המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות"— תמליל מצגת:

1 רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות
בכל התרגילים הקודמים, התבצעה התכנית פעם אחת , או אם בחרנו בהפעלה חוזרת, התכנית חזרה על עצמה ללא הפסקה. נתרגל עתה מקרים בהם על הרובוט לבצע משימות החוזרות על עצמן. לולאות כאלו יכולות להתבצע מספר מוגדר מראש של פעמים או בתנאי שתנאים כלשהם מתקיימים. מעובד מתרגיל 5 בחוברת " רובוטיקה פעילויות ל – "SCORBOT-ER 4u מק"ט A של רובוטק טכנולוגיות בע"מ.

2 התרגיל שימוש בלולאות יכלול את המרכיבים הבאים:
א. הגדרת תחילת הלולאה ע"י הצבת תווית ב. יצירת מונה שסופר את מספר הפעמים שהלולאה הושלמה ג. הצבת משתנה שבודק את המונה בסוף הלולאה, כדי לקבוע האם הלולאה תתבצע שוב או לא. ד. יצירת תנאי המשך ללולאה התרגיל טענו את הפרויקט שיצרתם בתרגיל הקודם של צביעת הגליל. אנו נרצה עתה לבצע את פעולת הטבילה בתא הצבע הראשון שלוש פעמים כדי ליצור שכבה ראשונית עבה יותר. מעובד מתרגיל 5 בחוברת " רובוטיקה פעילויות ל – "SCORBOT-ER 4u מק"ט A של רובוטק טכנולוגיות בע"מ.

3 טענו את הפרויקט שיצרתם בתרגיל הקודם של צביעת הגליל.
אנו נרצה עתה לבצע את פעולת הטבילה בתא הצבע הראשון שלוש פעמים כדי ליצור שכבה ראשונית עבה יותר. התכנית הקודמת נראית בערך כך: הטבילה בתא הראשון מוגדרת בקטע הבא: ניצור תווית Label ע"י סימון השורה הראשונה (כאן שורה 8 ) של הלולאה. את התווית ניצור דרך תפריט workspace אליו תגיעו דרך Window -> Teach & Edit נקליק על הפקודה פעמיים ובחלון שייפתח נגדיר את שם התווית (למשל Begin Dip in 1). התכנית תיראה עתה כך:

4 לפני הכניסה ללולאה שתחזור על עצמה, נגדיר משתנה שימנה את מספר הפעמים שהלולאה בוצעה, וניתן לו את הערך 0, כך שכל פעם לפני תחילת ביצוע הלולאות המונה יתאפס. נסמן את התשורה של התווית, ונשתמש בפקודה : בחלון שיפתח נגדיר שם למונה וניתן לו ערך 0. התכנית תיראה כך: עתה עלינו לבצע שני דברים: א. בסוף הלולאה להגדיל את המונה ב1 ב. ליצור תנאי שיקבע אם הלולאה תתבצע שוב או שהתכנית תמשיך לפקודות הבאות.

5 עדכון המונה בסוף הלולאה:
נסמן את השורה שאחרי סוף הלולאה (שורה 14 כאן), ונשתמש שוב בפקודת הגדרת משתנה. הפעם במקום 0 נגדיר את הביטוי הבא: עכשיו נוסיף את תנאי ההמשך: נסמן את השורה הבאה ונשתמש בפקודת IfJump אנו רוצים לקפוץ לתחילת הלולאה כל עוד המונה קטן מ 3 ולכן נרשום זאת כך:

6 התכנית תיראה עתה כך: תרגול עצמאי: עדכנו את תוכניותיכם כך שיבוצעו שתי הטבלות בתא 2 ו 4 הטבלות בתא 3 זכרו, יש לבצע את הצעדים הבאים: יצירת מונה לכל פעולה (השתמשו ב K ו J או בכל אות/מילה אחרת כרצונכם) ואיפוסו לפני הלולאה. יצירת תווית לתחילת הלולאה הגדלת המונה ב 1 בסוף הלולאה. קפיצה לתחילת הלולאה בתנאי שהמונה קטן מהמספר הרצוי .


הורד את "ppt "רובוטיקה תרגול שימוש בלולאות

מצגות קשורות


מודעות Google