המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

By : William Somerset Maugham

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "By : William Somerset Maugham"— תמליל מצגת:

1 By : William Somerset Maugham
Mr. Know It All By : William Somerset Maugham חלק 1

2 Mr. Know It All הסיפור מתאר לנו כיצד דעות קדומות, גזענות ושיפוט אדם בהתבסס על מוצאו בלבד הם שגויים. הסיפור מתרחש אחרי מלחמת העולם הראשונה באניה ששטה מסן- פרנסיסקו שבארצות הברית ליוקוהאמה,יפן. הסיפור מתרחש במים בינלאומיים ובכך הסיפור אומר לנו שדעות קדומות הן לא תוצר לוואי של תרבות כזו או אחרת אלא זוהי תכונה שמשותפת לכלל בני האדם. הספינה עמוסה בנוסעים, וזו הסיבה שהמספר שלנו הסכים מלכתחילה לחלוק תא עם נוסע נוסף.

3 Mr. Know It All בתחילת הסיפור אנחנו מכירים את המספר. אנחנו מאמינים שהמספר, שמוצאו בריטי (אנגלי) רואה עצמו כג׳נטלמן מוחלט ורואה עצמו מעל אנשים אחרים שהם לא לבנים. המספר מחשיב עצמו אדם תרבותי ונעלה יותר מאנשים בעלי צבע עור כהה. כאשר פוגש המספר לנו באדון קלדה הוא לא מחבב אותו ואפילו סולד ממנו. הוא מתאר לנו בדיוק את מראהו של קלדה, את המזוודה שלו ואת חפציו.

4 Mr. Know It All המספר רואה שהמזוודה של קלדה עמוסה בתוויות מסע, דבר אשר אומר לנו בבירור כי קלדה הוא אדם שמרבה בנסיעות, אבל הדבר גם מסמל את התוויות שהמספר מדביק לקלדה על סמך המראה החיצוני שלו בלבד. חפציו של קלדה מראים לנו בבירור כי הוא אדם בעל אמצעים. הוא מחזיק ברשותו מברשת שיער ותמרוקים שונים, חפצים אשר אומרים לנו בבירור כי קלדה הוא אדם מתורבת. למספר שלנו אין שם, והדבר נעשה בכוונה. כולנו המספרים של הסיפור, כיון שכולנו מדביקים תוויות לאנשים וכולנו חשדניים כשאנחנו רואים אדם שמגיע מתרבות שונה משלנו.

5 Mr. Know It All המספר מתאר לנו את מר קלדה כאדם ״שנולד מתחת לשמיים כחולים יותר״, כלומר הוא לא אנגלי במוצאו, אלא הגיע מאיזור בים התיכון, אך עם זאת הוא עדיין נתין של האימפריה הבריטית. המתאר מסביר לנו את החזות החיצונית של קלדה - נמוך, מסיבי, שיער מתולתל עם אף עקלקל. כאשר המספר משמיע לנו שהוא לא מחבב במיוחד את קלדה הוא יוצא מהחדר כדי לשחק סוליטר (משחק שמשחקים לבד). לאחר מכן קלדה ניגש אליו ומנסה להיות ידידותי אליו ומציג עצמו. המספר מתאר לנו שלקלדה יש שיניים לבנות ומבריקות, מה שאומר שהוא שומר על הגיינת הפה שלו, אבל המספר מתאר את החיוך שלו כשטני.

6 Mr. Know It All כאשר המספר שומע שקלדה הוא אכן בריטי הוא מופתע.
זה שיש לו דרכון בריטי לא אומר שהוא אנגלי מלידה כמוהו, כלומר העובדה שהוא בריטי היא זניחה לגמרי, מה שחשוב הוא שקלדה לא בריטי אמיתי, כזה שנולד באנגליה, ועל כן המספר שלנו רואה אותו כלא שווה. ברגע שהמספר שלנו מבין שמוצאו של קלדה הוא לבנטיני (סוריה,לבנון וישראל) הוא משייך לו את הסטריאוטיפים - קולניות, לא רשמי, דוגמטי ואדם ״בעל מרפקים״ שלא יכול שלא להתערב בחייהם של שאר הנוסעים.

7 Mr. Know It All אף על פי כל אלו, המספר שלנו לא מתייחס לקלדה בצורה שונה כלפי חוץ. הוא ממשיך לדבר איתו והדבר בא ללמד אותנו שישנם גזענים שלא תמיד יפגינו את עצם היותם גזענים בציבור. המספר שלנו מסתיר את רגשותיו האמיתיים כיון שהוא יודע שהפגנת גזענות במקום בו נמצאים כל כך הרבה אנשים מתרבויות שונות יכול להזיק לו, או בגלל העובדה הפשוטה שקלדה הוא אזרח בריטי. סומרסט עושה צעד נוסף בהבלטת הצביעות של המספר. כאשר קלדה מציע לו משקה אלכוהולי, שהיה לא-חוקי בתקופה זו, המספר ממהר לקבל את הצעתו ושותה יחד איתו. זהו סמל לצביעות. המספר שלנו חושב שקלדה נחות ממנו אבל מעמיד פנים שהוא חבר שלו כדי להנות ממה שיש לו להציע.

8 Mr. Know It All סומרסט גם לא חוסך את הביקורת שלו כלפי קלדה.
הוא מתאר אותו כאדם אשר מתעלם מנורמות תרבותיות אשר גורמות לאנשים שלא לחבב אותו במיוחד- הוא מדבר יותר מידי, הוא לא משתמש בשפה הרשמית כשהוא פונה לאדם זר, הוא מתערב במשחקו של המספר מבלי שהתבקש לכך והוא שומר מקום בארוחת הערב למספר, דבר שנחשב חצוף. לקלדה אין כוונות רעות, אבל הרצון שלו להיות אהוד משיג את התוצאה ההפוכה.

9


הורד את "ppt "By : William Somerset Maugham

מצגות קשורות


מודעות Google