המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

הדרכת מכשיר Site Master S810-20D.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "הדרכת מכשיר Site Master S810-20D."— תמליל מצגת:

1 הדרכת מכשיר Site Master S810-20D

2 פתיח חוברת זו נכתבה במסגרת הדרכה ל- Site Master.
במהלך ההדרכה אנו נכיר את היכולות של המכשירים. ההדרכה כוללת : תורת המדידה(יישור קו). הכרת המכשיר. ההדרכה תתבצע בחומר עיוני, ולאחר מכן עבודה מעשית

3 מבוא תיאור: Site Masterהוא נתח כבלים ואנטנות . הדגמים כוללים לוח מקשים להכנסת נתונים ותצוגה גבישית נוזלית (LCD) לקבלת חיוויים גראפיים של מדידות שונות. ה- Site Masterמיועד למדידת SWR, הפסד החזרה Return Loss, הפסד ניחות בכבלים ואיתור רכיבי RF לקויים במערכות אנטנה .

4 מבוא-המשך הבדיקה נעשית בשיטת FDR (freq domain refl).
עובד בשיטתPORT יחיד. ואופצית 2 PORT. אופציה למד הספק בתחום הספקים .20Dbm Dbm

5 מבוא-המשך תחום תדר בדגמים השונים 2Mhz - 20Ghz תחום SWR 1-60
תחום Return Loss db מרחק מדידת תקלה : עד מאות מטרים בהתאם ל-Set up הבדיקה.

6 נתונים כלליים SITE MASTER
Physical dimensions -Size: 25.4 (w) x 17.8 (h) x 6.10 (d) cm [10 x 7 x 2.4 in] -Weight: ≤ 2.28 kg [5 lbs] Power -Field Replaceable NiMH battery, ac/dc Adapter ,Car Cigaret. Environmental -Operating Temperature: -10°C to +50°C, humidity 85% or less -Storage Temperature: -20°C to +75°C -Anritsu - Shock, vibration, ESD test…… Communication Port -RS pin D

7 היכולות של ה- SITE MASTER
Measurement capabilities Cable & Antenna Analyzer, 2 MHz 20 GHz -Return Loss/SWR -Cable Loss -Distance-To-Fault Power Meter -Accuracy, +/- 0.5 dB typical (+/- 1 dB max)

8 תחזוקה מונעת התחזוקה המונעת של Site Master כוללת ניקוי מכשיר הבדיקה וניקוי של מחברי ה-RF וכל האביזרים. נקו את ה- Site Masterבאמצעות מטלית רכה, ללא מוך, ספוגה במים או במים עם תמיסת ניקוי עדינה. זהירות: כדי למנוע נזק לתצוגה או למארז, אל תשמשו בחומרי ניקוי או חומרים ממרטים.

9 תחזוקה מונעת נקו את מחברי ה-RF ואת הפינים המרכזיים עם מקלון לניקוי אוזניים ספוג באלכוהול מפוגל. בדקו את המחברים ויזואלית. אסור שאצבעות מחברי ה-N (f) והפינים של מחברי ה-N (m) יהיו שבורים וצריך להיות להם מראה אחיד. אם אינכם בטוחים אם המחברים טובים, מדדו את המחברים כדי לוודא שהם נכונים. בדקו ויזואלית את כבל(י) יציאת הבדיקה. לכבל יציאת הבדיקה צריך להיות מראה אחיד, אסור שיהיה מתוח, מפותל, שבור או עם שקעים.

10 כיול ה- Site Masterהוא מכשיר נייד לשדה הפועל בתנאים הקשים של סביבת הבדיקה. צריך לבצע כיול OSL (Open-Short-Load). חיישן טמפרטורה מובנה ב- Site Masterמודיע למשתמש מתי הטמפרטורה הפנימית עברה על חלון דיוק מדידה, והמכשיר ממליץ למשתמש לבצע כיול נוסף כדי לשמור על שלמות המדידה. לתוצאות כיול מיטביות – ודא שה-Open/Short/Load נמצא בקצה יציאת הבדיקה או כבל ההארכה האופציונאלי. לכיול אופטימאלי, Anritsu ממליצה על שימוש ברכיבי כיול מדויקים.

11 אמצעי זהירות ESD ה-Site Master, כמו מכשירים אחרים עם ביצועים מעולים, רגיש לנזק ESD. לעיתים קרובות מאוד, כבלים קואקסיאליים ואנטנות יוצרים מטען סטאטי שאם נותנים לו להתפרק על ידי חיבור ל-Site Master, הוא עלול להזיק למעגל החשמלי של כניסת ה-Site Master.מפעילי ה- Site Masterצריכים להיות מודעים לנזק ESD פוטנציאלי ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים. חשוב לזכור שגם המפעיל עלול לשאת מטען סטאטי שיכול לגרום לנזק. פעולה על פי הנהלים המתוארים בסטנדרטים תבטיח סביבה בטוחה גם עבור הצוות וגם עבור הציוד.

12 פונקציות ופעולות ה- Site Masterמיועד במיוחד לסביבות שדה ויישומים הדורשים ניידות. הוא מסוגל לפעול עד 1.5 שעות ברציפות מסוללה נטענת שניתן להחליפה בשדה, לזמן מוארך. תכונות שימור האנרגיה המובנות מאפשרים להאריך עוד יותר את חיי הסוללה. ניתן לספק כוח ל- Site Masterגם על ידי מקור חיצוני של 12.5 Vdc

13 פונקציות ופעולות-המשך
לוח בדיקה:

14 סקירת התצוגה

15 סקירת התצוגה-המשך

16 סקירת חזית המכשיר ממשק המשתמש המופעל על ידי תפריטים של ה-Site-M הוא קל לשימוש ודורש הכשרה מועטה. הלחצנים הקבועים בחזית המכשיר משמשים לאתחול תפריטים של פונקציות ספציפיות. יש ארבעה לחצני פונקציה קבועים הממוקמים מתחת לתצוגה: Mode (מצב), Frequency/Distance (תדר/מרחק), Amplitude (אמפליטודה) ו-Measure/Display (מדידה/תצוגה)

17 סקירת חזית המכשיר-המשך
יש שבע-עשרה לחצני מקלדת קבועים הממוקמים מימין לתצוגה. שנים-עשר מלחצני המקלדת הקבועים מבצעים יותר מפונקציה אחת, על פי המצב הנוכחי של ההפעלה. הלחצנים הדו-תכליתיים מתויגים בפונקציה אחת בשחור ופונקציה אחרת בכחול. יש גם שישה לחצנים משתנים שמשנים את הפונקציה על פי בחירת המצב הנוכחי. פונקצית הלחצן הנוכחית מצוינת באזור תפריט הלחצנים המשתנים מימין לתצוגה.

18 סקירת חזית המכשיר-המשך

19 לחצן פונקציה-MODE MODE(מצב )פתיחת תיבת בחירת המצב. השתמשו בלחצן החץ מעלה/מטה כדי לבחור מצב. לחצו על הלחצן ENTER כדי ליישם.

20 יחידות המדידה-UNITS יחס גלים עומדים SWR הספק W יחידת הספק 50-600 Dbm

21 עבודה מעשית

22 מצב נתח אנטנות וכבלים בחירת תדר:
כדי לבחור ידנית את טווח התדרים עבור כיול OSL או FlexCal:

23 מצב נתח אנטנות וכבלים-המשך

24 כיול שיטות כיול: לקבלת תוצאות מדויקות, יש לכייל את המכשיר לפני ביצוע כל מדידה. יש לכייל מחדש בכל פעם שתדר ההגדרה משתנה, הטמפרטורה עוברת את טווח טמפרטורת הכיול או כאשר כבל הארכת יציאת הבדיקה מוסר או מוחלף. אם ייעשה שימוש בכבל הארכת יציאת הבדיקה, יש לכייל את ה-Site Master כאשר כבל הארכת יציאת הבדיקה במקום .

25 כיול-המשך הליכי כיול OSL:

26 סוגי מדידות הפסד החזרה RL-סריקת מערכת :מדידה המתבצעת כאשר האנטנה מחוברת בקצה קו השידור. המדידה מספקת ניתוח של איך הרכיבים השונים של המערכת פועלים זה על זה ומספקת הפסד החזרה RL של המערכת כולה. Distance To Fault – סריקת עומס :מדידה המתבצעת כשהאנטנה מנותקת ומוחלפת בעומס מדויק של 50Ω בקצה קו השידור. מדידה זו מאפשרת ניתוח של הרכיבים השונים של מערכת קו ההזנה במצב DTF. סריקת הפסד כבלים : מדידה המתבצעת כשמחובר short בקצה קו השידור. מצב זה מאפשר ניתוח של הפסד האותות דרך קו השידור ומזהה את הבעיות במערכת

27 הגדרות ראשוניות לפני מדידה
יש לקבוע את המידע לפני מדידת סריקת קו: -טווח תדירות מערכת, להגדרת תדירות הסריקה(F1start-F2stop). -סוג הכבל, להגדרת מאפייני הכבל עבור מדידות .DTF -אורך ה-Cable , להגדרת המרחק עבור מדידות DTF

28 מדידת הפסד החזרת מערכת מדידת הפסד החזרת מערכת מאמתת את ביצועי מערכת קו הזנת השידור כאשר האנטנה מחוברת בקצה קו השידור. ציוד הנבדק-קו הזנת שידור עם אנטנה:

29 מדידת הפסד החזרת מערכת-המשך
הערה: האנטנה חייבת להיות מחוברת בקצה קו הזנת השידור כאשר מבצעים מדידת הפסד החזר מערכת. דוגמא לעקיבה של מדידת הפסד החזר מערכת הפסד החזרה RL הגדול מ-15 דציבלים הוא ה-passband של ערכת האנטנה.

30 מדידת הפסד כבלים בדיקת הפסד של קו הזנת השידור מאמתת את רמת ניחות האות של מערכת הכבלים ביחס לספציפיקציה. ניתן לבצע בדיקה זו כאשר ה-Site Master במצב Freq-Cable Loss

31 דוגמא לעקיבה אופיינית של מדידת הפסד כבלים של קו שידור
מדידת הפסד כבלים-המשך דוגמא לעקיבה אופיינית של מדידת הפסד כבלים של קו שידור

32 מדידת קו DTF בדיקת קו השידור DTF מאמת את ביצועי הרכבת קו השידור ורכיביו ומזהה את מיקומי הליקויים במערכת קו השידור. הבדיקה קובעת את ערך הפסד ההחזרה RL עבור כל זוג מחברים, ורכיב כבל.כדי לבצע בדיקה זו, נתקו את האנטנה וחברו את העומס בקצה קו השידור

33 דוגמא של עקיבה של מדידת הפסד החזרת DTF אופיינית
הסמן M1 מסמן את המחבר הראשון, הקצה של כבל הארכת יציאת הבדיקה. הסמן M2 מסמן את כבל המגשר הראשון. הסמן M3 מסמן את קצה הכבל המזין העיקרי. הסמן M4 הוא העומס בקצה קו השידור הכולל.

34 מדידת אנטנה מדידת הפסד ההחזרה RL של האנטנה מאמתת את ביצועי אנטנות השידור והקליטה. ניתן להשתמש במדידה זו כדי לנתח את הביצועים של האנטנה לפני ההתקנה. ניתן לבדוק את האנטנה עבור כל טווח התדרים או לבדוק טווח תדרים מסוים.

35 דוגמא לעקיבה של מדידת הפסד החזר אנטנה
מדידת אנטנה-המשך דוגמא לעקיבה של מדידת הפסד החזר אנטנה הפסד החזרה RL מרבי = -20log (vswr-1) (vswr+1)

36 מדידת הספק ה-Site Master מבצע מדידות הספק ב-dBm או בוואטים.
בחירת המצב Power Meter : לחץ על הלחצן MODE ובחר מצב Power Meter. הגדרת טווח תדרי המדידה: ניתן להגדיר את הפרמטרים של טווח תדרי המדידה ידנית או אוטו'. הצגת הספק יחסי: ניתן לבחור הספק יחסי דרך התפריט AMPLITUDE .

37 מדידת Two-Port Cable Loss (Option 22) -
לפני כניסה לאופציה זאת ,יש לבצע למכשיר את הכיול הבא : לחץ על לחצן MOD , ובחר את האופציה .1PORT בצע כיול OSL למכשיר אחרי בחירת תדר עבודה הרצוי.

38 מדידת Two-Port Cable Loss (Option 22) -
CW Power Verification Procedure 1. Turn off the Site Master. 2. Connect the input port of the detector to the RF OUT X (f) of the CW Source Module. 3. Connect the cable of the detector to the DETECTOR INPUT of the CW Source Module. 4. Connect the TO S8X0D RF PORT X-TYPE of the CW Source Module to RF OUT of S8X0D. 5. Connect the cable of the CW Source Module to the CW Source Module Interface port of the S8X0D as shown in Figure below.

39 מדידת Two-Port Cable Loss (Option 22) -
Press MODE hard key. 8. Use the Up/Down arrow key to highlight Cable Loss – Two Port, then press ENTER. 9. Press the F1 soft key and set F1 = 2 MHz. 10. Press the F2 soft key and: • If the instrument is a Site Master S810D unit, set F2 = 10.5 GHz. • If the instrument is a Site Master S820D unit: with CWM220NF and CWM220B-NF, set F2 = 18 GHz with CWM220SF and CWM220B-SF, set F2 = 20 GHz. כיול המכשיר : חבר יציאת CW לסנסור. לחץ על MEAS/DISP ,ועקוב אחרי הוראות כיול


הורד את "ppt "הדרכת מכשיר Site Master S810-20D.

מצגות קשורות


מודעות Google