאחד המשתתפים להקריא. עבור עם המשתתפים על ההגדרה וודא כי כולם מבינים.

8 מה עושים עם זה? חשוף את הלוגואים השונים
חשוף את הלוגואים השונים הסבר כי היום תכנות הוא בכל מקום כמובן שבתכנות אפליקציות ותוכנות שכולנו מכירים אך גם במקומות פחות צפויים כמו מערכת הבריאות, הביטחון, תחום העסקים. היום בכל מקום בכל עבודה יש צורך באנשי תכנות- הכל עובר לשימוש בטכנולוגיה, לכל עסק יש תוכנה/מערכת מידע איתה הם עובדים/ אתר אינטרנט....

9 שפות תכנות .NET Ruby HTML פסקל JAVA פייתון C# PHP Perl C++
מישהו תכנת אי פעם? באיזו מסגרת? איזו שפות תכנות אתם מכירים/ שמעתם עליהם? .NET Ruby HTML פסקל JAVA פייתון C# PHP Perl C++ Visual Basic שאל את המשתתפים את השאלות השונות המופיעות על השקף חשוף את שפות התכנות השונות והסבר כי יש עוד הרבה...

10 שלבים בפיתוח תכנית חדשה
זיהוי הצורך בתוכנית לשם ביצועה של משימה מסוימת. עיצוב התוכנית ובחירת שפת התכנות לכתיבתה. כתיבת התוכנית בשפת התכנות שנבחרה. ניפוי שגיאות: איתור טעויות שנעשו במהלך כתיבת התוכנית, ותיקון טעויות אלה. אינטגרציה: שילוב התוכנית עם יתר התוכניות המרכיבות את מוצר התוכנה שלו נועדה התוכנית. הטמעה: העברת התוכנית למשתמשיה והדרכתם בשימוש בה. חשוף את השלבים השונים בפיתוח תכנית ועבור עליהן יחד עם המשתתפים זיהוי הצורך בתכנית לשם ביצוע משימה מסויימת – תחילה, לפני שניגשים לכתיבת הקוד יש לזהות את הצורך. לדוגמה- במשחק ששיחקנו היה צריך להבין קודם כל מה ה"הולך" צריך לעשות ואז לתת לו את ההוראות. כיצוה התכנית ובחירת שפת תכנות לכתיבתה- יש להחליט באיזה שפת תכנות מתאים לבצע את המשימה, בהתאם לצרכים. כתיבת התכנית עצמה ניפוי שגיאות- לאחר כתיבת התכנית יש להריצה ולוודא כי אין שגיאות והכל עובד כשורה אינטגרצייה – במידה ומדובר בתכנית עליה להשתלב עם תכניות נוספות, בשלב זה יש לשלב אותה ולוודא כי היא יודעת לעבוד איתן. הטמעה – השלב האחרון הוא העברת התוצר אל הלקוחות, הדרכתם כיצד להתשמש בה.

11 One hour of code הפעל את הסרטון ע"י לחיצה על התמונה (הסרטון הוא ב- youtube ויש לוודא חיבור לרשת)

12 שימו לב – בכל שלב יש הוראות המסבירות בדיוק מה צריך לעשות.
ועכשיו: מתכנתים את הדמויות של MineCraft! שימו לב – בכל שלב יש הוראות המסבירות בדיוק מה צריך לעשות. איך נעשה את זה? 'אומרים' לדמויות MineCraft, מתי וכמה ללכת על ידי: כניסה לקישור הבא: גרירה של הפקודות המתאימות הנמצאות בצד ימין של המסך חיבור הפקודות זו לזו על פי הסדר המתאים לחיצה על כפתור 'הרץ', שמפעיל את התוכנית שיצרתם על פי הפקודות. ניתן למחוק פקודות על ידי גרירתן לסל האשפה הנמצא בצידו הימני של המסך או על ידי לחיצה על מקש המחיקה במקלדת שלכם. 1. הפעל את המשחק והקרן אותו על המסך מול המשתתפים. 2. הדגם כיצד לגרור את הפקודות, כיצד לחבר אותן זו לזו וכיצד למחוק אותן. 3. הדגם איך עוברים את השלב הראשון, וודא שהמשתתפים מצליחים לבצע אותו. 4. בצע את רמות 2-3 על הלוח, יחד עם המשתתפים. אם המשתתפים מביעים הבנה ועניין – תן להם להתקדם בעצמם. אם אתה מבחין בקושי – הדגם שלב נוסף, תוך פירוט והסבר צעדייך . 5. הסתובב בין המשתתפים, עודד אותם להמשיך ולהתקדם בשלבי המשחק ועזור להם במקרה הצורך, תוך שאילת שאלות מכוונות (נסה לא לתת מיד את התשובה, במטרה לפתח אצל המשתתפים תהליכי חשיבה יצירתית ופתרון בעיות)

13


הורד את "ppt "הצג את עצמך, את עמותת תפוח ואת נושא הפעילות.

מצגות קשורות


מודעות Google