המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ"— תמליל מצגת:

1 כנס איגוד סחר רכב בישראל 4.1.11 איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ
מידע אודות רכב משומש כנס איגוד סחר רכב בישראל 4.1.11 איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ

2 המסגרת הנורמטיבית חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע וגילוי נאות), תשס"ח – 2008 פורסם נכנס לתוקף סעיף 6 (ציון מספר קילומטרים ברישיון הרכב) - נכנס לתוקף

3 החובה הכללית: זכאות למידע
מי שרכש רכב משומש זכאי לקבל מכל מוסך שבו תוקן או טופל הרכב ומכל מבטח שביטח את הרכב, כל מידע שיש בידיהם על הרכב. עוסק בכרב חייב לתת לרוכש הרכב מידע אודות הרכב המשומש. מוסך ומבטח רשאים לגבות תשלום בעד ההוצאות הכרוכות במסירת המידע. מוסך ישמור מידע על רכב שתוקן או טופל בו למשך שבע שנים מיום התיקון או הטיפול או מיום שהמידע הגיע לידיו. המבטח ישמור מידע על רכב שביטח למשך שבע שנים מיום שהמידע נוצר על ידו או מיום שהגיע לידיו.

4 הגדרות עוסק ברכב: מי שמוכר רכב משומש דרך עיסוק.
רכב משומש: רכב שנרשם לפי פקודת התעבורה, וניתן עליו רישיון רכב. מידע: מידע על תיקונים או טיפולים שבוצעו ברכב או כל מידע אחר שיש בו כדי להעיד על מצב הרכב ותקינותו. מידע של מבטח: סכום תגמולי הביטוח ששולמו בעד הרכב ופירוט סוג הנזק או ירידת הערך שבשלם שולמו.

5 גילוי נאות לא יעשה עוסק ברכב עסקה בעניין מכירת רכב משומש, אלא אם כן התקיימו כל אלה: נחתם חוזה בכתב בינו לבין רוכש הרכב. העוסק ברכב מסר לרוכש הרכב, עד למועד חתימת החוזה ובנפרד מהחוזה, טופס גילוי חתום בידו. רוכש הרכב אישר בחתימת ידו את קבלת טופס הגילוי.

6 טופס הגילוי שמו המלא של העוסק, מספר זהות ומענו המלא ואם הוא תאגיד, גם סוג התאגיד, מספרו ומענו המלא. שמו המלא של בעל הרכב, מספר הזהות שלו ומענו המלא. היה הבעלים תאגיד, גם סוג התאגיד, מספרו ומענו המלא. מספר הבעלים הקודמים של הרכב, וככל הידוע לו – אם הבעלים הקודמים היה חברה שעיסוקה החכר - גם את שמה ומספרה של החברה. פגיעות שנגרמו לרכב, ככל הידוע לעוסק ברכב, עד למועד מסירת טופס הגילוי. מספר קילומטרים שעבר הרכב, ככל הידוע לעוסק ברכב, מיום רישומו לראשונה ועד למועד מסירת טופס הגילוי. הסכום שישולם עבור הרכב.

7 גילוי עיסוק ברכב משומש בכל עסקה בעניין רכישת רכב משומש, שהעוסק ברכב הוא המוכר בה, יגלה העוסק ברכב לרוכש הרכב כי הוא מוכר או משווק כלי רכב דרך עיסוק. יגלה כיצד?

8 מי עוד נחשב כעוסק ברכב כל מי שמוכר רכב משומש שאינו רשום כבעליו ברישיון הרכב נחשב כעוסק ברכב ומחויב בגילוי נאות. גם מי שמוכר את הרכב עבור השכן/הדודה/הסב. למעט מי שמוכר רכב משומש של בן משפחתו בדרגה ראשונה (אב,אם,בן, בת).

9 סנקציות לגבי חובת גילוי נאות בלבד:
לגבי חובת גילוי נאות בלבד: קנס עונשי (פלילי) עד לסך של 29,200 ש"ח

10 דוגמא לטופס גילוי(באדיבות איגוד המוסכים בישראל)
דוגמא לטופס גילוי(באדיבות איגוד המוסכים בישראל)

11 פסיקה לעניין גילוי נאות
פסיקה לעניין גילוי נאות ת"א חיימוביץ נ' אדי ישראלי ברונשטיין גם אם עוסק לא ידע מה מצבו של הרכב שמכר, אין בכך כדי לשחרר אותו מאחריותו להטעיית הקונה, שכן הוא היה יכול לדעת ובהתנהגותו היתה משום עצימת עיניים ופזיזות. "המידע על הבעלים היה זמין לנתבע ואם לא בחן אותו, היה זה מרשלנות שלו."

12 חובת מכוני רישוי במועד ביצוע המבחן השנתי לכשירותו לתנועה של רכב משומש לפי פקודת התעבורה, תמסור תחנת הבדיקה לרשות הרישוי, את מספר הקילומטרים שעבר הרכב הנבדק בשנה שקדמה למועד הבדיקה. רשות הרישוי תציין ברישיון הרכב את מספר הקילומטרים שעבר הרכב הנבדק לפי ההודעה האחרונה שקיבלה מאת תחנת הבדיקה כאמור ואת המועד שבו נמסרה לה ההודעה האמורה. נכנס לתוקף ב

13 תודה רבה! שוש רבינוביץ, עו"ד מנהלת הלשכה המשפטית איגוד לשכות המסחר
מנהלת הלשכה המשפטית איגוד לשכות המסחר 557346


הורד את "ppt "כנס איגוד סחר רכב בישראל איגוד לשכות המסחר עו"ד שוש רבינוביץ

מצגות קשורות


מודעות Google