המצגת נטענת. אנא המתן

המצגת נטענת. אנא המתן

אילנית כהן רכזת חובה למקצוע האזרחות בתכנית היל"ה

מצגות קשורות


מצגת בנושא: "אילנית כהן רכזת חובה למקצוע האזרחות בתכנית היל"ה"— תמליל מצגת:

1 אילנית כהן רכזת חובה למקצוע האזרחות בתכנית היל"ה
בס"ד. אילנית כהן רכזת חובה למקצוע האזרחות בתכנית היל"ה קיץ תשע"ה מעגל הלמידה

2 חדשות ערוץ 7 חדשות ערוץ 2 מה משמעות המילה תקשורת?
תקשורת היא תהליך חברתי של חילופי מידע בין בני אדם. מהי תקשורת המונים ? תקשורת המונים מעבירה מסרים ומידע באמצעים טכנולוגיים על מנת להגיע לקהל רחב ואנונימי של אנשים בזמן קצר מאד ובאופן פומבי. אלו ערוצי התקשורת קיימים? ערוצי התקשורת העיקריים הם: עיתונות, רדיו, טלוויזיה, רשת האינטרנט. לאילו אמצעי תקשורת אתם לרוב נחשפים? מתי בפעם האחרונה נחשפתם לחדשות? חדשות ערוץ 7 חדשות ערוץ 2

3 חדשות ערוץ 2 חדשות ערוץ 7 איזה כותרת בולטת ואיזה מוצנעת.
איזה כותרת בולטת ואיזה מוצנעת. מה היקף הסיפור? מהי כותרת ראשית ומהי כותרת המשנה? מה יפתח את מהדורת החדשות ומה יופיע בתחתית הדף הראשי. שימו לב : לבחירות הנושאים לאופן הצגת הנושאים – הן בתוכן והן במעטפת התקשורתית : צילום, בחירת מרואיינים, עיצוב גרפי . חדשות ערוץ 2 חדשות ערוץ 7

4 אמצעי התקשורת נחשבים לבעלי כוח רב מאוד במדינה דמוקרטית
התקשורת קובעת את סדר היום הציבורי אמצעי התקשורת קובעים את הנושאים השונים שיגיעו לידיעת הציבור וכן את סוג המידע ואופיו, ולכן יש להם השפעה רבה על הסוגיות שיעסיקו את האזרחים. התקשורת מבנה מציאות ומעצבת דעת קהל התקשורת עוסקת בדיווח ושיקוף המציאות ובפרשנות של אירועים שונים. עורכי עיתונים, כתבים ופרשנים בוחרים את הדרך שבה יסקרו אירועים שונים. הבחירות הן רבות ומגוונות: מה להבליט ומה להצניע, מה היקף הסיפור, מהי כותרת ראשית ומהי כותרת המשנה, מה יפתח את מהדורת החדשות ומה יופיע בתחתית הדף הראשי או בעמוד האחרון . כך במידה רבה משפיעה התקשורת על תפיסת המציאות שלנו כצרכני התקשורת.

5 סרטון קצר בנושא תקשורת ודמוקרטיה על קצה המזלג. לקרוא בין השורות
סרטון קצר בנושא תקשורת ודמוקרטיה על קצה המזלג. לקרוא בין השורות מה מטרת הסרטון ? אלו סוגיות מעלה הסרטון? אמצעי תקשורת מונעים על ידי אינטרסים ואידיאולוגיות שונים ולכן חובה לצרוך תקשורת בצורה מושכלת וביקורתית. אמינות תפיסת העולם של העורך זווית הצילום מילים / כינויים שמופיעים בכתבה. אלו פרשנים / מומחים מוזמנים ומה המסר שלהם. העורכים נתונים ללחצים פוליטיים או כלכליים

6 על מנת לצרוך את אמצעי התקשורת באופן מודע ומושכל, יש להיות מודעים לכך ש...
תקשורת מונעת על ידי אינטרסים ואידיאולוגיות שונים התקשורת נתונה למגבלות שונות ופועל בדרכים מגוונות. חשוב לזכור שהתקשורת מציגה לעיתים תמונה שאינה משקפת בצורה מהימנה את המציאות בשל רצונה להשפיע על עיצוב דעת הקהל. פעמים רבות היא קובעת את סדר היום הציבורי על ידי העלאת נושאים שיש לה אינטרס בקידומם. הדבר בא לידי ביטוי לא רק בבחירות הנושאים אלא גם באופן הצגתם – הן בתוכן והן במעטפת התקשורתית (צילום, בחירת מרואיינים, עיצוב גרפי וכו').

7 מה תפקידי אמצעי התקשורת במדינה דמוקרטית?
נחלק את הקבוצה לשניים קבוצה 1: כרטיסיות התאמה מושג להגדרה ודוגמאות אקטואליות קבוצה 2: כרטיסיות התאמה מושג להגדרה חיפוש בעיתון

8 תפקידי אמצעי התקשורת במדינה דמוקרטית
דיווח עובדתי - סיקור של אירועים והתרחשויות והפצת מידע חיוני ובעל ערך לאזרחי המדינה בתחומים שונים. פרשנות – התקשורת אינה מסתפקת לרוב בדיווח עובדתי אלא מספקת גם הסברים סביב המידע הנמסר, תחזיות עתידיות והערכות אודות משמעותם של האירועים. פיקוח וביקורת על השלטון – תקשורת ההמונים נחשבת לאחד ממנגנוני הפיקוח והביקורת הבלתי-פורמליים החזקים והמשמעותיים. במסגרת זו, התקשורת מבצעת עבודת תחקיר אשר מביאה לחשיפת מידע אודות התנהלות השלטון וגופים שונים או מדגישה נושאים שהציבור אינו חשוף להם, ובכך מאפשרת לאזרחים לקבל מידע אודות פעילות השלטון ולפקח על מהלכיו. בנוסף, התקשורת מהווה במה בה ניתן למתוח ביקורת על התנהלותם של נבחרי ציבור ושל גופים ציבוריים. מתן במה – כלי התקשורת השונים מאפשרים הצגת דעות מגוונות בתחומי חיים שונים, בין השאר במסגרת כתיבת טורים אישיים (פובליציסטיקה), "מכתבים למערכת" של קוראים, ראיונות, בלוגים ואף תגוביות (טוקבקים) באתרי חדשות שונים. העברת מידע ותיווך בין השלטון לאזרחים – התקשורת מאפשרת לשלטון להציג את מדיניותו ולשכנע את הציבור בנכונותה של מדיניות זו. מן העבר השני התקשורת מעניקה במה לאזרחים, לקבוצות אינטרס ולגורמים באופוזיציה לבטא ביקורת על השלטון, להציג חלופות למדיניות השלטון, ולנסות להשיג תמיכה במדיניות זו. הפוליטיקאים עושים שימוש בתקשורת הן כמקור מידע חיוני (לנעשה הן בארץ והן בעולם) והן ככלי עזר להעברת מסריהם ולחשיפה ציבורית. באמצעות מעקב אחר דיווחי התקשורת הם למדים מה הציבור חושב וכן לומדים על מהלכיהם של יריביהם. תעמולת בחירות - בתקופת בחירות משמשת התקשורת אמצעי למפלגות המתמודדות להעביר לציבור מסרים ורעיונות.

9 מצגת מובילת שיעור: תפקידי התקשורת במדינה דמוקרטית (פרזנטציה בריבוע)
מצגת מובילת שיעור: תפקידי התקשורת במדינה דמוקרטית (פרזנטציה בריבוע)   דיון מסכם: אילו שיקולי עריכה באו לידי ביטוי בעבודתכם סביב הכתבות? מתי גברו הערכים והזכויות הדמוקרטיות, ומתי גברו שיקולים אחרים?

10 בית המשפט הגבוה לצדק בישראל (בג"ץ) קבע כמה פעמים:
לפעמים מתנגשות זכות התקשורת לחופש ביטוי וזכות הציבור לדעת על פעולות השלטון עם הצורך לשמור על ביטחון המדינה. בית המשפט הגבוה לצדק בישראל (בג"ץ) קבע כמה פעמים: הצורך להגן על ביטחון המדינה חשוב מזכותו של הציבור לדעת, אבל מותר להגביל את זכות הציבור לדעת רק אם אנחנו בטוחים שהפרסום יפגע בביטחון המדינה, ולא אם אנו רק חוששים שביטחון המדינה עלול להיפגע.                     במצבים שבהם יש התנגשות בין זכות הציבור לדעת לביטחון, המדינה צריכה לפעמים לפגוע בחופש הביטוי של התקשורת ובזכות הציבור לדעת כדי להגן על ביטחון האזרחים. צריך להיזהר ולא להשתמש בכוחו של השלטון כדי למנוע פרסום של דברים שלא בטוח שיפגעו בביטחון.

11 בדיקת ידע והבנה גוון פעילויות
א. הקיפו בעיגול את התשובה הנכונה: מדוע שינה האינטרנט את פני תקשורת ההמונים? כיוון שאין צורך במכונות דפוס. כיוון שהעיתונאים התחילו להשיג מידע מהאינטרנט. כיוון שהאנשים הפשוטים, שהיו רק צרכנים, נהיו חלק מיוצרי החדשות. כיוון שהחדשות נמצאות גם בטלפון הנייד מתי מותר לפגוע בחופש הביטוי של התקשורת (שתי תשובות נכונות)? אם פרסום המידע מסכן את ביטחון האזרחים; אם פרסום המידע פוגע בכבודו של אדם או בפרטיותו. אם פרסום המידע אינו נראה מעניין. אם פרסום המידע פוגע בתמיכה של האזרחים בממשלה.  מדוע כלי התקשורת נחשבים לגוף פיקוח חשוב בדמוקרטיה? כי פוליטיקאים מתראיינים בהם. כי הם שייכים לאנשים פרטיים. כי הם הדרך העיקרית של האזרחים ללמוד מה עושה השלטון. כי לאזרחים קל יותר לפקח עליהם מאשר על השלטון. ב. שאלות ידע 1.הצג את המושג "תקשורת המונים". 2.על פי בג"ץ, מה עושים כשזכות הציבור לדעת והצורך להגן על ביטחון המדינה מתנגשים? 3.הצג שתי דרכים של אמצעי התקשורת לפיקוח ולביקורת על השלטון. 4. הסבר מדוע תעמולת הבחירות באמצעי התקשורת חיונית לשמירה על האופי הדמוקרטי של הבחירות. 5 .הצג את כוחה של התקשורת בהשפעה על המתרחש במדינה דמוקרטית. ג. שאלות אירע כדוגמת קטעי העיתון

12 אז... בואו נסכם ... 1. מה היו מטרות השיעור : "תקשורת המונים ומאפייניה"
2. רעיון/עקרון אחד שמצא חן בעיניו ואתה לוקח ליישום 3. אילו נושאים בתוכנית מזמנים לנו אפשרות לשלב תכנים מתוקשבים בשלבים השונים של הלמידה( לפי מעגל הלמידה)

13 מטרות הוראה התלמידים יבינו מהי תקשורת
התלמידים יבינו מהם תפקידיה של התקשורת התלמידים יבינו את מקורות כוחה ועוצמתה של התקשורת במדינה דמוקרטית

14 שלבי מעגל הלמידה "עניינה של ההוראה הוא פחות במה שהמורים עושים ויותר במה שהם גורמים לתלמידים שלהם לעשות"...

15 1- גירוי/טריגר חיבור קצר לידע קודם 2- הקנייה 3- התנסות והמשגה 4- יישום והטמעה 5- סיכום סגירה והערכה

16 שלב ראשון במעגל הלמידה כאשר השיעור מתחיל טריגר /גירוי

17 גירויי - אמל"י- אני מה יוצא לי מזה...
לייצר גירוי המעודד מוטיבציה ללמידה מהווה תשתית ללמידה ולזיכרון. חיבור ללומד - טריגר איכותי, יוצא מהעולם של הנושא הנלמד ומתחבר לעולמו של הלומד. מתרחשת הבניה של ידע מתוך עולמו של הלומד. טריגר יכול להופיע בהמון אופנים: סרטון, שיר, מאמר, דילמה ועוד.

18 יצירת טריגר העלאה למודעות גיוס אנרגיה ללמידה

19 מדוע קשה ליצור גירוי/טריגר?
מצריך חשיבה יצירתית המורה חייב לדעת מה מטרת השיעור שלו . ללא מטרה ברורה לשיעור, הוא לא יצליח ליצור גירוי/טריגר הולם

20 כיצד יבנה המורה את הטריגר? בכל דרך המפעילה בקרבנו תחושות
תחושות הפונות לחושים- טעם, ריח, קול, צורה תחושות המעוררות מחשבה – דיאלוגים פנימיים, תקוות, זיכרונות, חלומות. תחושות רגשיות – אהבה, קנאה שנאה. תחושות ערכיות – שיפוט, דילמות דעות קדומות. תחושות על רקע אינטראקציה בינאישית – סגנונות, תקשורת, עבודת צוות מחויבות לקבוצה, אקלים קבוצתי.

21 שלב 2 – הקנייה מה אנו הולכים לחוות בשיעור...."בשיעור זה תכירו את ... "...תחוו למידה .... יש צורך להתחבר לידע קודם, בתחילת נושא חדש להראות היכן אנו מצויים על רצף הלמידה?

22 שלבים 3-4 שלבי הלמידה שלב 3 – התנסות והמשגה–למידה מתוך הבנת תרומתה ללומד. שלב 4 – יישום והטמעה תפקיד המורה לקשר ולתווך בין תהליכים קוגניטיביים , רגשיים והתנהגותיים . שקף 7 שקף 11

23 שלב 5 -שלב הסגירה שלב הסגירה – שלב זה מסכם את כל אשר הושג בלמידה.
זהו שלב חשוב ביותר לתחושת ההישג בלמידה . הסגירה צריכה להיות קוגניטיבית ורגשית ביחד. בסגירה הלומד צריך לחוש שקיבל את מה שהובטח לו בפתיחה. רצוי לנצל טכניקות מפעילות ויצירתיות. שקף 10

24 אפשרויות סגירה פעילות קבוצתית: דיון, חשמ"ל, יר"ל,
פעילות קבוצתית: דיון, חשמ"ל, יר"ל, רפלקציה: מה חשבתי? מה למדתי? מה הרגשתי? סגירה במארגנים גרפיים: טבלה, דיאגרמת... סגירת סיכום בכתב פוסטר או סיכום על גיליון נייר. סגירה בהעלאת שאלות נוספות יצירה מסכמת: סיפור, ציור, מוסיקה, שירה. בניית מצגת או תוצר ממוחשב סגירה באמצעות פעילות אינטליגנציות מרובות

25 תהליך ההתפוגגות כאשר המעגל הושלם מתרחשת התפוגגות כדי לפנות מקום למעגל הלמידה הבא

26 פחות מע"מ - פחות מורה עומד מדבר כל ח"י דקות בערך להחליף פעילות
פחות מע"מ - פחות מורה עומד מדבר ם גמישות פדגוגית הלימה בין ת"ל לבין שעות ברחבת לב-רם במחוזות במוסדות עם הקהילה מתוקשב כל ח"י דקות בערך להחליף פעילות כדרך חיים ערימת ספרים אינה שווה למורה טוב (פתגם סיני).

27 לגוון, להיות יצירתי

28 לשונות התלמידים, לסגנונות הלמידה
התייחסות להטרוגניות, לשונות התלמידים, לסגנונות הלמידה סרט הנותן ביטוי מוחשי בבניית שיעור המתאים לסיגננות הלמידה השונים: למשל : שמיעתי – שיח בקבוצות תנועתי – סימון היגדים במרקר סגנונות למידה – 2.5 דקות שלושה סגנונות: חש"ק – חוויתי- (צפייה) שמיעתי, קינסטטיי (לדעת, להשתמש)

29 ותקטין את הצ'ק אאוט – לומד איננו
איכות הלמידה עולה כאשר הלומד מעורב בתהליך מעורבות תגדיל את הצ'ק אין – לומד נמצא ותקטין את הצ'ק אאוט – לומד איננו

30 שקף שמסכם יפה את יעילותו של הטריגר כשהוא מופנה לסיגננות הלמידה השונים

31 סרטונים ככלי לימודי צפייה בסרטון לא חייבת להיות פסיבית. סרטון כבסיס למשימה המפעילה מדגימה ומעוררת כמו לימוד מושג, שאילת שאלות וחיפוש תשובות וכו... שילוב סרטונים מעשיר את עולם הידע מפתח את הדמיון והרגש, מעניק חוויה אסתטית מאפשר הבנת הנושאים שבהם מטפל הסרטון. סרטון הוא כמו "תבלין"- שאנו מוסיפים בכמות קטנה למאכל כדי לשפר את טעמו. שילוב סרטונים בצורה מושכלת

32 לפי המודל "חרוט ההתנסות " של איגר דייל משנות ה-60 של המאה הקודמת המתאר את היעילות של הלמידה בהתאם להתערבות המדיה, ככל שהלומדים פאסיביים יותר בתהליך הלמידה כך הם זוכרים פחות מהחומר הנלמד.


הורד את "ppt "אילנית כהן רכזת חובה למקצוע האזרחות בתכנית היל"ה

מצגות קשורות


מודעות Google