המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

קורס - מערכות מתקדמות בלוגיסטיקה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "קורס - מערכות מתקדמות בלוגיסטיקה"— תמליל מצגת:

1 קורס - מערכות מתקדמות בלוגיסטיקה
WMS warehouse managing system קורס - מערכות מתקדמות בלוגיסטיקה שעיה כליף

2 הקדמה החדירה של מערכות מחשוב לכל תחומי חיינו השפיעה באופן ניכר ועמוק על הדרך בה מבצעים דברים, זמינות המידע והשימוש בו הפך לנחלת הכלל. יישומי המחשב החלו להראות בכל מקום ותרמו ליעילות ולהאצת תהליכים, הם הפכו להיות שם נרדף להתייעלות וחוללו שינוי ניכר בדרך בה מתבצעים דברים, החלו להתפתח תנאים המחייבים עסקים חברות וארגונים לעמוד בסטנדרטים החדשים ולתת מענה לדרישות הלוגיסטיות ההולכות וגדלות, נוצרה ציפייה לפתרונות מחשוב מהירים, שכן, אלו הפכו לאפשריים ונצפו בכל מקום ומקום. כל זאת יחד עם הלחץ והדרישה להתייעלות ולאופטימיזציה היו גורם מזרז לפיתוח ולהכנסת מערכות מידע לניהול, אך ובעיקר לאימוץ יישום ופתרון באופן ניהול רצפת המחסן, יישום שנודע בשם - "מערכת ניהול מחסנים" או בקיצור המוכר "WMS".

3 WMS warehouse managing system
הצורך המתגבר במתן מענה מתאים לא פסח על מערכות ה ERP והם החלו לפתח מודלים שונים מובנים בתוך המערכות. מודל מערכת ניהול המחסנים של מערכות ה ERP נודע יותר כ "WM" (Warehouse managing) שבהחלט נותן פתרון ההולך מתפתח עם הזמן ומשפר את היכולות.   את הקידמה אי אפשר לעצור, וככל שעולמות תקשורת המחשב ויישומיהן מתפתחים - כך גם מחיריהם יורדים.

4 מה זה, מה זה עושה ולמה בכלל צריך את זה.
ניהול מחסנים גדולים ובמיוחד מרכזים לוגיסטיים הפך להיות אתגר ניהולי לא פשוט, הצורך להיות יעיל במידה שתענה על הדרישה המתגברת וברמת דיוק גבוה ומיידית, ולא פחות מכך, שתהיה עדיין רווחית לארגון, דרש פתרון מתאים.  מלאי צורך שטחי אחסנה יקרים, דבר שמצריך התייחסות לא מבוטלת ביישום הפתרונות, הצורך לייעל את התהליכים, לעמוד בזמני הביקוש ולעמוד ברמות השירות הכתיב את הדרישות לפתרון ולמפתחים, כך נולדה המערכת לניהול מחסנים, היישום - גרם לשיפורים ניכרים בשרשרת האספקה.  תוכנות ניהול המחסנים נדרשות לסייע לא רק לניהול נכון של תנועות כניסה ויציאה אלא גם בלחולל אופטימיזציה בתהליכי העבודה, לנהל ממשקי עבודה שונים מול תוכנות עסקיות ולטפל בכל בזמן אמת ולאפשר זרימת המידע שוטף, שזו אגב - משאב קריטי לשיפור יכולת הארגונים ולהתייעלותם.

5 WMS warehouse managing system
הבט ניהולי נוסף הוא היכולת להפיק דוחות שונים בכדי לסייע למנהלי המחסן לספק את השירות המיטבי ולעמוד ביעדי היעילות התפעולית וברמות השירות הנדרשות.

6 מה המערכת נדרשת לבצע תהליכי קליטה למלאי. תהליכי אחסון/פיזור
תהליכי ניהול מלאי ותנועות תהליכי ליקוט אופטימאליים (הטוב ביותר האפשרי) תהליכי בקרה

7 מה המערכת נדרשת לבצע - תהליכי קליטה למלאי.
קליטה רגילה - כתוצר של הזמנה מקדימה. קליטה עיוורת - ללא הזמנה על ידי פתיחה אוטומטית של תעודות. קליטה ממערכת הסע אוטומטית - תהליך המוזן בד"כ על ידי סריקה או RF ID או אחר. קליטה מייצור כחלק מתהליך הייצור. קליטות מדווחות ידנית או על ידי ממשק/רשומות טעינה - הזנה למערכת. בהפקת מידע אוטומטי למעבר ישיר לאספקה (Cross Docking)

8 תוצרי תהליך הקליטה הם: תעודת קליטה מדבקות משטח/פריט
משימת קליטה למלאי קליטה עיוורת פתיחת תעודת כניסה עם אינטראקציה להזמנה פתיחת תעודת כניסה כן לא פתיחת אצוות/מס סידוריים יצירת משטח/ים כרשומות מלאי ניהול משטחים כן לא העברת מלאי קלוט לאזור קליטה תוצרי תהליך הקליטה הם: תעודת קליטה מדבקות משטח/פריט מלאי באזור קליטה (כולל מנות/אצוות ספק/מוצר, תאריכי תפוגה, מס סידוריים וכל מידע קשור אחר) "העברת" המלאי למשטח/ים הדפסת מדבקות משטח ומידע משוב וסיום תעודת קליטה

9 מה המערכת נדרשת לבצע - תהליכי אחסון/פיזור.
העברה לאזור או איתור מומלץ בהתאם לאופי הטובין המאוחסנים (משקל, דרישות אחסנה, מהירות גלגול המלאי, מכנה משותף, ייצור וכדומה) העברה להסגר וכו איחוד מלאי של אותו מקט או אצווה או אחר אזור ספק או לקוח

10 משימת העברת מלאי משימת רענון חם העברת משטח/ים פריקת משטח העברת מלאי לאיתור/למשטח תוצרי תהליך העברה הם: תעודת העברה תנועת מלאי (כולל מנות/אצוות ספק/מוצר, תאריכי תפוגה, מס סידוריים וכל מידע קשור אחר) משוב וסיום תעודת העברה

11 מה המערכת נדרשת לבצע - תהליכי ניהול מלאי ותנועות.
רענון מלאי ייזום איחוד מלאי ייזום שינוי מיקומים לפי מהירות צריכה או בהקשרי המוצר ומיקומו הדינאמי בנתיב הליקוט. הוצאות מהמחזור העברות מהסגר ו/או שחרור מלאי ספירות מלאי ועדכונים בקרות מלאי

12 מה המערכת נדרשת לבצע - תהליכי ליקוט
תהליך ליקוט לפי הזמנה (Pick By Order) תתי תהליכים לפיצול משימות לפי נפחים או משקלים או פריטים או שורות וכדומה. ליקוט לפי אזורי אחסנה, ליקוט לפי אזורי הפצה או רציפי טעינה ליקוט לפי הזמנה יסתיים תמיד באחת מהתעודות הבאות: תעודת אריזה, תעודת אספקה או תעודת יציאה מהמלאי. תהליך ליקוט לפי פריט (Pick By Item)

13 תעודת יציאה או תעודת אספקה מדבקות שילוח מלאי באזור העמסה/יציאה.
משימת ליקוט ליקוט לפי פריטים ליקוט לפי הזמנות דיווח על חסר/שגיאה Exceptions ביצוע ברקע של תכנון ליקוט ואופטימיזציה ביצוע ברקע של תכנון ליקוט ואופטימיזציה תוצרי תהליך הליקוט הם: תעודת יציאה או תעודת אספקה מדבקות שילוח מלאי באזור העמסה/יציאה. יצירת משימות ליקוט להזמנה יצירת משימת ליקוט צבר פריטים רענון חם משימות ליקוט להזמנה לא בקרה חוזרת כן תעודת יציאה מהמלאי או תעודת אספקה משמת למעשה גם כבקרה חוזרת משימת בקרה ואריזה

14 מה המערכת נדרשת לבצע - תהליכי בקרה
לצד כל תהליך צריך מתקיים תהליך בקרה, פעולת הבקרה כוללת בן השאר סריקה(פריט/אצווה/איתור) בדיקת יתרת המלאי, בדיקות יזומות או בדיקות אקראיות או מדגמיות, שקילה מצטברת בעת הליקוט וכדומה. תהליך "בקרה כפולה" הנוצר אוטומטית בתום משימת ליקוט, תהליך בו הפריטים עוברים בקרה מלאה.

15 מה האפשרויות – או מה בין מודל (WM) כחלק מה ERP של הארגון לבין WMS
אופן חיבור מערכת ה WMS למערכות מידע אחרות דורש ממשקי העברות מידע, המערכת אינה ערוכה לפתרונות הנדרשים ממערכות ה ERP. לעומתן - פותחו מודלים בתוך מערכות ה ERP כמו ניהול מתקדם של מחסנים, יתרונם של מודלים כאלה נמצא בחסרונה של מערכת ה WMS שכן הם אינם דורשים ממשקי העברות מידע וישומן מהיר וידידותי יותר למפעילי מערכות ה ERP - שהם - מנהלים למעשה את כלל צרכי הארגון.

16 גישת ה "Best Of Breed" גישת זו מגלמת בתוכה את השאיפה להשתמש מערכות מידע ייעודיות וייחודיות עבור כל תחומי הפעילות שונים, מערכת לכל תחום. כאשר כל המערכות הללו מסונכרנות ופועלות ממשקים למערכת הERP, גישה זו מעודדת למעשה שימוש מערכות שפותחו באופן ייעודי וממוקד כמענה לצרכים ספציפיים. גישת ה "Best of Breed" מנוגדת לגישה בה נבחרת מערכת אחת לנהל את כל תחומי הפעילות של הארגון ועל ידי ספק אחד - מערכת הERP.

17 תשתית להפעלת מערכת הפעלת מערכת WMS כזאת או אחרת, בין אם מודל מובנה ובן אם מערכת עצמאית, תדרוש הערכות מתאימה, הן של תשתיות מערכות המידע, הן של תשתיות המחסן והציוד והן של הסגל המנהל. תשתיות ה IT הנדרשות הם: שרת מתאים (בין אם בענן ובין אם יחידה מקומית) יחידות קצה לשידור ((Access Point רשת חוטית של נקודות חיבור קצה, ציודי קצה, תוכנות ניהול ותוכנות עזר, כמו כן וכפי שיפורט בהמשך - מחסן שהוכן והוכשר להטמעת המערכת ולפעילות בכלל. זכרו - מערכות ניהול המחסנים הם לא יותר מכלי חכם לניהול.

18 תשתית מחסן/מחסנים איתור - יש להגדיר את האיתור, הוא ה "SKU" (Store Kipping Unit) ויכיל את המידע להכוונה המדויקת, בדרך כלל מבנה האיתור יכיל את המידע הבא - לפי הסדר: מחסן/אזור > עמודה > קומה > תא > מגירה. מחסנים - ניתן לחלק "מחסן" למחסנים שונים ו/או לאזורים. אזורים - המחסן יחולק לפי פונקציונאליות האזורים השונים, אזור קליטה, אזורי אחסנה שונים, אזור בדיקה, העמסה ואזורים שונים בהתאמה. אזורי אחסנה בשיטות אחסנה שונות. אזור ליקוט באמצעי ליקוט שונים וכדומה. עמודה - עמודה תציין באופן כרונולוגי על פי סדר את עמודת האחסון במעבר או בחזית המידוף. קומה - קומת האחסנה במטריצת המידוף. תא - יציין את מיקום המשטח היחסי בשדה המידוף. ישנם סוגי אחסון רבים נוספים להם יינתנו בהתאם אזורים ו/או איתורים בהתאם.

19 תשתיות ניהול למערכות מידע (WMS או WM)
סדר ליקוט - הגדרת סדר הליקוט תגדיר את נתיב הליקוט. הגדרת שדות הליקוט על פי סדר עדיפויות הליקוט (פיק פייס, מהירות) ויסומנו ב A B ו C וכו.. מרחקים - במערכות מסוימת נדרש ורצוי למדוד ולעדכן את מרחקי ההליכה/הליקוט. סדר האחסון יקבע לאן יופנו הטובין במשימות האחסנה. התניות אחסון - בחלק מהמערכות ניתן לקבוע לכל שדה משקלים מותרים או התניות אחרות. אסטרטגיות ליקוט ואסטרטגיות אחסון.

20 לוג אסטרטגיית ליקוט לדרוג עדיפויות
תאור שלב מספר שלב ההפך לא פעיל אצווה המיועדת לספק את שורת ההזמנה לפני אצוות שלא קשורות לשורת ההזמנה הנוכחית 1 אצווה עם תאריך תוקף מוקדם לפני אצווה עם תאריך תוקף מאוחר יותר 2 משטחים פתוחים תחילה 3 משטחים מלאים ילוקטו מאיתורים מהירים לפני איתורים איטיים 5 לפי מהירות המוגדרת לאיתור, מהירות A לפני B לפני C 7 משטחים עם תאריך פתיחה ישנים תחילה 9 איתורים שבהם הכמות קטנה לפני איתורים שבהם הכמות גדולה 10 מחסן ברירת מחדל של מוצר לפני המחסנים האחרים 12 איתורים עם סדר ליקוט נמוך לפני איתורים עם סדר ליקוט גבוה 13 משטחים עם תאריך תנועת מלאי אחרון מאוחר לפני משטחים עם תאריך מוקדם יותר 14 מלאי עם הפרש קטן מהדרישה לפני מלאי עם הפרש גדול 16

21 ניהול חשיבות ניהול רצפת המחסן היא קריטית, דרוש ניהול, דרושים תהליכים סדורים ושמירה על תקנים, בלעדיהם מערכת ניהול המחסנים תפסיק להיות אפקטיבית ובעיקר - תפסיק להיות יעילה ותתקשה למלא את יעודה המלא. ניהול מחסן מודרני המפעיל מערכת ניהול חכמה דורש ידע ומיומנות הן בהבנת הטכניקה והן בניהול שוטף של כוח אדם וציוד בסביבה עתירת טכנולוגיה ועתירת משימות . המחסן הוא חוליה אסטרטגית בשרשרת האספקה, השפעת ניהול המלאי, תנועות המלאי והאספקה הם קריטיים, למערכת הניהול דרוש ניהול טקטי ותורת ניהול מותאמת, לזה צריך עובדים ומנהלים מיומנים בצמתי הניהול. השפעת הניהול לאורך הזמן תהיה ההבדל בין הצלחה לכישלון.

22 ניהול משימות WMS ניתן למיין משימות על פי אזורים, לקוחות או משתנים נוספים. ניתן לשייך משימה למבצע. ניתן לייצר משימה שאותה "ימשוך" המבצע או קבוצת מבצעים לפי סדר אקראי או סדר עדיפות מתוכנן. ניתן לתעדף ו/או להפנות משימות על פי צרכי ההפצה, לשייכם לרציף טעינה או פתח יציאה וכדומה. ניתן לפצל משימות על פי משקלים, כמות שורות או כמות פריטים, ניתן לפצל אותם לפי תחומי מומחיות ועוד.. ניתן לסיים משימה בסוגי תעודות שונים וניתן לפתח משימות רבות שלבים, הכל בהתאם לצורך וליכולת המיישם והמערכת לתת מענה מתאים, השמיים - כבר לא רחוקים כל כך.

23 דוגמה לשלבים ולאופן פעולת המערכת בהרצת גל ליקוט לפי הזמנות
תיאור הפעולה מידע מהמפעיל לוג מערכת ברקע מידע חוזר או פלט ייזום הרצת גל ליקוט איסוף הזמנה או הזמנות שלב איסוף נתונים מסך הרצה תחילת זרימת הביצוע איסוף הוראות אפשרות לשינויי נתונים כמו הפניית משימה או החלפת אסטרטגיית ליקוט, בחירת רציף טעינה וכדומה שלב איסוף הנחיות מסך הרצה שני תכנון שלבי הביצוע המערכת עוברת על כל שורה בכל הזמנה ומייצרת משימת ליקוט בהתייחס לכל פריט, בהתייחס למיקומו, בהתייחס למשימות קודמות לנטילה מהפריט במיקום, בהתייחס לכלל המלאי לפריט ביחס לכלל המשימות, בהתייחס למשימות רענון, בהתייחס לסדר הליקוט ולעדיפות הפריט במיקום ובהתייחס לאסטרטגיה מתגבשת משימה. משימת ליקוט, משימת רענון לפי הצורך, דוח שגיאות ככל שיש

24 תחזוקת משימות WMS בתחזוקת הניהול השוטפת יש לפקח על מיקומם של הפריטים ביחס לתכנון הכולל. תחזוקת משימות - משימות מסתיימות לעיתים בשגיאות, חלקם נובע מתקלות תקשורת (ניתוק שידור, איבוד קשר לנקודת דיווח, נפילת מתח, נפילת שרת וכדומה) חלקם נובע מדיווח שגוי או מאי התאמות וכדומה. יש לבצע תיקונים לתקלות אלו על פי התאמה למה שבוצע בפועל, התיקונים הם קריטיים להמשך עבודתה התקינה של המערכת.

25 סיכום מערכת ה WMS עושה אופטימיזציה, למשימות, למשאבים, לעובדים, למלגזות ולכלי השינוע השונים העומדים לרשות מנהל המחסן, היא מאפשרת לו להתמודד עם עשרות משימות בטווחי זמן שבעבר - דרשו עשרות שעות אדם ועשרות שעות ניהול, היא מביאה לחסכון וליעילות ומאפשרת לדברים לקורת, מאפשר מיצוי מרבי, מצמצמת זמני ההמתנה מצמצמת שטחי אחסון, אך ובעיקר היא כלי עזר לניהול מתקדם. שעיה כליף


הורד את "ppt "קורס - מערכות מתקדמות בלוגיסטיקה

מצגות קשורות


מודעות Google