המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

ניתוח עקיבות.

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "ניתוח עקיבות."— תמליל מצגת:

1 ניתוח עקיבות

2 ניתן לתאר את התנועה במס' אופנים:
1. סימון מיקום הגוף במהלך תנועתו בעזרת שעון עצר. 2. צילום תנועת הגוף וסימון מיקומו על המסך בכל כמה תמונות עוקבות. 3.צילום סטרובוסקופי 4. תרשים עקיבות המתקבל באמצעות רשם זמן. 5. גרפים וטבלה 6. ביטוי מתמטי

3 תנועה היא: שינוי במיקום של גוף במהלך הזמן ביחס לסביבתו

4 לאן כל רגל ויד יגיעו בעוד שנייה?

5 אפשר ממש להרגיש איך ש"הזמן רץ"

6 אלו הן תמונות סטרובוסקופיות-
מה התמונות הללו מדגישות? את התנועה במהלך הזמן!

7 חקירה מדעית דומה לעבודה בלשית איך עובדים עם רשם הזמן ניסויים בצוותים עיבוד העקבות בטבלה ובגרף פיצוח המקרה – מסקנות מדעיות

8 כמו התמונות הסטרבוסקופיות המתארות את השתנות המיקום של הגוף עם הזמן, יש גם מכשיר- רשם זמן!

9

10 מה הוא עושה? על עקרון מדידה זה מבוסס מכשיר ה-"Ticker timer" (שמוכר בארץ כ"רשם זמן"). מצמידים סרט נייר לחלקו האחורי של הגוף הנע. הסרט עובר מבעד לאתר קבוע שבו מסומנות עליו נקודות ע"י שימוש ברשם זמן המקיש 50 פעם בשנייה. נקבל על הסרט תרשים עקבות, בין כל נקודה חלפו 0.2 שניות.

11 תיאור תנועה רשם זמן. נאמר שהחתול רץ ימינה – כאילו קושרים לו סרט לזנב ומקישים עליו במרווחי זמן קבועים. התרשים יתן "תרשים עקבות". ע"י שימוש ברשם זמן המקיש 50 פעם בשנייה. נקבל על הסרט תרשים עקבות, בין כל נקודה חלפו 0.2 שניות.

12 תרשים עקבות - דוגמא אם מכונית שנוסעת משחררת בפרקי זמן קצובים טיפות של צבע, נקבל סדרה של כתמי צבע על הכביש, שמתעדים את מקום המכונית במרווחי זמן קבועים. על הכביש תתקבל תמונה:

13 תרשים עקיבות המתקבל באמצעות רשם זמן

14 נקודות חשובות- תנועה היא שינוי המקום עם הזמן, והיא נמדדת באמצעות המהירות שינוי גדול בזמן קצר פירושו מהירות גבוהה; שינוי קטן באותו פרק זמן פירושו מהירות נמוכה יותר התנועה היא יחסית. כשמדברים על גוף נע, מתכוונים לכך, שהוא נע ביחס לכדור הארץ אין לדבר על תנועה כעל דבר מוחלט, משום שמקום אינו משהו מוחלט, אלא יחסי ונמדד ביחסו לעצמים הנמצאים בסביבה מתוך תנועה, כוח ומסה/ יששכר אונא

15 תיאור התנועה- בעזרת טבלה בעזרת גרפים: (שקופית הבאה) בעזרת נוסחה: זמן=דרך\ מהירות -וגם- מהירות= דרך\ זמן מקום על ציר X זמן נקודה 0 t=0 3 t=1 6 t=2 9 t=3 18 ? מטבלה כזו, אפשר גם לחשב את המהירות!

16 -ניתן לעבור בין צורות ייצוג מידע שונות: מסרט נייר לגרף ייצוגים שונים

17 ניתוח תרשים עקבות בוחרים בנקודה מובחנת ברורה בתחילת התנועה ומסמנים אותה במספר 1. נקודה זו היא t=0. ממספרים את שאר הנקודות בסדר עולה. מודדים את המרחק של כל נקודה מן הנקודה הראשונה (זו שסומנה כנקודה 1) ורושמים אותו בטבלה כעת ניתן לנתח את התוצאות: להציג בגרפים, לבצע חישובי מהירות וכו'.


הורד את "ppt "ניתוח עקיבות.

מצגות קשורות


מודעות Google