המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

ווב 2.0: הטכנולוגיה של הכלכלה הפוסטמודרנית

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "ווב 2.0: הטכנולוגיה של הכלכלה הפוסטמודרנית"— תמליל מצגת:

1 ווב 2.0: הטכנולוגיה של הכלכלה הפוסטמודרנית
ד"ר אשר עידן

2 1.5 הלוגיקה של 1.0 ו- 2.0 .2.0 הדור הראשון של השימוש במחשבים ובאינטרנט (ווב 1.0) בכלכלה ובמדיה, השתמש בטכנולוגיות חדשות, אך נשאר עם כלכלה ישנה ועם מדיה ישנה. זה כמו שבשנים הראשונות של הקולנוע צלמו הצגות תיאטרון. רק מאוחר יותר הבינו שבקולנוע אפשר לצלם סרטים בכל מקום ולא רק על במה המוגבלת במרחב. זה כמו שבשנים הראשונות של תעשיית המכוניות, מכוניות נראו כמו כרכרות סוסים שבמקום סוס היה מנוע. רק כעבור כמה שנים הבינו שלמנוע יש תכונות שונות מסוס ולכן מכונות צריכות להיות יותר שטוחות ויותר אירודינאמיות. מכונית 1.0: מנוע במקום סוסים

3 הטכנולוגיה של הכלכלה הפוסטמודרנית "יצאה מהארון" בסאן פרנסיסקו במהפכת אוקטובר של המאה ה21 בשנת 2005.
אז הסתבר ב"כנס ווב 2.0" שצעירים בגילאי 5-25, ילידי עידן הפי.סי. והאינטרנט, יותר מייצרים תוכן מאשר צורכים תוכן. אז הסתבר שטכנולוגיית הWIMAX מאפשרת שיחות חינם בסלולר VOIP וגלישה באינטרנט במהירות של 30 MBS. זה התחיל גם בסאן פרנסיסקו שם חצי מהעיר מכוסה בנקודות חמות מסוג WIFI, WIMAX. לכן המושג "מודל עסקי" מוטל בספק.

4 מודרנים ופוסט-מודרנים
המודרנים הם סמכותניים שמאמינים שייש "גאונים" (עמוס עוז, פנינה רוזנבלום, איינשטיין, מדונה) שיוצרים תוכן ייחודי ו"ברמה גבוהה". הפוסטמודרניים מאמינים ש"כולנו גאונים" בהתאם לקונספט של "ריבוי אינטליגנציות". לכן הם פיתחו את הויקי-פדיה שבה כולם יכולים לכתוב ואותה כולם יכולים לקרוא בחינם. באנציקלופדיה הפוסטמודרנית ויקיפדיה נכתבו תוך 5 שנים מליוני ערכים מול האנציקלופדיה המודרנית בריטניקה שבה נכתבו תוך 200 שנה רק כמה עשרות אלפי ערכים. אך ויקיפדיה היא רק אי באוקיינוס של ווב 2.0

5 מה זה ווב 2. למה רופרט מרדוק קנה את Myspace ב600 מיליון דולאר

6

7 חוק הזנב הארוך: במקום 10 להיטים למליוני מאזינים, באים מיליוני שירים כשכל שיר מיועד ל3-300 מאזינים. במקום 120 חברי כנסת למליוני אזרחים, באים מיליון חברי כנסת כשכל חבר כנסת הוא חבר של מישהו מהעם

8 עשרת הדברות של ווב 2.0: מודלים עסקיים ועקרונות טכנולוגיים
א. המשתמשים הם יצרני התוכן העיקריים ולא חברות המדיה והעיתונים הגדולים. ב. הנתונים הם הנכס העיקרי ולכן יש להשביח אותם ולהופכם לייחודיים (ראה השימוש שסקייפ עשתה בנתונים שנאספו מקאזה, ולכן היא נמכרה ביותר מ4 מיליארד דולר(. ג. נתב את משתמשיך לתעל את אפקט הרשת (חוק מטקלף האומר כי עוצמת הרשת גדלה חזקתית בעוד שמספר המשתמשים גדל חשבונית) לטובתך, כך שייצרו שיווק ויראלי לשירות שלך. ד. נסה להמיר כל מוצר לשירות. ה. רק חלק מהזכויות שמורות. עודד שיעתיקו ממך (האקביליות(. זכור שהווב הוא פלטפורמה, כמו חלונות. הכסף הגדול הוא האקולוגיה של הפיתוח סביב הפלטפורמה. ו. אין יותר גרסאות שמשודרגות כל כמה שנים. שדרג כל כמה ימים ואפילו כל כמה שעות. ז. שתף! אל תשלוט! ח. פתח יישומים שטובים לכל מכשיר (סלולר, פי.סי. טלוויזייה, מיקרוגל, וכו(. ט. השתמש ב"חוק הזנב הארוך": האומר כי אפשר להרוויח יותר ממספר גדול של שירותים (שירים למשל) למספר גדול של קהילות, מאשר מספר קטן של שירותים (להיטים) להמון אנשים. י. הפסק להתבסס על מותגים להמונים ובמקום זאת עבור לתגים לקהילות.

9

10 מה זה ווב 3.0? ווב 4.0? ווב 5.0? Quantum

11 חלק ב'. מסע למאה ה21: כלכלה, טכנולוגיה, תרבות ורגולציה

12 תגובת מיקרוסופט לווב 2.0

13

14

15

16 ווב 3. 0 הווב הסמנטי: המשתמש מסמן דפי ווב, באמצעות תגיות שונות
ווב 3.0 הווב הסמנטי: המשתמש מסמן דפי ווב, באמצעות תגיות שונות. וכך נוצרים דפי ווב מתוייגים ומוערים. התגיות וההערות (אנוטציות) מוכנסות למחסן של מטא-נתונים (Metadata). שנית, מנהל התוכן או מנהל האתר של הארגון מארגן את התוכן באמצעות אונטולוגיה שהיא שילוב של טרמינולוגיה וטקסונומיה מוסכמות לתחום מסוים או לארגון מסוים. למשל, טקסונומיה של פרחים או טקסונומיה של פקולטות באוניברסיטה. המטא-נתונים והאונטולוגיה, מובנים על ידי מכונות (Agents) וכך מכונות יכולות להשתמש במנועי היסק כדי לגלות יידע מתוך המטא-נתונים או מתוך האונטולוגיות, ולהציג ידע זה בפורטל סמנטי ומשם לדפדפן של המשתמש הסופי.

17

18

19 WiFi 2.0 + Web 3.0 + Mobile 4.0 + RSS 2.0 +RFID = web 3.5

20

21 The Architecture of Realtime eBusiness
Browser The Architecture of Realtime eBusiness Value Chain Knowledge Chain Presentation Layer: Portal Descision Chain Management Layer KM, BI, CM EAI, BPM, EDM Clients Extranet: CRM, eCommerce, SCM Intranet: ERP, eLearning, etc. Digital Activity Layer: Suppliers Hardware (Terminals and Lines) and Software (OS and APP) Technology Layer: Grid, Wimax, VOIP, WS Real Activities Layer

22 ווב 2.0 הוא SOA אינטרנטי, SOA הוא ווב 2.0 אינטרא-נטי


הורד את "ppt "ווב 2.0: הטכנולוגיה של הכלכלה הפוסטמודרנית

מצגות קשורות


מודעות Google